Japan to beg for Canadian natural gas

Slettet bruker
QEC 10.01.2023 kl 22:46 34334

https://nationalpost-com.cdn.ampproject.org/c/s/nationalpost.com/opinion/japan-to-beg-for-canadian-natural-gas/wcm/e760a88d-e583-46ec-a3ce-361a33ee58eb/amp/

Just like Europe, Japan is scrambling for natural gas after Russian supplies were cut off last year
Fjellbris
10.01.2023 kl 23:04 19056

Takk Elly, spennende!👍 Som vi vet, verden skriker etter nye energikilder, og Québec / Canada med QEC på laget sitter på løsningen som kan bli en vinn/vinn😀
Slettet bruker
11.01.2023 kl 00:28 18898

Men hvorfor får ikke Québec ut fingern og hjelper til, tiden går. De burde jo åpne ASAP for det å lete, utbygge og utvinne tar tid. Forde Québec og Canada er noen spesielt klimafantaster og har forbud mot dette og blir ikke opphevet uansett press, da biter de bare enda hardere tilbake !
Slettet bruker
11.01.2023 kl 06:53 18715

Ja, det er spændende, men derfor er det jo ikke sikkert, at miljøtosserne i Quebec kan se det som XL rigtig nok skriver.
1013
11.01.2023 kl 08:47 18507

jeg tror ikke på at regeringen ændre holdning, jeg tror til gengæld QEC står stærkt i kommende retssag så min forventning er at der kommer et forlig, hvad beløbet bliver er der ingen der ved.
Peter Sellers
11.01.2023 kl 09:36 18470

@Elly, sitat fra artikkel:
I en offisiell uttalelse som kunngjorde Fumios besøk, sa Trudeau-regjeringen at den så frem til å styrke «bilateral handel» med Japan og til og med se på spørsmålet om «energisikkerhet». Den nevnte imidlertid ingen eksplisitt om LNG.
Slettet bruker
11.01.2023 kl 11:00 18315

Don´t kill the messenger :-)...........uanset hvad, så mangler Japan en leverandør af gas!!
IncognitoPamda
11.01.2023 kl 13:45 18087

Quebec og QEC ligger vel på feil side av landet for å være aktuelle partnere med Japan? Eller er det noe jeg ikke har skjønt?
Peter Sellers
11.01.2023 kl 14:20 17982

@IP, du har rett og har skjønt riktig!!:))
Slettet bruker
11.01.2023 kl 14:24 17996

Uanset hvor "skønt" det er, så mangler Japan akut gas........
Peter Sellers
11.01.2023 kl 14:59 17910

@Elly, we won't kill the messenger, keep up the good work:)))
Slettet bruker
11.01.2023 kl 15:37 17813

@Peter Sellers, I will for sure survive no matter what happens........investor in QEC since 2017 so learned to be patient :-)
Slettet bruker
11.01.2023 kl 22:45 17310

Takk søkeren, spændende om denne overgang kunne være gas som del af det inden 2050.
Slettet bruker
12.01.2023 kl 11:54 16865

Bra omsetning så interessen er tydeligvis stor, holder seg bra gjør den også.....
Peter Sellers
12.01.2023 kl 12:16 16862

@Elly, oversatt versjon av linken som søkeren postet!

Hugo Pilon Larose
HUGO PILON LAROSE
PRESSEN
I en første pressescrum i parlamentet i begynnelsen av året, reagerte statsministeren onsdag på kunngjøringen av Brochus avgang i april neste år fra det største selskapet som tilhører Quebecers.

“Sophie hadde ikke, i motsetning til hva noen har sagt, orientingsforskjeller med oss ​​​​​andre. Personlig valgte hun for henne at det var på tide å gå videre. Jeg respekterer det,” hans Mr. Legault.

For fremtiden, "så raskt som mulig", vil statsministeren søke å fylle Sophie Brochus avgang ved å finne og erstatte som er i "utviklingsmodus". Han må også finne en ny person til å lede styret i Hydro-Québec, mens den nåværende presidenten, Jacynthe Côté, har kunngjort at hun går.

«Jeg ser åpenbart etter noen som vil være i utviklingsmodus, gitt at vi må øke Hydro-Québec kapasitet med 50%. Noen som er i stand til å jobbe i et team, sa han.

«Jeg likte Sophie veldig godt. Hun er en strålende kvinne. Hun er en kvinne som har erfaring fra energisektoren. Hun er i utmerket formidler. […] Jeg hadde møtt henne før jul. Jeg diskuterte med henne om fremtiden hennes, men jeg følte i januar at avgjørelsen hennes var tatt,” la Legault til. På slutten av møtet med Brochu i desember var statsministeren usikker på avgjørelsen hun ville ta om fremtiden hans, sa han.

I overraskende avgang
Kunngjøringen om avgangen til administrerende direktør i Hydro-Quebec til år før slutten av hennes periode kommer da hun truet med å gå av i fjor høst i en sjelden offentlig krangel med regjeringen. Ms. Brochu bekreftet da hun ville forlate vervet hvis superministeren for økonomi og energi, Pierre Fitzgibbon, favoritt energiintensive økonomiske utviklingsprosjekter ved å gjøre Quebec til elektrisitets "dollarama".

"Det som ikke bør gjøres er å tiltrekke seg et unødig antall industrielle kilowattimer som ønsker å betale en lav pris, og deretter bygge demninger for å forsyne dem fordi vi mangler energi", sa hun ved 98.5 FM.

François Legault forsikret onsdag ved avgangen tilMs. Brochu hadde ingen forbindelse med sine tidligere uttalelser.

Komiteen for økonomien og energiomstillingen som han opprettet i fjor høst – og som han leder – som sitter herr Fitzgibbon, ledelsen i Hydro-Québec, finansministeren og miljøministeren, holdt til og med et første møte. som gikk bh.

«Det var aldri noe spørsmål om at Quebec skulle være Dollarama. […] Du må se på helhetsbildet. Når vi har et [økonomisk utvikling]-prosjekt foran oss, er det en mulighet for Hydro-Québec å få en ekstra kunde, men det er også en mulighet for å skape rikdom og bringe ytterligere inntekter til avdelingen. du Revenu”, illustrerer Herr Legault.

– Vi har og formuesgap. Det forblir min besettelse. Vi mangler, hvis vi sammenligner det med Ontario, 10 billioner dollar i året i inntekter fra Quebec-regjeringen. Denne muligheten må vi benytte oss av. Eat selskaper, inkludert Quebec-selskaper, har utviklingsprosjekter som krever ren energi. Du må kunne legge til tjenesten du tjener hos Hydro-Quebec med tilleggsinntektene som kommer inn, la han til.

I løpet av de neste ukene kunngjorde statsministeren at han også ville møte lederne for Venstre, Québec solidaire, Parti Québécois og det konservative partiet for å høre deres forslag for Québecs energiovergang til en lavkarbonøkonomi innen 2050.

Under den siste valgkampen kunngjorde François Legault sin intensjon om å sette i gang prosjekter for å bygge nye vannkraftdammer for å møte de økende behovene som kommer på grunn av elektrifiseringen av økonomien.

Ingen personlige innsatser, sier Fitzgibbon
På sin side tror ikke økonomi- og energiminister Pierre Fitzgibbon at Sophie Brochus avgang er forklart med en konflikt mellom henne og ham. “Vi hadde flere møter, og det var veldig hjertelig, veldig bra. Jeg tror ikke det er personlige problemer,” argumenterte han da han gikk gjennom Rivière-du-Loup. Han gjentok at regjeringen må øke vannkraftproduksjonen for å tiltrekke seg industriprosjekter.

"En av grunnene til at statsministeren har kombinert energi med økonomien er [for] å bruke fornybar energi for å dekarbonisere Quebec, som er et viktig oppdrag for staten, og også skape kollektiv rikdom", forklarte han, mens han beklaget at " det har ikke vært noe større industriprosjekt i Quebec på 15 år".

