Loven av Arnulf Øverland

Slettet bruker
MUMLE 27.05.2019 kl 14:19 2001

LOVEN
Din gjerning skal vidne for dig. Din høyre hånd skal ikke visne i hansker og gyldne bånd!
Hold ordet hellig, ti vit, at ordet er ånd!

Vi reiser tomhendt en dag. Du skal også avsted. Berike dit hjerte, så du kan ha noget med!
Hold ordet hellig som en engel, der stiger ned!

Noget er større end dig. Der er bjerge med sne. Der er dyrere ting end dit liv. Du skal kjæmpe for det! Men du skal ikke trampe på den, som er sunket i knæ!

Du eier ikke din bror.
Du skal ikke eie din nabos hjem og jord!
Du skal dele med nogen, når du har dækket dit bord!

Du skal ikke elske alle. det volder besvær, men tænke så langt, du rækker, på dyr og trær.
Og for din egen skyld skal du holde en anden kiær!

Hædre din mor og dit barn, at det hædrer sig selv, så ikke dit barn blir en feig og forsigtig træl, og han ikke må leve altfor længe og vel!

Du skal ikke stille dig op ved den rikes grind!
Han åpner sin kjøkkendør. Du skal ikke gå ind!
Du skal ikke sælge sandhed. Den er ikke din!

Du skal ikke dømme den, som er sunket i slam!
Du skal si til dit hjerte: Denne gang var det ham. Og så skal du bøie dit hode i sorg og skam.

Du skal ikke bære sverd under hvite klær!
Du skal ikke si: Jeg er uskyld! Si, hvem du er! Klædt eller naken røber du dit begjær!

Du skal ikke sælge for penger din næstes brød!
Du skal ikke forråde dit hjerte og ikke din elskedes
skjød! Du skal dø, når du volder død!

Slettet bruker
27.05.2019 kl 14:44 1993

Arnulf er undervurdert idag, ble bøttet ned av skjellsord av Profil-kretsen på 60-tallet og oppover. Kvasiraddiser som ikke var skikkelige diktere se.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 15:19 1971

Noget er større end dig. Der er bjerge med sne. Der er dyrere ting end dit liv. Du skal kjæmpe for det!
Slettet bruker
27.05.2019 kl 15:22 1964

Husk å stemme på oss i neste Stortingsvalg så vi kan fortsatt stjele pengene deres!

Glem ikke både DAB- radio og Troms og fylke sammenslåingen som de unikt folkekrav fra grasrota. Og denne «rota» med gras er dyrket opp og frem bak utedassen her sjaman klovneriket Norge, "folkestyre" mad in noway.

https://www.facebook.com/1257163091078768/posts/2066486180146451/
Slettet bruker
27.05.2019 kl 15:24 1956

Dere har heller aldri skjønt at alle Stortingspartiene i virkeligheten bare er ETT sjørøverparti som jobber til inntekt for partienes eiere og utøvere og "vårt" næringsliv i samarbeid med våre internasjonale Bilderbergsamarbeidere, hvor DERE betaler regningen.
https://www.dagbladet.no/nyheter/statsministerens-ektemann-setter-pengene-sine-i-bompenge-norge/68670311?fbclid=IwAR2eSCW0TOyMFa2vFAvsyPPiIOTVoYPs3Lpry09NeT7n_6wbGfoqU4uH3b8
Slettet bruker
27.05.2019 kl 15:27 1950

Norske politikere og den norske staten er to sider av samme sak. Ingen av dem arbeider for folket. Disse frimurerne arbeider kun for en og samme sak: berikelse av Vatikanet, de europeiske kongehus, bankfamilien Rothschild med samarbeidspartnere og dem selv. De ønsker oss avlivet.

Den norske staten og landet Norge er to vidt forskjellige ting. Landet Norge er det norske folks land, mens STATEN AS NORGE er en korporasjon registrert på Wall Street og i City of London, som tilhørende triaden over. Stater er organisert kriminalitet på et så høyt nivå at folk flest ikke klarer å gjennomskue det. Statene er opprettet for å stjele alt fra deg og meg, og det gjør de ved hjelp av ikke-folkevalgte politikere som er partiutnevnt av partienes private eiere til å stjele fra folket samtidig som folket bevisst undertrykkes med høye skatter og avgifter og livsødeleggende medisinering, stråling og forgiftet mat, noe DE aldri rører selv.

https://infowarriorsofnorway.com/articledetail/ledende-politikere-er-agenter-for-folkemord?fbclid=IwAR3pqb_GXAI8d1AB1Nz6x62lCbZ4PKVohd3Kph6H6rro8h8TdQJUGCF-9ig
Slettet bruker
27.05.2019 kl 15:28 1945

