$$$PGS$$$ "2 store KONTRAKTER på 2 dager"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.01.2023 kl 14:14
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Massen girer, begge veier. Godt det fundamentale er STÅLBULL 2 store kontrakter 2 dager på rad, ble FOR gode nyheter.
Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1
Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1
Redigert 24.01.2023 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
observer009
13.01.2023 kl 21:09
7019
Make Better Decisions on New Carbon Storage Acreage with GeoStreamer Data
wave image
PGS’ high-quality GeoStreamer data is available to enable accurate evaluation of carbon storage potential for the recently announced open acreage.
January 13, 2023
https://www.pgs.com/company/newsroom/news/make-better-decisions-on-new-carbon-storage-acreage-with-geostreamer-data/
wave image
PGS’ high-quality GeoStreamer data is available to enable accurate evaluation of carbon storage potential for the recently announced open acreage.
January 13, 2023
https://www.pgs.com/company/newsroom/news/make-better-decisions-on-new-carbon-storage-acreage-with-geostreamer-data/
oppturen postet akkurat på skipstråden, ramform hyperion er på vei fra malta til port said, Egypt i 10knops hastighet :)
😂😂
👍🏻😃 Velkommen med bidrag. Godt skrevet og du har gode poeng med hvordan børsen er blitt. Deler absolutt de tankene.
Go Helg🛳🛳🦅🦅
Go Helg🛳🛳🦅🦅
Botafogo
13.01.2023 kl 17:59
7726
Jeg mitt første innlegg på noen år på dette forumet. Sitter med et lite 6-sifret antall Peggy-aksjer og følger med som best jeg kan. Som representant fra en av de mange leserne som selv ikke deltar aktivt, må jeg bare si at det er utrolig mange morsomme og skriveføre debattanter på denne tråden. Den drives eminent drives fremover med Hvalross i spissen. En skikkelig feelgood-tråd rett og slett! Den lille Bjarne Melgård anekdoten var ubetalelig😂 Rett og slett skrivekunst👍 Ønsker alle positive bidragsytere her inne en riktig god helg. Også dere som går mot strømmen og er mer kritiske. Helt greit for min del. Har sett nok av grupper på Discord og FB der alle kritikere effektivt ryddes av veien av kvasiobjektive moderatorer med et fattigere og farligere ekkokammer av et forum som resultat. Littsmåbaising på et småsparerforum betyr uansett ikke all verden. Da er jeg mer bekymret for hva som skjer i øvre lag og hvordan børs i større og større grad minner om et omvendt Robin Hood opplegg. Store aktører benytter alle midler for å flå de små. Selvsagt uten at det får konsekvenser. Rettede emisjoner, såkalte hjørnestensinvestorer som rømmer skuta så fort de kan, falske analyser, tilretteleggere som kommer med oppskriftsmessige bullanalyser på bestilling i etterkant, roboter osv osv. Men ok, om det nå bare bærer oppover med PGS fremover lover jeg å ikke stille spørsmål om noen ting. Dette er jo tross alt kun et problem når man taper penger og det har jeg overhodet ingen planer om å gjøre med denne investeringen ;)
De beste laster og de flotte folka skriver og er ferdiglasta 😃 Mye bra og nok en dag med Sønnavinden 😊 Det blir
Gyldne Tider snart med Q rapp og Moderne Refidans snart. Bærre lækkert. 2023 Peggys År 😍 Go Helg til alle sammen her på tråden. Ps. Håper at Bmw1 får orden på bilen også 😇
Gyldne Tider snart med Q rapp og Moderne Refidans snart. Bærre lækkert. 2023 Peggys År 😍 Go Helg til alle sammen her på tråden. Ps. Håper at Bmw1 får orden på bilen også 😇
Max-Investor
13.01.2023 kl 16:58
5053
Hehe. Da har han sikkert hatt nok å tenke på i dag da. 🤣 .Kan jo være at leasingselskapet har hentet den tilbake.
Neida. Vi har vel sikkert våre dager vi andre også. Jeg gjør i hvertfall ikke alt riktig. Men nå skal jo Peggy gjøre meg rik, så da er alt glemt.
Neida. Vi har vel sikkert våre dager vi andre også. Jeg gjør i hvertfall ikke alt riktig. Men nå skal jo Peggy gjøre meg rik, så da er alt glemt.
nafa
13.01.2023 kl 16:50
5093
Må også få takke alle bidragsytere som gir god info og en del fakta og ikke minst den fine tonen her på PGS-trådene.
Det er disse bidragene som gjør at jeg sitter langsiktig og føler trygghet for å sitte langsiktig.
