Dagens Kommentar 16.07.18

Eysteinh
REC 16.07.2018 kl 14:33 11619

Hei. Har ikke vært aktiv på en stund på forumet, men for de som husker meg så pleide jeg drøfte REC sammen med blant annet Antonberg(AB). Jeg har mange gode minner fra diskusjonene og når AB av ulike grunner ikke kunne logge seg inn på forumet og ønsket å sende "en siste hilsen" så hadde jeg ikke noe problem med å hjelpe han med dette da han kontaktet meg på Facebook. Som alltid oppfordrer jeg til å tenke selv, og jeg er selv enda usikker på rec som investering. Jeg trakk meg ut i 2014 som konsekvens av egen rapport om industrien der jeg så at det trolig ville forbli høy overkapasitet i perioden 2014-2019. I alle fall her er AB sitt innlegg:

"Kjære venner, jeg har bedt EysteinH om å poste min nekrolog og hilsen til dere.

Fredag 14. Juli ble min konto AntonBerg stengt på Hegnar Forum.

Årsaken til dette er ukjent da jeg ikke har mottatt noen forklaring. Kontoen var ganske gammel, og Hegnar stengte det gamle forumet i løpet av fredagen. Det kan være at min konto ble stengt i den forbindelse. Alternativt har jeg irritert vettet av så mange og mottatt en så omfattende klagestorm at administrator stengte kontoen. Det siste er kanskje mest sannsynlig da jeg var blant de første som migrerte over til det nye forumet.

Dersom administrator har stengt min konto ber jeg om at den også blir slettet. Om noen skal erklære meg død, så vil jeg gjerne bli begravet. Jeg har ikke mottatt noe email fra admin og jeg kommer heller ikke til å spørre. Jeg får nå mer tid til å dyrke andre hobbyer.

I løpet av min tid har jeg diskutert med de fleste av dere. Jeg vil takke alle, store som små, for gode og til tider temperamentsfulle diskusjoner. Diskusjon er sunt og lærerikt. Jeg vil takke Hegnar og alle med å holde ut med meg så lenge. Jeg var på god vei mot 20,000 innlegg og jeg vil tro Hegnar har tjent litt reklameinntekter på alle disse.

Jeg har pratet mye om selskapet REC på den ene siden, og aksjen REC på den andre. Avhengig av markedssituasjon og tekniske svingninger har man noen ganger vært positiv til selskapet og negativ til aksjen. Folk har best likt at jeg snakket positivt om selskapet og bedt meg klappe igjen om aksjen. Å snakke om aksjen er liksom forbeholdt teknikerne som har «aksjeforståelse» - det har ikke jeg. Men selskap og aksje er to sider av samme mynt. Jeg har alltid vært et sandkorn i maskineriet og særlig hatt de kortsiktige tradere på nakken når jeg har talt imot mønstret de vil tjene penger på.

Jeg har forsøkt å engasjere, utfordre, irritere og stimulere folk til å selvstendig tanke, hente kunnskap fra flere kilder og bidra til diskusjon. Å være kritisk og tenke utenfor boks.

«Suksess kommer gjennom knallhard jobbing, kanskje 3-4 prosent talent, enorm fokus, skepsis til alle oppleste og vedtatte sannheter, skepsis til alle autoriteter, disiplin, forsakelse og at man kan gå egne veier - uten å la seg lede av andre». - Spetalen

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/06/Spetalen-Slik-blir-du-en-god-investor

Med mindre administrator innen kort tid åpner opp min konto, så er dette mitt siste innlegg i diskusjon med dere. Det er kanskje bra at jeg blir pensjonert og flere vil nok mene det var på høy tid å bli kvitt meg. Jeg ønsker alle sammen lykke til videre uansett hvilken personlig investeringsstrategi og selskaper dere måtte trives best med. Jeg har satt pris på diskusjoner med både mot- og meddebattanter. Så håper jeg noen av dere også diskutere og analyserer selskaper og industrien og ikke alt handler om TA. Lykke til!

Endelig vil jeg takke Eystein for å poste dette innlegget for meg, og takke for de gamle dagene da forumdiskusjonene var på topp. Jeg vil takke alle nick jeg har diskutert med i årevis.

Jeg er en systemkritiker, en Sokrates. Med dette tar jeg mitt giftbeger og sier farvel på Fleksnes-vis da vi sitter på hver vår ende av noen skjermer.

