Ukestråd for RECSI uke 50

Null
RECSI 10.12.2023 kl 14:01 24032

Tidligere var det Ukestråder for RECSI, jeg er fornøyd med oppsluttingen forrige uke og skal forsøke å lage ukestråder frem til Q4 i febriar i allefall.

Kursmessig så var det en dårlig uke i 49, jeg er spent på uke 50 også, men tror ikke det vil bli så oppløftende.
Uken som gikk bekreftet at selskapet leverer som uttalt når de nå har solgt andelen i Kina til en "god" pris.
Det som gjør meg litt rastløs er at vi ikke kan vente noen nye meldinger fra selskapet før nyttår, som de selv sier ikke før Q4 i starten av februar, hva er kursen da tror dere?
OM det blir slik vi så det forrige uke at noen bare selger oss ned og ned uten at noen tar tak og kjøper så blir det ikke nyttår på oversiden av 12 ;)

Vi fikk bekreftet at oppstarten er på på track i uke 48 , det kom melding om at salget i Kina var gjennomført i uke 49 uten at dette løftet kursen.
Det ble som tidligere meldinger en boost opp for så å falle tilbake....



Så da får vi se hva som kommer i uke 50 er ikke så veldig optimistisk med tanke på utviklingen om ingen "store" kommer for å ta de aksjene som faller ut på det noen hevder er billigsalg nå.



Kurs slutt fredag 13,16
Null
Redigert 10.12.2023 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
DjTao
10.12.2023 kl 14:49 9817

Det kan vel være at noen investorer (eksisterende & nye) har brukt helgen på å fordøye informasjonen som kom sent torsdag kveld, og som kanskje ikke nådde ut til de brede masser før litt ut på fredagen.
G14 skal vel starte opp produksjon ila Q1 2024 så det er vel ikke usannsynlig at det kan komme en avtale der.
cm punk
10.12.2023 kl 15:47 9718

Tipper vi skal nærme oss 15-tallet etter de siste gode nyhetene fra kina, en rekyl bør inntreffe
Ticomania
11.12.2023 kl 09:07 9227

Ja, dere må gjerne sitt å kaste tall ut i luften. Er jo tid for ønsker nå i desember. Flere vet jo hva som foregår og venter bare på at infoen skal gis.
Nsxnsx
11.12.2023 kl 09:15 9140

Nå er det 100% opp til forrige topp den gang ALT av usikkert....og noen påstår fremdeles at dette er naturlige bevegelser :) :) :)

Vi er jo ikke født i går......kommer snart et bud på 15 ish....og mange kommer til å godta det for å komme seg ut av "dritten"....men det er jo akkurat det noen vil....
Null
11.12.2023 kl 09:22 9056

Det er jo nok en trauig dag ser det ut til
50 øre ned på starten av dagen
det som kan gjøre dette ekstra stygt er vel eventuelle tvangssalg for de som er belånte
og det er ikke mange aksjer som skal til for å dumpe kursen ned
slik som vi så kl 0910
Ticomania
11.12.2023 kl 09:23 9032

Den udugelig ble ansatt av en grunn og den kommer snart for en dag.
Intravenøsiu
11.12.2023 kl 09:27 9033

Merkelig kursutvikling i Rec.
Redigert 11.12.2023 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Allroad18
11.12.2023 kl 09:27 9024

Svært skuffende at kursen er så skammelig lav, selv om caset er mye bedre enn på mange år. Jeg har vært og er langsiktig og tenkt at det vil lønne seg, men nå begynner jeg å tvile. Det er noe som skurrer når en aksje blir solgt ned og ned på gode nyheter og har en lysere fremtid enn på mange år- det er MERKELIG!? Tror jeg går over til fondssparing og beholder samtidig min fossildrevne bil, for den grønne bølgen og elektrifiseringen av all verdens kjøretøy m.m virker som om har stoppet opp.
Ticomania
11.12.2023 kl 09:32 8962

Flere vet hva som foregår og nå tvinger markedet ledelsen til å informere ved å total rasere aksjekursen. Etterspillet må de bare håndtere og er nok snakk om tid før de kapitulerer.
Intravenøsiu
11.12.2023 kl 09:34 8938

Hadde den grønne bølgen stoppet opp så hadde man ikke klart å selge fabrikken i Yulin, Solar tar markedsandeler fra fossilt som et løpsk godstog.
6750
11.12.2023 kl 09:38 8885

