🚀Bangladesh, approved by Mastercard

poki
IDEX 23.04.2024 kl 07:29 4990

♥️🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀

Biometric payment cards launching in Bangladesh, approved by Mastercard


https://www.biometricupdate.com/202404/biometric-payment-cards-launching-in-bangladesh-approved-by-mastercard
Redigert 23.04.2024 kl 07:33 Du må logge inn for å svare
tuja
23.04.2024 kl 09:19 4143

Rekner med det kommer flere positive drypp i løpet av uka. 3 dager til kv.presentasjon.
ghjem
23.04.2024 kl 11:28 4030

kvartalsrapport er 16 mai.
tuja
23.04.2024 kl 12:23 3965

Du har rett, men i finanskalenderen kommer årsrapport 25 april:

FINANSKALENDER
Se alt
DATO HENDELSER
25/04/2024 Årsrapport
16/05/2024 Ordinær generalforsamling
16/05/2024 Kvartalsrapport - Q1
Føre var
23.04.2024 kl 14:25 3866

Er det tida for å kjøpe en liten pott til, nå er den vel en krone under siste topp, jeg venter tålmodig på de forløsende ordre.
poki
06.05.2024 kl 20:02 3587

Vopy i avtal med Bangladesh största digitala bank - bKash

Fintechbolaget Vopy AB (publ) har slutit ett betydande avtal med bKash - Bangladesh största digitala bank med ca 70 miljoner kunder. 2021 blev bKash den första unicorn-startupen någonsin i Bangladesh och nu avser de att använda Vopys finansiella white label-plattform för att bredda sitt kunderbjudande.

bKash är en joint venture mellan BRAC Bank, USA-baserade Money in Motion LLC, International Finance Corporation of the World Bank Group, Bill and Melinda Gates Foundation, Ant Group och SoftBank Vision Fund och drivs under tillsyn av Bangladesh Bank.


Vopy hade samma ägare som Rocker

Bangladesh bKash erbjuder vissa tjänster med VISA kort
ghjem
07.05.2024 kl 13:51 3390

Poki.

Hva har dette med Idex Biometrics og gjøre?

Natig
07.05.2024 kl 14:25 3332

Ja, innen q-rapporten. Som vanlig. Duket for en rekyl nå.
ibyx
07.05.2024 kl 15:27 3252

1,74
Fortsatt litt tidlig å legge penger på spillautomaten?
🎰🤔

ibyx
07.05.2024 kl 15:43 3230

11.3 1,2742
Natig
08.05.2024 kl 10:13 3027

Som jeg skrev i går! Nyheter i forkant av q-rapp. Ser ut til at det kan komme mer også dersom "heltfint" får rett! Da er 2,70 neste stopp, før 3,30 osv...
Føre var
10.05.2024 kl 09:19 2803

https://www.biometricupdate.com/202405/idex-focus-on-asian-biometric-smart-card-market-nets-another-partner


"Chief Commercial Officer Catharina Eklof tells Biometric Update in an email that Idex’ deal with Mutual Trust represents a big opportunity, as it is one of the country’s top 10 banks.
Debit card transactions increased by 50 percent last year in Bangladesh, Eklof says, and the potential for growth as unbanked people enter the formal financial system is enormous. Idex Pay is certified by Mastercard, but Eklof declined to confirm the payment network the cards issued by Mutual Trust will use.
“Bangladesh is an example of a very innovative growth market showing strong interest in advanced technology and biometrics, supported by government-led digitization initiatives such as ‘Smart Bangladesh’,” Eklof explains."



"New manufacturing partner
Idex has also partnered with a South Asian smart card manufacturer the company says is one of the largest in the region. The new Idex partner is certified by Visa, Mastercard, and RuPay, and has a monthly production capacity of 25 million cards. It has clients among banks, government agencies, telecom companies, transportation authorities, and corporate enterprises, Idex says, and issues cards not just in Asia, but globally.
The manufacturing partner will make biometric smart cards based on both Idex Pay and Idex Access for market launch by the end of this year."




"Idex Pay is certified by Mastercard, but Eklof declined to confirm the payment network the cards issued by Mutual Trust will use."???

Visa??:)




https://www.mutualtrustbank.com/cards/credit-card/mtb-visa-signature-credit-card/

La oss si det sånn, det var mange Visa kort her:)
Redigert 10.05.2024 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
kroif
10.05.2024 kl 10:44 2680

Utrolig hvor raskt kursen snudde ned etter gode nyheter...
Visa godkjenningen må vel for p...er snart være på plass.
Føre var
10.05.2024 kl 10:58 2641

Tja, det kan være bunnen her nå, ofte volatilt når man nærmer seg den:)

Hvem vet, det var vel ikke så mange selgere opp til 2,10,- bare trading.
Redigert 10.05.2024 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
tuja
10.05.2024 kl 11:15 2633

Dersom påstanden til heiltfint holder stikk (at vi får en godmelding til kv.rapporten neste uke), så er det bare å hamstre.
trani
10.05.2024 kl 11:17 2616

Er det godkjenning fra visa alle venter på her?
Føre var
10.05.2024 kl 11:19 2601

Det er vel ta(Investtech) som gjelder for noen her. De ropte også selg når NTI stod i 80 øre, det gjør de vel alltid på bunnen?

Teknisk analyse vil vel alltid vise selg når en aksje er på bunn!

Så følger man TA slavisk, vil man vel aldri få kjøpt på bunn.
Redigert 10.05.2024 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
ibyx
10.05.2024 kl 11:34 2559

TA ligger gjerne litt bakpå uansett om kurs går opp eller ned. Det følger av at de i for stor grad følger trenden og slik sett kan forsterke den "kunstig".
Er litt som meglerne som har de beste anbefalingene for de beste kundene i forkant før de slippes på almuen i media... Er det kjøp som var greia er det da bare for de som kjøpte i dagen før bare å ta sell on news gevinst... (Dette får selvsagt de "største og beste" husene best til)
Ellers er jeg redd Idex vil fortsette å skli uten jevnlig påfyll av alskens "nyheter"
Redigert 10.05.2024 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
ibyx
10.05.2024 kl 11:40 2541

Aksjen tester motstanden ved cirka 1.87 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 1.87 kroner vil utløse et kjøpssignal. (Investtech)

Bildet er ikke entydig, men det er en overvekt av aktivt nedsalg idag.
Og volumet?
VOLUME: 1.14M
65 DAY AVG: 2.01M
57% VS AVG

ligger vel an til å bli over gjennomsnittlig

Redigert 10.05.2024 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
tuja
10.05.2024 kl 12:31 2480

I starten av april var kursen over 2,8kr. I ettertid har kursen falt over 1kr, på tross av flere positive meldinger. Tenker kursen snart stikker nordover igjen. Og volumbalansen er klart positiv. Opp på høgt volum, ned på lavt.
Føre var
10.05.2024 kl 13:57 2401

Ja, kanskje 2,80,- i dag, ville passe utmerket:)
tuja
10.05.2024 kl 14:11 2362

Satser på at Idex snur kraftig nordover i neste uke. Kv,rapport 16 mai, der det antydes positive nyheter for selskapet og dets aksjonærer.
Cartr
10.05.2024 kl 14:29 2320

Det var vel et stykke ut i januar etter aksjespleisen vi var oppe i 2,70-2,80 - og at Idex var fullfinansiert ut 2024. Det var også ventet flere meldinger og ordre i slutten av 2023 og begynnelsen av 2024, men kursen halverte seg raskt, uten noen spesiell grunn, før den steg noe igjen. Jeg reagerte f,eks på at shorten fremdeles stod på ATL. Ingen ansatte/innsidere kjøpte til de latterlig lave kursene. Så mens store forventninger burde øke kursen, har den falt som en stein.

Disse meldingene og ordrene som alltid skal ta av i siste kvartal eller første neste år, ender som regel opp i at det kommer ingen meldinger og kursen synker.

Og om jeg ikke husker feil har dette vært standard de siste fire år. Idex sprer statdig vekk en optimisme på vage meldinger som synes å ende i ingen ting, bortsett fra kursras og at småaksjonærer taper stort med penger, men noen smartinger alltid ser ut til å tjene penger på Idex. Robet Keith f.eks. Det er som om noe stadig vekk har info vanlige aksjonærer ikke får. I tillegg tror jeg større investorer har lite tillit til flere i styre og Robert Keith m.fl

Fortsetter jeg å tape penger på dette selskapet og dette fortsetter i samme spor (husk de har holdt på i over20 år) så vurderer jeg som flere andre har nevnt, å be Økokrim granske selskapet.

Men jeg har fortsatt tro på selskapet. Det kan være mange grunner til at ting tar lengre tid enn forutsatt. Dette kan virkelig ta av, men de eneste som ser ut til å få ordre innen biometri er NEXT. Den største var på 450 mill, men de har fått mindre både før og etter, om jeg ikke husker feil.

Dessverre vet jeg ikke forskjellen på NEXT sine produkter og IDEX. Er de i konkurranse eller opererer de på forskjellig område?
Redigert 10.05.2024 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
tuja
10.05.2024 kl 14:36 2295

Det stemmer at kursen var oppe i 3kr i jan-feb, men den var også over 2,8kr i april. Og de siste par ukene har det også kommet flere gode nyheter. En eller annen gang må shorterne kaste hansken. Og det tror jeg nærmer seg raskt.
ibyx
10.05.2024 kl 15:40 2215

1,7102
Kan trygt si siste melding er unnagjort da
Mulla3
10.05.2024 kl 15:54 2180

Denne aksje ser ut til å bli en tapssluk i flere hundretusen kroners klassen. Tapet er så stort at jeg får bare sitte her å geipe med denne aksjen. Så får vi håpe, for livets glade gutter går solen aldri ned.
Redigert 10.05.2024 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Mulla3
10.05.2024 kl 16:00 2160

Her er det mange desperate i denne aksjen. Jeg måtte redigere en skriver feil og vips så hadde det vert 13 stykker å lest mitt innlegg. Jeg tar en valium til frokost og ser lyst på livet med IDEX😁
Føre var
10.05.2024 kl 16:06 2138

Nervøse shortere og manip... kanskje:)
Redigert 10.05.2024 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Cartr
10.05.2024 kl 17:17 2043

Stemmer sikkert det, men var ikke denne kursen på 2,8 i april basert på en melding, forventninger og daytraydere som presser opp kursen? De vet at mange IDEX aksjonærer bare venter på at det skal ta av og lett hiver seg på når kursen går opp, og de eneste som tjener på det er de som tar gevinst etter å ha plukket på mellom 1,40 og 1,70. - Og selvsagt Daytrayderne som ofte ser ut til å samarbeide for å få opp kursen, og bang så faller den ned igjen.
ibyx
10.05.2024 kl 20:14 1932

Men hvem er disse daytraderne da, som driver kursen falskt opp?
Hvor hadde Idex vært uten dem?
Hadde jo sklidd helt ned i skjul?
"Fair value" her liksom hva er det?
YNWA250505
10.05.2024 kl 20:55 1891

Å herregud
ibyx
10.05.2024 kl 21:11 1866

Ja hvor blir neste bunnivå...

Langt nok nede til å kunne ta en grei gevinst når "dagtraderne" har kjørt den passe opp på en "passe greit timet melding"?
1,40 > 2,0?
Broker74
11.05.2024 kl 04:02 1729

Idex vil øke kraftig fra dagens kurs kommende uker
ibyx
11.05.2024 kl 10:14 1553

Stor distribusjonsinnsats...
Hva betyr det? Og hvordan kan man måle effekten fortløpende?
Eller skal det skje eruptivt i Q3, Q4, Q1 25?
Hadde vært fint med *veldig konkret* oppdatering (gjerne links, poki!) på at kort *faktisk* gradvis kommer i bruk av *virkelige* mennesker... i et forhåpentligvis visst kvantum også...
YNWA250505
11.05.2024 kl 10:45 1515

Å herregud
Cartr
11.05.2024 kl 11:26 1473

Daytrayderne selger på slutten av dagen etter at kursen er drevet opp, og så faller den brått, spesielt de neste dagene. Målet er å gjøre seg noen tusen og de følger med på selskap som har store svingninger og vet hvor de skal slå til når en melding kommer. Da er de med å drive opp kursen, og så begynner den å falle tilbake til samme nivå, eller lavere. Det er forventningene til Idex aksjonærer som har ventet lenge og tenker NÅ tar det av og de hiver seg på. Det er disse pengene og sin egen innsats de tjener penger på. Ordet «daytrader» taler for seg selv.

Når kursen plutselig går opp til 2,80 på melding er Daytrayderne med og de tjener penger på å være med å drive opp kursen, mens noen mer langsiktige benytter den kursøkningen til å høste gevinst. Kort tid etter, noen dager så er vi nede på 1,70 igjen, og dette kan holde på i evigheter fordi i Idex tar det ofte laaang tid før ny positiv melding, and there we go again.

For to tre år siden var kursen oppe i 3,80 tror jeg. På 3,60 var det et meglerhus eller lignende som ropte løp og kjøp, så falt aksjen til ... var den ikke under 30 øre?

