ADS MARITIME HOLDING PLC - 20 prosent i en innleid VLCC

Slettet bruker
ADS 20.04.2022 kl 06:58 2854

ADS MARITIME HOLDING PLC
ADS: TEGNET ANDEL PÅ 20% I INNLEID VLCC
20.4.2022 06:05 · TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): ADS Maritime Holding har tegnet en andel på 20 prosent i en innleid VLCC som skal driftes av Navig8s VL8-pool i en fast periode på 12 måneder med opsjon på ytterligere 12 måneder.
Det opplyses i en melding tirsdag.

Selskapet vil motta sin andel av inntjeningen fra skipet når det handler i poolen og vil være forpliktet til å betale sin andel av den faste timecharterleien. Fartøyet vil bli levert på charter tidlig i mai 2022, skriver selskapet.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70


We believe that this T/C-in opportunity represents an attractive entry point
for the Company to take exposure to the VLCC freight market," said CEO Terje
Bodin Larsen. “We are actively evaluating other investment opportunities in the
maritime sector with a plan to build out the Company’s portfolio in the near
term. This transaction will be funded with cash on hand, but we anticipate
returning to the market to raise capital in support of larger projects.”
Redigert 20.04.2022 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Mr Karma
20.04.2022 kl 09:47 2746

Takk for info.

Merkelig at det ikke er nevnt hvilken båt, og til hvilken rate. Men ellers ser jeg det som et spennende prosjekt. Til tross for elendig marked for VLCC i det siste virker det som om skipsprisene har ikke fulgt med ned. Mye lurere å chartre inn. Bravo så langt.
Slettet bruker
20.04.2022 kl 09:52 2734

Ja lite info, egentlig ikke så veldig spennende bortsett fra at dette er første stikk på at Ads igjen trolig skal bygge opp et tank selskap.
Neste trekk blir trolig å hente penger og en bør vel forvente større transaksjoner.
Når det gjelder timing, ingen vet sikkert, men mye tyder på at det vil bli bedre, de har jo eller ikke forhastet seg, de kunne teoretisk handlet for et år tilbake med dertil tap i et år.
Det vil ikke forundre meg et døyt om det blir reprise av sist, en transaksjon med noe nedfall fra Sfl/Fro/ Euron
Redigert 20.04.2022 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
ks1977
20.04.2022 kl 16:59 2594

Skulle gjerne likt å vite hva slags skip det er snakk om; gammel holk med scrubber som sist, gammel holk uten scrubber, ECO uten scrubber, eller ECO med scrubber... Samt alt annet som følger med, men det er jo kjekt å se at det skjer noe i hvert fall.

Det store spørsmålet er når emisjonen kommer og til hvilken kurs.
Slettet bruker
21.04.2022 kl 09:43 2373

Nå har de vel varslet at en kapital innhenting skal skje på 20 cent= 1,75 kroner gammel aksje.
Larsen har jo lastet opp et lass med aksjer rett under det nivået, 1,75 kroner/ aksje er også egen kapitalen i selskapet.

Jeg tar det som en selvfølge at en kapital innhenting ikke vil skje under egenkapital/ aksje, noen fordeler skal da gamle aksjonærer ha og det vil de få.

Det blir spennende å se fortsettelsen, jeg håper de går for gamle holker som sist.
En kjøper her egenkapital og en rett til å delta nå i det nye selskapet, de 20% vi nå ser er bare starten på den nye tank satsningen, skal en være med på slike bett å tjene penger bør en være inne helt fra start fviser all historikk.
Redigert 21.04.2022 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
ks1977
21.04.2022 kl 19:20 2252

Har ikke fått med meg at de har varslet 20 cents - er det fra gammelt av eller av nyere dato? (og det var cents og ikke nok de formidlet?)
Mr Karma
22.04.2022 kl 07:16 2122

Ser ut som Longsitinbulk har fulgt godt med og har gode kilder.'

Selv er jeg ikke helt negativ til kjøp av tankere. Men tror ikke på mer enn to VLCC. Sist gang hadde de 3 og de solgte den ene ganske raskt. Det skinte nesten litt igjennom at det ble litt mye. Tror ikke Larsen & Co. bak ADS har så lyst til å bli så veldig utvannet, men heller bygge seg opp med å gå ut og inn av markedet. Mange har vært utålmodig med å etterspørre nye prosjekter, men jeg har likt at ledelsen har heller ventet litt på de rette forhold.

To eldre Vlcc og spissing av kapitalen med en 20 % TC på toppen ville være greit, Det ville blitt et spennende og oversiktlig lodd i tankmarkedet.

Men hvorfor VLCC ? Jeg har ikke noe imot en spekk med f.eks. et knippe Aframax, eller Handysize. De har riktignok ikke slike jackpotmuligheter som VLCC, men kan likevel gi god avkastning med mye mindre risiko for å seile med tapsperioder.
Mr Karma
25.05.2022 kl 11:03 1750

Merkelig stor interesse for ADS i det siste. I dag også. Er det noen insidere som er på ferde her? eller et prosjekt som favoriserer nåværende aksjonærer? Eller...?

For kurs på 1,9 mener jeg er over substansverdien av selskapet.

Det kommer vel noen nyheter her etterhvert.
spekulator
25.05.2022 kl 11:28 1722

Interessen ble nå såpass stor, at det ble auksjon. Var med på hele løpet forrige gang, og tjente grovt på det.
Opticom2000
07.06.2022 kl 14:53 1507

Rally i ADS! Er det Eitzen Rederi som fortsetter å hamstre aksjer?
Slettet bruker
24.06.2022 kl 08:37 1170

ADS: KJØPER 5% AV AET SEA SHUTTLE AS OG AET SEA SHUTTLE II AS
24.6.2022 08:08 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): ADS Maritime Holding har avtalt å kjøpe en 5 prosent eierandel i AET Sea Shuttle AS og AET Sea Shuttle II AS, ifølge en melding fredag.
Selskapene eier fire skytteltankere som opererer i Nordsjøen, hovedsakelig på langsiktige charterkontraker for Equinor.

Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt