Bull? Er tiden inne for kjøp av rigg og NODL?

R19
NODL 10.11.2019 kl 15:04 43590

West Mira er nå på kontrakt til en grei rate, 290.000 usd pluss bonus og selskapet har betalt 365 mill usd for riggen. West Bollsta er kjøpt til 400 mill usd ligger i Spania og er på vei til Norge til en kontrakt med Ludin på 305.000 usd pluss bonus. Selskapet har ca 400 mill usd i gjeld med 2 HE rigger på kontrakt. Nodl vil generere gode kontantstrømmer i 2020 og vil være en av få som vil gå med overskudd. Disse riggene er kjøpt til masse rabatt og de trenger ikke like høye rater som det var tidligere i nordsjøen. West Bollsta var vel bestilt til nesten 700 mill usd av Fred Olsen Energy. Nodl har også billig gjeld i forhold til sine konkurrenter med 350bps+libor.

Selskapet har hentet inn 230 mill usd, 250 mill usd og 250 mill usd, til sammen 730 mill usd (6-7 mrd nok) og selskapet er priset til ca 2,4 mrd nok.

Da selskapet kjøpte West mira for 365 mill usd og hentet inn 230 mill usd til 43 kroner var markedet for HE rigger helt elendig og ratene var rundt 150.000. Nå er west mira på kontrakt på dobbel rate av dette og aksjekursen er halvvert siden aksjen gikk på børs. West mira og West bollsta er priset til ca 500 mill usd idag i følge Bassoe.

I tillegg til disse 2 semiene har nodl 2 drillship på verftet Daewoo med levering 2021. Begge ble kjøpt til 296 mill usd og med betydelig rabatt fra nybygg pris som var i overkant av 500 mill usd. Nodl har allerede betalt 30 prosent av kjøpesummen og betaler resterende ved levering. Markedet for drillship er idag forhodsvis tøft, men markedet er i bedring, og seadrill fikk akurrat en kontrakt på West Tellus på 233.000 som avsluttes i 2021. Da begynner vi å komme på et nivå der nodl vil være komfortabel til å få kontrakt på sine drillship. Et drillship koster ca 130.000-140.000 usd om dagen i opex, pluss utgifter til renter/avdrag på lån. En rate på ca 200.000 vil være nok til å dekke opex og renteutgifter, men de trenger høyere langsiktig for å betale ned på lånet. På 250.000 om dagen har selskapet nok til å betale alt. Det er ikke usannsynlig at vi ser over 250.000 i drillship når nodl tar levering av sine drillship 2021. Når en ser på det negative i drillship markedet er at prisene har fortsette å falle, og i følge bassoe er skipene nå verdt ca 250 mill usd pr stykk.

Hva er riggene kjøpt for og hva er dagens verdi? Kjøpspris: 365+400+296+296= 1357. Dagens verdi: 500+500+250+250= 1500. Fremdeles er riggene kjøpt lavere enn dagens verdi, og det som er positivt er at det markedet som er dårligst der leveres ikke riggene før 2021. Ja, markedet for rigg er ikke veldig bra og mange hadde forventet en raskere og sterke oppgang, men det finnes også muligheter. Nodl tjener godt med penger i 2020, og de vil ha ingen problemer å ta levering av drillshipene i 2021, og selskapet vil ikke ha masse gjeld men en sunn kapitalstruktur.

Jeg brukte tiden sist uke til å kjøpe Nodl, syns aksjen er grisebillig. Man kjøper aksjen til halvpris av når selskapet ble børsnotert og 1/3 av de andre emisjonene. Ja, utviklingen er ikke super i riggmarkedet, men det trenger det heller ikke være for nodl som ikke har mye gjeld og 2 greie kontrakter på sine semier. Hva mener dere? Jeg har også litt tro på at nodl kan bli en nyttårsrakett og kan gå godt frem mot nyttår. Må si jeg traff ganske bra sist gang da jeg analyserte bdrill: https://finansavisen.no/forum/thread/52682/view

Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Skrur
08.12.2019 kl 21:49 4043

«Det har vær MER ENN rykter om et oppkjøp av Awilco Drilling er
en særdeles Store indikasjoner.»

