VOW - En fellesferie går ENDELIG mot slutten.

Hammers
VOW 29.07.2022 kl 21:05 4727

Jeg har ikke giddet å skrive noe den siste tiden.
Ikke noe spes å skrive om. VOW uten noen stor aktivitet og ingen avtaler blir for dem undertegnet på denne delen av året.

Nå går endelig fellesferien mot slutten og da kan man regne med et helt annet trykk.
- Skulle da bare mangle - for Cruise går for tiden så det griner i USA (Aftersales kommer garantert til å skyte i været).
- Eks; Royal Caribbean melder om 30% mer "spending onboard" enn før pandemien.
https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/27950-onboard-spending-significantly-up-for-royal-caribbean-ships.html

- Fulle skip og nye eksklusive "brands" er opprettet. NCL overtok forresten sitt første (av 6) i en slik "New Brand" i dag.
- VOW er selvsagt leverandør av renseutstyret om bord (tidligere børsmeldt).
https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/27948-norwegian-takes-delivery-of-new-prima-from-fincantieri.html

- På land er VOW utvalgt av EU som leverandør av teknisk utstyr til deres landlige prosjekt; "Horizon Europa" (ref børsmelding i juni).
- I dag ble det meldt at USA trolig har nådd enighet om en større pakke ang fornybar energi/karbongangst.
- VOW har allerede et godt fotfeste i USA med nettopp det utstyret EU valgte.

- Hvorfor vil ikke også USA velge VOW når EU gjorde det?
- Vi snakker tross alt om det mest effektive og mest driftsikre systemet som finnes på området karbonfangst via pyrolyse.
- Avfall til ren og glitrende grønn energi - uten CO2.

Er slike nyheter snappet opp av markedet?
Neppe av de som kun leser overskrifter i Finansavisen, men ellers er det nok!

Man kunne fort tro at det ikke var når man betrakter daglig kursutvikling, men teknisk ser bildet i dag svært spennende ut.
Jeg forteller mer om dette senere. Akkurat i kveld hviler kursen på halslinja i en passe stor OHS (for dem som skjønner hva dette betyr).

Potensialet er et 2-sifret antall prosenter på kursen hvis det kommer et endelig (og godt nok) brudd som sluttkurs!
Slår potensialet til ligger vi like under en STOR tilsvarende OHS som har blitt dannet ila nesten 1 års tid.
DEN er VIRKELIG spennende!

Joda, jeg er glad fellesferien går mot slutten og hjulene etter hver begynner å rulle igjen.

Hilsen Hammers.......som starter egen ferie den 1.jan - og deretter ferierer året gjennom!
Redigert 29.07.2022 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.07.2022 kl 21:56 4652

For dem som har savnet nyheter om VOW den siste tiden så er dette en KNALL nyhet!
VOW-teamet har funnet ut hvordan PFAS-problematikken kan bekjempes.

Pyrolyse av forurenset mark tar knekken på stoffet.
Det biokullet som er et sluttprodukt av prosessen suger til seg øvrig PFAS i området rundt der det blandes inn i bakken.
En REVOLUSJONERENDE oppdagelse.
https://news.bloomberglaw.com/pfas-project/companies-face-billions-in-damages-as-pfas-lawsuits-flood-courts

Jeg anbefaler den korte (4 min) filmen i linken.
Tenker man gjennom problematikken til div anmeldte selskaper og hvem som er i stand til å rydde opp skjønner man hvilket poteniale vi snakker om!
Redigert 30.07.2022 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2022 kl 22:05 4635

Bare med litt volum så kan den aksjene skyte fart. Kan du forklare hvorfor den ikke skyter fart?
Og hva har ledelsen å tjene på å få den opp når de ikke skal selge aksjer eller hente inn mer kapital?
Hammers
29.07.2022 kl 23:04 4546

Ledelsen er opptatt av å bygge industri.....ikke å telle egne penger. Alt kommer uansett når det kommer.
Hva så vi da Q1 ble presentert; Opp 30% på knalltall.

Personlig kan jeg ikke skjønne annet enn at Q2 blir LANGT bedre enn Q1.
- CP går på de samme skinnene som u/landligge u/pandemien og oppbygging av landlig divisjon. CP = prosjekter til nybygg i/cruise.
- Aftersales vil vise en kraftig oppsving (og enda bedre i Q3). Fulle skip - mot langt mindre volum i Q1. I Q1 minimalt på bunnlinja.
- LAND vil gjøre den samme svingen. Kontrakter for mellom 3-500 mill ble tegnet i kvartalet (mot NULL i Q1).
- Spørsmålet er hvordan/når disse blir inntektsført.

- EU har i Q2 valgt ut VOW som Europas leverandør av teknisk utstyr innen pyrolyse/karbonfangst.
- Tror DERE dette er et resultat av pilkast? DEFINITIVT ikke jeg!

Alt som ligger i pipeline kommer uansett når det kommer.
Redigert 29.07.2022 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
30.07.2022 kl 09:05 4345

Linken din virker ikke. Antakelig må du fjerne anførselstegnet på slutten av URLen
Naustberget
30.07.2022 kl 11:18 4204

Tok bort %C2%BB
DA VIRKET DEN
Hammers
30.07.2022 kl 22:20 3922

I dag har jeg sett en tankevekkende BBC-dokumentar på hele 1;21 ang problematikken ang PFAS/PFOS.
Joda, det finnes også andre bokstavkombinasjoner, men det er visst F'en som er hovedproblemet i dette caset.

Verdensproblemet som VOW's forskningsteam under ledelse av Paal J Nilsen helt nylig har funnet løsningen på via VOW's avansert pyrolyse.
Dette ble for første gang opplyst under "VOW/VGM's Biocarbon Green Market Day 2022" den 1. juni i år.
Nilsen skal selv presentere sine funn for 2 egnede fagforum senere i år. Jeg har skrevet om dette på egen tråd om VOW.

Den 3 år gamle dokumentaren fra YOU TUBE ligger her;
https://www.youtube.com/watch?v=6veeTrdEyek&t=31s

Tenk, alle vi som ble oppdratt til at TEFLON var et vidundermiddel under steking ble lurt trill rundt.

Som sagt en litt lang film, massevis av interessant stoff og muligheter for å spole over de få mer kjedelige innslag.
Se gjerne innledningen. Deretter spes fra 23.40. "Nothing breaks them down". "The Devil's pest".
Se gjerne de neste 10-15 minuttene. Se og spol videre etter egen interesse og få med deg essensen videre!

3M (i dokumentaren nevnt i tillegg til hovedsynder DuPont) ble i juni dømt i en sak i Belgia vedr PFOS.
https://www.bloomberg.com/graphics/2022-3m-pfas-toxic-forever-chemicals-europe/

VOW har etter Nilsens utsagn u/Biomarked Day det eneste kjente virkemiddelet for å bekjempe stoffet i forurenset mark.
Siste ord er neppe sagt i denne saken, med alle de rettsakene som nå står i kø rundt om i hele verden.

Det er MYE mark som trenger rensing - og kun ETT selskap har så langt redskapen/virkemiddelet for å gjøre dette.
Selskapet som EU plukket ut som den foretrukne aktøren innen pyrolyse og karbonfangst på land.
Redigert 30.07.2022 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Mr Patience
31.07.2022 kl 01:38 3770

Ser for meg flere tiår med arbeid for VOW på dette feltet. Om det blir statlig anliggende eller forurenser betaler får tiden vise. Lite ante jeg at jeg ville ha en stor slump av pengene mine plassert i et avansert "rengjøringselskap" da jeg startet med aksjer. VOW er sjeldent allsidig. Her vokser det frem nok et nytt bein å stå på, omtrent årlig.
YNWA250505
31.07.2022 kl 10:32 3519

Hvorfor USA ikke skal bruke VOW da "EU" bruker de er i beste fall ønsketenkning. Å tro det ikke finnes selskaper som driver med lignende og som er minst like langt fremme som VOW er ønsketenkning. Selv i Danmark har de kommet svært langt ref linken i forrige innlegg. Å at cruisenæringen går så det griner i USA er i beste fall en løgn. Næringen ligger jo med brukket rygg og det ene selskapet etter det andre må ta opp dyre milliardlån med økende renter. Og så lurer Hammers på om markedet har snappet om slike nyheter? Nei det er sikkert kun du som har funnet ut dette da de virkelig profesjonelle ikke følger like mye med. VOW er sikkert et fantastisk selskap, men nå har vi lest om kurser opp mot hundre og forbi de siste 5 åra. Fasit vet vi jo alle. Lykke til Hammers og kos deg med ferie når den begynner 1 januar 2023 og ferie gjennom hele året.
Hammers
31.07.2022 kl 14:23 3325

Forskjellen på oss er at jeg kommer med dokumenterte fakta via lenker + sansynlighetsberegning (TA),
Dette mens du er mest opptatt av å spre udokumenterte påstander fra egen hode. Slik har det alltid vært.....av en eller annen merkelig grunn.

Kanskje fordi jeg varslet hva som ville skje etter "first oil" (kr 80) i ditt elskede QFUEL.
Eller kanskje det var min TA i ditt like elskede MWTR som gjorde "budbringeren til syndebukk? JEG vet ikke, men NOE er det!

Fint hvis du begrunner hvorfor USA er "ønsketenkning" fra min side - når EU valgte VOWs pyrolysteteknologi og interne kompetanse.
Udokomenterte påstander kan alle slenge ut.
Hadde jeg i sin tid påstått at EU ville velge VOW's teknologi som den foretrukne hadde trolig også dette blitt omtalt som ønsketenkning.

Når det er sagt; Området er så ufattelig stort og det er selvsagt plass til langt flere enn kun VOW.
Akkurat som det finnes en rekke bilprodusenter med ulike teknologier i de ulike prisklasser rundt om på kloden.

Det finnes sikkert mange selskaper som leverer løsninger både i Euopa og USA.
Om disse kan konkurrere med VOW's Biogreen vedrørende pris, kapasitet og tilbakebetaling kan man stille et spørsmål ved.

Børsmeldingen 14 juni fortelle uansett at det er VOW (og ingen andre) som skal levere den tekniske løsningen til EU's Horizon Europa.
Akkurat som både storheter som Repsol og ArcelorMittal har kommet til den samme konklusjonen for deres egne selskaper.
Dette er fakta!

At cruisenæringen har vært gjennom noen tøffe tak når hele sektoren har vært nede i et par års tid er vel ikke annet å vente.
I DAG er alt åpnet og igjen går alt så det suser. Fulle skip og nybygg som står i kø.

For VOW's del dreier cruise caset seg om at skipene kjører m/max kapasitet slik at behovet for varer innen Aftersales blir høyest mulig.
Aftersales som skal "smøre og vedlikeholde" de avanserte tekniske løsningene SSHIP har levert om bord til de aller største skipene.

Et av rederiene børsmeldte nylig at skipene deres gikk med ca 120% kapasitet (har ikke link nå).
Altså ekstra senger i bruk for å få unna det verste trykket. Også dette er FAKTA!
Redigert 31.07.2022 kl 15:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
31.07.2022 kl 21:39 3075

Dette har ikke direkte med VOW å gjøre (selv om VOW selvsagt har installerte det interne renseanlegget om bord), men om NCLs siste skip.
Det som allerede er levert fra verftet og som settes i drift i august i år. Altså om noen dager.

Når man ser denne videosnutten skjønner man kanskje hvorfor folk som ikke går på trygd tiltrekkes herlighetene som en magnet.
Nei, vi snakker definitivt IKKE om Danskebåten eller Kielferga - selv om noen trolig også blir imponert av de skipene.
https://www.youtube.com/watch?v=QIYLnuG0HzQ

Etter 2;30 vises den første "charcoal sauna EVER at sea".
Jeg vet selvsagt ikke sikkert, men charcoal er et av de produktene som kommer ut av den MAP pyrolyseprosessen VOW har om bord.

Altså; Avfallet som produseres om bord samles inn og blir pyrolisert - deretter benyttes den faste delen (charcoal) som varmekilde i saunaen.
Genialt, men hvor blir det av syngassen og oljene som til samme tid produseres i prosessen?

Kanskje noe går til skipets "grill", eller annen prosess som fuel/annet om bord?
Bottom line; Alt avfall utnyttes til siste molekyl!

På den måten blir NCL's opprinnelige installasjonskostnad tilbakebetalt i form av selvproduserte verdier av avfall ila noen års drift!
Ikke rart at VOW har 60-70% markedsandel innen renseanlegg om bord i denne industrien.
Redigert 31.07.2022 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
31.07.2022 kl 23:59 2888

Du skriver om Europe Horizon og at VOW er valgt ut av EU og det skal liksom være en stor greie. De er med på et prosjekt sammen med 13 andre med et budsjett på rundt 300millioner over 5 år. Det er jo bare en dråpe i havet om du da ikke mener VOW får 300 millioner? Hva betyr dette økonomisk for VOW. Er det kanskje en kostnad for VOW å være med? Så lefler du litt med sannheten hvor du skriver at VOW har 60-70% markedsandel i denne industrien. Det r direkte feil. De har 70% av markedet på de største Cruiseskipene og de er det ikke flest av i dette markedet. Skjønner at du er besatt av VOW da du har vært det i flere år nå. Lovet gigantiske kurser og fasiten vet vi jo alle. Du har tatt feil hele tiden og må derfor inn på feks Quantafuel og Meltwater tråder for å kompensere for dine misser i VOW. Den som ler sist ler best Hammers. Du synser og fabler selv uten fakta da du skriver kanskje om oljen og syngassen. Ren tipping og hausssing
Hammers
01.08.2022 kl 01:11 2820

Jeg sier at VOW skal levere den TEKNISKE LØSNINGEN til prosjektet. Altså sitt Biogreen system.
De øvrige 12 deltakerne er mer akademiske ekspereter som skal komme med diverse innspill og fagkunnskap for å få størst mulig effekt av pyrolyseprosessen. Har ikke lista på deltakerne foran meg nå, men INGEN av dem har noe med teknisk løsning å gjøre.

Det er VOW som på sett og vis er "stjerna i showet" med sin unike pyrolyseprosess.
Selvsagt får ikke VOW 300 mill av potten. Beløpets størrelse avhenger av hvor mye som bestilles av teknisk utstyr.

Likevel snakker vi totalt sett om at VOW har tegnet børsmeldte kontrakter/avtaler for et sted mellom 3-500 mill i Q2.
Dette mot NULL kontrakter i Q1. Usikkerheten ligger i tidspunktet for bokføring av dette. Alt kommer uansett som annonsert.

Jeg har selvsagt ikke lovet noe som helst ang kursutviklingen i VOW, men har alltid referert til er den TRENDEN kursen lå i.
Min påstand var den gang noe a la; "Så lenge trenden holder......viser den kr X på sikt".

Trenden ble brutt ifm kapitalutvidelsen da utskilte VGM skulle ha startkapital + den nedstengningen som samtidig fant sted innen Cruise.
Ved bruddet opphørte profetiet om en framtidig kurs.
____________________________________________

- CP har gått for full musikk under nedstengningen.
- I dag er også Aftersales i full gang igjen - og det med rakettvekst.
- Den landbaserte delen leverer rekordavtaler i Q2.

- For 3/6 mnd siden gikk VOW på 1/3 fart og kun CP holdt skuta flytende.
- I dag nærmer vi oss "full speed" (kommer i Q3)......og farta blir stadig høyere. Alle 3 hovedretningene er i dag ca 100% operative.

Kanskje det er nå man bør kjøpe VOW - hvis man ikke har gjort det?
Caset har snudd fullstendig etter lang tids fallende tendens fra kr 60.......mot dagens 23.
Det etter "uvirkelige" verdensbegivenheter + oppbygging av en ny landlig organisasjon som nå er på plass.
Redigert 01.08.2022 kl 01:17 Du må logge inn for å svare
oivindl
01.08.2022 kl 08:39 2620

"Min påstand var den gang noe a la; "Så lenge trenden holder......viser den kr X på sikt"

Du var nok litt mer offensiv enn som så. I dette utsagnet er det FAKTA fra VOW du baserer deg på, og kursen på kr 2100 er ikke urimelig i følge deg.

"Hilsen Hammers........som basert på FAKTA fra VOW ikke kan se at kr 2100 er et urimelig tall om 4 år."
Hammers
01.08.2022 kl 22:01 2370

I dag melder Cruise Ind News at Carnival Cruise Line har passert gjest nr 3 MILL etter oppstarten.
https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/27969-carnival-cruise-line-has-carried-3-million-guests-since-restart.html
Det vises en kurve som går rett til himmels.

Samtidig melder samme "blekke" at MSC nå har samtlige skip i drift.
https://www.cruiseindustrynews.com/cruise-news/27922-msc-cruises-builds-momentum-with-all-ships-back-in-service.html
Joda, segmentet går så det griner.......akkurat som alt annet VOW deltar i (VOW har levert renseutstyret til begge rederiene).

Man kan selvsagt benekte fakta, men slikt er bortkastet tid og krefter.
YNWA250505
02.08.2022 kl 00:31 2207

Ja her går det så det bokstavelig talt griner:
I dag, Royal Caribbean Cruises sank bratt med 7,54 prosent til en kurs på 35,79 dollar per aksje. Samtidig sank konkurrenten Carnival Corporation med 1,55 prosent til 8,92 dollar. Det er fakta og ingen som benekter eller?
Hammers
02.08.2022 kl 01:30 2168

Hva i alle dager har de nevnte børsfallene med VOW å gjøre?
VOW har levert teknisk utstyr til skipene og for lenge siden fått sin betaling.
Skipene er for tiden fulle og de trenger dermed det vedlikeholdsutstyret VOW leverer som Aftersales.

Dette er en like stor ikke-sak som så mye annet meningsløst som er presentert på dette usaklige forumet.

Hadde JEG vært deg ville jeg heller ha konsentrert meg om ditt elskelige QFUEL.
Selskapet uten operativ drift - som kommer til å gå på nok et kjempetap i Q2.....etter at store extra utgifter allerede er rapportert via børsmelding. Sørgelige saker!
Redigert 02.08.2022 kl 01:53 Du må logge inn for å svare