Aksjonærbrev

SomSa
03.03.2023 kl 15:46 4825


Snart må de finansiere oppkjøpene, i disse dager bør man se om det kommer en børsmelding når børsen stenger. En intensjonsavtale er ikke forpliktende:

OBSRV: VERDI PÅ INTENSJONSAVTALER FOR UNOMETER UTGJØR CA EUR 1M
3.3.2023 14:45

Oslo (Infront TDN Direkt): Ordreverdien på intensjonsavtaler som er signert for Observe Medicals urinmålingssystem Unometer siden midten av februar 2023 utgjør rundt 1 millioner euro.
Det fremgår av en melding fredag.

Selskapet forventer at ytterligere volumer blir bekreftet i løpet av de kommende ukene.

"Selskapet opplever fortsatt sterk etterspørsel og forbrukerengasjement for Unometer-produktporteføljen og vil i lys av de signerte intensjonsavtalene igangsette kontraktdiskusjoner for å sikre volumforpliktelser for 2023 og 2024", heter det i meldingen.

-Vi er begeistret over nivået på engasjementet som vises av distributører av Unometer-porteføljen. Dette markerer starten på vårt arbeid for å sikre stabile inntektsstrømmer gjennom etablerte salgskanaler og tar oss nærmere vår ambisjon om å oppnå en omsetnings-run-rate på 200-250 millioner kroner innen utgangen av 2023. Fremover vil vi fortsette, som vi har gjort til nå, å bygge sterke relasjoner til distributører og arbeide for å bli den ledende urinmåleleverandøren i Europa, sier Rune Nystad, administrerende direktør i Observe Medical.

--------------------------

Jeg forstår ikke hva menes med:
""Selskapet opplever fortsatt sterk etterspørsel og forbrukerengasjement for Unometer-produktporteføljen og vil i lys av de signerte intensjonsavtalene igangsette kontraktdiskusjoner for å sikre volumforpliktelser for 2023 og 2024", heter det i meldingen."

Skal ikke Observe ta over disse produktene etter oppkjøpet. Er det ikke naturlig at selgeren kontakter distributørene og overfører alle til Observe?
R1234
03.03.2023 kl 16:45 4783

Kan godt være de beholder Convatec i en struktur som datterselskap til Observ… Om det var det du lurte på?
Computum
04.03.2023 kl 13:08 4700

Er det noen som følger med på hva som har skjedd på aksjonærlistene de siste par uker?
elnomi
04.03.2023 kl 13:34 4726

Å melde en liten intensjonsavtale er jo på kanten til useriøst?
Eneste formål er vel et forsøk på å pumpe opp kursen?
Redigert 04.03.2023 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
Computum
04.03.2023 kl 17:50 4668

Liten?
Med en siste kvartals omsetning på ca 4 mill. blir jo dette forholdsvis stort. Det er tegnet for 1 mill. Euro, som er 11 mill. NOK og med mer i pipeline kan nste presentasjon bli rent hyggelig.
R1234
05.03.2023 kl 10:38 4570

Korrekt. Og pumpen kom lenge i forkant av dette, ingen pump ette offisiell LOI.
Gang denne LOI med 40-60 fremover:)
Jeg følger selskapet tett, aksjonærlistene og.
Kun positivt å melde. Topp 20 øker, ikke en som selger her.👍
SomSa
06.03.2023 kl 11:01 4461

Jeg mener at når Observe kjøper måleportefølje fra Convatec må Convatec informere sine kunder at disse blir overtatt og solgt gjennom Observe. Dette er en del av spillereglene. Investorene bryr seg ikke om Rune kontakter 75% av disse per brev siden det er en del av en jobben.

I dag er sendt en firmapresentasjon og man lurer op om man skal le eller gråte. Det likner mye på om at en skribent skriver sine drømmer på forumet, og etter min mening er kun en svada estimater. Dette viser også at emisjonen nærmere seg.

Oppkjøpene blir også mye dyrere (Side 10:):
Unometer and Ferrari L. Acquisitions: 83 mil
Funding transaction costs: 12 mi

Oppkjøpene og videre driften finansieres:
Cash balance per end-of-year 2022: 14 mil
Bank loans in Norway & Italy: 20-30 mil
Funding H1 2023 (er det ikke konvertible obligasjonslån): 30-50 mil
Equity issue mid-year 2023 (emisjon): 100-150 mil

Oppkjøpene vil totalt koste 95 mil, de hadde 14 mil i kontanter og forsvinner i 1Q 2023. Det vil si de trenger 95 mil + 10-15 mil for å drive selskapet i 2Q 2023 og 10-15 mil i 3Q.