Der kjøpes i REC aksjer i stort tempo selv om kursen er nedadgående. Spørsmålet er : Hvem er det som kjøper? Er der noen der som har en analyse som tilsier at salget av Yulin som ble sluttført forrige uke, var såpass negativt som kursen tilsier?
Intravenøsiu
11.12.2023 kl 09:40 8859

Group 14 Sila Nano og flere bygger fabrikker, det som mangler er at Rec Silicon annonserer MOU/bindende , alle disse aktørene ønsker å samarbeide med Rec Silicon.
Redigert 11.12.2023 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
11.12.2023 kl 09:43 8812

Spørmålet er vel heller, når blir det oppdaget noen nye banditter som selger og kjøper til seg selv for å presse kursen ?
Ticomania
11.12.2023 kl 09:56 8691

Det som skjer er initiert av selskapet. Dessverre for dem, så er det flere som vet hva som foregår.
cm punk
11.12.2023 kl 10:00 8635

Manipulering av kursen på høyt nivå, minner meg litt om mønsteret til en bergensmann med finnes-syndromet

( klarer ikke stoppe selv med smekk over fingrene tidligere)
Redigert 11.12.2023 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
11.12.2023 kl 10:05 8592

Nå tror jeg du må komme med dokumentasjon....

Sier ikke at du tar feil, men vi andre som påstår at det skjer TING gjør det på bakgrunn av kursbevegelser som er ulogiske og finanstilsynet for lengst burde sett på, mens du gir utrykk for at du VET noe....Kom igjen da, bare si det-vi er alle venner her :)
Ticomania
11.12.2023 kl 10:31 8446

Det er bare å tvinge selskapet til å komme med info. det er den makta du har som aksjonær.
Stabukk
11.12.2023 kl 10:50 8329

Tviler på at det kommer et bud, men Hanwha gav en premie på 22% på gjeldende kurs på våren 2022. Det blir i så fall ca. 15,50 med kursen nå.

De som ikke lenger vil være aksjonær, får jo ca. 38% av etveventuelt tap refundert vísa skatten. Servselv dagen i dag an. Kanskje er det noen store i short som er firnøyd og starter inndekking i dag.

Tviler på at Rec selv har noe mer å melde inntil videre. Q4 i februar kan bringe mer klarhet i økonomisk drift, eller Q1 på våren.
Null
11.12.2023 kl 10:54 8292

Da er ve trenden for dagen også satt ned i dag også, jeg vet ikke hva jeg skal si om det som skjer her nå.
Selskapet har levert på det som de har sagt frem til nå, ( siste år i alle fall)
Den siste infoen so m kom var at de hadde solgt eiendelen i Kina og dermed har en god likviditet
De har også uttalt at de trolig vil være i en 100% drift tidligere enn Q4 24, og at de vil komme tilbake med mer info om dette på Q4 pres 8 februar.

Det som gjør dette så vanskelig er jo at kursen ikke reflekterer det som skjer i selskapet, så kan man jo spørre seg selv hva inneholder avtalen HW?
Jeg vet ikke det er lite som er sagt om det utover at den vil si selskapet et greit overskudd, prisen på varene som skal leveres på HW har en min pris og en maks pris som gir en relativt fornuftig avkastning. Avtalen varer i 10 år, og slik jeg ser det så kan den ikke være slik at man ikke skal ha en fornuftig avkasting på investeringene.

Det er også slik at REC kvalifiserer til støtte fra staten som utgjør endel...

Jeg har vært med lenge og vi var i samme sitasjon i januar i år, da snudde det plutselig opp igjen, føler vel at vi nå igjen er under press fra noen med penger.
PÅ den måten at Rec er lett å flytte kursen på.


Så får vi se da nå er det ingen som har tjent penger på kursen her og selger i dag som ikke har vært med lenge
SPXL
11.12.2023 kl 11:05 8243

Å få over 1mrd på konto betyr altså nedgang for kursen, hadde vært bedre om de ikke hadde fått noe. Håpløst dette aksjemarkedet, er vel best og holde seg unna, tjener bedre med rentene man får i banken
kompetansen
11.12.2023 kl 11:07 8238

helt ulogisk kursutvikling , nærliggenede å mistenke manipulasjon vi bør tipse Finanstilsynet
fersk1
11.12.2023 kl 11:08 8222

Sitter med en følelse av at de 2.5-3.0kr fra yulin salg snart kommer til å gjøre seg gjeldende . Tut tut toget går.
Intravenøsiu
11.12.2023 kl 11:09 8201

Dette må du gjerne utdype

Skal ikke si jeg har full oversikt, men det er noe ulogisk i kursutviklingen, som virker som om det er relatert til helt andre ting enn det som faktisk skjer med selskapet.