Norge er verdens rikeste land per innbyggerantall, fordi vi sitter på enorme mengder av verdifulle naturressurser. Disse vil den internasjonale forbryterbanden som Stortingspartienes eiere og politikere er del av stjele fra oss, og det kan de kun gjøre om de fleste av oss er for svake og syke og intetanende til å kunne gjøre noe – eller aller helst – døde.

https://infowarriorsofnorway.com/articledetail/ledende-politikere-er-agenter-for-folkemord?fbclid=IwAR3pqb_GXAI8d1AB1Nz6x62lCbZ4PKVohd3Kph6H6rro8h8TdQJUGCF-9ig
Slettet bruker
27.05.2019 kl 15:34 1939

Til Bekhoder Jabadioer peprete HanDr pepper, glem ikke...

Din gjerning skal vidne for dig. Din høyre hånd skal ikke visne i hansker og gyldne bånd!
Hold ordet hellig, ti vit, at ordet er ånd!

Hva som er etter oss alle er ikke mer enn et fullstappet dass. Leonardo La Vinci
Redigert 27.05.2019 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2019 kl 15:54 1926

Takk for dyp innsikt i dette diktet, Oliver!

Vi får hver ta til oss det som gjelder oss selv - og en helt spesiell hilsen synes jeg det var til prinsessen og sjamanen:
"Du skal ikke sælge sandhed. Den er ikke din!"
Slettet bruker
27.05.2019 kl 18:38 1902

Øverland var erkekommunist. Hedrer dere kommunister?
Slettet bruker
27.05.2019 kl 18:48 1898

Hei katten/folkens:))

Og...at Stone var på den kanten er godt dokumentert - litt mer undrende til at Havfruen tilhører den bermen...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
27.05.2019 kl 18:55 1896

Han ønsket å fjerne korset i flagget og heise det rent og rødt! At det gåran å hedre en slik idiot er uforståelig.
Ikke la dere lure av at selv onde mennesker kan gjøre gode ting.
sus1
27.05.2019 kl 18:56 1892

Må vi være kristne for å holde ordet hellig?
Slettet bruker
27.05.2019 kl 19:10 1889

Kloke ord kan komme fra alle hold om man er seriøs og ekte. At noen vil organisere verden slik og andre sånn innvirker ikke på mer grunnleggende menneskelige aspekter. Hvis vi ikke kan møte hverandre på et menneskelig plan, har vi ingen mulighet for å leve sammen i et demokrati heller.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 19:30 1879

Hei folkens:))

Og...noen ganger må det settes et strek i sanden - zånn er det med den saken også...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
27.05.2019 kl 19:39 1877

Kommunister møtes ikke på det menneskelige plan havfruen. De går over lik og dreper i verste fall alle som står målet i mot. Om ikke du, av alle,har sett det er det overaskende.
Redigert 27.05.2019 kl 19:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2019 kl 22:34 1849

Det gjør da så vist ikke kapitalister heller. Al I grown up to belive, is a big lie. General Wesly Clark
on you tube https://www.youtube.com/watch?v=5BdIYeE90Zg
https://www.goodreads.com/author/quotes/115545.Smedley_D_Butler
Slettet bruker
27.05.2019 kl 22:40 1842

Ismer. Høyre og Venstre det er et fett. En kommunist i Berlin som en nazist i Moskva hadde samme mulighet for overlevelse, som En muslim i Vatikanet under Inkvisisjonen «både før og etter reformasjonen». Det norske stemme og velgerkveg bør ta seg en svineribbe og skylde det hele ned med en sup med kaustikk-Soda. Politikk og mafiavirksomhet er to grener fra samme trerot. Fiendebilder – vi og dem. Det er jo dette politikerne lever av. Høyre – Venstre, Rødt – Blått, Rødgrønt – blåblått, vesten – østblokken, NATO – Russland, svart – hvitt for Spotlyset må rettes mot alle andre, for å unngå å få «lyset» på seg selv. Går vi til de dypeste røttene i hvilken som helst statsdannelse finner vi en mafia. Bakmennene har ALLTID rene hender i all organisert kriminalitet! Forskere har slått fast at USA etter alle rimelige definisjoner av begrepet er et oligarki der det er pengene som styrer politikken. http://steigan.no/2014/04/18/forskere-usa-er-et-oligarki/
Bak et hvert parti og statsdannelse er det en mafia.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 22:46 1835

Ibsen Kongs-Emnerne

Med Ibsen kan man si:

Heises som merke usseldommens kluter, høster de æren i flukt og i fall.-
Da er det bisp Nikolos som er ute, bagler bispen, som røkter sitt kall.......
(Nordmannen er kjent for å være mest krigers under fred, i følge historikerne. Av utlands opprinnelse)

Snorre: Han ble knivdrept på sin egen dørstokk, 1241 av sin egen svigersønn etter order Håkon Håkonson som da regjerte landet fra Bergen.

