« « Nytt Norse»

Kaptein
NORSE ATLANTIC 05.11.2023 kl 09:44 13279

Norse fremstår etter siste ukes hendelse som et nytt selskap. Nytt utvidet demokratisk styre, mye cash, mye tilgode fra kredittkort selskapene, attraktive slotter, leasingavtaler som bare blir bedre og bedre. Så blir det solgt nå siden Scorpio er utolmodige investorer som nå sitter i føresete.

Hva tror dere?
Realisten2
14.04.2024 kl 01:00 3232

Jeg tok feil ikke siste tur. Fortsetter i juni og fremover..
Hobbykailn
14.04.2024 kl 13:36 3122

Nå har Larsen og Scorpio gitt aksjonærlån på USD 20M. Dette fordi det da blir større sikkerhet for kreditkortselskapene. Det er også sagt at fra 2025 så vil de operere alle 15 fly selv. Dette indikerer ar de største eierne har stor tro på at det vil bli en lønnsom drift og at de føler de må er på rett vei. Så her kan vi få en fin opptur snart.
Realisten2
14.04.2024 kl 16:08 3072

Enig Hobbykailn. Jeg har også kjempetro på dette nå. Aksjonærlånet er strategisk viktig. Selv om det trolig ikke vil bli benyttet, eliminerer det risikoen for en emisjon nå. Dette er i seg selv kursdrivende. Eller så er produksjonen meget bra.. 9 maskiner i luften på torsdag/fredag.
SPXL
14.04.2024 kl 16:57 3046

Butde få et løft opp mot 15kr på kort tid
Marco Deniro
14.04.2024 kl 17:29 3024

Det kommer snart bare trenger litt tålmodighet .👍
Micro
15.04.2024 kl 00:41 2905

15???
Hvem vil kjøpe fly aksjer når flybensin dobler seg i pris og Norse ikke har mulighet til å sende prisen videre til kundene?
Blir slakting her og trangt i døren ut.
Alle vet hvordan historien straffer flyaksjer og fly selskaper i urolige tider.
Octagon
15.04.2024 kl 07:24 2826

Ingen tro på det.

Flybensin er langt fra doblet i pris , opp 16% fra nyttår.
Antar at flyselskapene generelt har økt billettpriser fortløpende som følge av dette og at nye justeringer kommer. Sesongen er langt fra fullbooket. for verken Norse eller andre selskap. De har kun meldt om at bookinger er kraftig opp i forhold til hva de var på samme tidspunkt i 2023 tidligere (januar).

Videre så er Norse svært lavt priset i dag , på nivå med rettighetene på JFK og Gatwick alene.

Det kommer ingen emisjon, hadde det det så hadde vi sett det for lengst. Cash var langt høyere enn antatt nå ved Q1 utløp, 32 MUSD. Og denne vil øke for hver måned i Q2 og Q3. Hvor de går ut fra + tall "year on year". Q3-2023 var første kvartal i pluss for selskapet, da også med høy oljepris.

De har sikret seg et nødbuffer på ytterligere 20 MUSD fra hovedaksjonærer som de kan bruke ved behov om det mot formodning skulle bli nødvendig.
Imidlertid vil jo kontant beholdningen øke fremover og Q2 og Q3 er da også høy inntekts sesongen for NORSE.

Hadde prisingen nå vært hinsides høy på Norse hadde jeg vært mer bekymret i dagens setting, men det er den langt fra.
Så venter vi også på avklaring rundt de strategiske alternativene som sannsynligvis ikke er langt unna og som kan gi et løft i aksjekursen.





Redigert 15.04.2024 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Micro
15.04.2024 kl 07:40 2805

Og du tror ikke utgiftene stiger videre?
Kjipt å selge billetter langt frem i tid der man ikke kan kompensere økte utgifter.
I dagens marked vil usikkerheten tynge Norse som ligger i en fallende trend, skal minst ned å teste 7 blank og få bekreftet at sommeren er ok før den stiger, i mellomtiden vil den falle og falle, gjerne så lavt som til 3-5 kr
Anywhere
15.04.2024 kl 09:37 2738

Kan ikke helt se at Norse skal klare brasene i spesielt stor grad fremover mot konkurrenter.
Jeg ser vel for meg at Norse er nok en flyaksje som man kan være temmelig sikker på å halvere sin kapital ca en gang pr år...
SteveP XL liker denslags, men jeg vil nok anbefale de fleste andre å se seg litt om etter alternativ...
Redigert 15.04.2024 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Octagon
15.04.2024 kl 13:30 2714

Selskapet kan vise ti nærmest en dobling av både bookingtall så langt i år i forhold til i fjor og melder ikke minst om kraftig økning også i inntekt pr passasjer kilometer nå i mars. Cash UB Q1 viser også at vintersesongen (2024) også går bedre enn før med 32 MUSD.

Og så har de trekk fasiliteten som jeg tror også var et signal til markedet for å understreke at det ikke er emisjonsbehov nå.
Denne kan de velge å trekke på /eller ikke som det fremgår i børsmeldingen.

Alt tegner til å bli en meget god sommersesong i Norse ut fra alle de kommuniserte tall som en naturligvis utgår fra er solgt med høyere billettpriser enn tidligere (som alle selskap opererer med nå). Regner med solide tall både for Q2 og Q3 ut fra dette, og antar som dem selv kommuniserer at det blir plusstall for 2024.

De har en park av 15 nyere 787 Dreamlinere som er av stor interesse for konkurrenter gitt Boeing leveranseproblemer, underkapasiteten i bransjen p.t.- og denne modellen er heller ikke omfattet av de store utfordringene Boeing har hatt.

Tror dette kan bli bra og at aksjen er særdeles lavt priset på disse nivåer.

Et oppkjøp eller samarbeide med andre flyselskap er også en bonus som kan gi god kurs effekt.
De er jo tross alt i aktive forhandlinger via Seabury om akkurat dette og melder om flere intressenter.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/01/23/8086425/boeing-problemer-kan-vaere-gull-for-norsk-aksje

Selskapet er naturligvis selv usikre på dato for konklusjon rundt de annonserte strategiske alternativ da det er komplekse forhandlinger med mange regulatoriske hensyn etc. som må på plass i en slik prosess.
Redigert 15.04.2024 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
SPXL
15.04.2024 kl 14:11 2689

Ufortjent nedgang i dag, spretter nok fort opp igjen
SPXL
15.04.2024 kl 14:34 2722

Nas er bare ned 1% mens norse er ned 9%, noe som ikke stemmer
Anywhere
15.04.2024 kl 15:05 2699

Du pleier alltid å mene at det er noe som ikke stemmer, SPXL, så da må du kanskje finne ut av hva det da er som "ikke stemmer"
Å sitte med bortforklaringer som dette i en aksje som har bunnen som mål er ikke så mye ansvarlighet overfor investerte midler, vil jeg mene...

Dagens nedgang er ikke veldig unik i aksjens historie og illustrerer bare sannheten; Det er en solid risiko å sitte i Norse, og kan evnt gjøres som en hedge innenfor bransjen, da med Norse som en typisk short-posisjon i hedgen...
Redigert 15.04.2024 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
SPXL
15.04.2024 kl 15:49 2652

Du vet tydligvis hvilken retning norse skal, da burde du shorte for det du klarer. Med bunnen som mål så kommer du til å gjøre det veldig bra. Jeg har tydligvis misforstått noe.
Anywhere
15.04.2024 kl 16:17 2631

Noen har for vane å misforstå, men misforstå meg ikke; Norse er perfekt short i en hedge-oppsett, f.eks sammen med Norwegian, om man absolutt må befinne seg i fly-aksjer...
Micro
15.04.2024 kl 20:16 2544

Overhode ikke, dette er helt etter boka. I kriser og usikre tider vil de små uten tilstrekkelig kapital gå konkurs. Du tror kanskje nødlånet Norse har fått er nok?? Vel på langt nær nok om konflikten eskalerer og vi ser høyere oljepris og mer usikkert marked. Da konker Norse.
3 kroner innen sommeren er mitt tips
StephanDerrick
18.04.2024 kl 22:22 2300

Norse melder om ny flyrute i kveld: til SØR-AFRIKA fra London Gatwick

https://flysmart24.no/2024/04/18/norse-atlantic-apner-rute-til-sor-afrika/

Rio de Janeiro neste på programmet fra samme Gatwick?

Redigert 18.04.2024 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
SPXL
19.04.2024 kl 01:31 2241

Norse burde ikke være under 10kr og det kommer den ikke til og være lenge.
Micro
19.04.2024 kl 02:01 2231

Fordi?
All historikk beviser jo at dette er ett gigantisk tapssluk for eierene
Bullen
26.04.2024 kl 10:42 1938

Det er skikkelig manko på fly globalt. Etterspørselen etter reiser er økende sammenlignet med 2023. Er sikker på at noen fly selskaper snuser på Norse
Octagon
03.05.2024 kl 11:15 1711

10 Mai er det 6 måneder siden Norse orienterte om at de hadde engasjert Seabury for å håndtere strategiske forhandlinger etter sterk interesse fra andre flyselskap.