LA8PV over og ut!
https://www.youtube.com/watch?v=Hc7V-0QP-Sw
AB"


Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Odi.1
16.07.2018 kl 14:39 10325



https://www.youtube.com/watch?v=Tpb-hfIUJSs
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
16.07.2018 kl 14:54 10250

Er dette en grov spøk, eller har Moderator på HO fått solstikk?? Man kan være enig eller uenig AB's ofte følelsesladde innlegg, men istedet for å kneble AntonBerg-nicket så burde Hegnar sende ham ei konfekteske minst en gang i året! Hørt på maken... Det må være en overivrig sommervikar som har satt seg i Moderatorstolen nå i juli. HØRER DU MEG, MODERATOR -- FREMDELES IKKE FOR SENT Å SNU!!! Hold ut, AB!
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
16.07.2018 kl 15:03 10202

Er AB-nicket aktivert igjen? Plutselig kan man igjen hente opp gamle AntonBerg-innlegg, og nicket er ikke markert som slettet. AB, prøv å logge på igjen.

Eysteinh: det hadde vært en berikelse å se deg aktiv på RECtrådene igjen. Sammen med AB og to-tre andre representerer dere løpende oppdatert dybdekunnskap om PV-markedet. Mye av det vi andre her inne poster er i ulik grad for bakgrunnstøy å regne, som man fort lærer å filtrere bort eller bruke som øyeblikkstermometer på stemningen rundt REC.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2018 kl 15:40 10086

Dette er veldig synd, og en idiotisk avgjørelse av admin!
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
16.07.2018 kl 15:48 10057

Det er vel en eller to sarte sjeler som har raportert ham til Moderator. Verden har desverre utviklet seg slik at divergerende synpunkter blir sett på som fornærmelser og uønsket i en slik grad at de må lukes bort. På sosiale medier har det festet seg en (u)kultur der folk aggregerer seg på fora med samme meninger som seg selv, og opponerende meninger blir fort kvistet ned gjennom verbal mobbeadferd. Det krystalliserer seg dermed en "oss mot dem"-holdning i samfunnet, som ikke barer knebler ytringsfriheten men i ytterste konsekvens er en fare for demokratiet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
tommy00
16.07.2018 kl 15:54 10028

Trist at du velger å slutte med dine gode kommentarer AB. De vil bli savnet av alle med en seriøs interesse for aksjen...
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2018 kl 15:56 10020

AntonBerg ledet mange inn i ulykken og måtte stoppes. De mangelfulle innleggene bar på liten forståelse for markedsforhold på børsen og generelt innsyn i forvaltning av tapssluket REC.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
fahr
16.07.2018 kl 15:59 10444

Hvordan er det mulig,kan det ha noe med alle di rare nicka som dukka opp her sist uke.Blei sikkert svartelista av ADMIN.Men det blir liksom ikke det samme å lese alle REC trådene uten AB. Håper og tror du kommer tilbake,kan ikke gå i grava med så mye kunnskap som du sitter på.Det er ikke alltid det går som planlagt,men vi glemmer fort,det har vi jo sett gang etter gang når kursen stiger.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.07.2018 kl 16:04 10425

Som jeg sa her om dagen....etter SELV å ha fått en tråd slettet pga at noen prøvde å ødelegge den;
"Ellers ser jeg at Administrator har blitt en "hard og nådeløs" skikkelse her inne. Sletter brukere og sletter innlegg i en farlig fart".
________________________

Det tyder på en ferievikar eller to som har lite erfaring med det som egentlig rører seg her inne.
Her er folk stort sett greie, selv om det kan falle noen "gloser" fra tid til annen. Ikke noe å bry seg om.

Også jeg har vært mye uenig med Anton, men det er saklig uenighet og ikke noe personlig.
Anton er SVÆRT faglig dyktig - selv om han stadig bommer på kursens utvikling.

Hilsen Hammers...….som håper at vi ikke nå får noe "kommunistregime" fra en fersking av en administrator her inne.

Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
quest
16.07.2018 kl 16:08 10409

Må bare ønske deg velkommen tilbake fra de døde når ADMIN tar til vettet. AB. Jeg har satt, og setter umåtelig pris på dine innlegg og kommentarer. For meg er din deltagelse her på forumet utrolig lærerikt og nyttig. Man dreper ikke en sangfugl.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
gopilots
16.07.2018 kl 16:12 10379

Hei.

