Dokumentasjon til bank
DuranD
12.01.2023 kl 14:08
593
Bare et spørsmål - google har ikke gitt klare svar:
Jeg har kjøpt bitcoins noen ganger gjennom Exodus og Ramp.
Nå har banken ringt og vil ha dokumentasjon både på kjøp (noe som jo ligger i kontoutskrift) samt hva jeg har brukt de på.
En litt sånn mistenksom tone fra vedkommende som ringte, som jeg ikke likte.
Hva er greia? Er bankene nå så skeptiske til crypto - og kan en norsk bank kreve dokumentasjon på hva crypto er brukt til? Spill - om noen lurer - ikke noe ulovlig. Er heller ikke snakk om veldige summer.
Hva jeg forstår kan de kreve dok. på alt når man realiserer en gevinst. Men om jeg har overfført crypto til en spilltilbyder er vel ikke noe lokalbanken har noe med?
Jeg har kjøpt bitcoins noen ganger gjennom Exodus og Ramp.
Nå har banken ringt og vil ha dokumentasjon både på kjøp (noe som jo ligger i kontoutskrift) samt hva jeg har brukt de på.
En litt sånn mistenksom tone fra vedkommende som ringte, som jeg ikke likte.
Hva er greia? Er bankene nå så skeptiske til crypto - og kan en norsk bank kreve dokumentasjon på hva crypto er brukt til? Spill - om noen lurer - ikke noe ulovlig. Er heller ikke snakk om veldige summer.
Hva jeg forstår kan de kreve dok. på alt når man realiserer en gevinst. Men om jeg har overfført crypto til en spilltilbyder er vel ikke noe lokalbanken har noe med?
SmartePenger
12.04.2023 kl 11:09
407
Det er helt ulovlig å drive med pengespill utenom norsk tipping. Gjør du dette med kryptopenger, så ikke forvent å få pengene ut.