Ledelsen har med dette skapt store forventninger hos sine aksjonærer og det er rimelig å anta at en av hovedårsakene til kursnedgangen er at det ikke p.t. ser ut som om noe er oppnådd i denne prosessen og at flere små aksjonærer har "kastet kortene".

Norse har vist til kraftig bedring i belegg i år i børsmeldinger av 6 mars og 9 april, og markedet forventer kraftig økning når april tallene presenteres om få dager.
Selskapet hadde også større kontantbeholdning enn antatt ved utløpet av Q1, men sikret seg et aksjonær lån. Sannsynligvis til å stå bedre rustet om oljeprisen skulle stige ytterligere fremover som følge av geo-politiske hendelser utenfor deres kontroll.

Nå er selskapet i full gang med høysesongen for inntekts-generering og har tidligere kommunisert rekord booking tall slik at det er rimelig å anta rekord inntekter fremover om en legger kombinasjonen av høyere belegg og høyere billettpriser til grunn.
Slikt sett liten grunn til nåværende kurs om en da ser bort fra de nevnte strategiske prosesser som stadig pågår og som er komplekse av natur grunnet rettigheter/flere land/myndigheter etc..

Det har vært stille fra selskapet lenge nå hva "Forward Looking Statements" angår, kun kommunikasjon vedørende kraftig forbedring i tall for belegg målt mot 2023.
"Onde tunger" i megler miljø forteller at "alle selskap kan engasjere en megler for å undersøke fremtidige alternativer uten at det behøver å ligge noe mer bak", "Norges største fly utleie selskap", "Flyr 2" etc. Uten at det finnes grunnlag for slike antagelser slik jeg ser det, men de er vel litt overasket de også at det ikke er kommet noe ut av en prosess som ble innledet i november i fjor.

Q1 resultatet vil naturligvis som for Norwegian og flyselskap generelt være svakt, viktigst er som under:

Min forventning er at det snart kommer med noe mer konkret rundt status utredning av strategiske alternativ.
Mer fremover lent kommunikasjon dersom en forventer betydelig bedring nå i høysesongen, det "plikter" de til slik jeg ser det etter det betydelige fallet i aksjekursen.
Og så regner jeg med tall for belegg månedlig som viser sterk bedring målt mot 2023, og info til markedet nå som høysesongen starter rundt booking tall fremover målt mot 2023.
Antar at de med betydelig inntjening i Q2 og Q3 ikke vil behøve emisjon før vinteren og at også vintersesongen 24/25 blir bedre enn tidligere sesonger.
En har jo tidligere kommunisert 80% økning i booking tall.

Ville være fint om de også kunne gi en orientering om situasjonen fremover hva booking angår samtidig som de kommuniserer trafikk tall for april innen en ukes tid. Dette vil alene kunne bedre kursutviklingen og så får resultatet av den strategiske gjennomgangen komme som "bonus i tillegg".







Redigert 03.05.2024 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Bullen
03.05.2024 kl 12:09 1674

Fra DN 31 august 2023: ¨Dette stinker av raid og fiendtlig oppkjøp¨. Ref til Scorpio Holdings Limiteds kjøp i Norse.
Nå er Scorpio med 21,22 % største aksjonær i Norse. Hvorfor kjøpte Scorpio? Ikke lett å se hvorfor en shipping familie kjøper i et lite flyselskap i Norge og blir hoved aksjonær. Mener å ha lest i DN eller Finansavisen at sjefen i Scorpio Holdings kjenner godt grunnleggeren at Easyjet???
DET er vel nokså opplagt at noe er på gang i Norse
Octagon
03.05.2024 kl 12:22 1664

Godt mulig - eller ikke... tiden vil vise. Artikkelen du viser til er jo også 8 måneder gammel og vi har enda ikke fått noen konkrete resultater annet enn litt "haussing" av interessen fra Norse sin side.

Det er mismatch mellom økning i flytrafikken nå post-pandemi og antall fly tilgjengelige. Boeing leveranse problemer gjør det ikke enklere i og med tilnærmet duopol mellom dem og Airbus. Norse har 15 moderne langdistanse Dreamlinere. Gjør ikke Norse mindre interessant for de større selskapene. Også Norwegian har vært nevnt i og med at det ser ut som at også lang distanse nå er mer aktuelt enn tidligere.

Selvfølgelig tar slike prosesser tid, det er et helt sett av avtaler som skal landes før en er i mål og involverer sikkert også regulatoriske myndigheter osv.
Tror heller ikke som enkelte at de har "diktet opp denne prosessen" og leiet in Seabury uten at det var noe mer enn et "aksje teknisk trekk".

Gleder meg til signaler og ikke minst litt guiding rundt hva de forventer seg av sommer sesongen og situasjonen i forhold til 2023.

Helt klart nødvendige trekk om en ønsker å snu kursutviklingen.




Octagon
03.05.2024 kl 13:36 1630

Godt posisjonert før Paris OL i sommer i det minste med direkte ruter... :-)
Los Angeles - Paris (Ny)
Miami - Paris
New York - Paris
SPXL
06.05.2024 kl 03:08 1499

9 fly i luften akkurat nå, blir vel snart et solid løft i kursen
Octagon
06.05.2024 kl 06:41 1461

De har i det minste tidligere meldt om rekord bookinger nå som vi går inn i sommer sesongen slik at belegget forventes langt høyere.

Når en så kombinerer det med høyere billettpriser (som alle selskap) så er det liten grunn til at kursen skal ligge der den er nå slik jeg ser det.

Rundt de strategiske forhandlinger som nå sikkert nærmer seg en konklusjon så uttalte adm.dir i til Finansavisen på starten av året.

"– Hva tenker du selv er «best case» – å bli del av noe større eller å stå alene?
– Det kommer alltid an på avtalene man kan få til. Det kan være snakk om avtaler med flere aktører, ved at noen kan investere penger og andre inngå samarbeidsavtaler. For å dekke hele markedet har vi engasjert Seabury Securities som er eksperter på området og har alle flyselskapene på «speed dial»."

– Når skal prosessen konkluderes?
– Vi forteller det til markedet når vi har noe. Men vi mener dette er noe som må beveges fort. I denne sammenheng betyr det måneder, ikke år, for å si det sånn.

– Så før sommeren i år, i hvert fall?
– Jeg skal ikke tidfeste det eksakt, for det er mange ting som skal på plass. Kanskje også regulatoriske godkjennelser, det kommer an på hvordan avtalene blir seende ut. Vi har ikke noe ønske om at det skal ta lengre tid enn nødvendig, sier Larsen."



Octagon
07.05.2024 kl 09:27 1320

Norwegian la i dag frem gode trafikktall for april med load factor 80.3 % opp 18 % målt mot 2023.

Norse leverer tall om få dager og selskapet blir gradvis friskmeldt i det minste hva belegget angår.
Minner om deres 82% load factor for mars og + 163% for inntektsgivende passasjer-kilometer (RPK) for mars målt mot samme periode i 2023.
Når vi vet at billettinntekt pr km også er på et høyere nivå enn i 2023 så kan dette gi svært solide tall for høysesongen (Q2 og Q3).

Satser på solide tall snart herfra...

Short posisjoner også borte nå, ville være risikosport å sette short i denne nå før sannsynlige rekordtall for trafikk snart kommuniseres markedet.
Redigert 07.05.2024 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Realisten2
09.05.2024 kl 13:46 1167

Octagon, jeg har blanede følelser for trafikktallene for April. Mars var meget bra - som forventet. Følgte salget tett (nettsiden) og hadde en god følelse der, men jeg er skeptisk til April. Er også redd for at begynnelsen av mai får en lav loadfactor (under 70% ??). Fremdeles alt for mye ledig fremover... bekymrer litt, selv om troen på konseptet er god.
Satser på at vi får trafikktallene i morgen :-)
Blir det opp i mot 80% så er det fantastisk, men er nok redd vi havner godt ned på 70-tallet (gjerne 72-74%)

Norse har tidligere uttalt at break-even ligger rundt 70% load - men med lavere billettpriser, høyere drivstoff og fremdeles 2-3 maskiner på bakken (som også koster leasing), så er der nok en vei frem før enn kan forvente breakeven med 70% load. Når det er sagt så tror jeg Mars alene ga positivt driftresultat.
Spennende å se....
Akagunners
09.05.2024 kl 21:17 1082

Mcap 1 mrd. Så lenge det ikke kommer noe helt uforutsett så kan jeg ikke forstå at kursen skal falle veldig mye fra dagens nivå. Så har vi i tillegg jokeren med strategiske løsninger/samarbeid/oppkjøp. Har alltid hatt en veldig tiltro til BT Larsen og tror han/de vil velge løsninger som kommer alle til gode. Han får selge hele selskapet da hvis han ser dette ikke går..får vel en pris 3x dagens verdi, estimert.
Octagon
10.05.2024 kl 13:12 984

Hva kan vi forvente 14 mai ?

Nok et elendig resultat, ingen ny info om strategiske prosesser, ingen guiding av betydning foran sommer sesongen,.... nytt stup i kursen og forventet ny emisjon før vinteren ? eller...

Gode trafikktall for april målt mot 2023, ny info om status prosesser, litt fremoverlent guiding nå ved starten av høysesongen og ditto kurs økning og interesse for aksjen fremover ?

Vi vet lite og selskapet har stort sett vært tause i tiden da kursen stupte.
Det vi antar er naturligvis svake tall for Q1 (som alle flyselskap stort sett), cash ved utgangen av kvartalet er allerede rapportert og var høyere enn antatt med 32.48 MUSD.

De har (ikke nylig riktignok), kommunisert rekord booking tall foran sommer sesongen (Q2/Q3). Vil vi høre mer om dette ?
Eller vil de være så passive at Finansavisen fritt kan blåse opp "disclaimer" alle selskap har i sine rapporter vedrørende finansiering og påvirke markedet gjennom overskriftene ?

Og de strategiske prosesser, de kommuniserte på starten av året at Seabury hadde alle selskapene på "speed dial" - er dette blitt mer "heroin dial" i og med at prosessen tar så lang tid uten ny info ? Eller vil de i det minste gi en indikasjon på status som kan oppfattes positivt av markedet ?

Er det interesse for å kjøpe selskapet ? Eller har nåværende eiere urealistiske forhold til kjøpskurs pr aksje ?

Vil de vente til kursen står betydelig lavere før vinter sesongen og etter en mulig ny emisjon i stedet ?

Eller blir Q2/Q3 så sterke at det ikke er behov for dette ?
Her har ledelsen et ansvar for å gi mer info om skal markedet gjenvinne troen på selskapet og aksjekursen stige fremover.
I det minste mer konkret guiding rundt bookingtall og forventninger.

Mange spørsmål - vi får vente i spenning til Tirsdag...

Ikke solgt en aksje, tror det kommer noe godt ut av dette til slutt, men mange i markedet har mistet troen allerede, derav også kurs nå i forhold til starten av året.

Og ditto liten interesse for aksjen som selskapet nå kan bidra til å øke om de kommuniserer på en god måte.
Redigert 10.05.2024 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Realisten2
10.05.2024 kl 13:46 962

En annen ting jeg håper å få høre noe om, er om kredittkort-selskapene nå lemper litt på overføringene. Med 2 års drift og lånegarantien fra Larsen og Scorpio, så bør der være rom for å lempe litt på tilbakeholdnig av solgte biletter. Nå sitter Norse med store likviditetsulemper. Flyvedlikehold, lisenser osv skal betales påforskudd, men alle inntekter kommer etterskuddsvis.
SPXL
13.05.2024 kl 08:30 825

Nå må den vel komme seg over 10kr, med dagens melding må den få et solid løft !
Octagon
13.05.2024 kl 21:39 685

Om en skal utgå fra det tekniske (og kun det) så brøt aksjen motstand i dag på høyt volum. Neste tekniske motstand ikke før 11,30 i følge Investtech. Hos meg nærmere 11,40 kr.

Så får vi se hva morgendagen bringer. Om de kun presenterer (forventet) svake tall for Q1 som tross alt er lav sesong i bransjen uten å komme med noe spennende og positiv guiding forut for høysesongen nå og intet nytt rundt den (evige) strategiske prosessen så er jeg redd kursen kan snu nedover en runde til....

Vi får se..
Hobbykailn
13.05.2024 kl 22:15 645

Er rimelig sikker på at den tolmodige vil ha god gevinst med tiden Vi ser at det bygges sten for sten og til slutt blir dette bra. Mye positivt i tallene i dag og fine signaler om sikring av inntekter også når høysesongen avtar…
Redigert 13.05.2024 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
tjeste
14.05.2024 kl 08:07 526

Meget bra levert av Norse Atlantic i Q1. Inntektene øker og kostnadene faller. Sikter seg inn på å levere et regnskap i pluss for året 2024.
Strategisk partnerskap er fremdeles under forhandlinger.
Octagon
14.05.2024 kl 08:58 456

Viktigst nå var den solide guiding for høysesongen Q2/Q3 og antagelsen av total lønnsomhet for 2024 "Year on Year".