Det var veldig beklageligt Anton, men som vi siger i Danmark der er ingen grund til at kaste perler for svin. Hegnar debatforum har det sidste år udviklet sig til en grise-stal, aldrig i mit liv har jeg set så lavt et niveau, det er helt til grin og grunden til jeg stoppede med at kommenterer på noe som helst.

Jeg vil gerne takke dig Anton, har har fået veldig mye viden, forståelse og indsigt i hvad Rec og sol-industrien er som helhed, det tror jeg iøvrigt også rigtig mange andre har.

Sørgeligt hvis moderator har valgt at slette din konto, det kan de på ingen måde forsvare på en intelligent og retfærdig måde, man vil blot se den nedadgående spiral fortsætte her på forum hvor det ene hjernedøde indlæg afløser det næste, sørgeligt, men sådan vi moderator åbenbart have det.

Bedste hilsner..:)
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
tommy00
16.07.2018 kl 16:16 10347

Tror vel vi må regne med at dette er en avgjørelse AB har tatt på egen hånd, og ser ikke bort fra at det skyldes at han ble lei av å bli mobbet og skjelt ut etter noter når aksjen nå har trynet. AB har kanskje solgt aksjene som han sa han ville gjøre ved første anledning, og funnet andre ting å bedrive tiden med....
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
16.07.2018 kl 16:17 10341

Til og med kursen til REC bøyer seg i erbødighet for Anton idag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.07.2018 kl 16:29 10289

Før man begynner å grine FOR høyt av Antons "bortgang"...…..er det jo en mulighet for at han har brutt de reglene som gjelder for forumet.

Mener å huske at det bl.a. er ETT NICK pr bruker.
Den siste tiden har jeg selv hatt sterk mistanke til at Anton kanskje har operert under flere.
Bl.a. denne MichelJordan (og noen andre) som hadde Antons stil og tema, men var en språklig "barskere" utgave av AB.
Tror også disse har havnet i sluken!

Hilsen Hammers...….og bare Hammers!
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
bel68
16.07.2018 kl 18:39 10028

He he alle vet hvor eiern av ho står i sitt syn av Rec bare se på journalistikken dem skriver om selskapet tenker overskriften er ferdig skrevet av Hegner til torsdagen REC ER .....................AB gå over til et annet forum
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
John8
16.07.2018 kl 19:46 9901

Trist sorti dersom Anton Berg ikke lenger kommer til å skrive på forumet.

Anton Berg skriver - via Eysteinh - at hans bruker Anton Berg er stengt.

En rask sjekk viser at dette er korrekt:
Dersom man går inn på brukeren Anton Berg ser man at brukeren fortsatt eksisterer og at alle hans innlegg på det nye forumet er i behold.
Anotins siste innlegg er fra 13 juli iår, og 14 juli ble altså denne brukerkontoen stengt.
Flere kommenter at brukeren Anton Berg er slettet, men det er ikke korrekt, og er heller ikke det Anton Berg selv skriver via Eysteinh.

Derimot er brukeren Michael Jordan slettet. Jeg har ikke engasjert meg i debatten om MJ = AB,
Men mange mener det, og man kan konstatere at MJ-brukeren for en tid tilbake begynte å skrive Dagens kommentar-tråder, samtidig som AB sluttet å skrive Dagens kommentar-tråder. Den siste av disse trådene ble startet 12 juli, og går man inn på den ser man at brukeren som startet tråden (oppr MJ) er slettet. Se denne:

https://nytt.forum.hegnar.no/thread/6924/view

Er dette så enkelt at AB har brutt reglementet i det nye forumet om bare en brukerID, og derved eksponert seg for sletting av sin brukerID nr.2, samt stengning av brukerID nr.1?

Man kan mene mye om AB. Han ser f eks ikke ut til ha forstått hva teknisk analyse egentlig er. Men. Når det gjelder fundamental kunnskap om bransjen er det få som kan måle seg med AB. AB skriver at han imøteser admin sin åpning av AB-brukerprofilen igjen. Dersom det forholder seg slik som nevnt ovenfor, er det vel lite sannsynlig at admin etterkommer anmodningen med det første.

I så fall blir Rectrådene fattigere på fundamentalt innhold fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
mr Nelson
16.07.2018 kl 19:48 9888

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Han er fortsatt den med best og mest innsikt i REC av alle som bidrar på forumet, det er i hver fall min mening at det har og er en tung tid for SOL og REC nå endrer ikke på det.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2018 kl 19:57 9864

Hmm... Anton og Eysteinh en å samme skikkelse, kanskje?
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
John8
16.07.2018 kl 20:00 9842

For en som har fulgt Rectrådene siden 2011-2012:
Nei, med 100' % sikkerhet.

