PHO- Med Photocure mot suksess i USA
Photocure sin behandling av blærekreft er på veg mot stor suksess i USA. Myndigheter og pasienter i USA er støttespillere til Photocure i denne prosessen. Nå ved inngangen til 2020 så er selskapets produkt godkjent og støttet med refusjon i to store blærekreft markeder, Operasjon (TURBT) og oppføging/behandling ( Surveillance)
Markedet for disse to prosedyrene i USA er ca 3 mrd nok for TURBT og ca 12 mrd nok for Surveillance. Markedet til PHO kan vokse betydelig dersom man inkluderer initiell diagnose og kanskje til og med screening av befolkningsgrupper.
Photocure har frem til nå levd en ganske anonym tilværelse på Oslo Børs, til tross for at den var blant de beste aksjene i 2018 og er nå i ferd med å bli det i 2019.
Når vi går ut av 2020 så tror jeg det ikke lenger er mange som ikke har oppdaget Photocure. Etter mange år med investeringer skal vi nå for alvor begynne å høste. Vi skal gå fra mange år med negativt resultat til mange år med økende overskudd. Bedre eksempel på et "turnaround" selskap skal godt gjøres å finne. Vi snakker om et biotech selskap med margin på sitt produkt på 95% og ikke ett trøtt industri selskap med margin i beste fall på 5-10%. 2020 bør bli Photocure sitt år.
Markedet for disse to prosedyrene i USA er ca 3 mrd nok for TURBT og ca 12 mrd nok for Surveillance. Markedet til PHO kan vokse betydelig dersom man inkluderer initiell diagnose og kanskje til og med screening av befolkningsgrupper.
Photocure har frem til nå levd en ganske anonym tilværelse på Oslo Børs, til tross for at den var blant de beste aksjene i 2018 og er nå i ferd med å bli det i 2019.
Når vi går ut av 2020 så tror jeg det ikke lenger er mange som ikke har oppdaget Photocure. Etter mange år med investeringer skal vi nå for alvor begynne å høste. Vi skal gå fra mange år med negativt resultat til mange år med økende overskudd. Bedre eksempel på et "turnaround" selskap skal godt gjøres å finne. Vi snakker om et biotech selskap med margin på sitt produkt på 95% og ikke ett trøtt industri selskap med margin i beste fall på 5-10%. 2020 bør bli Photocure sitt år.
Redigert 21.01.2021 kl 01:31
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
PHOinvestor
25.12.2019 kl 17:26
6480
2020 blir det store året for PHO. Blir utrolig spennende å se hva kursen er på denne tiden om 1 år.
Scoopfinder
25.12.2019 kl 17:43
6425
Etterhvert som Asieris blir sikrere på suksess med Cevira mener jeg sjansene for at de byr på hele PHO øker. Hvorfor skal de betale mer for Cevira enn verdien av PHO ? Da virker det mer logisk å kjøpe hele Pho.
Jeg har skrevet det før, jeg tror Asieris kjøper Pho for 250-500kr innen utgangen av 2021. Kanskje allerede i 2020.
Jeg tror Schneider tenker seg muligheten også. Det haster å pynte bruden.
Jeg har skrevet det før, jeg tror Asieris kjøper Pho for 250-500kr innen utgangen av 2021. Kanskje allerede i 2020.
Jeg tror Schneider tenker seg muligheten også. Det haster å pynte bruden.
Redigert 25.12.2019 kl 17:45
PHOinvestor
25.12.2019 kl 17:53
6376
ja, dette er det positive med at kursen nærmer seg 100,-. da må vel oppkjøper nå opp i 200,- nå for ett selskap med så voldsom vekst.
Springer
25.12.2019 kl 17:55
6358
Ser for meg at når kursen passerer 100, så gjennomføres en splitt. 1:5
bravi
25.12.2019 kl 18:08
6320
Pho har vært en fin aksje i 2018 og 2019, men ikke bedre enn forventet. Husker 2 år tilbake ved inngangen til 2018 da skulle refusjon for turbt begynne å virke og bruken av Cysview øke kraftig. Tror ikke det var noen av skribentene på den tiden som så for seg hvor tregt det skulle gå å få fart på salget når refusjon var på plass. Det var vel få om noen som trodde på en aksjekurs under 100 ved inngangen til 2020, det var ikke engang tema. Tror det er greit å bli minnet på historikken av og til. Men i dag kunne kursen vært noe høyere men utgiftene med satsningen i Us holder resultatene nede. Enten må salget økes drastisk (både antall skop og bruksfrekvens) eller så må utgiftene ned på et nivå som står i stil til inntektene med den satsningen. Vi får se på Q4, nå har selskapet snakket om akselererende salg, very very strong pipeline, golden key og low hanging fruits osv. lenge. Nå må det leveres mere enn en håndfull skop og et par mill. økning i inntekter i forhold til forrige kvartal for å forsvare den satsningen.
