Biometric payment program to help the visually- memory impaired

hallthoaka
IDEX 22.05.2024 kl 17:46 1284

Føler denne har gått litt under radaren. https://talucard.com/

Vi er glade for å kunngjøre den kommende lanseringen av TaluCard (UK), planlagt for andre kvartal av 2024. I samarbeid med Blukite Finance Limited er vi forpliktet til å levere revolusjonerende løsninger innen digitale betalinger med sterk vekt på å forbedre tilgjengeligheten

European Accessibility Act 2025, oppfordringen til bedrifter om å være mer inkluderende, med et imperativ om å innføre tilgjengelige betalingsløsninger.

I Europa anslås det at det er over 30 millioner mennesker som er blinde eller har delvis synstap. Dette tallet inkluderer rundt 2,55 millioner blinde personer og 23,8 millioner personer med nedsatt syn​​. Disse tallene understreker betydningen av tilgjengelige tjenester og støtte for denne befolkningen.

I 2023 er det estimert at det bor rundt 7,85 millioner mennesker med demens i EU-landene og omtrent 9,78 millioner i hele det geografiske Europa. Dette inkluderer medlemslandene i Alzheimer Europe. Antall mennesker med demens i Europa forventes å nesten fordobles innen 2050 på grunn av økende levealder og en aldrende befolkning​ (Alzheimer Europe)​.




https://www.idexbiometrics.com/idex-biometrics-and-uk-fintech-to-launch-biometric-cards-for-payment-accessibility/
hallthoaka
24.05.2024 kl 09:54 989

Her med Fingerprint Cards Sensor. Men dette markedet kommer både for Idex og FING.

Første prioritet i Spania vil være å introdusere et sikkert, biometrisk fingeravtrykkaktivert kort.
Sean fortalte Olive Press at Money Carer vil se ut til å rulle ut i Spania mot slutten av året.

https://www.theolivepress.es/spain-news/2024/05/18/uk-money-carer-foundation-helping-vulnerable-people-recruits-first-team-member-in-spain-and-will-launch-biometric-cash-card-for-carers/
Redigert 24.05.2024 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
tuja
24.05.2024 kl 10:28 925

Fra xi :

Spetalen følger med og følger opp, denne er fra i går kveld: VISA "reinvests the card" We came across a news release from VISA last week (link (https://investor.visa.com/news/news-details/2024/Visa-Reinvents-the-Card-Unveils-New-Products-for-Digital-Age/default.aspx)) explaining how VISA will globally push a "tap to everything" strategy using mobile devices as POS devices, built on biometrics to comply with the latest Fast Identity Online (FIDO) standards. To our understanding, this means that VISA will roll out a solution allowing for payments through NFC enabled mobile devices (smartphones) as a new alternative to current point-of-sale (POS) devices (seperate hardware). This will also enable more contactless card payments, which for VISA reached 65% globally at the end of 2023. On top of this, and where IDEX comes in, is that it will be build on the "VISA Payment Passkey Service", which is compliant with FIDO standards, that "confirms a consumer's identity and authorizes online payments with a quick scan of their biometrics like a face or fingerprint". It may come to mind that a biometric scan can and will be performed on the smartphone, but we find it unlikely that consumers would want to scan their biometrics on other's devices. The simpler and more secure solution is biometrics on the card. Talu looks to be the UK issuer IDEX has stated that a UK issuer coming with a solution targeting the visually impaired. We yesterday also noted Talu, a start-up showcasing a biometric card (seemingly with an IDEX sensor) that it says will "empower individuals with sight loss, aging populations and anyone facing challenges with traditional payment systems", targeting launch in Q2'24 (link (https://www.talucard.com/)) While Talu themselves might not bring in meaningful volumes for IDEX (at least to begin with) it might be an eye-opener and enabler for other issuers to do the same. PLEASE NOTE THAT ARCTIC SECURITIES ACTED AS SOLE MANAGER IN THE RECENT PRIVATE PLACEMENT IN IDEX B IOMETRICS Kristian Spetalen kristian.spetalen@arctic.com Mob +47 95 10 08 87 Tel +47 22 83 72 28 www.arctic.com Haakon VII gt. 5 Oslo 161,
hallthoaka
24.05.2024 kl 12:13 763

ibyx skrev Innlegget er slettet
Hadde håpet på en litt ryddig tråd som omhandlet temaet.
hallthoaka
24.05.2024 kl 13:58 586

ibyx skrev Innlegget er slettet
Jeg synes det er meget interessant og ikke minst positivt at det nå kommer løsninger som forenkler hverdagen for svaksynte, blinde og demente. Nå har det kommet opp to selskaper begge fra UK som ser ut til og være klare for og launch av biometrisk fingeravtrykk kort for å gjøre hverdagen litt enklere.

Om du liker å følge med på volumet og hvordan kursen til stadighet hopper både opp og ned. Så gjerne for meg. Så jeg lenge jeg slipper og lese om det her inne hele tiden! Lag deg gjerne en Ibyx tråd for kurs oppdateringer og tolkning av volumet!
Redigert 24.05.2024 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
ibyx
24.05.2024 kl 14:35 534

Lykke til videre!
Du skal heretter få ha dine tråder for deg selv!
Hver mann sin tråd! :-)

PS. Jeg fjernet også mine innlegg. :-)
Redigert 24.05.2024 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
hallthoaka
24.05.2024 kl 14:59 488

Lykke til videre og takk.

Handler ikke om og ha tråden for seg selv men holde seg til temaet.

Du er inne i nesten alle trådene til Idex som omhandler et bestemt tema med dine daglige tanker om kurser og volum etc.

Derfor var det i beste mening at du kunne åpnet en ny tråd som omhandler akkurat det!
ibyx
24.05.2024 kl 15:23 457

Joda. Jeg kommenterer litt her og der. Det er jo en vrimmel av tråder å gå seg vill i. Det har også blitt kommentert av andre. Skal bli spennende å se om tråden din holder fokus på tema og hvor mye som kan sies om det uten å "spore av"...
Er jo også litt lei hele Idex egentlig. Kanskje jeg burde lage en egen Idex-tråd under "Sport og spill" en dag... :-)