Cool - P/B 0,41, OHS opp til kr 74. Tilbakekjøp egne aksjer
Hvorfor kjøpe nye skip, hvis du får kjøpt de til mer enn 50% rabatt på børsen? 😜
Ja, blir lite utbytter i år, men neste år ser lovende ut?
Kurs kr 62,10
Kursmål kr 120
Stoploss kr 50
Ja, blir lite utbytter i år, men neste år ser lovende ut?
Kurs kr 62,10
Kursmål kr 120
Stoploss kr 50
Redigert 06.05.2025 kl 08:23
Du må logge inn for å svare
Frodon
29.04.2025 kl 12:59
4357
Ved brudd opp igjennom kr 61,40, ble en Omvendt Hode Skulder (OHS) formasjon utløst opp til kr 74. Dette er en av de sterkeste kjøpssignalene i teknisk analyse 😃
Frodon
05.05.2025 kl 18:48
4134
Kan vi være nærme bunnen?
«Kina kjøper i spotmarkedet igjen
Etter måneder uten aktivitet kjøper kinesiske selskaper nå laster med flytende naturgass (lng) i spotmarkedet, skriver Bloomberg.»
https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-05-05/china-resumes-spot-lng-purchases-to-take-adantage-of-price-drop
«Kina kjøper i spotmarkedet igjen
Etter måneder uten aktivitet kjøper kinesiske selskaper nå laster med flytende naturgass (lng) i spotmarkedet, skriver Bloomberg.»
https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-05-05/china-resumes-spot-lng-purchases-to-take-adantage-of-price-drop
Frodon
06.05.2025 kl 08:22
3975
Masse LNG kjøp fra USA gir lang og fin reisevei ;)
"Hvis problemet er handelsunderskuddet på 50 milliarder euro, tror jeg virkelig vi kan […] løse dette problemet svært raskt gjennom innkjøp av lng-gass og landbruksprodukter som soyabønner, sier Šefčovič til FT"
https://www.dn.no/kommentar/eu/trump/handelsavtale/europas-trumpske-tvisyn/2-1-1814352
"Hvis problemet er handelsunderskuddet på 50 milliarder euro, tror jeg virkelig vi kan […] løse dette problemet svært raskt gjennom innkjøp av lng-gass og landbruksprodukter som soyabønner, sier Šefčovič til FT"
https://www.dn.no/kommentar/eu/trump/handelsavtale/europas-trumpske-tvisyn/2-1-1814352
Redigert 06.05.2025 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Frodon
20.05.2025 kl 15:56
3330
Jeg har kjøpt litt her idag. Ser ikke ut som markedet tror det kommer bra Q resultat imorgen. Jeg satser på innsidekjøp imorgen 👻
Winter is Here
20.05.2025 kl 15:59
3318
Her må man være litt tålmodig da det er mulig at utbytte ikke kommer tilbake med det første.
Redigert 20.05.2025 kl 16:00
Du må logge inn for å svare
Frodon
20.05.2025 kl 20:15
3237
Er som regel da aksjer pleier å bunne ut, når ingen vil ha dem 😜 Skipene har jo uansett en verdi. Ingen sjans for oppkjøp av selskapet? Frakt av LNG vil i hvert fall ikke stoppe opp. Jeg håper USA avtaler med Europa om å kjøpe masse LNG, slik at reisevei blir lang og fin 😇 Får se om aksjen raser litt imorgen på tallene, det pleier å være et fint tidspunkt å fylle på mer
DividendYield
21.05.2025 kl 00:00
3172
Problemet er vel at det er for mange skip enn mengde lng tilgjengelig. USA har ikke masse lng Europe kan kjøpe, enda. Det er mulig aksjen har bundet ut, men for at ratene skal opp må det mange skip bort først. Lenger frem er det ventet stor lng produksjon, men da snakker vi 2027 og videre
Winter is Here
21.05.2025 kl 07:39
3049
- Ingen utbytte
- Nytt fartøy ble overtatt.
- Svakere bunnlinje, men neste kvartalene kan bli bedre.
- En båt med 14 årskontrakt og en båt med 12 mnd kontrakt. 2 båter med en slags Semi fixed contract, men rapporten har lite info om de båtene
- Det står mye mye interessant i rapporten, men aksjen kan oppfattes som kjedelig aksje blant flere investorer.