Hvis oppkjøpene skal skje innen 1Q 2023 og emisjonen i sommeren hvordan skal de trylle inn penger? Med bank og obligasjonslån får de 50-80 mil............

Skal ikke Ferrari produsere produkter som Observe skal selge? Hvorfor bokføres produksjonen hos Ferrari en de av inntektene? Sippi salget skal være 5 mil og Biim salget 55 mil i 2023 ......Les hele presentasjonen og diverse estimatene og få en latter. Den lastes ned her:

https://newsweb.oslobors.no/message/584296

NB: Med forbehold skrive- og regnefeil
Redigert 06.03.2023 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
SomSa
06.03.2023 kl 11:16 4451


Legg også merke til at kundene vil ikke betale på forskudd og betalingen vil komme flere uker senere. Når de skal øke salget pga oppkjøpene med for eksempel 30 mil i 2Q må Observe dekke kostnader relatert til råvarestoffer, produksjon og transport og det blir ganske mye penger.

.
Fryden
06.03.2023 kl 11:41 4432

Nå må du roe deg litt granne ned SomSa..... Du har sikkert mange gode tanker og ideer, men.....

At kunder betaler for leveranser etter at de er levert er helt normalt. Uansett hvilke produkter og bransjer firmaer opererer i.
Normal kredittid fra er 15 til 60 dager, men det gjelder jo også da for vare-/ tjenesteleverandører til Observ.

Eller kan du legge frem bevis på at Observ har kredittanmerkninger å må betale på forskudd for sine leveranser eller tjenester.
SomSa
06.03.2023 kl 12:26 4400

Hvor mye må de ha minst penger på kontoen for å drive selskapet og kunne bruke kredittordningen? Jeg referer kun til deres regnstykket som er publisert i dag. Det ser sånn ut finansieringen er ennå ikke på plass og fremdeles diskuterer de med bankene og andre:

Bank loans in Norway & Italy: 20-30 mil
Funding H1 2023 : 30-50 mil

Alle ser at oppkjøpene og videre drift av selskap vil koste mer enn 50 mil som er laveste estimatet. Hvorfor skriver dette tulle? De høysete låneestimatene er heller ikke nok. Det ser sånn ut at de driver selskapet amatørmessig, De har ansatt i bøtter og spann i lang tid uten at investorene vet hvordan disse oppkjøpene skal finansieres + når overtagelsen skal skje. Kanskje skal emisjonen komme mye raskere enn de forteller og dette er eneste sannheten.

1- Først måtte de bli enige med selgere om hvor mye oppkjøpene kostet totalt
2- Aksjonærene skulle vite hvor mye kostet å inntrengere disse i selskapet
3- Når overtagelsen kunne skje
4- Finansieringen skulle komme på plass
5- De kunne starte ansette nye folk
Redigert 06.03.2023 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
R1234
06.03.2023 kl 14:03 4352

Det er lov å være kritisk.. Men er du i det hele investert i selskapet?
Om du er SÅ skeptisk til selskapet og fortsatt er investert ville jeg kontaktet Terje Bakken som er styreleder. Har snakket med han to ganger, derav veldig konstruktive samtaler. Kan ikke sitte å kritisere så enormt på et skjult forum.. Det blir bare dumt uten å ta tak selv å snakke med de som har informasjon på innsiden. Jeg øker det jeg kan under kr 2..... Kursmål 9-10kr iløpet av 2023
SomSa
06.03.2023 kl 19:07 4308

For å kunne investere i nye aksjer, langsiktig eller kortsiktig med minimal risiko må man vite hva selskapet driver med og sier. Man får mer info med å skrive kritisk og andre kommer med argumenter.... ......Hvis jeg har skrevet feil kan du si fra og jeg korrigere, det hjelper ikke å kritisere meg for at jeg skriver om selskapet uten å begrunne hva er fei i mine argumenter . Bare les presentasjonen og du forstår ikke hva de driver med.

På side 8 står følgende :

- De hevder at Biim skal omsettes for 55 mil i 2023. All/meste parten av omsetningen kommer i august i følge grafen. Har de inngått en avtale som vi ikke har fått med oss eller det er pyntetall før emisjonen?