Dette blir gull gutter 😀.
Jeg og fruen sitter på hotell i Alta for en skikkelig god skihelg i finværet her i mørketida.
Riktig god helg til alle sammen 😀👏
Ps: Hadde vært skikkelig hyggelig og møtt en del av dere for en hyggelig feiring etter kurs 40 en gang i framtida
😂🥳
Det er disse bidragene som gjør at jeg sitter langsiktig og føler trygghet for å sitte langsiktig.
Dette blir gull gutter 😀.
Jeg og fruen sitter på hotell i Alta for en skikkelig god skihelg i finværet her i mørketida.
Riktig god helg til alle sammen 😀👏
Ps: Hadde vært skikkelig hyggelig og møtt en del av dere for en hyggelig feiring etter kurs 40 en gang i framtida
😂🥳
Redigert 13.01.2023 kl 16:56
TonyB
13.01.2023 kl 16:50
5021
Siste jeg så før jeg kom meg i bilen og dro fra jobb i dag var en Falck redningsbil som tauet oppå en Bmw faktisk ☺️
God helg, Rå
God helg, Rå
Redigert 13.01.2023 kl 16:50
Og hvor blir det av BMW?😜… Og med dette ønsker Rå alle i peggy gjengen en riktig god helg ⛷️
TonyB
13.01.2023 kl 16:48
5040
Slettet brukerskrev All in og klar for avgang. God helg!
Du var relativt stille i dag, Hvalross 😃
Vel, må ha pustepauser du og, men ikke så mye at tråden «dauer»😀. Kos deg i helgen!🍻
Vel, må ha pustepauser du og, men ikke så mye at tråden «dauer»😀. Kos deg i helgen!🍻
Slettet brukerskrev All in og klar for avgang. God helg!
God helg.
Takk til alle som bidrar som har mere erfaring enn meg.
Gleder meg til uka, og nye eventyr med alle bidragsytere, endel med høy klasse.
Og FIH med vulgær humor, innertier hos meg😂😂
Takk til alle som bidrar som har mere erfaring enn meg.
Gleder meg til uka, og nye eventyr med alle bidragsytere, endel med høy klasse.
Og FIH med vulgær humor, innertier hos meg😂😂
All in og klar for avgang.
God helg!
God helg!
Max-Investor
13.01.2023 kl 16:17
5135
Takk for det TonyB. Det ble en fin avslutning på uka. Nå skal det bli godt med helg. En riktig god helg til deg også. Neste uke er vi klar for videre oppgang🎉😄 God helg til alle🍺
qmanager
13.01.2023 kl 15:50
5291
Flott da er vi enig, kun MARSHALL WACE LLP 0,60% som gjelder
ha en fin helg alle.
ha en fin helg alle.
Redigert 13.01.2023 kl 16:24
Maxx
13.01.2023 kl 15:50
5260
Takk det samme 🤠📈💰💰
God helg alle sammen 🥳
Untatt de som kjører Bmw1 🤞🤣🤣🤣🤣🎈🎉
God helg alle sammen 🥳
Untatt de som kjører Bmw1 🤞🤣🤣🤣🤣🎈🎉
Redigert 13.01.2023 kl 15:51
qmanager
13.01.2023 kl 15:42
5201
Tror fortsatt det er en bug på shortnordic med Sculptorshorten, og vi bør se bort ifra den.
Det er ingen endring på finanstilsynet i dag, som jeg nevnte tidligere stemmer ikke prosentandelen og antall med dagens aksjer antall.
PGS totalt antall aksjer idag er 909,549,714 ,
2,29% som nevnt på shortnordic er ikke 15,033,618 men 20,828,688 av 909549714
909549714 × 0,0229 =20 828 688
15,033,618 er 2,29% av 656489869 det var vel antall aksjer før siste emisjon.
Det er ingen endring på finanstilsynet i dag, som jeg nevnte tidligere stemmer ikke prosentandelen og antall med dagens aksjer antall.
PGS totalt antall aksjer idag er 909,549,714 ,
2,29% som nevnt på shortnordic er ikke 15,033,618 men 20,828,688 av 909549714
909549714 × 0,0229 =20 828 688
15,033,618 er 2,29% av 656489869 det var vel antall aksjer før siste emisjon.
Redigert 13.01.2023 kl 15:45
TonyB
13.01.2023 kl 15:33
5304
Tipper shorten ute innen 26😊. Var fint å slippe Sculptorshort som var diskusjon om i går👍.