Fra finansavisen.no:
Cool Company fikk en justert ebitda på 53 millioner dollar i første kvartal 2025, mot 55 millioner dollar i foregående kvartal, ifølge selskapets kvartalsrapport onsdag.
Driftsresultatet var 35 millioner dollar i perioden, mens nettoresultatet ble 9 millioner dollar. Omsetningen var 85,5 millioner dollar i kvartalet, fra 84,6 millioner dollar foregående kvartal. Gjennomsnittlig realisert kommersiell TCE-rate var 70.600 dollar pr dag i kvartalet, sammenlignet med 73.900 dollar pr dag foregående kvartal.
-Cool Company hadde et aktivt første kvartal, preget av levering av et fartøy, flere fartøy som gikk over til nye charteravtaler og tørrdokkinger, som alle bidro til moderat høyere inntekter fra foregående kvartal. To av våre 13 fartøy var eksponert mot et utfordrende spotmarked i perioden, ettersom høye LNG-priser og omfattende lageroppbyggingsaktivitet drev laster til Europa, noe som medførte nedadgående press på tonnmiletterspørselen. Gitt disse forholdene var vi glade for å levere GAIL Sagar på langsiktig charter og sikre terminjobber for ytterligere to fartøy. Våre resultater for kvartalet gjenspeiler engangskostnaden ved posisjoneringen av GAIL Sagar, og vi ser frem til dens bidrag for hele kvartalet fra og med andre kvartal, kommenterer konsernsjef Richard Tyrrell.
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/05/21/06465046/clco-justert-ebitda-usd-53m-i-1.kv-2025-55m-i-4.kv?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
- Nytt fartøy ble overtatt.
- Svakere bunnlinje, men neste kvartalene kan bli bedre.
- En båt med 14 årskontrakt og en båt med 12 mnd kontrakt. 2 båter med en slags Semi fixed contract, men rapporten har lite info om de båtene
- Det står mye mye interessant i rapporten, men aksjen kan oppfattes som kjedelig aksje blant flere investorer.
Fra finansavisen.no:
Cool Company fikk en justert ebitda på 53 millioner dollar i første kvartal 2025, mot 55 millioner dollar i foregående kvartal, ifølge selskapets kvartalsrapport onsdag.
Driftsresultatet var 35 millioner dollar i perioden, mens nettoresultatet ble 9 millioner dollar. Omsetningen var 85,5 millioner dollar i kvartalet, fra 84,6 millioner dollar foregående kvartal. Gjennomsnittlig realisert kommersiell TCE-rate var 70.600 dollar pr dag i kvartalet, sammenlignet med 73.900 dollar pr dag foregående kvartal.
-Cool Company hadde et aktivt første kvartal, preget av levering av et fartøy, flere fartøy som gikk over til nye charteravtaler og tørrdokkinger, som alle bidro til moderat høyere inntekter fra foregående kvartal. To av våre 13 fartøy var eksponert mot et utfordrende spotmarked i perioden, ettersom høye LNG-priser og omfattende lageroppbyggingsaktivitet drev laster til Europa, noe som medførte nedadgående press på tonnmiletterspørselen. Gitt disse forholdene var vi glade for å levere GAIL Sagar på langsiktig charter og sikre terminjobber for ytterligere to fartøy. Våre resultater for kvartalet gjenspeiler engangskostnaden ved posisjoneringen av GAIL Sagar, og vi ser frem til dens bidrag for hele kvartalet fra og med andre kvartal, kommenterer konsernsjef Richard Tyrrell.
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/05/21/06465046/clco-justert-ebitda-usd-53m-i-1.kv-2025-55m-i-4.kv?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
Redigert 21.05.2025 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Winter is Here
21.05.2025 kl 09:35
2940
– Fremover forventer vi ikke bare en positiv tonnmil-effekt som følge av en normalisering i LNG-flyten mellom Europa og Asia, men også en betydelig økning i LNG-volumer som kommer på markedet fra og med i år. Dette skjer siden en rekke prosjekter nå er i ferd med å starte opp – eller allerede er i kommisjonering – etter flere år med utvikling og bygging, sier konsernsjef Richard Tyrrell i en kommentar.
Han erkjenner at geopolitikk og toll utgjør betydelig usikkerhet for handelsmønstre, men ser samtidig at flere befraktere igjen inngår flerårige avtaler.
– Det geopolitiske klimaet er gunstig for nye LNG-prosjekter, og selv før de ekstra volumene fra nye prosjekter får full effekt, forventer vi et strammere marked som følge av at volumer fra vedtatte prosjekter kommer i drift, kombinert med forventet omfattende skraping av aldrende dampturbinskip som nå fullfører sine eksisterende kontrakter, fortsetter Tyrrell.
https://www.finansavisen.no/shipping/2025/05/21/8264916/cool-company-sjefen-ser-kjempevekst?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
Han erkjenner at geopolitikk og toll utgjør betydelig usikkerhet for handelsmønstre, men ser samtidig at flere befraktere igjen inngår flerårige avtaler.
– Det geopolitiske klimaet er gunstig for nye LNG-prosjekter, og selv før de ekstra volumene fra nye prosjekter får full effekt, forventer vi et strammere marked som følge av at volumer fra vedtatte prosjekter kommer i drift, kombinert med forventet omfattende skraping av aldrende dampturbinskip som nå fullfører sine eksisterende kontrakter, fortsetter Tyrrell.
https://www.finansavisen.no/shipping/2025/05/21/8264916/cool-company-sjefen-ser-kjempevekst?internal_source=markedsnytt_frontpage_widget
Bullen
21.05.2025 kl 10:24
2896
Kursen har vært i 150 for ikke lenge siden.
Det er nå aksjen bør kjøpes for rundt 60. Dette caset er oppskriften på hvordan shipping funker.
Selskapet skal over langen kjøpe aksjer for ca. 400 mill.
Bar å henge seg på.
Ikke lenge siden vi fikk 0,4 dollar i utbytte hvert kvartal
Det er nå aksjen bør kjøpes for rundt 60. Dette caset er oppskriften på hvordan shipping funker.
Selskapet skal over langen kjøpe aksjer for ca. 400 mill.
Bar å henge seg på.
Ikke lenge siden vi fikk 0,4 dollar i utbytte hvert kvartal
Frodon
21.05.2025 kl 16:17
2731
Jeg har fylt på med masse nye aksjer idag. For meg virker det som om aksjen er vanvittig billig, hvis jeg skal tro på guidingen til selskapet. Tilbakekjøp av egne aksjer er et bevis på det. Skulle gjerne hatt noen innsidekjøp innen kort tid også 😜
DividendYield
21.05.2025 kl 17:40
2682
Klart ledelsen må prøve å være positive når de holder presentasjon, noe annet ville vært rart. Jeg tror imidlertid det minst blir ett vanskelig år før LNG-markedet bedrer seg, kanskje to år og vi har fått mange nok av de gamle baljene bort fra vannet. Er også verdt å nevne at ordreboka for nye skip fortsatt er over skyhøye 50%, det er dårlig kombi med rekordlave spotrater
Frodon
21.05.2025 kl 18:54
2648
Dvs du kjøper ikke argumentene om at nye LNG anlegg, skroting av gamle skip uten kontrakter og lengre reisevei når gasspris kommer ned til sommeren, vil være nok til å ta imot de nye skipene? Cool er priset under p/b 0,4 og driver med tilbakekjøp av egne aksjer. Da er vel noe av elendigheten priset inn?
Når/hvis markedet bedrer seg, er ikke Cool priset på p/b under 0,4 😜 Tidligere var det om å kjøpe LNG før september og helst på de varmeste sommer dagene. Mulig krigen i Ukraine ødela det noe 🙄
Når/hvis markedet bedrer seg, er ikke Cool priset på p/b under 0,4 😜 Tidligere var det om å kjøpe LNG før september og helst på de varmeste sommer dagene. Mulig krigen i Ukraine ødela det noe 🙄
DividendYield
21.05.2025 kl 22:14
2557
Jo, men det vil ta lenger tid før oppturen kommer enn hva ledelsen kommuniserer. Problemet er at alle de nye skipene kommer før produksjonen tare opp. Derfor er ratene lave nå og vil forbli det en god stund. Som du er inne på har Ukraina ødelagt noe, ved at Europa trenger gassen og utkonkurrerer Asia
, det betyr mindre tonmil. Tidligere var kalde vintre i Asia bra for lng frakt.
