Seidel pils

børst
23.12.2019 kl 19:40 1990

Etter å ha brukt altfor mye penger på dyrt juleøl falt valget i dag på Seidel, KIWIs billigøl. Seidel har fått ny innpakning og nye bokser i lysegrønt og sølv. Selve innholdet smaker omtrent som før, og det er faktisk ikke ille. Den første boksen er gulle god og en utmerket tørsteslukker. De neste boksene glir godt ned i mathølet og fyller skrotten med velvære. De snyter oss i hvert fall ikke på alkoholinnholdet, selv om substansen i form av malt og humle følger blårussens strenge retningslinjer og gir et absolutt minimum av smak og fylde.

Terningkast 3. Perfekt øl for unge studenter.

Redigert 23.12.2019 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2019 kl 20:59 1975

BEB!
Børst er best!

Jadda.
Hr.Suhr
24.12.2019 kl 00:01 1941

I anledning jula:
Gudene vet hvorfor norsk øl med snev av ølsmak ikke har høyere alkoholgehalt enn svensk 3,5% butikkøl,
og norsk øl med antydning av alkohol, virker på skrotten som batterisyre.
Iallfall kjennes det sånn.
En gammel kompis betrodde meg en gang at han hadde sluttet med dette 'pessvatnet'. 'Øl er ikke det det en gang
var', mente han.
Tror han hadde rett, og hvorfor skulle ikke ølprodusentene tyne ut varene sine like så vel som andre i
industri-bransjen?
Når ble forresten alkoholprosenten sist sjekket på disse årvisse øl-skrytetestene, si meg det dere?
Jeg har respekt for alkohol, men setter pris på godt øl, men takk og lov for at jeg ikke er avhengig av dette
overprisede skvipet.
(prøvde forresten nylig et kjent merkes jule-øl. 'What, dette må jo være lett-øl', tenkte.
Verden vil bedras.
børst
24.12.2019 kl 01:14 1920

Det er faktisk billigere for produsentene å produsere øl med alkoholinnhold over de lovlige 4,7%. For å unngå å komme over må de passe mer på ølet. Etter en stikkprøvekontroll for noen år siden fant myndighetene ut at mye pils i butikkene lå godt over 4,7%, så da ble det gitt advarsel og produsentene kom med lovnader om full skjerping.

Link: https://www.dinside.no/okonomi/butikkolet-er-for-sterkt/61019233

Men ja, de skulle ha foretatt en ny sjekk, for jeg mistenker jo at de har lagt seg på nedsiden nå, av frykt for represalier.
Redigert 24.12.2019 kl 01:16 Du må logge inn for å svare
børst
30.12.2019 kl 19:24 1808

Det ble Seidel-pils i dag også. Og etter å ha drukket en del musserende vin fra Frankrike (Cremant) denne uken, men ikke i dag!, synes jeg at jeg aner noe drue-aktig i smaken på Seidel.
Redigert 30.12.2019 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2019 kl 19:33 1793

Seidel smaker løk og kål gett. Av belligøla så er det Pokal som er sjefen. Rund og fin i smaken, men med et tydelig innslag av tørrhet fra byggen.
børst
30.12.2019 kl 19:38 1786

Det skjønner jeg ikke. Da må du ha drukker Seidel sammen med Grandiosa med kjøttdeig og løk. Finnes ikke antydninger til noe slikt. Det er mer noe drue/rosin-aktig der.
Redigert 30.12.2019 kl 19:39 Du må logge inn for å svare