Flipper noen indikasjon hvordan pris er ved et oppkjøp? Dagens verdi av Awilco Drilling er ca. 700 millioner. Siste emisjon var vel rundt 33 Kr. Plass mellom 3-4 milliarder for oppkjøp?
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Klimbull
08.12.2019 kl 14:21 4203

Sitter med forskjellige riggaksjer og er totalt sett i pluss på rigg.
Har i tillegg en viss spredning på shipping og olje samt noe industri.

Mener at olje skal opp og var mange shortere som tok feil vedr. OPEC.
Når de gjerne sitter med kun 10% EK så taper de fort på futures kontraktene.
Dollaren skal vel trolig ikke så veldig mye ned før oljeproduksjonen faller i USA, men jeg er nå mer bear enn bull på USD.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
R19
07.12.2019 kl 13:24 4485

Virker som Fredriksen har plan for NOL ellers hadde han ikke gjort dette grepet nå. De skal nok kjøpe noen rigger eller gjøre oppkjøp. Awilco og nol hadde vært en meget bra løsning for både nol og awilco.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2019 kl 13:21 4488

Værsegod dipper 😀
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Flipper
07.12.2019 kl 13:12 4480

Klimbull

Tror du heller burde ha satt penger to kjøpe AWILCO

Det har vær MER ENN rykter om et oppkjøp av Awilco Drilling er
en særdeles Store indikasjoner.

Husk, Awilco, er kontrolleert av Anders Whilhemsen ( ikke bland WW )

Eier 50 % av Norwegian Carribean Cruce Line, og har Tonnevis av
formue/cashflow samt, cashflow, 2nd to non.

FYG - Brødrene, Arne ( økonomisk drift ), og bror, Kurtd Wihelsmesen )
skip ingeniør ), har disse onklene !, begge på et gunstig tidspunkt,
gjordt, noe som ofte sjelden er. )


Overført Verdier til barn, barnebarn, og sikkert dem med, ( tror nå jeg ),
deres barn, flyttet ut av Norge ( for her i Norge, er som kjent, missunelse
Større enn KJØNSDRIFT.

Mener at Brødrene, Arne og Kurt, gjorde dette, i minnelighet, og uten at
det ble Vondt blod i den yngre famile / generasjoner, en BRAGD, vi skjalden
ser, i andre familier, ikke minst Grekenland.

Tror selv, BARNA gikk på vanllig Norsk skole, fikk '' naturlige venner '', sport,
ski og alt vi gjør i Norge.

Se på barn av Superrike i USA, de MØTER ALDRI, normale mennesker, og
derav, Narkotika og dårlige venner.
Måtte blåse av meg litt luft om dette, som er pensjonert skipsmegler 40+ År;
og sett ALT på nært hold.

Dette gjelder jo også, den Norske skjel, ved Kongehuset. Når Kong Harald
ønsket han å gifte seg med ( Sonja ), en fra allmuen. Den gang måtte dette
akseperes av Stortingets, politisk, etter det, ble en '' gitt '' Formalitet.

Ved. Prinsessen har roto seg inn i, trenger jeg ikke å kommentere.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
habbiten
07.12.2019 kl 12:05 4532

Det har ikke noen betydning, men jeg regner med at man bytter 1 NODL aksje mot 1 NOL-aksje, husker ikke akkurat hvor mange det er av hver aksje, men blir vel ca 41% av NODL aksjene som blir byttet inn.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
danmark1
07.12.2019 kl 10:27 4599

Det holder kun til investorerne opdager, hvor attraktiv NODL i virkeligheden er.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
zavva
07.12.2019 kl 10:22 4599

Dere bør finne frem kalkulatoren og regne litt så ser dere at NODL (NOL) er grisebillig.