Redigert 11.12.2023 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Null
11.12.2023 kl 11:09 8191

Stabukk
Vi er nok enige
Det blir ikke bud fra HW, de er fornøyd med avtalene de har og ønsker at REC skal utvikles som eget selskap.
Det som skjedde var at vi første gang iallefall snudde på støtte som var sagt lå på 12,6 så får vi se om det blir flere forsøk på støtten og om den holder.
At det er mange som har tap og har solgt siste dagene det er vel naturlig, det vises også i mange små handler.
Når det snudde på 12,6 opp mot 12,9 var det vesentlig større transasjoner som kom inn,,,

REC melder ikke noe som du sier før Q4 det er det de har sagt og slik er jeg nesten sikker på at det blir, dersom de ikke melder føreste leveranse.
Det siste vi vet er at de har startet produksjon, de er på trac i forhold til tidlgirere meldt info

Selskapet sa vel også at de forventer å være på 100% produksjon før tidligere meldt Q424

Den eneste rasjonelle grunnen til åt vi har den kursen vi ser nå er at avtalene er slik at det ikke er fortjenete på de, og det er jeg sikker på at det ikke er for da hadde det ikke vært noen grunn for å starte opp ML igjen.....

fersk1
11.12.2023 kl 11:12 8172

Mener å tro at de allerede er tipset,men om det skjer noe tviler jeg på.
cm punk
11.12.2023 kl 11:22 8099

Går snart opp igjen basert på det fundamentale og oversolgt deluxe

kun noen småsparere som må lures ut først
Null
11.12.2023 kl 11:23 8086

Hvem mener du har tipset?
Det skjer vel ikke så mye i slike saket, det er vanskelig å bevise ;)
Sosekopp 1
11.12.2023 kl 11:25 8067

Selskapet har levert som forventet, flere gode nyheter har kommet. Kursen går allikevel kraftig ned, fortsetter dette ser vi fort 8 - 10kr før året er omme.
Vil tro mange selger seg ut nå for å få igjen på skatten og kanskje håpe på billigere inngang tidlig januar 2024.
Journalisten som hadde kursmål 12kr fikk rett han, ville vært tøft om han kom med nytt kursmål nå.
6750
11.12.2023 kl 11:44 7971

Om det er mange som selger seg ut er det flere som ser sitt snitt til å kjøpe seg inn. RecSI kom på 10.plass på listen over selskap med unormal høy omsetning i dag. Om vi følger teorien til de som selger er det da fler uvitende kjøpere enn det normalt er i dag. tror vi på det eller tror vi at det er noen som vet?
AtlasShrugged
11.12.2023 kl 11:51 7927

falsk ryktespredning av deg er vel grunnlag for anmeldelse til politiet? ser du kommer med påstander om info som alle vet og som er dårlig for selskapet?
Nsxnsx
11.12.2023 kl 11:55 7901

Jeg har i hvert fall sendt flere mail til finanstilsynet.....
fersk1
11.12.2023 kl 12:01 7886

Leser du ikke på forumet? Nei vanligvis skjer det ingenting nei.
Null
11.12.2023 kl 12:05 7881

har du fått noen svar utover at de har mottatt din hevendelse?
KommersK
11.12.2023 kl 12:17 7832

Det eneste absolutte faktum er aksjekursen. Resten er bare spekulasjon, ønsketenkning og fornektelse av fakta. Og det er dette mange av dere driver med. Stort sett fullstendig fruktesløst.

Jeg husker godt at den største kursfornekteren av dem/dere alle, Falken, hardnakket avfeide og latterliggjorde troen på at kursen aldri kom under 20 igjen i nov/des '21. Mer feil er det vanskelig å ta. Og han og mange andre nekter fortsatt å ta sannheten inn over dere: Markedet har i veldig stor grad mistet troen på denne aksjen!
Sånn er det selvsagt også blant discord-flyktningene, ser jeg. Men noen kaster faktisk kortene, eller en del av dem, mens andre er ganske mistrøstige, naturlig nok. Denne kursutviklingen bringer jo ingen glede blant aksjonærene. Bortsett fra dem som enda ikke er ferdigkjøpte, og dem som prøver å spare penger ved å trade nedover. Noe det har være enorme muligheter for i månedsvis nå.
Mulig jeg tar feil, men har ikke antallet Nordnet-kunder som sitter i denne sunket fra ca 24 til 17 tusen personer på ganske kort tid? Et sterkt stigende rentenivå har nok en del av skylden, dog.

Dere må selvsagt gjerne fortsatt å tro på REC, med disse konspirasjonsteoriene er det bare å slutte med. Og Tic er selvsagt den verste av alle. Uten å komme noe som helst håndfast. Som en selot som venter på Jesu oppstandelse. Som selvsagt aldri vil komme. Overtro burde høre fortiden til.

Men optimistisk er det selvsagt lov til å være. Og kanskje med god grunn...
Redigert 11.12.2023 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
11.12.2023 kl 12:37 7733

NOPE....kun bekreftelse på at mail er mottatt....
Stabukk
11.12.2023 kl 13:55 7497

Må bare akseptere KommersK sin konklusjon om at markedet «i veldig stor grad» har mistet troen på RECSI som AKSJE. Men synest du det er negativt eller positivt at SELSKAPET har inngått en langsiktig avtale med Hanwha, gjennomført en vellykket restart av sin største fabrikk, ordnet gunstige lån og styrket kontant-beholdningen ytterligere ved salg av en eierpost i Kina for vel 1 mrd kr, en eierpost som var nedskrevet til 0?

Tror du også ledelsen sitt varsel om solid overskudd ved 100% kapasitetsutnytting ved ML er tatt ut av luften og fullstendig urealistisk?

Tror du også Topp20 på aksjonærlisten bommer på Rec sine muligheter ved nylig å øke fra knapt 49 til over 51%
Redigert 11.12.2023 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
KommersK
11.12.2023 kl 14:44 7337

Jeg tror at hvem som sitter i topp 20 har null betydning, i hvert fall. Også hvor mye de sitter på.

Disse nyhetene er selvsagt positive for selskapet. Men det er tydeligvis ikke nok for varig oppgang enda. Og var/er i stor grad innregnet i kursen fra før. Trua på selskapet er rett og slett skral blant investorer. Hvordan står det til med aksjeutviklingen hos peers? Kanskje det er segmentet som er problemet? Dette har jeg ingen oversokt over.
Jeg har heller ikke kontroll på hva de eventuelt vil tjene på ML, eller prisene på deres produkter for tiden. Jeg holder bare et halvt øye med aksjekursen, ettersom jeg var veldig tungt inne en god stund. Kanskje jeg øyner en bunn en gang, og dermed kan vurdere en ny inngang.
Null
11.12.2023 kl 15:05 7271

Det blir en interessant avslutting på dagen synes jeg.
Skal vi opp not 13 igjen eller teste 12,6 mot kvelden.

Hva som skjer i morgen blir også litt interessant er det en ny dag med minus 40 øre da er det nok mange som igjen kaster kortene.
Som vi så i dag så var det stor omsetting første 1 - 15 timen før det roet seg igjen
Mange som kjøpte fredag som er ute igjen vil jeg tro, men for meg så ser det ut som om volum balansen er positiv synker på lav omsetting og opp dersom noen ønsker litt mer aksjer

nå er vel kursen akkurat midt i mellom 12,8
Gruver
11.12.2023 kl 15:43 7138

Da tror du at HW som kjøpte aksjen for 20kr er dumme!!!!!!
Så lenge den kun er notert på yalla-børsen her, vil det være flere tilfelle som dette hvor en eller annen korrupt investor vil ha billige aksjer og spesielt den typen aksjer som har alt i boks og er klar for en opptur, spekulerer og skremme småaksjonærer for å tjene raske penger.
Null
11.12.2023 kl 15:57 7073

Det er vel ikke det at HW er dumme.
De har klart å få til det de ønsker, de har 100% kontroll på verdiene som REC skaper, til en pris de selv synes er OK:
Det som er litt spesielt er jo at ingen ande av eierne i selskapet vet hva prisen HW skal betale for produktene er kjent.....
Det vil si at vi ikke kan regne dette hjem på noen måte pr dato.
Som jeg har skrevet tidligere så er det ikke før de har kjøpt noe og regnskapene eier viser hva salgene har blitt gjort for vi kan starte å regne på selskapet.... det er det ikke få store eiere som ønsker, de vil regne så finnne Fair pris å kjøpe....

Derfor snurerr vi rundt her i uvissa og bare håper vi ikke faller ut for at vi ikek gidder mer,,,, eller at SL tar oss

NULL

oppdatering

heldig han som fikk solgt 1 aksje til 12,84 nå litt før 16
Redigert 11.12.2023 kl 15:59 Du må logge inn for å svare