- Ennå dritter de i Sippi og omsetningen blir 5 mil i 2023

- Ferrari omsetningen skal starte i april, uten at de har kjøpt opp noe eller inngått salgsavtaler.

- Unometer omsetningen starter i juni. Omsetningen var Euro 18 mil (ca. 200 mil) per år eller ca. 16,66 mil per måned. Etter kjøpet og fra juni til enden av 2023 (6,5-7 måneder) skal de omsette for 130 mil eller 18,57 mil - 20 mil per måned. Dette tilsvarer 222,8 mil - 240 mil i løpet av 12 måneder.
Jeg har brukt en Euro-kurs på 11,11. Euro-en har steget kraftig i forhold til 2022 og kan falle. Hvis man bruker snitt Euro-kurs for 2022 blir omsetningen ca. 185 mil.

Unometer produkter ble solgt gjennom over 600 distributører. I følge siste aksjonærbrevet har selskapet kontaktet 40 av dem som står for 75% av omsetningen.

Hva skjer her? Rett etter overtagelsen og hokus pokus økes omsetningen kraftig og fra 185 mil (snitt Euro-kurs for 2022) til 222,8 mil- 240 mil.

Lykke til med kursmål 9-10kr i løpet av 2023. Med 5 kontorer som snart kan bli 6 (et nytt i Italia) skal selskapet overlever av emisjoner i lang tid fremover. Antar at vi diskuterer også om en ny emisjon på slutten av året eller neste år.

"The Company is headquartered in Oslo, Norway, with additional offices in Narvik (Norway), Gothenburg (Sweden), Oulu (Finland), and Seattle (the US). In addition, Observe Medical has a direct sale organisation in the Nordics and a distributor network internationally."

"Bank loans in Norway & Italy: 20-30 mil" og "Funding H1 2023 : 30-50 mil" er ikke stort nok for å gjennomføre oppkjøpene og samtidig drive selskapet videre. Man skal også legge merke til at " Funding" kommer H1 2023 og ikke 1Q 2023 og en emisjon i midten av 2023. I følge presentasjonen vil oppkjøpene koste totalt 95 mil. Kan noen kommentere disse tallene og diverse tidspunktene som står på presentasjonen?

Som sa hvis jeg har skrevet eller regnet feil si fra og jeg korrigerer. Det hadde vært nyttig og lærerikt hvis andre også kommenterte tallene og det som står på presentasjonen og påstandene.
Redigert 06.03.2023 kl 19:12 Du må logge inn for å svare
R1234
06.03.2023 kl 20:00 4266

Du tener ikke penger på å investere i selskaper uten risiko. Da kan du heller sette dine penger i banken…
Er du investert? Tapt mye? Du svarte ikke på det. Jeg er topp 20, og økende…
Det jobber med Avtale med Fresenius som har mål å gå i leveranse i sommer ja.. det er ikke noe nytt. Om du hadde snakket med Terje i Q3 2022, hadde han opplyst deg om dette og.
Har de ikke kjøpt opp? Tydeligvis skjønner du ikke hvordan det er å kjøpe opp med ekslusive rett til å viderefølge portefølge fungerer… tror du Reiten å co er dumme? Du fremstår tullete her.
Jeg skal legge mer på minne ditt nick å kontakte deg til jul.
Håper inderlig du får noen som er lei å selge ned, for fy faen dette er en rakett når det løsner fra prising 90 mill med omsetning 200 mill++ og db 30%.. snakkes Somsa:)
Computum
06.03.2023 kl 22:32 4187

