$$$PPPGGGSSS$$$ PGS ØKTE INNTEKTER. Kursmål 12 gjentatt

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.10.2022 kl 14:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 08.09.2022 kl 09:12 320013

Dæven noen har fått gjort seg pene kjøp i dag. Har dere lest artikkelen?

https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/10/11/7943735/pgs-aksjestup-pa-gode-tall
...

Obxserver

I dag kl 12:21150

Nå er alle kattene ute av sekken selv om de tjener penger (ref Pedersen melder positiv EBIT):

*Kan det bli verre hvis de melder om at transaksjonen er i orden før 26.okt?
*Kan det bli verre hvis de melder om store kontrakter før 26.okt?
*Kan det bli verre når UK vil ha fast track på 898 blokker (ikke sementblokker som mange tror, slik kursen opererer nå)
Redigert 11.10.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2022 kl 10:49 3067

Dette og mange andre tråder her på Hegnar forum,der det dukker opp noen personer som kan plasseres fint som : « Dr.Jekyll and Mr Hyde» . Kjent boktittel fra forfatter ( Robert Louis Stevenson). Handling fra slutten av 1800 tallet, som er blitt videreført og kjent helt til vår tid. Lever videre innenfor psykologien den dag i dag som et begrep 😊 i kategoeriene bl.a schizofreni og paralelle liv.
Det er bare å lese og sette seg inn i disse karakterene og forstå hvordan de funker 😇
Quendi
21.09.2022 kl 10:52 3137

Hvalross nu sjunker du till en galet låg nivå som postar in den där länken i trådrubriken. Länken från upstreamonline antyder ingenting om PGS kontrakt i Brasilien, det handlar inte ens om seismiskt arbete. Det är helt otroligt att admin inte bannat dig och stolpskottet Delta_S för längesedan. Ni kastar PGS i smutsen.. finns det inte tillräckligt gott att skriva om PGS tycker ni? Så att ni måste hitta på saker? Patetiskt.
Bullen
21.09.2022 kl 10:53 3118

Hvorfor gidde å prate PGS ned når man er ute av aksjen. Å bruke mye energi på det er jo totalt bortkastet.... bare for å få en tåpelig bekreftelse på det som er handlet.
Slettet bruker
21.09.2022 kl 10:57 3163

Det er sikkert mangt å kritisere meg for (og jeg har da også fått høre det). Opplever Delta som en av de 3-4 mest innsiktsfulle på hele forumet. En som tar seg tid til å gjøre tunge beregninger, og en som åpenbart kjenner bransjen ut og inn, og som bidrar med så uendelif mye mer enn deg og ditt mørke speilbilde
Hunte
21.09.2022 kl 10:58 3214

Laster opp! Ser vi 9-tallet på fredag?
Quendi
21.09.2022 kl 11:08 3379

Frågan kvarstår.

Anser du att du måste ljuga om PGS för att caset ska se positivt ut? Det du gör i rubriken när du hänvisar till Delta_S inlägg nu är att du försöker missleda människor. Länken har ingenting att göra med PGS eller seismiskt arbete. Kan du inte försöka skriva någonting faktamässigt grundat positivt om PGS istället för att ljuga och försöka manipulera människor? Vad är ditt motiv till det? Tror du inte människor ser igenom dina löjliga lögner och istället tar avstånd till PGS för att du får det att framstå som en scam? Trodde att du ville att PGS ska gå bra?

Ärligt talat så tycker jag PGS är ett bra case, annars hade jag inte suttit i aktien. Men att manipulera människor, be folk ta så mycket banklån som möjligt och sprida lögner är under all kritik. Det räcker att presentera PGS för vad PGS är, utan lögner, för att det ska vara ett bra case.

EDIT: Verkar som att du bytt ut din lusekofte mot en, som vi säger i Sverige, offerkofta. Stackars dig.
Redigert 21.09.2022 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2022 kl 11:10 3357

https://www.spe-aberdeen.org/events/seismic-2022/

Går av stabelen nå ….. PGS er deltaker. Agendaen forteller det meste om hva Seismikk kan brukes til ……. 😊
Redigert 21.09.2022 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2022 kl 11:17 3310

For alt jeg vet kan du ha rett, og at det presenterte indisiet er for svakt. Fjernet det.

At det skal gjelde spesialregler for enkelte er derimot verre. Og jeg skal ikke snakke om det. Men husk at angrepene mot meg nok er hardere enn mot deg, hvordan enn dere sier det i "Sverige", er vel bare å hive på godt med tødler; faen heller
Slettet bruker
21.09.2022 kl 11:40 3147

Dette er Hvalrossen sin tråd, hvis Quendi, FiH, mf. ikke liker seg her, så lag en egen tråd som dere kan bølle dere på. Hvalrossen sine innlegg har sin egen sjargong og hvalroske uttrykk, og opplagt skrevet for underholdning. Jeg tviler sterkt på at noen faktisk har solgt svigermoren sin selv om han skrev det.
ag-3
21.09.2022 kl 11:45 3109

Jeg prøvde å selge henne, men fikk ingen bud.....
For et sirkus 😁
Slettet bruker
21.09.2022 kl 11:46 3112

Takk PeGes.

Og lykke til alle sammen 🥳
VantageVolante
21.09.2022 kl 11:48 3142

Heia HRoss. Fleskeberget skaper blest og engasjement, med drøy komikk. I sin EGEN tråd.

Lenge leve rossen.



FaeniHelvete
21.09.2022 kl 11:50 3133

Merkelig nok så står det finansavisen.no/forum i nettleseren min, ikke hvalrossen.no/forum
Slettet bruker
21.09.2022 kl 11:55 3097

PeGes: 👍🏻👏 Støttes fullt ut 😀 Troll og alle Dr Jekyll and Mr.Hyde lag egne tråder å kose dere i …. La Hvalrossens tråder være i fred. Lenge leve Hvalrossen 💪🏼😄
rischioso
21.09.2022 kl 12:02 3055

RE - Opplever Delta som en av de 3-4 mest innsiktsfulle på hele forumet. En som tar seg tid til å gjøre tunge beregninger, og en som åpenbart kjenner bransjen ut og inn, og som bidrar

* .... med det mange ønsker å høre, MEN det blir jo ikke noe mer riktig av den grunn ...
Redigert 21.09.2022 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2022 kl 12:05 3045

Og nå får vi tro de gode tidene vender tilbake, og smilet sitter løsere hos (nesten) alle.

Var jo ei stri tørn. Men sånn er livet selv, og dermed ekstra så i Aksjegledens Konsentrat. Lille Store Vonde Gode Peggy. Vil jeg anbefale de unge i dag å velge seg akkurat den aksjen? Det spørs vel på dagen du spør, da det er en ekstrem aksje.

Likevel. Aksjemarkedet kjenner vi som noe som over nok tid viser seg å gå ubrutt oppover. Da vil jo mange, avhengig av deres psykologi, ønske nettopp størst mulig utslag. For traderne er det drømmeaksjen.

Helt fast er likevel troen på at ufravikelig kjøp/hold i girede aksjer som PGS på vei vekk fra konkurspriser og inn i uungåelig supersyklus er den enkleste vei til rikdom til og med for Hvermansen. Klart det svir for rosaskjorter med oppblåste egoer å se mannen i gata gjøre mangegangern? Angrepene vil trolig fortsette å komme, og utslagene er som vi vet store.

Dessto bedre vil Seieren smake. Slik jeg ser det er dette kun et spill. Et spill med vannvittige gevinster, - og oddsen på vår side.

Alt vi sa fra halvannet år siden om først oljen, og så det Seismiske markedet har vist seg stemme. Det gjør meg trygg på kursen også vil komme, og at utviklingen der vil være like sjokkerende for mange som oljeprisens utvikling fra mars 2020 til januar2022. Er helt fast i troen på mange hundre prosent herifra og neste halvannet år. Er villig til å vedde livet på det, rent faktisk om så.

Spå i det korte bildet får andre med slik sjelden spesialkompetanse gjøre.

Hipp hipp for a Peggy, vår store, vriene men akk så givende Kjærlighet
Redigert 21.09.2022 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2022 kl 12:07 3055

Du er hjertelig velkommen Faen. Men jeg liker deg ikke. Og vi er ikke enige. Det trenger vi heller ikke være.

Her er alt lov. Men da kan man ikke være høy og mørk og så løpe og sutre til admin, som du og eller Quendi gjorde, i den grad det er noen forskjell

Kjøp PGS og bli heller med på festen 🦄🌈🎈
Redigert 21.09.2022 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.09.2022 kl 12:21 3021

Det som dessverre for ofte tolkes som baiss er det som skrives som kommer i konflikt med det man håper på og dermed ikke ønsker å høre. Det er heller ikke de som befinner seg i fornektelsens boblen man henvender seg til, men de som fortsatt er åpne for å ta til seg realiteter og som er villige til å diskutere også en høyst mulig nedside. Å skulle rope på desto høyere kursmål jo lavere kursen går gagner ingen for det er en reell grunn for at kursen befinner seg der den er og da burde man diskutere mulige årsaker til akkurat det for på den måten bedre forstå hvorfor kursen befinner seg på 6-7 tallet og ikke 12-13 tallet og gjennom det redusere tap i et høyst usikkert børsmarked som helt klart befinner seg i en korrigeringsfase og mest sannsynlig vil fortsette med det frem til rentetoppen er nådd - og akkurat det ligger langt frem i tid. Pr i dag sier FED kanskje i 2024 - kanskje før kanskje senere, men mest sannsynlig senere ...

https://www.cnbc.com/2022/09/20/the-fed-is-now-expected-to-keep-raising-rates-then-hold-them-there-cnbc-survey-shows.html

* Av samme grunn vil det i slike tider alltid være best å investere i selskaper som ligger først i verdikjeden om man absolutt ønsker å være investert i disse tider - PGS befinner seg som kjent ikke der og de er helt avhengig av de som befinner seg der (oljeselskapene) at de setter av nok midler til nettopp leting og ikke minst at PGS vinner disse kontraktene ofte nok - noe som ikke har vært tilfellet frem til i dag - faktisk ikke mer komplisert enn som så ....

Basert på den faktiske situasjonen slik den fremstår i dag så er mitt bet at 5 tallet vil komme til syne før 10 tallet ...
VantageVolante
21.09.2022 kl 12:25 3099

Nå tenker jeg vi alle gir faen i all pissprat, og fokuserer på PGS istedet.

Foreløpige trenden idag er jo at den er i jevn grønn. Ikke allverdens oppgang, men 3,5% as we speak, er bedre enn man kanskje kunne fryktet. Ja, generell oppgang i Oslo, og oppgang olje.
Men dog, skulle dette gått til helvete, ville den sikkert gått ned idag også. Det gjør den da altså ikke, så håper TA vil etablere en solid støtte 6.8 denne uken.

Nå er jeg kommet meg hjem fra Northern Lights, og kan meddele at det ser lyst ut for 3 stykk rigger med videre kontrakter. Kan dessverre ikke dele detaljer her inne, men jeg kan ihvertfall peke på at trenden innen riggmarkedet er positiv. Riggmarkedet henger gjerne litt sammen med trenden innen seismikk, så tenkte jeg kunne poengtere hva jeg som sitter midt inne i denne bransjen erfarer, som ikke nødvendigvis kommer ut såpass tidlig.

Jeg håper og trur at "noen" jobber med å etablere seg i PGS før Q3, mens andre dessverre blir bekymret og selger seg ut. Frykten er gjerne forsterket av "noen" sin metode, slik at "noen" kan tjene mer penger fordi "noen" tvinger frem det psykologiske bekymringsgenet hos de små.
"Noen" vil mest sannsynlig profilere på dette, da "noen" har en tendens til å være forbasket gode i dette, pluss at "noen" også har en lei tendens til å vite bittelitt mer om saker og ting.
Tenkte det ville være lurt å følge "noen", slik jeg oppfatter "noen" sin agenda. Posisjonering. Til tider hardt, da det er lett å gå i fella til "noen", slik at "noen" får kloa i billige aksjer.
Billig?
Ja, 7 spenn for ei aksje i PGS er vel ganske så billig, sett i lys av at "noen" mest sannsynlig mener det samme. Det er ihvertfall plausibelt hvis min forståelse av situasjonen er korrekt: At "noen" gjør det de kan for å tjene mest mulig penger for seg og sine kunder, ved å investere i bl.a PGS på et lavest mulig nivå.

