Har NAS 60 milliarder i gjeld eller «kun» 25 milliarder???
Har NAS 60 milliarder i gjeld eller «kun» 25 milliarder??? Tull eller BARE regnskapsmessig ending…..
Januar 2019 ble IFRS 16-reglene innført, en regel som krever at leie og leasingavtaler skal balanseføres, men er det en reel gjeld?? Her kom det plutselig 35 milliarder i ny gjeld for NAS men er den reel eller kun regnskapsmessig ……etter de nye reglene? Leasing av fly er noe alle flyselskaper benytter seg av.
Norwegian har 62 Boeing 737 kortdistanse fly på leasingavtaler til 3 mill pr mnd. pr stykk. Pluss 26 langdistansefly, samt fire Boeing 737 MAX. Disse koster 9 mill pr mnd. pr stykk. Når alle MAX flyene er på luften igjen trenger ikke NAS like mange leasing fly. Hvordan er leasingavtalen utformet? Skal ikke NAS levere tilbake 20-30 leasing fly de neste årene? Hvordan blir tallene da?
Er det mulig for et leasingselskap å konvertere en leasing avtale til aksjer?? Har noen hørt om dette før?
Hvor kommer de lave emisjonskursene fra??? Er det lek med tall eller fake news?? Tror alle på det de leser i finansaviser og ulike fora?
En ting er sikkert og det er at dagens aksjonærer som i realiteten bestemmer på generalforsamlingen ikke vil akseptere denne avis-løsningen.
Leasing selskapene kan ikke konvertere leasingavtaler til aksjer.
Obligasjonseierne kan konvertere, men alle trenger ikke.
NAS trenger friske penger/kontanter noe obligasjonseierne ikke vil stille med, men derimot dagens aksjonærer så da er det viktig å ta de med på laget i denne løsningen.
Siste ord i denne saken er ikke sagt og det er nok flere momenter som lurer i sivet ( RR, Boeing , Airbus, China Construction Bank Corporation m.m. ) Det er et ordtak som beskriver dette godt «FORVENT DET UVENTEDE»
God påske til alle NAS aksjonærer.
Januar 2019 ble IFRS 16-reglene innført, en regel som krever at leie og leasingavtaler skal balanseføres, men er det en reel gjeld?? Her kom det plutselig 35 milliarder i ny gjeld for NAS men er den reel eller kun regnskapsmessig ……etter de nye reglene? Leasing av fly er noe alle flyselskaper benytter seg av.
Norwegian har 62 Boeing 737 kortdistanse fly på leasingavtaler til 3 mill pr mnd. pr stykk. Pluss 26 langdistansefly, samt fire Boeing 737 MAX. Disse koster 9 mill pr mnd. pr stykk. Når alle MAX flyene er på luften igjen trenger ikke NAS like mange leasing fly. Hvordan er leasingavtalen utformet? Skal ikke NAS levere tilbake 20-30 leasing fly de neste årene? Hvordan blir tallene da?
Er det mulig for et leasingselskap å konvertere en leasing avtale til aksjer?? Har noen hørt om dette før?
Hvor kommer de lave emisjonskursene fra??? Er det lek med tall eller fake news?? Tror alle på det de leser i finansaviser og ulike fora?
En ting er sikkert og det er at dagens aksjonærer som i realiteten bestemmer på generalforsamlingen ikke vil akseptere denne avis-løsningen.
Leasing selskapene kan ikke konvertere leasingavtaler til aksjer.
Obligasjonseierne kan konvertere, men alle trenger ikke.
NAS trenger friske penger/kontanter noe obligasjonseierne ikke vil stille med, men derimot dagens aksjonærer så da er det viktig å ta de med på laget i denne løsningen.
Siste ord i denne saken er ikke sagt og det er nok flere momenter som lurer i sivet ( RR, Boeing , Airbus, China Construction Bank Corporation m.m. ) Det er et ordtak som beskriver dette godt «FORVENT DET UVENTEDE»
God påske til alle NAS aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare
Jeg antar at den finansielle stilling forbedres med omlag 35 milliarder kroner,
om det nystartes et flyselskap til å overta den rolle Norwegian har hatt.
Det betyr at et nytt selskap vil få mye lavere finanskostnader. Både i prosent
og beløp. Samt kunne påregne en lavere flyleie enn et selskap med 35 mrd.
verre finansiell stilling.
Og et gunstig arrangement for superbillig jetfuel vil også komme godt med.
Dvs. gi raskere luft under vingene.
om det nystartes et flyselskap til å overta den rolle Norwegian har hatt.
Det betyr at et nytt selskap vil få mye lavere finanskostnader. Både i prosent
og beløp. Samt kunne påregne en lavere flyleie enn et selskap med 35 mrd.
verre finansiell stilling.
Og et gunstig arrangement for superbillig jetfuel vil også komme godt med.
Dvs. gi raskere luft under vingene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Du må logge inn for å svare