-SomSa (DuIgjen) har alltid snakket ned selskaper som trenger penger. Man behøver ikke være geni for å forstå at det er en sammenheng mellom store ambisjoner og behov for kapital. Dersom alle var som SomSa og ikke ønsket å bidra med risikokapital ville børsen vært nedlagt. Børsen er til for å skaffe risikokapital ved emisjoner. Noen må så for at det skal være mulig å høste. SomSa vil bare høste. Og hvis han greier det vil han være en suksessfull snylter.
-Det kommer emisjon(er) i OBSERV. Men å framstille OBSERV som et lugubert selskap med tvilsomt og ukompetent lederskap er direkte villedende.
Jeg skal innrømme at det kan virke som om ambisjonene er i luftigste laget, og om det var et hvilket som helst selskap som hadde så mange baller i luften uten en god inntjening i bunn, ville jeg skygget unna. Men med solide og erfarne eiere som også har en hånd på styret (bokstavelig talt) tar jeg sjansen tiltross for den tilsynelatende høye risikoen. Selskapet har en børsverdi på skarve 80 mill. og jeg har ikke sett lavere siden morselskapet NAVA var nede på så lave nivåer for noen år siden. Med godt lederskap og dristig satsning nærmer NAVA seg nå 700 mill. og vokser kvartal for kvartal. Ingerø Reiten Investment Company er solide (over 90%) og har planer med OBSERV. Jeg vil være med på dette, selvom jeg allerede er kraftig i minus etter å ha vært med på forrige emisjon. Etter å ha kjøpt mer på lave kurser trenger jeg bare ca 1 krone høyere kurs for å være i pluss. Og det tror jeg er oppnåelig inneværende år. Det vil gi en selskapsverdi på 130 mill. (dagens aksjeantall) og virker ikke urealistisk hvis Nystad lykkes. Men alle bør være oppmerksom på at her er risiko, så for SomSa vil jeg anbefale å holde trygg avstand.
Computum
14.03.2023 kl 09:25 3985

"Pump and dump" idag igjen?
SomSa
23.03.2023 kl 19:20 3872


Når amatøren SomSa forstår vil folk med mer kunnskap forstå mye bedre, ingen trodde på deres svada regnstykke og bløff om omsetning for 2023. selskapet mangler penger og er desperat:

Observe Medical låner penger til 20 prosent rente
Långiverne har forpliktet seg til et beløp på 10 millioner kroner, og selskapet vil umiddelbart få en betaling på fem millioner kroner, fremgår det. Lånet gis av ikke-navngitte aksjonærer i selskapet.
https://e24.no/boers-og-finans/i/BWzGeE/observe-medical-laaner-penger-til-20-prosent-rente


Når aksjonærene plyndrer selskapet eller seg selv hvordan skal selskapet hente penger gjennom emisjonen?
Redigert 23.03.2023 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
23.03.2023 kl 20:12 3858

Hvem låner ut? Gambino-familien?

Ser dem ikke på lista, men dem er kanskje under en nominee-konto?
SomSa
24.03.2023 kl 09:00 3770


Gribber sirkler rund selskapet når Donkishot-aktige folk sitter i ledelsen og styret. Jeg hadde holdt meg langt unna aksjen..........

Og disse klovnene kontakter de største aksjonærene og gir første klasse info før andre får vite og kanskje vil aldri vite

Dette er jo innsideinformasjon sånn egentlig
Peter Hermanrud liker ikke den norske praksisen med at selskaper ringer rundt til en og en investor og gir informasjon.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/03/23/7996092/dette-er-jo-innsideinformasjon-sann-egentlig
Redigert 24.03.2023 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Computum
24.03.2023 kl 10:19 3737

Letteste sak i verden å se problemer, SomSa. På lang sikt går jo alt til helvete.
Du var jo inne i aksjen du også men kom deg kanskje ut med små tap?
SomSa
24.03.2023 kl 11:23 3714

Etter mange år på børsen har jeg erfart at ledelsen og styret i et selskap er kjeltringer før motsatte er bevist. Det skal ikke mye før jeg blir skeptisk til et selskap.

Jeg hadde mye gevinst på tradinger og tapet ble ikke mye.Vi trodde at 180 mil fra 2022 emisjonen skulle vare 2,5-3 år og selskapet kunne tjene penger innen denne tiden. Heldigvis ble jeg fort skeptisk til CEO og CFO og begynte å undersøke om Biim og Rune.

En fugl i hånden med lite fjær er bedre enn et par fjær.

Dessverre har Rune ødelagt selskapet med sine svada påstander, aksjonærbrev og strategi. Fyren startet å ansette mange folk før de 2 oppkjøpene er finansiert og fullført, og dermed økte utgiftene, samtidig gav fanden i SIppi.....
Redigert 24.03.2023 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
SomSa
24.03.2023 kl 15:09 3673


Skulle hente penger i obligasjonsmarkedet – endte med «forbrukslån»
Det er dyrt å være fattig. Observe Medical skulle hente 30-50 millioner kroner i obligasjonsmarkedet, men endte opp med et nødlån på 10 millioner kroner til 20 prosent rente.
https://www.finansavisen.no/helse/2023/03/24/7996415/observe-medical-betaler-rente-pa-20-prosent

------------
Hadde de største aksjonærene ikke garantert fot obligasjonlånet? Hvis de har ombestemt seg bør alarmen gå.:


"Planen er å utstede obligasjonslån på 30-50 millioner kroner i løpet av det første kvartalet, og å hente 100-150 millioner kroner i emisjon innen sommeren.