15.000 NODL aksjer pr i dag.

Min forutsetning er at jeg får 1 NOL mot 2,5-3 NODL aksjer.

Innen 2021 betaler NOL utbytte på minst 0,2 dollar pr kvartal. Om jeg da sitter med 5000 NOL + en rest NODL regner jeg med en ca 10.000kr i utbytte pr kvartal.

Det med dagens rater. På nye kontrakter med 400’++ snakker en opp mot 50cent pr kvartal. Innen et par år har en fått hele investeringen tilbakebetalt i form av utbytter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Mr DT
07.12.2019 kl 07:39 4678

Helt enig, de store tager gevinsten og tager (endnu) en gangen røven på småaktionerne.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Klimbull
07.12.2019 kl 06:52 4700

Gikk inn i Odfjell Drilling for ett par dager siden, men sitter fortsatt på NODL.
Resten av rigg har begynt å bevege seg, men NODL er vel relativt ukjent.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2019 kl 22:27 4822

Solgte meg ut av denne aksjen på news. Har ingen tro på denne for småaksjonærer. Jeg tror denne bare gavner de store.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
sober-minded
06.12.2019 kl 22:04 4835

Er det bare jeg som synes dagens handel var merkelig?

- Ikke en eneste selger under 21,50 i starten på dagen.
- Først etter 15 minutter var første handel.(20,90)
- nesten halvparten av dagens handel var sånn 20-30-40 aksjer.
- ligger nesten hele dagen på 20,70. Til og med når resten av riggaksjene fikk en skikkelig boost etter Opec-nyheter, kommer vi ikke over 20,70. Selv om volumet økte betraktelig. Klarte til alt overmål å gi aksjen en liten dipp på tampen. Slik at en ellers flott rigg-dag, kun endte med 5 øre i pluss :-(
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Flipper
05.12.2019 kl 21:51 5165

OPEC Agrees to bigger cut

VIENNA—The Organization of the Petroleum Exporting Countries agreed Thursday to slash its crude supplies by an extra 40%

next year, cartel officials said, as Saudi Arabia pushes for higher oil prices ahead of a giant company IPO.

But prices moved only modestly on the news as experts doubted the headline reduction will bring real reductions in production.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Flipper
05.12.2019 kl 21:48 5163

Dr. Gary N. Ross: US crude stock draws have arrived and will continue through dec at big pace. Weaker $, improved Econ outlook and potentially add’l OPEC cuts all point to higher prices.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
monkrem
05.12.2019 kl 21:02 5220

Tja, NODL blir gjeldfri frem til 412 MUSD må kapitaliseres for Aqualis og Libra mottas i Q1 2021 + sikkert noe mobilization før de skal på kontrakt (som forhåpentligvis er signert innen da) Fundes nok med både gjeld og EK disse.
I tillegg ligger jo tvisten rundt Cobalt igjen her. Tenker ikke at risikoen i NODL er nedjustert etter dette, heller motsatt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Flipper
05.12.2019 kl 20:01 5272

Jeg er IKKE interest i Olje som sådan, men, oljepris er viktig for Offshore.

Derav mine innlegg om Oljepris gir jeg her, og ikke på Olje Forumet.
Oil Tankers Idling Off China Holds Key to Shipping Rates
Bloomberg Wire Service; New York [New York]05 Dec 2019.
The fate of at least 15 oil tankers idling off the coast of China holds the key to determining the path of global freight rates.

The vessels are owned by a unit of Chinese shipping giant COSCO that was sanctioned by the U.S. in late September for carrying Iranian oil. They’ve been floating off the coast for over a month, ship-tracking data show, in limbo as owners, charterers and potential customers await clarity over the sanctions.

For as long as they’re stuck there, effectively removed from the market, global freight rates are likely to remain supported. The impact of the sanctions was magnified by the fact that many customers avoided booking any COSCO vessels due to confusion over whether they would run afoul of the U.S. In the weeks after the penalties were announced, shipping fees spiked and, while they’ve since retreated, they’re still well above where they were.