Av ondskap og dumheten foretrekker jeg ondskapen. Den må hvile seg en gang innimellom, det gjør aldri dumheten…...
Redigert 27.05.2019 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2019 kl 22:47 1831

lol
Havfruen, du kan ikke snakke tull om du skal dra Q tråder uten x96 stank.
Bull shaite:
hankatten
I dag kl 19:39 34

- Havfruen - skrev
Kloke ord kan komme fra alle hold om man er seriøs og ekte. At noen vil organisere verden slik og an..

Kommunister møtes ikke på det menneskelige plan havfruen.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 22:55 1827

Innlegget er slettet
dum dum da
lol
Jeg snakket ikke om meg, jeg kommenterte Hf og deg din komplette pål pottetette sytekommunist propan misnøye maskin. Åja du kan ha rett i ditt og datt ja. lol sa Hf det? nektet jeg?
Slettet bruker
28.05.2019 kl 11:32 1790

Det kommer mer visdom ut bakenden min, enn de noensinne har gjort fra munnen din. Idiot.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 12:18 1781

Hva mener du?
Er det seriøs og ekte som er malen? Noen vil vel for eksempel hevde at Hitler var seriøs og ekte?
Redigert 28.05.2019 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2019 kl 12:27 1777

Det var endeligt/slutten, som gjorde han uekte. Historie er de løgn man er blitt enige om. Han var hverken verre eller bedre enn sine samtidige. De måtte jo ha bistand fra Stalin, for å komme i mål med sitt.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 12:31 1769

jeg bare finner denne pepper svært vanskelig å forstå,og tillater meg derfor å spørre.
jeg kunne like gjerne brukt et annet eksempel enn Hitler. For eksempel Rainman eller noen med sterk autisme for den del.
Redigert 28.05.2019 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Daniel_K
28.05.2019 kl 13:15 1756

hehe morsomt at de verste troll som daglig sprer hat, hetser minoriteter etc plutselig hedrer Øverland og dette diktet!

Slettet bruker
28.05.2019 kl 13:27 1750

løsemiddelskadet, kan denne pepper være når han kommer med sine koder? (Betraktninger han selv mener kvalifiserer han til æresmedlem i utdassen hall of fame. Da er jo han noe unnskyldt selvsagt.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 13:31 1745

"Selvfølgelig er jeg rasist – det er alle gode dansker. Enten er man rasist, eller så er man landsforræder". Mogens Glistrup.
Hva er vitsen med å flytte hele Afrika til Norge når det er bedre og billigere å flytte det overskytende i Norge til Afrika: ”Heller norsk enn pollakk, bedre hvit enn svart” er bare vås. Rasister skal gjøres til medister, hilsen norske antirasister (mad in noway)
https://www.document.no/2015/09/tiltale-mot-syv-fra-sos-rasismetjen-folket-to-risikerer-ni-ars-fengsel/

Ikke bare koloniseres vi for egen regning, men nå ser vi her i kongeriket hva som skjer i andre land, med konsekvensene av hva koloniseringen som begynte for tre-fire tiår siden. Når vi selv fordrives fra stadig flere av våre egne områder. Dette har fått betegnelsen white flight - forløperen til white genocide. Myndighetene har tatt seg god tid med å straffeforfølge disse svindlerne, og har for sikkerhetsskyld tatt på seg silkehansker. Det skal vel tas i betraktning at den kjeltring organisasjonen har gjort mye skitt arbeid for makthaverne gjennom flere årtier. Bra oversikt her: http://www.dagbladet.no/tag/lnu

Man er ikke en nazist for å stå opp for sin egen nasjon, beskytte sin en egen kultur og fortelle sannheten, ved å påpeke ondskap, dette er å forsvare seg selv, kreve trygghet for sine egne jenter! Dette er egenskaper alle folkeslag av verdi opp gjennom alle tider, har hatt også de som tok del i bekjempelsen av aksemaktene. Faktisk var det en forutsetning for bekjempelsen av nazismen. https://www.document.no/2016/01/eliten-har-erklaert-sine-barn-krig/