Redigert 25.12.2019 kl 18:11
PHOinvestor
25.12.2019 kl 18:36
6249
ja slik er det med biotec aksjer , ting tar mye lenger tid en det en tror.
Derfor holder jeg meg unna slike selskaper som PCIB og NANO.
De har ennå ikke produkter ute i markedet.
Hvis det er meningen att de har produkter ute i markedet og 2 år, tar det gjerne 4 år i praksis.
Men det kan jo hende att de er ett untak.
PHO har hatt produker i markedet i flere år, nå tar det av
Derfor holder jeg meg unna slike selskaper som PCIB og NANO.
De har ennå ikke produkter ute i markedet.
Hvis det er meningen att de har produkter ute i markedet og 2 år, tar det gjerne 4 år i praksis.
Men det kan jo hende att de er ett untak.
PHO har hatt produker i markedet i flere år, nå tar det av
focuss
25.12.2019 kl 18:40
6238
Det var vel ingen på forumet som hadde noen erfaring med hvor mye og hvor omfattende arbeid det ville være å innarbeide en ny behandling i det amerikanske markedet. Arbeid mot CMS, pasientorganisasjoner, behov for awarness, behov for oppfølging med stadig nye artikler i fagtidskrifter og ikke minst hvor mye arbeid som skulle ligge i å få utplassert den nødvendige infrastruktur utover det enorme amerikanske kontinentet. Selv om ikke mange investorer hadde noe erfaring med dette så virker det som PHO har klart å gjøre det meste riktig og investorer kan uansett være tilfreds med at om de plasserte pengene i PHO i 2017 ,når fase 3 studiet kom, så har de fått bedre betalt enn de fleste på OSE. Jeg tror ikke det er mange som ergrer seg over at de plasserte for mye penger i PHO i 2017/18. Tror derimot mange kunne ønsket de plasserte langt mer der. Som sagt, det aller viktigste når man investerer på børs er at utviklingen går i riktig retning. Man trenger ikke gå lengre enn til Nano for å finne eksempler på det motsatte. Ellers på OSE så kryr det av eksempler. Alt fra Seadrill til IDEX.
Mange kan nå ha forventninger om mange 100% i 2020, men å bli gretten av å bare oppnå 50% er bare idioti. Da skjønner man rett og slett ikke hvor mange irrganger det er i det å investere på børs.Det tror jeg det er et par Pho aksjonærer som ikke gjør. Tror jeg på mer en 50% kursstigning i 2020? Ja det gjør jeg,men kan ikke bli fortvilet om det "bare" blir 50%
Mange kan nå ha forventninger om mange 100% i 2020, men å bli gretten av å bare oppnå 50% er bare idioti. Da skjønner man rett og slett ikke hvor mange irrganger det er i det å investere på børs.Det tror jeg det er et par Pho aksjonærer som ikke gjør. Tror jeg på mer en 50% kursstigning i 2020? Ja det gjør jeg,men kan ikke bli fortvilet om det "bare" blir 50%
focuss
25.12.2019 kl 18:47
6207
Når vi er mange som ikke hadde erfaring med hvor krevende det er å penetrere det amerikanske biotech markedet så skyldes jo det rett og slett det at det ikke er noe norsk selskap som har gjort det før. PHO representerer noe nytt for norske investorer. Det er ingenting å sammenlikne med.
PHOinvestor
25.12.2019 kl 18:48
6180
En skal ikke under vurdere brøytebilperioden.
Brøytebilperioden er den tiden det tar å komme inn på markedet.
Da skal en kjempe med firmaer som har markedet fra før, gamle behandlere som ikke vil lære noe nytt, gamle kontakter mellom folk,opplæring, proteksjonisme, korupsjon mm. Dette må jo alle firmaer igjennom. PHO har jobba med dette noen år nå og har slått igjennom.