Rent bortsett fra at (også) dette ville vært instruktiv med regelverket og ledet til sletting og stengning ...
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.07.2018 kl 20:18 9794

Anton har fått så mye pepper og hets den siste tiden at han nå har gått i dekning.
Kan MEGET godt tenkes at han og Eysteinh er samme skikkelse (E har vært lenge borte - mens AB har regjert).....
...og at Anton nå legger ut "nekrologen" om seg selv - bare for å få litt medynk igjen - nå i forkledning.
Nå kan det virke som om AB forsvinner og E dukker opp igjen.

Greit nok at Anton er en av dem mest best kjennskap til REC og solenergi her inne, men KURSMESSIG har han ikke peiling!
Der har han vært en KATASTROFE! Husker da han jublet og hånet de som solgte aksjer til ham på ca 1,00 for ikke lenge siden -
og lenge før det sto han i "bresjen" for at folk nærmest skulle pantsette kjerring, selge bil, hytte, hus......for å støttekjøpe REC
mot de "fæle shorterne"! Rene gale-matias å komme med slikt vås!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
mr Nelson
16.07.2018 kl 20:31 9749

Savner allerede Dagens kommentar av AB vel å merke
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2018 kl 20:46 9712

AB og Eysteinh er ikke samme person. Jeg husker diskusjonene deres i 2012, hvor Eysteinh virket å ha satt seg enda bedre inn i solbransjen. Prosses-in-Trade var det Eysteinh som først tipset om, da det ble kjent at 57% tariff kom.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
fahr
16.07.2018 kl 21:30 9597

MEN kjenner vi AB,Trur vel egentlig at han har tatt noe gevinst etter vært ,som vi har hatt på noen topper,har en liten, mistanke om han har tjent gode penger her.DERE MÅ IKKE TRU PÅ ALT HAN SIER DA,Kan hende han er den som sitter i gjen med mest av oss alle.Har nå fått kjøpt både hyttetomt og grunnmur jeg,men det hadde jo vært kjekt med med noe oppå grunnmuren også.Men jeg har mange aksjer her enda.Det handler om å kjøpe på bunner og selge topper,alle her veit jo at REC har noen topper i året.Å det har jo sevlfølgelig AB skjønt også.Han er jo ikke dummere en dere,kansje til og med litt smartere. Men håper han kommer tilbake,trur vel egentlig at han prøvde å strekke strikken litt langt i uka som var.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
fahr
16.07.2018 kl 21:52 9526

Nei nå HAMMERS ,må du legge bort kjørebriller og bruke lesebriller,men du er helt klart inne på noe her.Det var en par ting jeg la merke til også. Så jeg hadde mine tanker om detta også.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Eysteinh
16.07.2018 kl 22:05 9469

Nei jeg er ikke AB og nei jeg har ingen planer om å være aktiv på forumet her for tiden dessverre da jeg har alt for mye annet å gjøre. Hyggelig at noen husker meg også.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
stinkapiano
17.07.2018 kl 00:33 9240

Hvis AB virkelig er utestengt, lukter det lang vei.
Han har riktig nok en del betraktninger om kursutviklingen som er ganske spesielle, men han er jo den på forumet som har bidratt mest med kunnskaper om solenergi og om REC siden Eysteinh sluttet å skrive her. Ved siden av JBG, regnemaskinen Randers og noen flere har han gjort dette forumet verd en titt i ny og ne, på tross av alt det innholdsløse vrøvlet og det åpenbare agenda-pratet som ofte preger forumet. AB tar dessuten aldri personen, men holder seg til ballen.
Det er meget merkelig at han blir utestengt, men ikke Hammers & CO, som aldri kommer med en eneste opplysning av interesse, men stort sett bare lirer av seg nedsettende og hånslige bemerkninger om og sjikanering av de som har troen på solar og REC og som prøver å bidra med informasjon.
Dette bør Hegnar gjøre om umiddelbart, ellers vil det hefte sterke mistanker om at det er et agenda-styrt trekk fra forumledelsens side.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.07.2018 kl 09:44 8910

Stinka.
Det LUKTER virkelig av dette tøvete innlegget ditt:
- "Hammers som aldri kommer med en eneste opplysning av interesse"! JØSS!!!
- "Bare sjikanering av de som har troen på solar og REC". JØSS!!! Lever DU av håp tro og kjærlighet??? JEG lever av penger!!!
- "Dette bør Hegnar gjøre om umiddelbart" (altså ta inn AB og utestenge Hammers). JØSS!!! Ja, tenk for en lykkelig verden!!!
- Da kunne dere HELT uforstyrret sitte her og lalle dere inn i vakre ord og skyhøye lovnader.......som aldri slår til!