See also: U.S.-Sanctioned Cosco Unit Gets Two-Month Wind-Down Period

Some clarity could come on Dec. 20, a U.S.-imposed deadline for charterers and business partners of the companies to wind down their activities. COSCO’s lawyers have been in discussions with American authorities regarding potential sanctions relief, while the Chinese government has also reportedly asked the White House to lift the penalties as part of trade-deal negotiations.

“The ships are likely waiting for more sanction clarity after Dec. 20,” said Michal Meidan, director of the China Energy Program at the Oxford Institute for Energy Studies. This could take a while and unless COSCO Shipping can clearly explain its ownership structure to the market and insulate itself from the sanctioned units, these vessels, as well as some of the company’s other ships, may remain offline for a few more months, she said.

It’s unclear if any of the 15 or so vessels, owned by COSCO Shipping Tanker (Dalian) Co., have been transferred to other COSCO units. Nobody at COSCO Shipping Energy Transportation Co., the Dalian unit’s parent, or China COSCO Shipping Corp. answered phones or responded to emails seeking comment.

The Baltic Exchange Dirty Tanker Index, a gauge of the costs of shipping crude and fuel oil, surged 130% to an 11-year high on Oct. 14. It’s still 48% higher than just before the penalties. The higher costs have also flowed through to vessels carrying fuels such as gasoline and diesel, with the Baltic Exchange Clean Tanker Index also at elevated levels.

Tanker rates are also under upward pressure as some vessels have been removed from the market to prepare for International Maritime Organisation rules being introduced Jan. 1. The standards, known as IMO 2020, limit the amount of sulfur in shipping fuel unless pollution-reducing kits are installed.

Around 45 ships were affected by the U.S. sanctions, Huang Xiaowen, an executive vice president at COSCO Shipping, said last month without elaborating. COSCO Shipping Energy Transportation had a fleet of 50 VLCCs as of June 30, according to its website.

It’s not clear if more or fewer ships will ultimately end up being sanctioned beyond the Dec. 20 deadline, so there could be some more upside risk to freight rates, said Li Li, research director at Shanghai-based commodities researcher ICIS-China.

The Chinese shipping giant has reshuffled some of its assets to move vessels out of the sanctioned units. COSCO’s Dalian unit transferred 50% of China LNG Shipping (Holdings) Ltd. to COSCO Shipping Energy Transportation, according to a filing to the Hong Kong Stock Exchange in late October.

“It’s hard to predict an outcome here, especially if the COSCO sanctions become immersed in the protracted, erratic trade, geopolitical and diplomatic skirmishing between the U.S. and China,” said John Driscoll, chief strategist at JTD Energy Services Ltd. “Sanctioned vessels can’t hold out indefinitely and may already be devising loopholes to circumvent the restrictions.”

(Updates with impact of IMO 2020 on tanker rates in 8th paragraph.)

To contact Bloomberg News staff for this story: Sarah Chen in Beijing at schen514@bloomberg.net;Sharon Cho in Singapore at ccho28@bloomberg.net

To contact the editors responsible for this story: Serene Cheong at scheong20@bloomberg.net, Andrew Janes, Ben Sharples
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Flipper
05.12.2019 kl 16:12 5381

Rapidan Energy Group clients have been advised to expect deeper OPEC cuts since spring--a view we've maintained in recent days/weeks.

https://www.investorvillage.com/groups.asp?mb=19168&mn=237679&pt=msg&mid=20053697

Dubded, the Saudi surprise. Bruk linken, masse der, som jeg ikke får kopiert og limt inn her, good source too
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
danmark1
05.12.2019 kl 15:48 5400

Jeg synes også, det er interessant, at NODL nu omtales sammen med SDRL. Der sker et eller andet her snart.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2019 kl 15:43 5403

Jeg syns det er merkelig at folk tenker på dette som negativt. Egentlig var det helt genialt av Fredriksen. Det var vanskelig å ta emisjon i Nodl pga lav aksjekurs, så det å skille ut riggene i eget selskap og kjøre emisjon der og betale ned riggene for så å kjøre ut utbytte er det beste som kunne ha skjedd.

Dette gir større handlingsrom for Nodl med tanke på drillskipene som venter på at ratene skal gå opp nå som utbytte fra NOL blir kjørt inn i selskapet.

De som sier at det blir null verdier igjen i nodl har virkelig ikke forstått hva som nå skjer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Flipper
05.12.2019 kl 13:31 5496

Enig Danmark, Ikke Rocket science dette
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
danmark1
05.12.2019 kl 13:26 5513

Hvis jeg ønsker kursgevinst beholder jeg mine aktier i NODL, andet kan jeg ikke se.
Redigert 20.01.2021 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
Fortun25
05.12.2019 kl 13:20 3267


Er det noen herinne som kan si hva markedsverdien på de 2 boreskipene er i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Flipper
05.12.2019 kl 12:25 3326

Brent nå $ 63.30

Følg live, Gratis denne Realtime linken

https://www.investing.com/commodities/brent-oil

Gas future samt WTI realtime samme på linkene

https://www.investing.com/commodities/natural-gas-streaming-chart

https://www.investing.com/commodities/crude-oil-advanced-chart
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Klimbull
05.12.2019 kl 11:46 3342

Man bytter alle aksjer som er mulig. Hvis du ikke bytter disse er det en gavepakke til resten av aksjonærene i NODL.
Eksempel på bytte for å gjøre det enkelt :
NOL 50 NOK per aksje (emisjon var på 49) og NODL 20 NOK per aksje.
Alle bytter til seg aksjer i NOL i forholdet 1:2,5. Dvs du sitter igjen med 1/6 av antall aksjer i NODL.
Antall aksjer i NODL vil da bli redusert med 5/6 da aksjer som er byttet skal kanselleres.
Det vil da være omtrent 18 mill aksjer igjen i NODL og aktiva kanskje på 100 mill USD inkl. kravet mot DSME på 50 mill USD.
De 18 mill aksjene vil da ha aktiva tilsvarende 50 NOK per aksje og i dag betaler du 3 NOK for disse aktiva. 6 aksjer a 20,50 i dag - NOL-verdi på 20.
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
danmark1
05.12.2019 kl 11:40 3362

Folk læser det i forhold til, om de er inde eller ude af NODL. De, der er ude vil gerne billigt ind :-)
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Flipper
05.12.2019 kl 11:33 3385

Monkrem

Du sier [ Aksjonærene i NODL som ikke deltok i tegningen i NOL har jo blitt kraftig utvannet i eierskapet til de mest attraktive assetsene. + ]

Burde vel også tatt med at NODL blir gjeldfri, i.e. redusert risiko og emisjon utelukket ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
danmark1
05.12.2019 kl 11:20 3402

Ønsker man udbytte, bytter man til NOL, ønsker man kursgevinst beholder man sine aktier i NODL. Er det rigtig forstået?
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Klimbull
05.12.2019 kl 11:15 3413

Hvis man anser oppstart av West Bollsta som risiko får man holde seg utenfor, men når markedet oppdager dette så bør kursen rykke voldsomt. Det bør etterhvert komme en litt mer lettleselig melding fra NODL som også omfatter balanse for hva som vil bestå i NODL av aktiva/gjeld.
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Klimbull
05.12.2019 kl 11:11 3433

Det var en lang melding og nytter ikke bare å lese overskriften.....

"It is currently contemplated that the Exchange Offer will be structured as a share buy-back by NODL, with payment by NODL in the form of shares in NOL to accepting NODL shareholders. Shares bought back by NODL will be immediately cancelled. Shareholders in NODL which do not accept the Exchange Offer will remain as shareholders in NODL for shares they own."