– Med støtte fra noen av våre største aksjonærer vil de planlagte transaksjonene gjøre oss i stand til å følge opp våre ambisiøse vekstaktiviteter, skriver Nystad i brevet. "
https://medwatch.no/nyheter/medtek_lab/article14821663.ece
YNWA250505
29.03.2023 kl 13:20 3509

SomSa, hva tenker du om den kommende emisjonskursen, hvor lavt vil den bli satt. Det er jo en grense for hvor lavt den kan bli satt eller?
SomSa
29.03.2023 kl 15:58 3548


Når noen ukjente aksjonærer gir nødlån på 10 mil og tar 20% rente, og samtidig har de ennå ikke delta i annonserte obligasjonslånet kan man bare spekulere om bankene vil låne penger for oppkjøpene og hva kommer til å skje med selskapet og emisjonskursen.

Rune sendte selskapspresentasjon 6. mars. Det ser sånn ut at investorene ikke er imponert over regnstykker skrevet i kjellerstuen.
Computum
29.03.2023 kl 23:42 3591

Akkurat nå er det Lotto (med gode odds).
Ikke vanskelig å finne noe kritisere. Bare tiden vil vise. Og ventetida bør ikke bli lang.
Hvis dette går galt, så har selskapet villedet sine aksjonærer. Og det er i tilfelle svært alvorlig og bør få konsekvenser for de involverte.
Men oppsiden fra dagens nivå KAN være blant det største man finner på børsen idag. Bare tilbake til der kursen var for halvannen måned siden er det nesten 40% oppside.
SomSa
19.04.2023 kl 13:57 3346


Det ser sånn ut at selskapet dråper 1Q 2023 presentasjonen uten å ha sendt børsmelding. Hvis de ikke klarer å skaffe penger for videre driften innen mai/juni er de i trøbbel.

Financial calendar
17 February 2023
Quarterly Presentation - Q4 2022

28 April 2023
Annual Report 2022

26 May 2023
Annual General Meeting

25 August 2023
First Half Year 2023 presentation
https://observemedical.com/investor-rela
Computum
25.04.2023 kl 13:13 3178

"selskapet dråper 1Q 2023 presentasjonen"

(Regner med du mener "dropper")
Det er ikke planlagt Q1 presentasjon. Så det er ingen grunn til å sende melding. Men på spørsmål fra en aksjonær blir det sagt at det planlegges en "business update" i mai.
Den vil bli viktig for å vurdere hvor realistisk den ambisiøse satsningen er.
Enkleste sak i verden å se at Observe nå er en usikker aksje å satse på.
Derfor er prisen også lav. Og derfor er også muligheten for skyhøy gevinst tilstede; hvis de lykkes.
Men noen konkurs er svært usannsynlig. Seskapet bokfører verdier for over 200 mill. som blant annet består av patentrettigheter som kan selges.
Redigert 25.04.2023 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Computum
28.04.2023 kl 09:36 3100

Hva skjer idag? Opp 24% med bare 100 aksjer omsatt. Det må vel være en feil vel?
Computum
28.04.2023 kl 09:56 3112

Merkelig stunt. Nå er handelen igang igjen og kursen normaliseres. Dessverre. Det var jo litt gøy å toppe vinnerlisten noen minutter :-)
Computum
28.04.2023 kl 10:03 3173

Nei, handelen er visst stadig pauset. Er det bare en feil, eller er det en viktig melding underveis?

Det var tydeligvis ingen grunn til at kursen gikk til værs. Dessverre.
Redigert 28.04.2023 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
SomSa
02.05.2023 kl 16:57 3025


Vi gratulerer Rune Nystad (CEO) og Per Arne Nygård (CFO) for den fantastisk innsatsen de har gjort i 2022. De fikk hhv 800.000 kroner og 810.000 kroner i bonuser for strevet i 2022 eller totalt 1.610.000 kroner. Jeg tviler på at de vil merke noe særlig på økte matvare- og strømpriser.

side 75
https://observemedical.com/wp-content/uploads/2023/04/Observe-Medical_Annual-Report-2022.pdf

Når man leser dette forstår man ikke hva styret og styrelederen driver med:

24.3.2023
Skulle hente penger i obligasjonsmarkedet – endte med «forbrukslån»
Observe Medical skulle hente 30-50 millioner kroner i obligasjonsmarkedet, men endte opp med et nødlån på 10 millioner kroner til 20 prosent rente.
https://www.finansavisen.no/helse/2023/03/24/7996415/observe-medical-betaler-rente-pa-20-prosent
SomSa
15.05.2023 kl 13:31 2826


24 mars tok selskapet et nødlån på 10 mil med 20% renter. 1,61 mil forsvant til CEO og CFO (bonuser). Hvis selskapet brenner 4-5 mil per måned må de snart og om kort tid skaffe penger.