Hilsen Hammers.......som i sin tid begynte å advare i REC like under kr 200......etter et stygt trendbrudd!
Skal si dere da var sinte på meg (ja RASENDE og spinnville var dere)......dere som heller ville høre på slike som Anton!
Ja, for han visste jo hvor mange "gjerdestolper" som var rundt fabrikkene - og hvor bra selskapet var - mens jeg kun var en oppvigler!
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2018 kl 11:03 8716

Herregud, dette er jo helt absurd! At moderatorene på Hegnar Forum stenger kontoen til den kanskje mest grundige og seriøse skribenten på forumet, vitner om både useriøsitet og dumskap. Kanskje på høy tid å se seg om etter et annet forum. Er det noen som har testet ut forumet til Dagens Næringsliv?

Har avslutningsvis lyst å takke AB for å ha delt informasjon med oss andre over flere år - og at han har orket å holde ut - til tross for tidvis meget ufine og sjikanøse bemerkninger fra diverse brukerprofiler.

Pussig at moderator ikke stenger kontoen til de som driver å forsøpler forumet med svært ufine - og tidvis sjikanøse personkarakteristikker (jf. brukerprofil "Hammers")?
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2018 kl 11:15 8676

Ja, her vil det bli stille framover hvis ikke AB står opp fra de døde på 3. dag!
At han plutselig skal slutte å skrive etter å ha slitt ut flere tastatur over flere år er jeg litt usikker på om jeg tror på.

Rammers har jo flere nick, selv har jeg et ekstra nick, så hvorfor skulle AB utestenges for å berike diskusjonen (eller bidra med mer søppel som alle oss andre) ved å opprette Michael Jordan.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
stinkapiano
17.07.2018 kl 11:57 8573

Jeg ser fra REC-forumet at JohnnyBGood også er utestengt. Da er de to mest kunnskapsrike bidragsyterne på REC-trådene ute.
JBG har hatt mange interessante og opplysende innlegg i det siste, særlig om Butte-delen, foruten innsiktsfulle og kritiske betraktninger omkring Kinas handelspolitikk, slik jeg husker det.
Kan det virkelig være forumets moderator som har utestengt disse to? Eller kan det være snakk om hacking av forumet?
Da er det, som JBG også antyder på REC-forumet, neppe tilfeldig at disse er utestengt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
17.07.2018 kl 12:08 8542

Hvis JBG også er ute så lukter det verre enn en overivrig sommervikar i moderatorstolen!
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
17.07.2018 kl 12:16 8520

Hegnar ser ut til å ha hatt en «systemfeil» sist fredag. Min konto ble også stengt og svaret de kom med var «....hos ser det ut som det er blitt anmodet om å slette alt på kontoen.»

På forespørsel om hva dette var kom følgende svar: «Vi kan ikke se at det skal være noe problemer. Kontoen er ikke stengt. Er det problemer med passord kan du be om nytt ifb med innlogging.»

Masse kål og lite beklagelse, men får nå brukt kontoen slik det var tidligere. Vi får håpe dette også er tilfellet for andre som har blitt utestengt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Flipper
17.07.2018 kl 12:47 8441

DITTO

Helt enig, Men ikke så ofte inne her på forumet. Er det KONSTATERT at AB er Eksludert, eller bare synsing ?

Noen som kan vise til Eksludering - BEVIS ???
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Flipper
17.07.2018 kl 12:55 8417

Jeg måtte BYTTE PASSORD I DAG.

WEB Master og/eller ny software tro ??

De nevnte utesttengte er CRAZY for å si det mildt.

AB viste og forsatt viste stor kunnskap om REC og bransjen i sin helhet. Var til stor hjelp for meg, fordi jeg som
regel ( som Warren Buffet sider: Ikke invester i noe du kjenner eller har kunskap om ). Den reglen har jeg brutt
når det gjelder REC. Jeg har også Brutt min Egen regel, om aldri å investere i et selskap der Jensemann har
noen påvirkning, ja endog aksje eier.

Selv har jeg bakbrunn som skipsmegler, en pensjonert sådann nå, så kan det meste om hva som er flytende på
de 7 hav.