Mange vet nå att deres metode er best.
Brøytebilperioden er den tiden det tar å komme inn på markedet.
Da skal en kjempe med firmaer som har markedet fra før, gamle behandlere som ikke vil lære noe nytt, gamle kontakter mellom folk,opplæring, proteksjonisme, korupsjon mm. Dette må jo alle firmaer igjennom. PHO har jobba med dette noen år nå og har slått igjennom.
Mange vet nå att deres metode er best.
PHOinvestor
25.12.2019 kl 18:53
6155
Glemte det viktigste , overbevise helsemyndighetene i landet, det kan være meget krevende, PHO har nå gjort den jobben, de har jo fått refusjon ordning på plass
Redigert 25.12.2019 kl 18:54
heilo888
25.12.2019 kl 20:06
6025
PHOinvestor;
PCIB har faktisk alle sine 3 satsningsområder ute i markedet for salg eller partneravtaler når som helst. Det har vel aldri vært intensjonen at PCIB på egen hånd skulle gå ut i markedet med et av sine produkter.
PHO vil stige jevnt men sent i aksjekurs, mens PCIB kan gjøre kvantesprang innen relativt kort tid.
Les og lær!
PCIB har faktisk alle sine 3 satsningsområder ute i markedet for salg eller partneravtaler når som helst. Det har vel aldri vært intensjonen at PCIB på egen hånd skulle gå ut i markedet med et av sine produkter.
PHO vil stige jevnt men sent i aksjekurs, mens PCIB kan gjøre kvantesprang innen relativt kort tid.
Les og lær!
Redigert 25.12.2019 kl 20:08
HrDuck
25.12.2019 kl 20:38
5959
Denne sammenligningen og haussinggen av pcib på andre tråder er både meningsløs og uforskammet. Ja, pcib kan stige mye på en melding, men den kan også stupe til nærmest null uten at aksjonærene kan klage over det. Risikoen er skyhøy, de har blitt opplyst om det og bør være klar over det.
bravi
25.12.2019 kl 20:45
5934
Det er ikke være opplagt hvem som er det sikreste caset eller hvem som kan gå høyest i 2020 av Pho og Pcib.
Newsman
26.12.2019 kl 01:27
5702
Jeg er ingen fan av å nevne andre selskaper på andre tickers men siden det allerede er nevnt, syns jeg dere bør holde deg for gode på PHO trådene til å skrive ting som at PCIB kan gå i 0!!! Ja det er noe mer risiko enn i PHO (jeg er invisert t i begge) men at alt skal fail i PCIB er tull! De har flere bein å stå på og potensialet er skyhøyt NÅR avtalene kommer. Slutt med fake news og les dere opp!
Det er ikke ett selskap mot det det andre. Suksess i ett selskap vil være positivt for det andre, da pengene vil bli reinvistert.
Etter PHO sin oppgangen har det kommer mange "PHO eksperter" som fremstår veldig useriøst. Skjerping!
Det er ikke ett selskap mot det det andre. Suksess i ett selskap vil være positivt for det andre, da pengene vil bli reinvistert.
Etter PHO sin oppgangen har det kommer mange "PHO eksperter" som fremstår veldig useriøst. Skjerping!
Redigert 26.12.2019 kl 01:30
HrDuck
26.12.2019 kl 10:32
5471
Om den var til meg så må jeg få korrigere, jeg sa til nærmest null. Om man vil utelukke å falle til nærmest null så bør man lese historien om feks clavis. Falt fra høye tosifret til nærmest null. Sånt har skjedd før og vil skje igjen. Uten at jeg på noen måte sier hvilke selskap det blir. Jeg mener på ingen måte å sette de to opp mot hverandre, men når andre skriver at risikoen er omtrent lik osv da må det gis beskjed.
Scoopfinder
26.12.2019 kl 10:42
5438
Slike tåpelige utsagn om PCIB gjør at jeg knapt gidder å lese hva du skriver om PHO heller, HrDuck. Det er enda mer lavmål enn Merlins bullshit om Pho !
Scoopfinder
26.12.2019 kl 11:12
5366
Du har da nevnt PCIB selv, i PHO tråder, focuss. Skjønner ikke at det er så farlig egentlig, med mindre man er veldig usikker på sin investering.