Ha en super helg, Max-Investor
Ha en super helg, Max-Investor
TonyB
13.01.2023 kl 15:31
5291
Det er vel egentlig sannsynlig. Bare 9% opp dit fra 7,345nivået nå👍
You said it, spennende tider, Elgen
You said it, spennende tider, Elgen
TonyB
13.01.2023 kl 15:27
5185
Veldig stille, Maxx. Håper på en grei dag over dammen. Blir spennende å se om Phlx kan «gønne» på videre.
Takk for en fin uke. Alltid givende å lese innleggene dine👍
Takk for en fin uke. Alltid givende å lese innleggene dine👍
Litt vilt å komme med ett slikt tips, men tror vi passerer 8 tallet før neste børsuke er ferdig. Det nærmer seg kapital marketsdag hvor vi skal få høre hvor "HOT" seismikk markedet er for tiden. Q4 presentasjon vil bli utelukkende positiv slik jeg ser det. Smell på med en refinansiering så blir alt dette sprengstoff for kursutvikling! Spennende tider :)
Redigert 13.01.2023 kl 14:47
Max-Investor
13.01.2023 kl 14:45
5217
Det er nok bare en fornøyd gjeng. Lite for kritikerene å ta tak i også. Hyggelig med oppgang. Det skal nok bli en deilig vår i PGS. Litt spent på hvor lenge Shorten blir stående også.
Maxx
13.01.2023 kl 14:27
5348
litt stille her i dag :)
Spennene å se hvordan USA åpner.................. futtene er noe i minus akkurat nå. Men vært positivt momentum denne uka.
Spennene å se hvordan USA åpner.................. futtene er noe i minus akkurat nå. Men vært positivt momentum denne uka.
👍🏽
Allikevel er det bittert når de har entret aksjen.
Det går i riktig retning selvom jeg mistenker en runde ned mot 7,2 igjen. Litt fartsdumper hører med
Allikevel er det bittert når de har entret aksjen.
Det går i riktig retning selvom jeg mistenker en runde ned mot 7,2 igjen. Litt fartsdumper hører med
Slettet brukerskrev Tapet på de to shortene er nå 5,5 mill
Står kun oppført 0,60% short fra Marshall hos Finanstilsynet. Alle andre nettsider som legger ut shortlister henter disse fra Finanstilsynet, så er nok denne som er korrekt.
Bsci
13.01.2023 kl 12:14
6382
Så langt jeg kan se så forvalter Marsall Wace ca. 64 milliarder dollar. (du kan jo regne om kurs og finne promillen på dette 5,5 mill "tap".) = 0,00086 % av forvaltningskapital)
Så tror ikke du skal ligge for mye vekt på hva de har i nåværende tap. (de innkasserte 36 mill dollar på en short i 2014 iflg Wikipidia)
Husker også andre som satte short i MPCC på rundt 20,5 og satt stadig på disse da kursen bikket 30,-
Ser generelt mye fokus på short posisjoner og det er sjelden disse har noen nevneverdig betydning. Kan naturligvis drive en kurs ekstra opp hvis de må ut raskt på breaking news.
Men i all hovedsak er disse shortere giganter, som har råd til noen tap. (de vinner nok til slutt samlet sett).
Så tror ikke du skal ligge for mye vekt på hva de har i nåværende tap. (de innkasserte 36 mill dollar på en short i 2014 iflg Wikipidia)
Husker også andre som satte short i MPCC på rundt 20,5 og satt stadig på disse da kursen bikket 30,-
Ser generelt mye fokus på short posisjoner og det er sjelden disse har noen nevneverdig betydning. Kan naturligvis drive en kurs ekstra opp hvis de må ut raskt på breaking news.
Men i all hovedsak er disse shortere giganter, som har råd til noen tap. (de vinner nok til slutt samlet sett).
BIFFogBÆRNÉ
13.01.2023 kl 12:12
6370
Slettet brukerskrev Skal si de tar sjanser. Hva når Rune trykker på "REFI-KNAPPEN?" ...
Bare å finne frem den store kalkulatoren! 😊
Skal si de tar sjanser. Hva når Rune trykker på "REFI-KNAPPEN?" ...
Dieseldahl
13.01.2023 kl 11:57
6364
Er jo selvskading og shorte Pgs nå, de kan heller få kontonr mitt og
sette inn millionene de ønsker og sløse bort.
sette inn millionene de ønsker og sløse bort.
Tapet på de to shortene er nå 5,5 mill
"Og kursen skal faen meg dobles umiddelbart hvis det kommer fordelaktig refinansiering
Forhåpentligvis er dette godt timet, melding om refinans godt i forkant av q4 presentasjonen, etterfulgt av en solid q4 presentasjon med melding om reaktivering av victory."