Og ikke minst guiding for en langt bedre vintersesong 2024/25, nå er jo også vintersesongen vi har bak oss langt bedre enn tilsvarende året forut.
Naturligvis svake, men langt sterkere tall enn forrige vinter for Q1 nå, men også Norwegian som øvrige flyselskap leverte svake Q1 tall.
For neste vinter sesong er det allerede solgt mer enn de hadde kapasitet til å kunne møte i vintersesongen forrige år.

Flere fly i drift, kraftig økning i belegg og det til bedre billettpriser* enn tidligere lover meget bra for tallene fremover.
* Inntekt pr passasjer inkludert andre kjøp enn billetter er +45% i forhold til 2023 etter data fra dagens presentasjon.

Dette vil i så fall være en milepæl og et gjennombrudd for selskapet om de nå leverer totalt + tall for 2024. Så får heller et eventuelt oppkjøp eller annet samarbeide komme som en bonus når prosessen snart forventes avsluttet med en børsmelding.
Andre flyselskap er neppe mindre interessert i Norse nå enn tidligere.

De har verdifulle (Slot) tillatelser i London Gatwick og New York (JFK) som alene omtrent forsvarer store deler av nåværende børsverdi.

Faste ruter: London-New York, London-Miami, London-Orlando, New York-Roma, New York Paris, Paris-Los Angeles (nylig åpnet), Berlin-New York, London- Los Angeles, Oslo-Bangkok, London - Cape Town (ny fra Oktober) og også inntill videre London-Lagos (Peace Air Charter).

Finansavisen i dag: "God vekst for Norse Atlantic"
Med kraftig vekst i antall passasjerer kunne Norse Atlantic notere en omsetningsvekst på 97 prosent i årets første kvartal."

E24 i dag: "– Bookingen så langt i år er god. Sommeren ser ut som å bli veldig sterk med tanke på kabinfaktor og inntekter, sier Larsen på en innspilt presentasjon av resultatene fra New York tirsdag. Han legger til at selskapet allerede har solgt mer charter kapasitet for neste vinter enn selskapet var i stand til å fly i vintersesongen 2023/2024.– Vi sikter mot et lønnsomt 2024, sier Larsen."

Oppnås disse målene som det meste tyder på p.t. (månedlige trafikktall så langt) så har vi å gjøre et "friskmeldt" fly selskap som stadig leverer bedre tall for omsetning og bunnlinje fremover. Og da skal prisingen være vesentlig høyere enn dagens kurser fremover...
Redigert 14.05.2024 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
SPXL
14.05.2024 kl 11:40 371

Merkelig at markedet fokuserer på det som har vært ,som vi visste at ikke var så bra en at markedet ser på hva som kommer ! Markedet er jo normalt opptatt av det som er fremover. Kursen skal fort over 10kr igjen, bare feil at den skal være under !
Octagon
14.05.2024 kl 12:59 329

Alltid litt "sell on news" på slike dager.

Regner med at når investorer får satt seg litt inn i tallene fra presentasjonen i dag og det som guides nå fremover, så vil det tikke jevnt oppover , ikke minst etter trafikktallene for mai kommer i starten av juni - om ikke før...

Det mest positive i dag var foruten guiding av rekordinntekter nå i Q1 og Q2 at de allerede har booket vinter sesongen for neste år med et helt annet belegg enn denne sesongen.
Som de selv skriver "inngått mer charter forut for neste vinter" enn hva de totalt fly kapasitet hele forrige vinter. Charter gir samme inntekt enten flyet er fullt eller tomt og påvirker slikt sett fremtidig inntekt neste vinter svært positivt. Og ordre boken foran neste vinter bygges vel fortløpende fremover må en anta.
Redigert 14.05.2024 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
Realisten2
14.05.2024 kl 13:13 311

Selv om tallene ikke var særlig gode, så ser det bra ut fremover. Kan ikke se annet enn gode nyheter nå i q2 og inn i q3. Loadfaktor var 201000 i q1. Dette passeres i disse dager og vi ser trolig over 350000 reisende I q2, da til en langt høyere snitt billettpris. Leasingcost på flyene er det samme, oljeprisen er lavere nå enn i q1. Ikke tro på emisjon...har låneavtale om det skulke være nødvendig. Litt tålmodighet så blir dette bra.