Redigert 26.12.2019 kl 11:12
focuss
26.12.2019 kl 11:28
5320
Det finnes vel alltid usikre aksjonærer. Har man ikke evnen til å bli usikker så er ikke aksjemarkedet stedet å være.
HrDuck
26.12.2019 kl 11:35
5296
Det var på ingen måte meningen å fornærme deg eller andre scoop. Men synes ikke dette var en ok kommentar fra deg. Det gir lite mening å kalle min kommentar for tåpelig og lavmål uten å si hvorfor. Om jeg har misforstått noe så tar jeg gjerne mot info.
Scoopfinder
26.12.2019 kl 11:37
5291
Enig i det. Men det er så fort gjort å "scanne" over innlegg at det ikke bryr meg særlig om andre selskaper blir nevnt. Om det "kaprer" tråden er det verre.
Hvis vi skal begynne å bestemme hva andre skal skrive blir det etterhvert som tekinvestor der det bare er lov å "stryke hverandre opp etter ryggen". Jeg synes det er bra med kritiske røster og "alternative" tanker. Trolling er noe annet selvsagt.
Hvis vi skal begynne å bestemme hva andre skal skrive blir det etterhvert som tekinvestor der det bare er lov å "stryke hverandre opp etter ryggen". Jeg synes det er bra med kritiske røster og "alternative" tanker. Trolling er noe annet selvsagt.
Scoopfinder
26.12.2019 kl 11:40
5287
OK, HrDuck. Det var spissformulert. Mente ikke å fornærme. Prøvde bare å ikke bidra til at tråden ble en PCIB-tråd ved å skrive så kort som mulig.
Jeg er bare sterkt uenig med deg om risiko og mener det er for lettvint å kaste ut slike påstander.
Jeg er bare sterkt uenig med deg om risiko og mener det er for lettvint å kaste ut slike påstander.
Scoopfinder
26.12.2019 kl 11:50
5266
Jeg har forresten "simulert" hva jeg tror blir resultatet sammenlignet med guiding. Jeg tror det blir svært vanskelig å komme over 18MUSD (Guidet 20-25), men 18 er en svært sterk vekst som ikke burde senke kursen. Bortsett fra at noen blir skuffet hvis guiding ikke nås. Da tror jeg i såfall det blir en kjøpsmulighet,
Blir det over 18 er det bare "løp og kjøp", trur eg.....
Blir det over 18 er det bare "løp og kjøp", trur eg.....
Redigert 26.12.2019 kl 11:51
focuss
26.12.2019 kl 11:53
5260
Jeg regner med du kun prater for deg selv og ikke hva det betyr for alle andre lesere, ikke alt dreier seg om deg. Regner med du vet like lite om hvor usikre andre lesere er som meg. Å snakke om at et selskap som ikke har et øre i inntekt har samme risk som PHO blir bare tøv.
HrDuck
26.12.2019 kl 11:54
5252
Jeg lever fint med at du vurderer risikoen ulikt meg scoop. Jeg tror du tar feil, men om jeg noen gang vil hevde at det du skriver er "tåpelig" eller "lavmål" så kommer jeg til å begrunne hvorfor.
heilo888
26.12.2019 kl 11:55
5242
Bare så det er klart så var det PHOinvestor med sin lettvinte kommentar kl 18.36 i går som begynte å trekke inn PCIB i denne tråden.
Er helt enig i at det er en uting å trekke inn andre selskaper i PHO-trådene, men når det kommer lettvinte påstander og usakligheter som viser at vedkommende har mangelfull kunnskap om de selskapene som trekkes inn må det være lov å ta til motmæle.
Ellers er jeg som flere her investert i både PHO of PCIB. Og vi har stor tro på at de begge vil lykkes!
Er helt enig i at det er en uting å trekke inn andre selskaper i PHO-trådene, men når det kommer lettvinte påstander og usakligheter som viser at vedkommende har mangelfull kunnskap om de selskapene som trekkes inn må det være lov å ta til motmæle.
Ellers er jeg som flere her investert i både PHO of PCIB. Og vi har stor tro på at de begge vil lykkes!
Scoopfinder
26.12.2019 kl 11:56
5232
" ikke alt dreier seg om deg"
Sier du det gitt :-)
Morsom kommentar fra en med storhetstanker om seg selv :-)
Kunne ikke vært mer enig, heilo888.