Rasister!
Jeg vil ha meg frabedt slikt svineri av en argumentasjon. Jeg, og vi, er i vår fulle rett til å forsvare vår kultur, vårt levesett, etisk moralsk, herfra til evigheten og til helvete fryser. Om jeg utefra dette er en rasist er jeg gud bedre STOLT av å være rasist.
Winston Churchill
Daniel_K
28.05.2019 kl 13:47 1736

Churchill var faktisk rasist.
Ellers skriver du rene sludder. Mennesker har i alle tider migrert til nye steder. Ingenting rart ved migrasjon vi nå ser.
Redigert 28.05.2019 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2019 kl 14:54 1725

migrert til nye stedet? Det har de nok sikkert gjort. Men de som ankommer Norge, har verken egne midler til selve reisen, eller råd til bo/opphold her i Landet?
"Den importerte befolkningsveksten fra steinalderens Afrika" har økt den gjennomsnittlige IQ i det norske urfolk betraktelig. Ganske avslørende----- Når så topp utdannet søreuropeer ankommer Norge for egen regning, får de beskjed av Ape ministeren Hanne Bjurstrøm; se til å reise hjem igjen. Den tidligere forretningsmannen har mastergrad både i politikk og økonomi. Inntil for tre år siden var han salgssjef for en petrokjemisk fabrikk i hjemlandet.
http://blogg.bt.no/preik/2012/01/24/naboer-i-nod-2/
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Lokket-til-Norge_-lever-i-fattigdom-2643513.html
Helvede er nemlig heller ikke et sted langt borte, men en tilstand ganske nær for alt og alle.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 16:27 1713

Man kan si mye om denne dikteren, men han viser mer medmenneskelighet i dette diktet enn de fleste engang kan fatte.

DU MÅ IKKE SOVE.

Jeg våknet en natt av en underlig drøm
det var som en stemme talte til meg
fjern som en underjordisk strøm-
og jeg reiste meg opp: Hva er det du vil meg?

– Du må ikke sove! Du må ikke sove.
Du må ikke tro at du bare har drømt
I går ble jeg dømt
I natt reiste de skafottet i gården
De henter meg klokken fem i morgen

Hele kjelleren her er full
og alle kaserner har kjeller ved kjeller
Vi ligger og venter i stenkalde celler
Vi ligger og råtner i mørke hull!

Vi vet ikke selv hva vi ligger og venter
og hvem der kan bli den neste de henter
Vi stønner vi skriker – men kan dere høre?
Kan dere absolutt ingen ting gjøre?

Ingen får se oss
Ingen får vite hva der skal skje oss
Ennu mer:
Ingen kan tro hva her daglig skjer
Du mener det kan ikke være sant
så onde kan da ikke mennesker være
Der fins da vel skikkelige folk i blant?
Bror, du har ennu meget å lære!

Man sa: Du skal gi ditt liv om det kreves
Og nu har vi gitt det – forgjeves, forgjeves
Verden har glemt oss! Vi er bedratt!
Du må ikke sove mer i natt!

Du må ikke gå til ditt kjøpmannskap
og tenke på hva der gir vinning og tap!
Du må ikke skylde på åker og fe
og at du har mer enn nok med det!
Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme
Du har ikke lov å gå der og glemme!

Tilgi dem ikke, de vet hva de gjør!
De puster på hatets og ondskapens glør!
De liker å drepe, de frydes ved jammer,
de ønsker å se vår verden i flammer!
De ønsker å drukne oss alle i blod!
Tror du det ikke? Du vet det jo!

Du vet jo at skolebarn er soldater
som stimer med sang over torg og gater
og oppglødd av mødrenes fromme svik
vil verge sitt land og gå i krig

Du kjenner det nedrige folkebedrag
med heltemot og med tro og ære-
du vet at en helt, det vil barnet være,
du vet han vil vifte med sabel og flagg!

Og så skal han ut i en skur av stål
og henge igjen i en piggtrådvase
og råtne for Hitlers ariske rase!
Du vet det er menneskets mening og mål!

Jeg skjønte det ikke. Nu er det for sent.
Min dom er rettferdig. Min straff er fortjent
Jeg trodde på fremgang, jeg trodde på fred
på arbeid, på samhold, på kjærlighet!
Men den som ikke vil dø i en flokk
får prøve alene, på bøddelens blokk!

Jeg roper i mørket- å, kunne du høre
Det er en eneste ting å gjøre:
Verg deg, men du har frie hender!
Frels dine barn! Europa brenner!

Jeg skaket av frost. Jeg fikk på meg klær
Ute var glitrende stjernevær
Bare en ulmende stripe i øst