«Jeg skal gi og eksempel. Batterisektoren, hvis vi noen gang klarer å få alt på plass, snakker vi om 2000 MW. 2000 MW er 5 % av det som produseres i dag [av Hydro-Québec]. Så gjeld er store prosjekter. Jeg tror vi vil være i stand til å demonstrere for befolkningen at det er verdt det å allokere 2000 MW til en batterisektor som vil være transformativ som vi ikke har satt på 15-20 år i Quebec. Vi må nå se på hvor flittige vi skal være for å skaffe de ekstra megawattene. »
Ministeren ønsket ikke å gå videre med valget av neste administrerende direktør i Hydro-Quebec, og minner om at styret vil komme med anbefalinger og at den endelige avgjørelsen ligger hos Ministerrådet. "Det er sikkert flere som vil være interessert i stillingen," sa han.

Med Tommy Chouinard, La Presse
Slettet bruker
12.01.2023 kl 14:38 16613

Takk kurp.......@Peter Sellers, jeg kan godt læse engelsk, så forstår ikke dit skriv?
Slettet bruker
12.01.2023 kl 14:39 16613

Takk kurp.......@Peter Sellers, jeg kan godt læse engelsk, så forstår ikke dit skriv?
IncognitoPamda
12.01.2023 kl 15:45 16504

Mitt spørsmål er hvorfor skal Quebec være en del av Japans leveranse?
Peter Sellers
12.01.2023 kl 16:17 16431

@Elly, ikke ment som noe annet enn en generell kommentar til tråden at det står at Quebec vil dekarbonisere, så ut i fra artikkelen så ser det rett og slett ut som at utvinning av olje og gass ikke er noe tema!
Peter Sellers
12.01.2023 kl 16:22 16418

@IP, virker ikke som Quebec er noe tema i hele tatt der borte så tror det blir vanskelig! De sa nei til Tyskerne så blir spennende og se hva Trudeau kommer med i dag, Quebec er neppe med dersom Trudeau sier ja!
sigj2
12.01.2023 kl 17:03 16296

Jeg liker det jeg ser 👀
Slettet bruker
12.01.2023 kl 20:20 16026

@Peter Sellers, helt i orden 👍 Ja, man kan tolke det på forskellige måder.
minsin
12.01.2023 kl 23:54 15729

hmm skjer mye "rart" i Energi sektoren i Canada nå for tiden.
I forhold til bla Quebec og LNG - har for så vidt Minister Pierre Fitzgibbon uttalt seg positivt
"Miss Sophie" stikker fra "Hydro-Québec" til Frankrike og vil ha sin filosofiske tid. Var hun for LNG vennlig, problemer på jobben??
Legualt var for noen år siden positiv til LNG , dekker seg nå ikke bak egne politiske meninger lengere - men av hva "folket" vil og BAPE.

Trudeau som tidligere har sagt " No businesses case " til Tyskland , får nå en ny henvendelse fra Japan.
Trudeau vil nok ha et aldri så lite forklarings problem , om han tillater japan(G7 land) store LNG leveringer , samtidig som han takket nei til ett annet G7 land ( Tyskland ).

Canada vet de sitter på gull kalven(LNG) - ødelegger politikken energi fordelen??
Felles for Trudeau og Legualt kan være at de ikke tar nok ansvar, det kan virke som om det bytter opp til mye politisk rot fremover


Redigert 12.01.2023 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2023 kl 06:37 15545

@minsin, god pointe 👍
Slettet bruker
13.01.2023 kl 08:42 15392

Uansett så ville Québec aldri hattt noen leveranse til Japan da det går fra Stillehavsiden, Québec ligger helt på andre siden av landet. Alberta vil kunne levere til Japan
Peter Sellers
13.01.2023 kl 09:44 15230

@SP, ja vi har fått med oss det at det er lite sannsynlig at Quebec er med i denne betraktningen, ellers har du noe annet nytt om Qec??
tuja
13.01.2023 kl 10:14 15144

Siste handler
TID PRIS VOLUM
09:59:47 1,58 1 650
09:59:47 1,58 1 000
09:57:41 1,568 670 000
tuja
13.01.2023 kl 13:54 14895

God artikkel:

"Éric Duhaime sa at han var overrasket over invitasjonen fra François Legault, som ønsker å høre ideene hans. "Jeg vet ikke om han kommer til å reaktivere kortet mitt slik at vi kan komme inn i parlamentet eller om vi skal møtes på parkeringsplassen," sa han spørrende. Lederen for det konservative partiet i Quebec (PCQ) ønsket likevel statsministerens åpenhet velkommen, og bekreftet at partiet han leder forsvarer ideer ignorert av andre politiske partier. De konservative fremmer utviklingen av naturgass i Quebec, og bekrefter at denne sektoren må økes for å lykkes i elektrifiseringen av økonomien. I sin valgplattform bemerker PCQ blant annet at «hovedhindringen for elektrifisering av transport er Hydro-Québecs elektrisitetsproduksjonskapasitet». Éric Duhaime støtter bygging av nye demninger i denne sammenhengen. Men i umiddelbar fremtid mener partiet hans at Quebec må «konvertere deler av vinteroppvarmingen til naturgass, for å forhindre at toppperioden om vinteren tvinger folk til å velge mellom å varme opp eller kjøre elbilen sin». Mr. Duhaime ønsker også at naturgassindustrien i Quebec skal identifisere sektorer der prosjekter vil være lønnsomme. Regjeringens rolle ville være "å sikre at det er sosial aksept i samfunnene der det vil bli gjort". Duhaime ønsker også at naturgassindustrien i Quebec skal identifisere sektorer der prosjekter vil være lønnsomme. Regjeringens rolle ville være "å sikre at det er sosial aksept i samfunnene der det vil bli gjort". Duhaime ønsker også at naturgassindustrien i Quebec skal identifisere sektorer der prosjekter vil være lønnsomme. Regjeringens rolle ville være "å sikre at det er sosial aksept i samfunnene der det vil bli gjort".
Yzf R1
13.01.2023 kl 14:20 14874

Tuja den var fin takker.
Sosial aksept har vi jo nå så kan bli lys i tunellen ha ei god helg 🍻
Peter Sellers
13.01.2023 kl 14:42 15032

@tuja, ja vi får håpe at Duhaime vil kjempe og få Legault til å åpne opp for utvinning:))
Slettet bruker
14.01.2023 kl 00:55 14558

Det skjer ikke, bare tull å bruke energi på det !
Peter Sellers
14.01.2023 kl 08:16 14386

@SP, ja vi er klar over at det vanskelig med disse idiotene av noen politikere i Quebec, har du ellers noe nytt som du bruker energi på om Qec??
Oasen
14.01.2023 kl 14:06 14206

Ingen vits å bry seg om stevepick xl det er en troll konto...ligger i navnet (steve =stiv )morsomt men upassende brukernavn.
Peter Sellers
14.01.2023 kl 15:39 14133

@Oasen, ja jeg vet at Sp har vært med oss i mange år, ikke noe nytt når det gjelder han for meg......men han skal ha for at han treffer ganske bra på en del ting når det gjelder Qec! :))
tynnidioten
15.01.2023 kl 17:38 13341

Liker du at interessen for selskapet, både her på forumet og på børs (lave volumer), er i ferd med å forsvinne ?
Sunrise
15.01.2023 kl 19:34 13169

Blitt litt stillere på forumet i det siste. Vi som trodde på Quebec muligheter, til tross for Bill 21, leter etter noen lyspunkter. Litt som å sitte på en skattekiste som noen slemminger (myndighetene i Q) har satt en diger hengelås på (Bill 21). Men jeg er nøktern optimist, mange land ønsker tilgang til gassen, og vi får håpe slemmingene ombestemmer seg når presset øker. Kan se ut som tyskerne og EU har gitt opp? Til slutt: Som mange har skrevet, det fins jo andre triggere og det hadde vært deilig å fått noe som kunne sendt denne oppover mot 2, og kanskje 3 og 4 tallet igjen. Men akkurat nå henger jeg litt med hodet som sikkert flere andre her inne.
tynnidioten
15.01.2023 kl 19:55 13239

Hva skyldes det at Elly har sluttet med «3 inden længe»?
sigj2
15.01.2023 kl 20:52 13106

Kan det bli dummere?
Makan til spørsmål
Redigert 15.01.2023 kl 20:54 Du må logge inn for å svare