Denne vil styrke seg fram mot utbytte.

Slettet bruker
ASC 04.03.2020 kl 12:51 970

Valgte i ¨går å ta steget inn i ASC.
Det kommer et utbytte på 0.27 Nok pr aksje i April.

Nå ser jeg Q1 blir litt trått men det vil nok løse seg ut over året.

Justerer vi ned utbytte som kommer i Oktober til 0,20 Nok. Vil det si at de som går inn i Aksjen nå kan hente seg ut 0,47 Nok pr aksje for 2020.

Det må gi et rally snart i aksjen.

Her gjelder løp og kjøp.

Mvh Barbro
Slettet bruker
05.03.2020 kl 20:41 897

Hva skjer i markedet nå.

Tenk dere en gitt tanke. Dere sitter på 10 mill Nok.
På de pengene ønsker dere avkastning. Henvender dere til banken Jeg tipper i dagens marked vil de gi 0.25 prosent.
Torsdag satte tiåringen en ny rekord: For første gang var den under 0,9 prosent - på 0,899 prosent.
I Danmark vil de gi 0 prosent.
Du skal være rimelig smart for å finne avkastning som er sikker over 1 prosent i dagens marked.

Hvor vil investorene gå?
Pr nå er det vanvittige tap i markedet. I det mikro sekundet at markedet stabiliserer seg vil milliarder av kroner kjøres inn i aksjemarkedet.

De som lider av papirtap vil gå etter utbytteaksjer for at regnskapet vil se bedre ut på slutten av året.
Rekylen som kommer i markedet vil bli voldsom når bunnen er nådd.


Slettet bruker
07.03.2020 kl 00:04 765

I all galskapen vi er vitner til nå så ser jeg på trådene her på forumet at mange har tapt store verdier.
Alt som er tjent på Børsen de siste 6 år er borte. De som gikk inn i markedet for et par år siden har tap så det holder.
De som holder dette skjult for ektemenn/ektefeller har et problem rent økonomisk.
Det er mange av de. Vil dere ta en diskusjon nå ?

SISKA
07.03.2020 kl 10:50 676

Hei !
Feil! Nedgangen er begrenset hittil. Kun 2019 oppgangen er borte. De som ikke har solgt eller måttet selge har ikke tapt noe
og kan rolig vente på at stormen roer seg og de fleste er nok langsiktige uansett. Blir det ytterligere nedgang og resesjon så vil
det ta 1-1,5 år før vi er tilbake, men det blir Worst case. (erfaringsmessig fra tidligere kriser). Men, f.eks flere reiselivsaktører
med lav EK og høy gjeld vil kanskje fordufte. Dersom man ikke er fullinvestert kan man vente en stund og kanskje plukke
kvalitetsaksjer med 40-50% "rabatt". Ja, og de som har tatt opp lån og investert i aksjemarkedet uten å informere ektefelle/samboer,
tja, hva skal vi si om dem ??