Som jeg har alltid sagt: En skipmegler kan Alt om Litt; men, Ikke Alt om Litt .....
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
questi
17.07.2018 kl 13:04 8386

Feilen tror jeg skjedde i forbindelse med sletting av det gamle forumet.
Jeg tror det rammet brukere som hadde likt navn og passord både på det gamle og det nye forumet.

Jeg spekulerer i at det ligger database-triggere på det gamle forumet som går ut på at dersom man sletter en bruker - blir også dennes innlegg slettet, og at dette går via URL-kall. Siden det nye forumet har overtatt nettadressen til den gamle vil et slette-kall intendert for det gamle gå mot det nye. De startet vel fra toppen og ned, slik at de eldste brukerne slik som JonnyBGood og AB ble rammet, før feilen ble oppdaget. Muligens var det også triggere som gikk ut på at dersom man hadde så og så mange slettede innlegg så ble brukeren automatisk sperret eller satt i karantene.. og det rammet da særlig de som har hatt mange innlegg :)

Man måtte altså ha følgende 3 kriterier samtidig:
1. Ha like brukernavn og passord på gammelt og nytt forum.
2. Være blant de første som har opprettet sin bruker på gammelt forum.
3. Ha skrevet mange innlegg på nytt forum.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
bel68
17.07.2018 kl 13:50 8301

Jeg hadde samme brukernavn og passord bare å utelukke den, det er så enkelt at Ho ville bli kvitt han Case Close
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
puzzle
17.07.2018 kl 14:00 8268

Synd dette AB, kommer til å savne innleggene dine, mistenker at du er på ferie nå OG vil ha deg en riktig ferie både fra jobb og forumet, ser deg nok her etter en 3 ukers tid tenker jeg, velkommen skal du være under nicket AB eller et annet sjokolademerket,
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Flipper
17.07.2018 kl 14:39 8180

Questi

Tror også det.

For når MÅTTE lage nytt passord, ( mitt gamle var kun 4 bokstaver ) fikk jeg beskjed:

MINST 8 tegn og av de må det være SIFFER.

SIFFER tror jeg er grunnen. Hegnar Forum WEB Master og Styret i HE, har besluttet seg for
å RE-SETTE alle som ikke har ovennevte.

Vi ser jo ALLE, at det er en haug av WEB sider hvor man MÅ akseptere at det Brukes Cockies ( wish I was 35 years younger LOL )

Har vel '' tatt mitt '' når det gjelder, hva jeg alltid har hatt kjært, Kvinner .........

Men, la meg legge til, har nå hatt den beste kona i over halve livet mitt; og strengt tatt, trenger man jo '' bare en Åpning '', samt
i min alder med yngre kone; at Hun tar mesteparten av '' jobben '' med de patronene jeg har igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.07.2018 kl 15:22 8084

Matusa:
"Pussig at moderator ikke stenger kontoen til de som driver å forsøpler forumet med svært ufine - og tidvis sjikanøse personkarakteristikker (jf. brukerprofil "Hammers")? ".
Vel Matusa…...jeg har IKKE forsøplet forumet, men beriktet det på mange måter.
Både med treffsikre tekniske vurderinger av de selskapene jeg omtaler.....og et språk som ikke er HELT A4. Dog ingen sjikaner!
Har du beriktet det med noe som helst???

Det "groveste" må vel være at jeg beskrev Anton som UHELDIGE Anton - dvs "Fetter Anton's" (den HELDIGE) ukjente fetter.
Dette etter at kursen i lengre tid har gått ham midt imot - til tross for sin enorme kunnskap om selskapet!
Såpass hardhudet må vel en REC-aksjonær være - og såpass tåler dere vel...….uansett hvor "mørbanket" dere nå måtte være!
Dere som opp gjennom årene har tilegnet MEG de fleste lidelsene som man kan finne i Felleskatalogen!

Hilsen Hammers...….som legger til at det er litt viktig for dere at ikke 80 øre brytes som sluttkurs i dagene framover.
I så fall kan det raskt bli 70 - og evt ENDA lavere hvis et nytt salgssignal blir gitt under DET nivået (litt sikt?).

PS: Jeg synes det er litt pussig at dere ikke gir dere med denne sutringen om Anton!
Dukker han opp - ja så gjør han det - hvis ikke så dukker det kanskje opp et annet nick med tilsv faktakunnskaper! Verre er det ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare