AKOBO Q1 2025
Er det første gang i historien det er + på konto?
"The annual general meeting further resolved to allocate the Company's result in
accordance with the proposal from the board of directors, meaning that no
dividends are paid and that the available funds are carried forward."
"The annual general meeting further resolved to allocate the Company's result in
accordance with the proposal from the board of directors, meaning that no
dividends are paid and that the available funds are carried forward."
badkrukan
26.06.2025 kl 08:40
1781
Vi får smøre oss et kvartal til.
https://live.euronext.com/en/product/equities/SE0015193412-MERK#CompanyPressRelease-12740632
Vi må huske hvordan dette startet:
"IPO price Reference price NOK 7.50"
https://live.euronext.com/en/product/equities/SE0015193412-MERK#CompanyPressRelease-12740632
Vi må huske hvordan dette startet:
"IPO price Reference price NOK 7.50"
Redigert 26.06.2025 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
Purdey
26.06.2025 kl 18:32
1657
Og hadde de levert som de da predikerte ville nok kursen vært betydelig høyere nå.
Det virker jo som om de har kjøpt det ene etter det andre i blinde. Først så borra de helt feil i flere mndr, så er gruveopplegget forsinka, nå som gruvene endelig er klare til å produsere kommer sg og vil ha vertikalsjakt. Hvorfor kom ikke den på idebordet for tre år siden? Nåværende sjakter har begrensninger. Kunne denne gruva blitt drevet ut ifra kun vertikal sjakten? Og nå har til og meg sg. endret og forbedret driften på anlegget. Hva slags kompetanse har egentlig vert her de siste tre åra? Og det er nok mye derfor vi nå desverre vaker rundt 1kr.
Når d er sagt. Segele main går m break even m 5kg gull/mnd. Når vi kommer skikkelig igang vil vi få ut ca 50kg/ mnd. Hvor break even fortsatt er 5kg Det sier noe om inntjeningen her. Det er ca 50mnk netto.
Det virker jo som om de har kjøpt det ene etter det andre i blinde. Først så borra de helt feil i flere mndr, så er gruveopplegget forsinka, nå som gruvene endelig er klare til å produsere kommer sg og vil ha vertikalsjakt. Hvorfor kom ikke den på idebordet for tre år siden? Nåværende sjakter har begrensninger. Kunne denne gruva blitt drevet ut ifra kun vertikal sjakten? Og nå har til og meg sg. endret og forbedret driften på anlegget. Hva slags kompetanse har egentlig vert her de siste tre åra? Og det er nok mye derfor vi nå desverre vaker rundt 1kr.
Når d er sagt. Segele main går m break even m 5kg gull/mnd. Når vi kommer skikkelig igang vil vi få ut ca 50kg/ mnd. Hvor break even fortsatt er 5kg Det sier noe om inntjeningen her. Det er ca 50mnk netto.
Grantchester
30.06.2025 kl 12:19
1339
Den uerfarne ledelsen er udugelig. Til og med styreformannen innrømmer det, men gjør ikke noe med det. Derfor er også styreleder ukvalifisert. Jeg kjenner styreformannen fra tidligere arbeid/samarbeid og var aldri imponert.
Purdey
30.06.2025 kl 16:53
1264
Du har nevnt dette og vært tydelig. Nå kommer bekreftelsene for dine synspunkter for dagen om man summerer opp de siste tre årene.
Skal uansett bli intr om vi får en ny veiing i slutten av uken som ble lovet på torsdag.
Er jeg tett som irriterer meg over at de ikke gidder å bruke minianlegget? Jeg tenker jo at hvert minste gram gull de kan selge nå må være gull verdt på mange plan. Bevise gullgehalt, vise vilje til å få solgt alt de kan for å tilfredstille kreditorer, aksjonærer og markedet, høy gullpris.
Skal uansett bli intr om vi får en ny veiing i slutten av uken som ble lovet på torsdag.
Er jeg tett som irriterer meg over at de ikke gidder å bruke minianlegget? Jeg tenker jo at hvert minste gram gull de kan selge nå må være gull verdt på mange plan. Bevise gullgehalt, vise vilje til å få solgt alt de kan for å tilfredstille kreditorer, aksjonærer og markedet, høy gullpris.
Purdey
01.07.2025 kl 08:38
1155
Da kom meldingen. Ganske ok resultat. For 1,5 mnd så har vi 7.1 kg med mye ubehandlet ore igjen og prossesere. Så vi er godt over break even for mai og juni. 30 gr/tonn i snitt er jo også eksjepsjonelt. Og beviser gehalten.
First successful smelt completed with the new gravity setup, covering part of the production from the second half of May and throughout June:
7.1 kilograms of doré produced
Average grade of 30 g/t (not accounting for material sent to tailings for later processing)
Purity level of 83%, representing a solid improvement from latest processing
• A good portion of coarse gold and stockpiled material from June production remains to be smelted.
• The upgraded gravity recovery system is now fully operational, with improvements by Sutton Global contributing to enhanced recovery and purity.
First successful smelt completed with the new gravity setup, covering part of the production from the second half of May and throughout June:
7.1 kilograms of doré produced
Average grade of 30 g/t (not accounting for material sent to tailings for later processing)
Purity level of 83%, representing a solid improvement from latest processing
• A good portion of coarse gold and stockpiled material from June production remains to be smelted.
• The upgraded gravity recovery system is now fully operational, with improvements by Sutton Global contributing to enhanced recovery and purity.
weed
01.07.2025 kl 10:36
1089
Var vel ikke så negativ melding at den burde gå ned. Her må en smøre seg med tålmodighet
Purdey
03.07.2025 kl 11:28
931
Iflg rapporten fra i går. Så har det ikke utbetalt og er ingen planer om å utbetale utbytter.
Her er også et utdrag.
Looking ahead, Akobo Minerals is planning
an additional funding round to secure the
investment required for the vertical shaft and
to support working capital needs. The minimum
liquidity requirement under the new agreement
with Monetary Metals is USD 3.5 million. To meet
this, we are actively working on several options,
including equity issuance, offtake agreements,
and strategic partnerships.
Her er også et utdrag.
Looking ahead, Akobo Minerals is planning
an additional funding round to secure the
investment required for the vertical shaft and
to support working capital needs. The minimum
liquidity requirement under the new agreement
with Monetary Metals is USD 3.5 million. To meet
this, we are actively working on several options,
including equity issuance, offtake agreements,
and strategic partnerships.
Føre var
07.07.2025 kl 11:58
776
,»Akobo Minerals produserte 7,1 kilo doré i andre halvdel av mai og ut juni, med en gjennomsnittlig grad på 30 gram pr tonn og en renhetsgrad på 83 prosent.,»
Dette er vel meget bra, å bedre skal det jo bli!
Skjønner ikke helt nedsalget men det er jo syltynt salgsvolum her da!
Dette er vel meget bra, å bedre skal det jo bli!
Skjønner ikke helt nedsalget men det er jo syltynt salgsvolum her da!
Purdey
07.07.2025 kl 15:31
714
Ja jeg syntes det. Det kom oppdatert meldig sist uke på 8 kg. Det er på halve mai og juni. Med mere åre igjen å prosessere fra juni. Dvs at vi bør komme langt over 10kg når alt er prossesert. Kanskje vi ser 8 kg produsert i Juli?
Føre var
07.07.2025 kl 16:25
688
Det var vel greit att de ikke kom i gang skikkelig før nå, med tanke på gullprisen:)
Purdey
07.07.2025 kl 21:18
607
Njaa, de har pådratt seg mye kostnader. Men det er klart 69000uncer ganger 3300$ er ganske mye mer enn 69000uncer ganger 1700$ som var prisen på det første lånet av mm. Vi får nok ikke nyte godt av disse verdiene kursmessig før de er på bok.