Har du noe oversikt over antall skip som blir skrapet? Det vil hjelpe på.
, det betyr mindre tonmil. Tidligere var kalde vintre i Asia bra for lng frakt.
Har du noe oversikt over antall skip som blir skrapet? Det vil hjelpe på.
Frodon
22.05.2025 kl 09:45
2405
Min erfaring rundt dette, er at når vi leser om skraping av skip i rapporter, er ikke selskapene priset på en p/b på 0,37 mer 😜 Pareto har kursmål kr 60, Dnb har kursmål 115, begge vil ikke få rett 😂 Dnb mener LNG markedet blir bra allerede neste år og at Cool vil gi utbytte på 17% i 2026 og 21% i 2027.
Hva tenker du om dette?
«Ifølge en rapport fra Drewry forventes det at over 50 % av dagens dampdrevne LNG-skip vil bli skrotet innen 2030. Dette skyldes blant annet strengere miljøreguleringer og økonomisk ineffektivitet. Rapporten indikerer at mange av disse skipene allerede er ute av drift eller har begrensede muligheter for videre bruk»
https://lngprime.com/vessels/drewry-more-than-half-of-steam-lng-carriers-to-be-scrapped-by-2030/144575/
Denne er fra idag
«Nearly 60 older LNG carriers ‘parked’ or idle at end of first quarter, Flex says«
https://www.tradewindsnews.com/gas/nearly-60-older-lng-carriers-parked-or-idle-at-end-of-first-quarter-flex-says/2-1-1822991
Denne siden er fin å følge med på, hvis du vil gå i dybden
https://www.kpler.com/market/lng
Hva tenker du om dette?
«Ifølge en rapport fra Drewry forventes det at over 50 % av dagens dampdrevne LNG-skip vil bli skrotet innen 2030. Dette skyldes blant annet strengere miljøreguleringer og økonomisk ineffektivitet. Rapporten indikerer at mange av disse skipene allerede er ute av drift eller har begrensede muligheter for videre bruk»
https://lngprime.com/vessels/drewry-more-than-half-of-steam-lng-carriers-to-be-scrapped-by-2030/144575/
Denne er fra idag
«Nearly 60 older LNG carriers ‘parked’ or idle at end of first quarter, Flex says«
https://www.tradewindsnews.com/gas/nearly-60-older-lng-carriers-parked-or-idle-at-end-of-first-quarter-flex-says/2-1-1822991
Denne siden er fin å følge med på, hvis du vil gå i dybden
https://www.kpler.com/market/lng
Redigert 22.05.2025 kl 12:36
Du må logge inn for å svare
Frodon
22.05.2025 kl 11:21
2326
Ta disse tallene med en liten klype salt, da det er litt forskjellig antall ute å går på forskjellige nettsider. Det kommer an på når tall er oppdatert i forhold til nye ordre som er lagt inn osv. Men tallene gir en pekepinn
Med disse tallene, vil det ikke være noen krise i LNG over tid. Viktigste er å få ned gass prisen, slik at reisevei fra skipene blir lengst mulig 😂
«I perioden 2025–2027 forventes det levering av ytterligere 251 nybygde LNG-skip, ifølge data fra International Maritime Organization (IMO).»
«Per mai 2025 er det en betydelig andel eldre LNG-skip i drift som nærmer seg slutten av sin økonomiske levetid og forventes å bli skrotet i løpet av de kommende årene.
🚢 Eldre LNG-skip og skroting
Antall eldre skip: Det er omtrent 270 dampdrevne LNG-skip i den globale flåten. Disse utgjør en betydelig del av de eldste og minst effektive fartøyene i drift»
Med disse tallene, vil det ikke være noen krise i LNG over tid. Viktigste er å få ned gass prisen, slik at reisevei fra skipene blir lengst mulig 😂
«I perioden 2025–2027 forventes det levering av ytterligere 251 nybygde LNG-skip, ifølge data fra International Maritime Organization (IMO).»
«Per mai 2025 er det en betydelig andel eldre LNG-skip i drift som nærmer seg slutten av sin økonomiske levetid og forventes å bli skrotet i løpet av de kommende årene.
🚢 Eldre LNG-skip og skroting
Antall eldre skip: Det er omtrent 270 dampdrevne LNG-skip i den globale flåten. Disse utgjør en betydelig del av de eldste og minst effektive fartøyene i drift»
Redigert 22.05.2025 kl 11:24
Du må logge inn for å svare
Frodon
22.05.2025 kl 11:29
2310
Oppdaterte tall etter Q rapport igår
Pris/bok-forhold (P/B) nå estimert til omtrent 0,44.
📊 Oppdaterte nøkkeltall fra Q1 2025
• Aksjekurs (NYSE): $6,07 per 22. mai 2025
• Nettoinntekt: $9,1 millioner, en nedgang fra $29,4 millioner i Q4 2024
• Inntjening per aksje (EPS): $0,16, lavere enn estimatet på $0,28
• Driftsinntekter: $85,5 millioner, noe høyere enn estimatet på $81,3 millioner
• Gjeldsgrad (Debt/Equity): 1,72
• Kontantbeholdning: $136 millioner
• Total tilgjengelig likviditet: $256 millioner
• Kontraktert inntektsbacklog: Over $1,6 milliarder
Pris/bok-forhold (P/B) nå estimert til omtrent 0,44.
📊 Oppdaterte nøkkeltall fra Q1 2025
• Aksjekurs (NYSE): $6,07 per 22. mai 2025
• Nettoinntekt: $9,1 millioner, en nedgang fra $29,4 millioner i Q4 2024
• Inntjening per aksje (EPS): $0,16, lavere enn estimatet på $0,28
• Driftsinntekter: $85,5 millioner, noe høyere enn estimatet på $81,3 millioner
• Gjeldsgrad (Debt/Equity): 1,72
• Kontantbeholdning: $136 millioner
• Total tilgjengelig likviditet: $256 millioner
• Kontraktert inntektsbacklog: Over $1,6 milliarder
Frodon
22.05.2025 kl 12:42
2244
Et lite utdrag fra dagens analyse fra Dnb
«we still expect solid LNG trade growth to come, and vast scrapping potential, as close to 25% of the LNGC fleet consists
of steam turbines, both to support improving freight markets. Hence, we find Cool Company attractive with our 2026e 5.1x P/E and 6.1x EV/EBITDA at the current share price, which further reduces to 4.4x and 5.6x on our 2027e. We believe this could dramatically increase to be more in line with Flex LNG's 2026e P/E of c9x and EV/EBITDA of c9x in an improved freight market and LNG shipping sentiment, which we calculate would translate to a share price above NOK100 at our 2027e.
«we still expect solid LNG trade growth to come, and vast scrapping potential, as close to 25% of the LNGC fleet consists
of steam turbines, both to support improving freight markets. Hence, we find Cool Company attractive with our 2026e 5.1x P/E and 6.1x EV/EBITDA at the current share price, which further reduces to 4.4x and 5.6x on our 2027e. We believe this could dramatically increase to be more in line with Flex LNG's 2026e P/E of c9x and EV/EBITDA of c9x in an improved freight market and LNG shipping sentiment, which we calculate would translate to a share price above NOK100 at our 2027e.
DividendYield
22.05.2025 kl 13:38
2204
Flex var smarte, de visste denne nedturen i markedet ville komme og fikk nesten alle skipene på lange kontrakter. Cool er ikke i samme situasjon og er mer sårbar med nye skip og andre skip i spotmarkedet. Om jeg tolker denne analysen riktig så forventer DnB aksjekurs 100 kr i 2027, det er mulig det, men litt lenge å vente.
Frodon
22.05.2025 kl 14:56
2154
Dnb har kursmål på kr 115 om 12 måneder. Det er ca dobling av pengene på 1 år, hvis de treffer
Har ikke Cool 11 skip på langtidskontrakter og 2 i spot markedet? Skipet GAIL Sagat ble levert tidligere i år og har begynt på en 14 årig kontrakt. Kool Husky har en kontrakt fra Q3 2025 til 2028. Kool Glacier har sikret kontrakter fra april 2025 på 12 mnd. Kool Tiger er i spot markedet
Cool har cash nok til 10 kvartal med kr 0 i inntekter
De holder på å kjøpe tilbake egne aksjer for sletting, som øker avkastningen på dagens aksjer gitt at alle andre forhold er like
Har ikke Cool 11 skip på langtidskontrakter og 2 i spot markedet? Skipet GAIL Sagat ble levert tidligere i år og har begynt på en 14 årig kontrakt. Kool Husky har en kontrakt fra Q3 2025 til 2028. Kool Glacier har sikret kontrakter fra april 2025 på 12 mnd. Kool Tiger er i spot markedet
Cool har cash nok til 10 kvartal med kr 0 i inntekter
De holder på å kjøpe tilbake egne aksjer for sletting, som øker avkastningen på dagens aksjer gitt at alle andre forhold er like
Redigert 22.05.2025 kl 14:56
Du må logge inn for å svare
Frodon
26.05.2025 kl 08:06
1815
Der kom innsidekjøp, slik jeg håpet på. Får håpe det kommer mange flere innsidekjøp nå 😜
https://newsweb.oslobors.no/message/647411
https://newsweb.oslobors.no/message/647411
Gull i pungen
27.05.2025 kl 09:24
1594
Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities nedjusterer kursmålet på Cool Company til 70 kroner pr aksje, fra 82 kroner, og gjentar en holdanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset tirsdag.
"Vi gjentar vår holdanbefaling ettersom vi ser en lavere inntjeningsbane i de kommende årene, der charterkontrakter ruller av faste rater til et svakt spotmarked. Solid kostnadsutvikling sikrer et relativt robust setup, men med vårt utgangspunkt om kontantbrenning i 2026 og fortsatt høy flåtevekst i 2026/27, ser vi estimater under press de kommende årene", skriver meglerhuset.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset tirsdag.
"Vi gjentar vår holdanbefaling ettersom vi ser en lavere inntjeningsbane i de kommende årene, der charterkontrakter ruller av faste rater til et svakt spotmarked. Solid kostnadsutvikling sikrer et relativt robust setup, men med vårt utgangspunkt om kontantbrenning i 2026 og fortsatt høy flåtevekst i 2026/27, ser vi estimater under press de kommende årene", skriver meglerhuset.
Frodon
03.06.2025 kl 22:23
1244
Tilbakekjøp av egne aksjer som fortsetter? Tidligere måtte slikt meldes den dagen handlene ble gjort eller seinest når børsen åpnet dagen etter. Er en stund siden det ble endret virker det som. Vet du hva reglene rundt det er nå?
Redigert 03.06.2025 kl 22:25
Du må logge inn for å svare
DividendYield
03.06.2025 kl 22:57
1219
Jeg tenkte kanskje det hadde noe med ratene å gjøre at de er på vei oppover? Men jeg vet ikke, sitter ikke på noen tall, fortsetter opp på nyse i kveld
Frodon
04.06.2025 kl 11:46
1091
Selskapet er priset til p/b 0,44. Dvs skipene omsettes for under halv pris via børsen 😜 Tilbakekjøp og innsidekjøp er vel gode nok signaler?
DividendYield
04.06.2025 kl 18:16
997
innsidekjøp er positivt. Mange shippingrederier er priset lavt så der skiller ikke cool seg ut, spesielt om ratene skulle være lave videre så spiller ikke det så stor rolle. Mange er dessuten skeptiske til tilbakekjøp, undertegnede inkludert. Liker best å få penger på bok så kan jeg selv investere dem.
Frodon
05.06.2025 kl 23:06
829
Enig i det, og på den note kunne Cool gjerne gjort tilbakekjøp OG utbytte. Men skjønner de jo, når selskapet er såpass billig. Det burde også vært langt flere innsidekjøp, men innsiderne har kanskje «nok» aksjer allerede? Minnes det var massivt med innsidekjøp her for noen år siden. Og da vil de kanskje kjøre kursen opp med tilbakekjøp + slette aksjene?
Frodon
06.06.2025 kl 11:39
731
Da har jeg gevinst sikret 70% av aksjene her. Aksjen nærmer seg kursmålet mitt på kr 74 i åpningsinnlegget