Hvor mye er halvparten??
Ser at regjeringen har gitt Statens Vegvesen stoppordre for oppsetting av nye fotobokser for strekningsmåling. (ATK).
Så ser jeg at Statens Vegvesen og medier argumenterer med at med strekningsmåling så vil antall menneskeliv som går tapt halveres..?
Hva betyr det så lenge man ikke oppgir antall drepte på den og den strekningen? Eller mener de at hvis det er strekningsmåling fra X til Y så vil antall drepte i trafikken i Norge halveres?
Totalt idiotisk argumentasjon.
Så ser jeg at Statens Vegvesen og medier argumenterer med at med strekningsmåling så vil antall menneskeliv som går tapt halveres..?
Hva betyr det så lenge man ikke oppgir antall drepte på den og den strekningen? Eller mener de at hvis det er strekningsmåling fra X til Y så vil antall drepte i trafikken i Norge halveres?
Totalt idiotisk argumentasjon.
Fjordgubben
22.09.2019 kl 11:38
261
Fotobokser blir alltid plassert på oversiktlige rette strekninger der ulykker så og si ALDRI skjer, så dette er bare sprøyt, de er satt opp ene og alene for å tjene penger.
Gjennomsnitt på visse strekninger er noe annet, men tviler på de tallene som blir oppgitt her.
Gjennomsnitt på visse strekninger er noe annet, men tviler på de tallene som blir oppgitt her.
Ikke helt presis, gubben (som så ofte før). Jeg har sett flere slike målestrekninger og de er ofte ulykkesbelastede strekninger. Og de er slettes ikke oversiktlige.
Wrist
22.09.2019 kl 13:18
233
Flere tuneller har slike gjennomsnittsmålere,for der har lokale idioter kjørt fort fordi det ikke er laserkontroller der.
Det var noen store ulykker i nettopp tuneller som gjorde at disse målerne ble plassert der.Dere som åpenbart vil kjøre for fort bør huske at
da vil også andre kjøre for fort og er det like greit?
Ser dere ikke vinglerne i trafikken som fikler med mobiler,kutter svinger og kjører for nær bilen foran?Dette er sjåfører som dere vil møte
i altfor stor hastighet,og er det like greit for deres sikkerhet?
Det var noen store ulykker i nettopp tuneller som gjorde at disse målerne ble plassert der.Dere som åpenbart vil kjøre for fort bør huske at
da vil også andre kjøre for fort og er det like greit?
Ser dere ikke vinglerne i trafikken som fikler med mobiler,kutter svinger og kjører for nær bilen foran?Dette er sjåfører som dere vil møte
i altfor stor hastighet,og er det like greit for deres sikkerhet?