SomSa
26.05.2023 kl 14:07 2559


Hva driver de med?

"In parallel, Observe Medical continues the process with Convatec to conclude the contemplated acquisition of the UnoMeter™ and Abdo-Pressure™ products, which was announced in October 2022.

The delivery of the products described herein is conditional upon the agreement with Convatec being entered into and that Observe Medical secures the required financing to execute and complete the contemplated agreement with Convatec and to roll-out the products.

The agreement with Convatec is expected to be signed relatively soon, but no assurance can at this stage be given that this agreement will be signed and that the other conditions for the roll-out of the products will be fulfilled nor the timing thereof."

De må hente penger for oppkjøpet + videre drift av selskapet, kassen er nesten tomt. "soon" for meg betyr snart kommer en emisjonsnyhet. Skal Observe ta en BGBIO?
SomSa
07.06.2023 kl 12:23 2307


Observe kom med selskapspresentasjon i går, de hadde også 1Q 2023 tallene i presentasjonen. salgsinntekter var 6,382 mil og resultatet før skatt -17,777 mil. Ellers fortelles mye eventyr etter min mening...............

https://mb.cision.com/Main/19175/3780573/2107376.pdf
SomSa
20.06.2023 kl 11:00 2037


Forstår noen hva Rune, styret og selskapet driver med? Det er sendt en børsmelding i dag:

- "Observe Medical attains CE certification for Unometer[TM] 500* and enters the UK market"

- "At the same time, we are excited to have signed our first contract with a large UK customer for delivery of Unometer[TM] products."

- "To prepare for increased commercial activity in Europe and the UK, Observe Medical recently hired "

- "Observe Medical continues the process with Convatec to conclude the contemplated acquisition of the UnoMeter[TM] and Abdo-Pressure[TM] products, which was announced in October 2022. "

Jeg trodde at Unometer[TM] 500* ble solgt i UK og mange andre land gjennom Convatec. Observe Medical hevder at de har fått CE sertifisering i UK og de har ansatt en selger i landet mens selskapet mangler finansiering til å overta produksjons- og salgsrettighetene fra Convatec.

SomSa
04.07.2023 kl 16:46 1744


Det var ikke så vanskelig å forstå at de hadde problemer med å skaffe mer kapital. Fyren Rune ansatte masse folk på grunn av mulige 2 oppkjøp og økt aktivitet, og økte kostnadene. Hvem gjør dette? Er ikke selskapet nesten finito:

Observe Medical permitterer ansatte
Observe Medical står i en likviditetskrise. Nå permitterer selskapet ansatte for å kutte kostnadene.
https://www.finansavisen.no/helse/2023/07/04/8020053/observe-medical-varsler-kostnadskutt-permitterer-ansatte
thief
04.07.2023 kl 17:10 1708

Helt tragisk utvikling de siste årene.Har ikke fått til noe som helst, selv med oppkjøp,som skulle trigge vekst/salg.Like greit å legge ned sjappa!
Listen
04.07.2023 kl 17:33 1682

Det første av Reiten kontrollerte selskaper som har problemer?
SomSa
04.07.2023 kl 17:43 1664


Den største feilen ble gjort var å ansette Rune som CEO. Når jeg leste hans aksjonærbrev holdt jeg meg unna aksjen. Det ser sånn ut at ingen har trodd på hans eventyrfortellinger. Trist for alle aksjonærene.

Computum
05.07.2023 kl 09:26 1445

Ja, denne gangen var din skepsis berettiget. Jeg hadde regnet med at Reiten ved styreleder Terje Bakken hadde kontroll på dette. Noe de tydeligvis ikke har hatt.
For ett par år siden kunne dette kanskje gått bra. Da var det flust med risikokapital i markedet. Nå er det tydeligvis helt tørt.