Nydelig 👌
Forhåpentligvis er dette godt timet, melding om refinans godt i forkant av q4 presentasjonen, etterfulgt av en solid q4 presentasjon med melding om reaktivering av victory."
Nydelig 👌
A fy faan FIH, you make my day, sitter i bil på E18, slenger videre i latter av innlegget ditt😂😂
Redigert 13.01.2023 kl 11:45
DNB, shortere; vi vil vel fortsatt se tidvise angrep; men det er forskjell på høflig-evnukkisk kilng med fjær, og å våkne på sofaen til Bjarne Melgårds kunstnerkolllektiv for å oppdage ens bakende omgjort til degenerert installasjonskunst.
Selv dnbs tidligere så effektive drittpakker har fått virkningsområde ned i magre timers tilbakeholdt oppgang.
Vil dere se virkningsfull manipulasjon i PGS fremover, må dere nok vente til neste uke når "Gutta Boys" er nærmere ferdiglastet og klar for rakettferden frem mot og etter 26. jan! Mao KRAFTIG MANIPULASJON OPPOVER!
Selv dnbs tidligere så effektive drittpakker har fått virkningsområde ned i magre timers tilbakeholdt oppgang.
Vil dere se virkningsfull manipulasjon i PGS fremover, må dere nok vente til neste uke når "Gutta Boys" er nærmere ferdiglastet og klar for rakettferden frem mot og etter 26. jan! Mao KRAFTIG MANIPULASJON OPPOVER!
Redigert 13.01.2023 kl 11:50
FaeniHelvete
13.01.2023 kl 11:35
6118
Tviler sterkt på at Bimmern på noe som helst tidspunkt var på kjøpssiden. Er vel bare et lite troll som synes det er kjekt å harselere når kursen går ned i en tråd med mye aktivitet. Litt som å starte en tråd på kvinneguiden og spørre hvorfor kvinner er så kjipe på analsex for tiden.
Og kursen skal faen meg dobles umiddelbart hvis det kommer fordelaktig refinansiering.
Forhåpentligvis er dette godt timet, melding om refinans godt i forkant av q4 presentasjonen, etterfulgt av en solid q4 presentasjon med melding om reaktivering av victory. Så kan vi bestille whisky på toppen av lista etter filtrering pris høy lav
Og kursen skal faen meg dobles umiddelbart hvis det kommer fordelaktig refinansiering.
Forhåpentligvis er dette godt timet, melding om refinans godt i forkant av q4 presentasjonen, etterfulgt av en solid q4 presentasjon med melding om reaktivering av victory. Så kan vi bestille whisky på toppen av lista etter filtrering pris høy lav
Bekreftelse fra meg er feil ord, beklager.
Men rykter fra flere hold forsterkes når bjellesau/bjellesauer er på vei inn. Leser mellom linjene jeg, så har forhåpninger om det alle sammen seff. Men ja Hvalross My Man, The trend is fucking up
Men rykter fra flere hold forsterkes når bjellesau/bjellesauer er på vei inn. Leser mellom linjene jeg, så har forhåpninger om det alle sammen seff. Men ja Hvalross My Man, The trend is fucking up
Redigert 13.01.2023 kl 11:31
En topptrader som rischioso tar ikke sjansen på å være ute. Men det er sikkert noen som får til dette.
Tenker det er best å gå for HELE KAKEN mtp såpass kraftig OPPTREND!
Tenker det er best å gå for HELE KAKEN mtp såpass kraftig OPPTREND!
Nei jeg har nok ikke noe tro på at informasjonen når oss først.
Men definitivt tidlig
Men definitivt tidlig
Londonmannen
13.01.2023 kl 11:18
6248
Ja, ut fra uttalelser om at man skulle kjøpe seg inn igjen på lav 6 og endatil nede på 5-tallet, så sitter det nok noen der ute og biter negler og angrer bittert over at de lot seg lure ut av PGS på nåværende tidspunkt. For som Rischioso helt korrekt påpeker er ikke dette tidspunkt det rette å sette seg på utsiden. Risikoen er alt for høy til at det plutselig kommer en refi melding og at kursen deretter smeller opp 30-50% før man får blunket.
God helg folkens! Denne klarer seg selv og det er på tide å pakke til hyttetur!
God helg folkens! Denne klarer seg selv og det er på tide å pakke til hyttetur!
Og milliardær Edvin Austbø, den gamle analysesjefen i Carnegie, var lettest å narre av alle - han kjøper hver dag etter å ha lest nattafortellinger her 😅