Men jeg er ingen ekspert, så korriger meg gjerne. Likevel oppdager jeg lignende ting i flere selskap. Jeg har også lært meg å ikke høre på disse expert hauserne og baiserne i finansavisene, eller som plutselig roper løp.

Vi finner samme typer hausing og baising på forumet, men de i finansavisene viser seg ofte å ikke være noe bedre. Aksjen stuper når flere av disse roper løp, og øker noe neste dag eller to når de anbefaler, for så å falle som en stein (pump and dump). Jeg har sett det mange ganger. Oslo er en liten by og mange av disse «expertene og analytikerne kjenner mange aksjemilliardærer etc.

Når det kommer til penger; Trust no one! Selv banken din lurer deg. Selv kjøper de de billigste fondene, men anbefaler kundene å kjøpe de dyre. HAR ikke f.eks, selveste DNB vært offer for rassiaer og tvunget til å tilbakebetale kunder de ha lurt?
Redigert 11.05.2024 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
ibyx
11.05.2024 kl 17:16 1333

Sikkert mye riktig i dette. Men det betyr jo også at enten er kursen nærmest fullstendig manipulert av disse daytraderne (det tviler jeg på) eller så makter rett og slett meldingene ikke generere oppgang over tid (det fundamentale vil slå til over tid osv osv). Tvert om så synker gjerne kursen videre etter meldinger over mellomlang tid.
Det kan altså være flere enn daytraderne som mener at meldingene ikke holder nok vann? (men daytraderne (de dyktigste og heldigste) klarer skape jallacirkus med positiv uttelling)
Det er nok også riktig at vi ser lignende daytradermønster mange steder, men sjelden med samme destruktive utslag og effekt over noe tid. Og det skyldes nok at i flere andre selskap så kommer det faktisk meldinger som har innhold markedet tror på?
Av og til kommer selvsagt også negative meldinger, som biologiske uhell osv i sjømatsektoren. Alle skjønner hva som da vil skje.
De eneste negative meldingene i Idex er sånn sett de pålagte kvartalsvarsler? Tror jeg har til gode å se at "dessverre ble det ikke slik som vi ventet/meldte" med "asiamelding" om samarbeid for 1 år siden osv.
Finansavisenes påvirkning på Idex kan nok tidvis være der, som når de siterer Investtech med "hold deg unna" osv.
Analytikere som våger/gidder å se på Idex er det fint få av... De som skal fortelle oss litt mer "objektivt" at "biometriske kort er framtiden", og ikke minst begrunne det for oss potensielle investorer...
Fx har heller ikke MarketScreener noen Consensus på Idex. Er ikke mange som ikke har det...
https://www.marketscreener.com/quote/stock/IDEX-BIOMETRICS-ASA-6046569/
tuja
13.05.2024 kl 09:32 824

New market launch of biometric payment cards in South Asia with IDEX Biometrics
Oslo, Norway, 13 May 2024 - Another milestone for IDEX Pay as we open a new
market in South Asia, with an innovative challenger bank. This will be the
first launch of biometric payment cards in this country at scale.

With digitization as a core focus, the bank considers biometric payment cards a
key enabler to accelerate digital adoption. Biometrics fits perfectly into the
bank’s strategy of differentiating through technology innovation, as they
provide responsible financial services to all, enabling economic progress.

Today Asia accounts for close to 75% of all global payment transactions,
surpassing Europe and North America, and taking a global lead in payment
technology1. Card expansion is growing faster in Asia-Pacific than in other
regions, as consumers shift away from cash and toward digital payments. IDEX
continues to execute on its strategy to open biometric card markets in Asia one
country at a time.

“IDEX Biometrics is bringing more seamless and secure payments to consumers as
the digital transformation reshapes the region”, shared Catharina Eklof, Chief
Commercial Officer of IDEX Biometrics. “Our strong base of card manufacturers in
South Asia, combined with IDEX Pay market customized implementation programs,
are enabling accelerated adoption of biometric payments.”
ibyx
13.05.2024 kl 09:41 777

Nok en milepæl å sette til livs langs veien!
1,68
ibyx
13.05.2024 kl 09:50 738

Er jo litt spent på å se hvordan daytraderhypotesen slår ut på siste melding! De skal nå drive kursen opp for å ta en snedig gevinst på slutten av dagen?
For å "kvalitetsikre" min egen mistanke om at det ikke nødvendigvis forholder seg slik har jeg denne gang tatt et par små lodd! 😅