Det betyr at hvis noen velger å ikke bytte aksjer vil de ha forholdsmessig flere aksjer i NODL og NODL vil eie "deres" posisjon i NOL.
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Klimbull
05.12.2019 kl 10:48 3489

Det er kun en marginal differanse mellom verdsetting av hele NODL og verdien av NOL som er i NODL.

Såfremt alle aksjer skal deles ut til aksjonærene vil det i utgangspunktet komme på det samme på hva bytteforholdet blir såfremt man fortsatt sitter igjen med aksjer i NODL. Årsaken er at alle aksjer som blir byttet vil bli kansellert. Med kurs på 20,50 har man ca. 20 NOK for NOL (basert på emisjonskursen 49) og betaler 0,50 for resterende NODL.

Sitter man igjen med en restverdi på 100-150 mill USD i NODL vil det være mindre antall aksjer å fordele disse på.
Noen som fortsatt ikke forstår at denne restverdien kan tilsvare dagens aksjekurs......

Aksjen bør derfor ha en reell mulighet for dobling relativt fort i tillegg til at verdien av NOL også stiger og det er nok derfor Pareto sier at dette vil gå 3x.
Sitter fortsatt på "normal posisjon" i NODL, men kunne tenkt meg å øke ytterligere.
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Tm3P
05.12.2019 kl 10:29 3524

De har ikke bestemt hva bytteforholdet vil bli. For min del tror jeg de gjør det veldig attraktivt slik at de aller fleste vil bytte og at Northern drilling da ikke lenger vil sitte igjen med noen aksjer i Nol.
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
monkrem
05.12.2019 kl 10:17 3515

Hvordan regner du deg frem til 42%? Ikke nødvendigvis uenig - men for meg er dette en av forholdene jeg sliter med å beregne.. Utviklingen i aksjekursene vil vel og ha betydning her. Kan det tenkes at NODL gir en rabatt ift markedsverdien av NOL i byttet?
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
danmark1
05.12.2019 kl 10:14 3512

Jeg tror ikke faldet skyldes at nogle absolut vil ud, men nærmere, at nogle bevist ville sænke kursen, enten på grund af short, eller for billig indgang senere.
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Tm3P
05.12.2019 kl 10:00 3547

Det er jo flere folk som hvertfall tror de har skjønt det da kjøpsinteressen steg veldig igår(som man ser på omsetningen). Men er tydeligvis fortsatt noen investorer som skal ut av sektoren no matter what. Satser på at de investorene har kommet seg helt ut om ikke alt så lenge.
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
BMjelde
05.12.2019 kl 09:52 3562

Enig, jeg kjøpte mine første NODL aksjer i går og fortsetter i dag. Egentlig det eneste rigg bettet som ser bra ut på OSE.
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Nugatti
05.12.2019 kl 09:44 3561

Dette er en no-brainer på dagens kurs. Men sentimentet er dårlig og markedet skjønner det ikke.

Man får 70% av NOL , som er perfekt posisjonert. Priset til 3 milliarder NOK og drillships-NODL, som faktisk kan bli bra i 2021.

Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
sober-minded
05.12.2019 kl 09:41 3557

Rig har generelt fått et løft i siste tiden, spesielt i US. Tror vinden er i ferd med å snu.

Det forbauser meg derfor at aktørene i NODL synes det er greit å selge seg ut av dette bytteforholdet, og dermed gå glipp av andeler i NOL som sannsynligvis blir en utbyttemaskin.
De selger seg til og med ut med sterk rabbat i forhold til den nylige emien!!
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Tm3P
05.12.2019 kl 09:31 3583

Balansen er vel i all hovedsak at de har betalt inn ca. 200mill i forskudd på leveringene av drillshipene tror jeg.

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2018/05/northern-drilling-kjoeper-to-nye-rigger

De bestilte skipene for rett i underkant av $600m for de og har $412m igjen å betale. Mulig det ligger noe cash igjen også.
Også er det jo det kravet fra kanselleringen av Cobolt. Spørs om det blir balanseført.
Redigert 20.01.2021 kl 21:58 Du må logge inn for å svare