Det jeg synes er mest negativt ved HO er folk som skriver lettvint dritt om selskaper de IKKE har og som de ikke kjenner særlig godt.
Sier du det gitt :-)
Morsom kommentar fra en med storhetstanker om seg selv :-)
Kunne ikke vært mer enig, heilo888.
Det jeg synes er mest negativt ved HO er folk som skriver lettvint dritt om selskaper de IKKE har og som de ikke kjenner særlig godt.
Redigert 26.12.2019 kl 12:12
focuss
26.12.2019 kl 13:13
5149
Scoopfinder
Kom igjen da. Et par fornærmelser i timen er da ingenting for deg. Jeg vet jo du kan langt flere.
Kom igjen da. Et par fornærmelser i timen er da ingenting for deg. Jeg vet jo du kan langt flere.
HrDuck
26.12.2019 kl 13:20
5135
Stemmer at du ikke var først heilo, jeg så ikke det før nå. Beklager det
Scoopfinder
26.12.2019 kl 13:21
5132
Focuss, synes du jeg burde latt være å svare på fjaset ditt ?
Redigert 26.12.2019 kl 13:22
focuss
26.12.2019 kl 13:38
5109
Scoopfinder
Det er klart det burde være unødvendig å påpeke at mange som kanskje ikke følger PHO/PCIB så tett som det du gjør også leser det som skrives. men siden du understreket at du ikke brøy deg med det så tenkte jeg det ville være rimelig å påpeke at du ikke er alene her.Skjønner det gikk dypt inn på deg.
Det er klart det burde være unødvendig å påpeke at mange som kanskje ikke følger PHO/PCIB så tett som det du gjør også leser det som skrives. men siden du understreket at du ikke brøy deg med det så tenkte jeg det ville være rimelig å påpeke at du ikke er alene her.Skjønner det gikk dypt inn på deg.
Redigert 26.12.2019 kl 13:39
focuss
26.12.2019 kl 21:55
5001
– Så oppturen fortsetter i 2020?
Jonas Einarsson, Radforsk:
– Ja, jeg velger å tro det. Photocure kommer til å levere gode resultater, samtidig som man ser at Big Pharma (internasjonal legemiddelindustri, jour. anm.) har begynt å få øynene opp for den lille, rare satellitten i Norge.
https://www.dn.no/marked/biotek-aksjer-ble-juleraketter-pa-oslo-bors-en-stiftelse-sitter-igjen-med-kjempegevinst/2-1-729760
Jonas Einarsson, Radforsk:
– Ja, jeg velger å tro det. Photocure kommer til å levere gode resultater, samtidig som man ser at Big Pharma (internasjonal legemiddelindustri, jour. anm.) har begynt å få øynene opp for den lille, rare satellitten i Norge.
https://www.dn.no/marked/biotek-aksjer-ble-juleraketter-pa-oslo-bors-en-stiftelse-sitter-igjen-med-kjempegevinst/2-1-729760
Computum
27.12.2019 kl 13:44
4717
Synes kanskje denne tråden er mer relevant enn den som sier at PHO er overpriset?
Sydney
27.12.2019 kl 13:51
4699
Hvilket selskap slukes først? Nano pho pcib? De blir vel kjøpt opp alle sammen til slutt
focuss
27.12.2019 kl 14:22
4648
Sydney
Skal jeg sette penger på hvilket av biotech selskapene som blir kjøpt først så tror jeg det er vanskelig å komme forbi Targovax.
Skal jeg sette penger på hvilket av biotech selskapene som blir kjøpt først så tror jeg det er vanskelig å komme forbi Targovax.
focuss
27.12.2019 kl 14:25
4635
Når det gjelder risikojustert potensiale så er vel PHO derimot i en klasse for seg.
Medisinmannen
27.12.2019 kl 15:36
4539
Morsom artikkel focuss. Einarsson som kontrollerer aksjer for 5 biotekselsksper drar frem Photocure som det han virkelig tror på.
Det er mange nye aksjonærer i Photocure og jeg vil komme med nok en hyllest til den viktigste mannen for Biotec i Norge i moderne tid. Vidar Hansson er gründeren bak Photocure og PCIB. Ikke nok med det! Han var mannen som reddet Algeta vha Photocure da Innovasjon Norge nektet å støtte de. Etter dette kom han på kollisjonskurs med styret og dessverre ansatte de feil mann som ny leder. Photocure ble drevet dårlig i mange år etter Hansson forsvant. Michelet var en fadese i styret, mrn heldigvis så fikk man på plass voksne mennesker i styret og en skikkelig leder.