Utviklingen iår er uansett meget god, det viser historikken.

Trenden videre dette året er også meget god, det viser bl.a Pedersen sine uttaelser på Paretokonferansen. Jeg tenker vi får sett litt av dette på Q3.

Trudde markedet skulle tenke det samme ved Q2. Kursen gikk ned, men det var vel egentlig hovedsakelig pga Sculptor og emi-aksjer med god gevinst.

Den situasjonsbeskrivelsen er passert nå, så sannsynligheten for at gode tall og god guiding ikke skal føre kursen opp, ser jeg på som forholdsvis lav. (om intet dramatisk skulle inntreffe).

3 uker til med tolmodighet, til revenue Q3, trur jeg fort kan lønne seg.

VantageVolante
21.09.2022 kl 12:27 3097

Du snudde 180 grader på samme dag her inne. Det må jeg si Ø, var dristig.
rischioso
21.09.2022 kl 12:31 3069

Har ikke snudd overhodet og det vet de fleste av de som faktisk forstår hva som blir skrevet. Jeg har ikke endret mitt syn på det fundamentale slik det fremstår i dag og har gjort det en god stund - jeg gjorde en kjapp trade basert på utsiktene for en kortsiktig positiv trend etter flere dager med nedgang - og den kom. Det endrer jo ikke det fundamentale, det hindrer ikke forfalla å komme nærmere og det endrer ikke det faktum at kontraktene lar vente på seg - mao, ingenting er endret og jeg har ikke snudd ...
VantageVolante
21.09.2022 kl 12:43 2993

Steike ta altså, skulle tru du hadde gått i retorikkskole hos Gøran.

Du serverer at det er et faktum (entall) at kontraktene (flertall) lar vente på seg. Hvordan vet du det?

Jeg spør, da PGS meddelte markedet 2 signifikante kontrakter på Q2-rapport.

Ergo kunne du dagen før, skrevet det samme som nå, og FAKTUM ville være at du tok feil.

Resten gidder jeg ikke kommentere, da jeg har mer tillit til ledelsen i PGS, enn en som bruker forum i forsøket på å skape vibber alt ettersom du er inne eller ute.

Noen begynner å bli mektig lei dette spillet ditt, og jeg er spent på hvor langt du tør å dra dette før godvinen din får en dårlig smak.
Obxserver
21.09.2022 kl 12:51 2925

Slapp av hele gjengen, nå gjelder det å være inne før Q3. Det er uten grunn at største eier har fått en mann inn i styret nå i sommer, alle vet hva som kommer... det tar bare bittelittegranntid.
VantageVolante
21.09.2022 kl 12:54 2925

Tiltredes. Men blir bare så inni H provosert av denne fyren at jeg og har sjukt lyst til å blåse identiteten hans. Er ikke akkurat alene om det.

Slettet bruker
21.09.2022 kl 12:58 2887

VantageVolante: Fin beskrivelse 👍🏻 Oppsummerer godt ståa akkurat nå …. 🛶🛶🦅🦅
rischioso
21.09.2022 kl 13:01 2928

Ulikt syn må man tåle uten å måtte bli ufin. Som jeg nevnte ovenfor så er du raskt ute med å kritisere de som sier noe du ikke ønsker å høre, men noterer meg samtidig at du ikke en eneste gang har kritisert positive gjentagelser som er blitt gjentatt til det kjedsommelige - nettopp fordi det er noe du ønsker å høre ...

Vær glad for at det finnes ulikt syn for det skaper både økt bevegelse og omsetning slik at det alltid vil være en mulighet til å komme seg ut som i dag når det kommer en midlertidig peak. For trenden er ned godt hjulpet av større aktører som ønsker seg ut og det på tross av dine meninger som skulle tilsi det motsatte, men slik er det altså ikke så da er det vel kun idioter som selger og geniene - ja, de virker å være boltet fast i masta og blir med videre ned for den skal jo opp igjen sies det. Problemet med en slik tankegang er at den faller på sin egen urimelighet for alt som går opp kommer garantert før eller siden ned, MEN det finnes ingen garanti for at det som går ned vil komme opp igjen ... ;)
Redigert 21.09.2022 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2022 kl 13:11 2877

Til syvende og sist må man stille seg 2 spørsmål

1 er olje og gass lønnsomme næringer
2 ønsker disse selskapene i såfall å fortsette med sin virksomhet.

For lik tømreren trenger plank, hamburgisten ku og selgeren leads, trenger vel også olje og gass næringen flere felt å utvinne om de ønsker å være i business? Bare Jesus kan mette et helt lag med 1 fisk, og den samme oljen kan bare selges en gang. Om noen vil ha den da?
Redigert 21.09.2022 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2022 kl 13:12 2929

Antall innlegg: 23916 (12645)
Tallet i parentes angir innlegg i gammelt forum
Siste innlogging: I går kl 11:59
Siste innlegg
21.09.2022
Forum Ticker Kl Innlegg Svar Lest
Offshore PGS 13:02 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" 93
Offshore PGS 12:31 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [2] 357
Offshore PGS 12:21 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [4] 455
Offshore PGS 12:02 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" 584
Offshore PGS 10:45 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" 736
Offshore PGS 10:23 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" 961
Offshore PGS 09:59 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [3] 1130
Offshore PGS 09:23 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" 1409
Offshore PGS 09:11 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" 1552
Offshore PGS 08:52 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [3] 1781
Offshore PGS 00:01 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [5] 2042
20.09.2022
Forum Ticker Kl Innlegg Svar Lest
Offshore PGS 23:27 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [7] 2146
Offshore PGS 18:59 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" 3589
Offshore PGS 16:37 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [1] 2069
Offshore PGS 16:08 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [10] 2171
Offshore PGS 15:49 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [13] 1941
Offshore PGS 12:56 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" 1730
Offshore PGS 12:22 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [15] 1971
Offshore PGS 12:02 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [17] 2069
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
09.09.2022
Forum Ticker Kl Innlegg Svar Lest
Offshore PGS 17:41 RE: $$$PPPGGGSSS$$$ partytime "Soon" [10] 4143
rischioso
21.09.2022 kl 13:19 2897

Ingen med vettet i behold kan være uenig i det, MEN det betyr ikke at alle selskaper vil gjøre det bra og spesielt ikke i en slik situasjon verden nå befinner seg i med resesjon og fare for stagflasjon hvor tette og massive renteøkninger er virkemiddelet som blir brukt. Da er det de selskapene som har minst gjeld og ikke minst har en kontinuerlig inntektsstrøm pr i dag som blir vinnerne. Selskaper som har en massiv gjeld og hvor de fremtidige inntektene er usikre som PGS vil bli straffet hardt med massive økte rentekostnader og får man ikke kontrakter ofte nok og lange nok så befinner man seg på glattisen for låneforfalla kommer uansett om man har eller ikke har penger til å betjene. Det er nettopp det som dessverre er risken i dette caset selv i et bedret marked og av samme grunn selger større aktører seg nå ned og flere vil det kunne bli fremover om selskapet fortsetter å tape anbud mens forfalla nærmer seg ...

For å sette galskapen i perspektiv så utgjør en renteøkning på kun 1% for en rentebærende gjeld i størrelsen 10 milliarder hele 100m/nok og vi snakker om mange slike renteøkninger i tiden fremover - do the math....
Redigert 21.09.2022 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
21.09.2022 kl 13:31 2821

Du har et snodig behov for konspirasjonsteorier og ubegrunnede påstander.

Ellers så er det jo helt greit at du mener at "alt er lov", til tross for at det er alt annet enn en realitet.

Det er jo ikke som om man ber om så mye mer enn at du jekker ned det absurde fjaset ditt. Kanskje folk som Delta_S også jekker seg litt samtidig med våset om skip ut av opplag. Var det Delta_S som kom med konkrete påstander om salg av skip også?

Jeg har vært med på festen i en del måneder nå, når vi kommer til 11 oktober får vi se om det er gått over til å bli et nachspiel man burde forlate.