Nå går det på skinner.
Vidar Hansson fortjener nobelpris i medisin og noen gater oppkalt etter seg.
Det er mange nye aksjonærer i Photocure og jeg vil komme med nok en hyllest til den viktigste mannen for Biotec i Norge i moderne tid. Vidar Hansson er gründeren bak Photocure og PCIB. Ikke nok med det! Han var mannen som reddet Algeta vha Photocure da Innovasjon Norge nektet å støtte de. Etter dette kom han på kollisjonskurs med styret og dessverre ansatte de feil mann som ny leder. Photocure ble drevet dårlig i mange år etter Hansson forsvant. Michelet var en fadese i styret, mrn heldigvis så fikk man på plass voksne mennesker i styret og en skikkelig leder.
Nå går det på skinner.
Vidar Hansson fortjener nobelpris i medisin og noen gater oppkalt etter seg.
focuss
27.12.2019 kl 15:52
4515
MM
Ja hedres den som hedres bør. Undrer litt på hva Einarsson har i tankene når han sier at BP har begynt å få opp øynene med lille rare norge. Om det er noe konkret eller bare tomprat.
Ja hedres den som hedres bør. Undrer litt på hva Einarsson har i tankene når han sier at BP har begynt å få opp øynene med lille rare norge. Om det er noe konkret eller bare tomprat.
Scoopfinder
27.12.2019 kl 16:41
4983
Han mente at AstraZeneca har fått opp øynene for PCIB :-)
focuss
27.12.2019 kl 17:18
4900
Ja kanskje det,selv om jeg tror noe annet er langt mer sannsynlig, men det kan vi jo ta på en PCIB tråd. Ser ikke bort fra at det kan komme en strøm av PCI penger over til ett annet lite biotech selskap fremover.Ville vært svært så naturlig.
bravi
27.12.2019 kl 18:11
4827
focuss, hvilket selskap er det du tenker på da?
focuss
27.12.2019 kl 18:42
4768
bravi
Du får ta en titt på vinnerlista i dag.
Du får ta en titt på vinnerlista i dag.
bravi
27.12.2019 kl 19:34
4696
Det var det jeg tenkte ja, forstår at du har noen lodd i det selskapet, du får ha lykke til.
Legger merke til at Pcib har større omsetning i dag på en helt ordinær dag enn det selskapet, det sier også litt.
Legger merke til at Pcib har større omsetning i dag på en helt ordinær dag enn det selskapet, det sier også litt.
focuss
27.12.2019 kl 19:50
4662
bravi
Ikke rart det. PCIB er jo priset 6 ganger så høyt, av en eller annen merkelig grunn.Varer vel ikke så lenge, men la oss holde oss til PHO her nå når PHO skal inn i sitt mest spennende år noen gang. Jeg regner med at 2020 vil gi PHO den største verdiøkningen det har hatt noensinne.
Ikke rart det. PCIB er jo priset 6 ganger så høyt, av en eller annen merkelig grunn.Varer vel ikke så lenge, men la oss holde oss til PHO her nå når PHO skal inn i sitt mest spennende år noen gang. Jeg regner med at 2020 vil gi PHO den største verdiøkningen det har hatt noensinne.
focuss
27.12.2019 kl 20:03
4617
Så langt i år, når det gjenstår 1 børsdag, så har PHO økt sin verdi med en drøy milliard. Antagelig til Pafos store frustrasjon.
focuss
27.12.2019 kl 20:04
4604
Og vel å merke, verdiøkningen på en drøy milliard har kommet uten at det er trykket en eneste ny aksje.
bravi
27.12.2019 kl 20:09
4578
Ja det vært inngangen til det mest spennende året hvert eneste år tidligere også. Gitt at dine spådommer slår til da bør Pho absolutt vurdere en aksjesplitt x10. Eksempelvis høres 190 mye mere oppnåelig ut enn 1900.
focuss
27.12.2019 kl 20:16
4565
bravi
Den første 100 lappen er den vanskeligste. De andre kommer bare rekende på ei fjøl..
Den første 100 lappen er den vanskeligste. De andre kommer bare rekende på ei fjøl..
-
«
- 1
- 2 »