Dagens påskemiddag

Slettet bruker
11.04.2020 kl 13:46 341

I dag blir det aldrende rester av pinnekjøtt se.
Hva skal dere ha tell middag?

Zorin skal ha noe vegansk fairtrade grøt fra Kenya. Men hva med direktøren, MERLOT, hankatten og andre storheter?
Slettet bruker
11.04.2020 kl 13:54 336

Å takk for å bli med i this good party gett. I dag hørte jeg det blir gryte stroganoff gett.

Men så må jeg legge til at ho lagde brownies etter lunch i dag, så da ble det god traktekaffe og jeg hev innpå 4 stk betær gett. Så det kan hende at dinneren blir one hour late i dag gett.
Slettet bruker
11.04.2020 kl 15:29 311

Brownies er kæll. Til den retten passer det gøtt med vaniljeis.

Jeg regner med du itte har laget noe av maten sjøl gett. Har du laget mat noen gang før? Eller prøvd å lage mat se?
Slettet bruker
11.04.2020 kl 16:02 298

Dine spørsmål er enda mindre viktig enn svarene gett.
Men regne kan du hvertfall!
Slettet bruker
11.04.2020 kl 16:47 280

Siden det er påske skal jeg svare Kjell gett.
Så langt har dagens måltider vært:
Frokost ca kl 0710, oppbevart i kjøleskapet, ferdig smurt fra the babe i går kveld. To skiver peanøttsmør. Verdens beste pålegg. Hun smører alltid matpakke kvelden før så det er rutine, også i helger og fridager som nå.
Kaffe, selvtraktet.

Ca 8:30: hun har stått opp og dusja og er klar for sin frokost hvor jeg da tar en ekstra kopp kaffe med en slik jaffa cake med henne. Slike jaffa cakes har jeg hamstret en hel haug av, fordi jeg fikk for meg at de kunne gi god moral under coronakrisen. Dette lageret har jeg nå altså sakte men sikkert åpnet og gir gradvis slipp på.

11:30: lunch. jeg kommer inn til kokte egg med nybakt solsikkebrød fra i går langfredag. Ferdig smurt selvsagt. Jeg salter eggene på skivene selv gett. Ja salte kan jeg.

Så får hun for seg at hun skal bake brownies fra sin egen oppskrift, og setter i gang etter lunchen.
Dette får jeg selvsagt med meg og de var klare ca13, hvor ny kaffe selvsagt var blitt traktet. Hun drar ut to brett, kalles brownie cookies, det ene brettet har nonstop i browniene.
Kl13:10: 4 brownies og to kopper kaffe.

Ca1610: middag: gryte stroganoff, med masse god stekt kjøttdeig. Stekte hvitløksbaguetter. De kan jeg styre meg litt for, men tok en liten skivebit mens jeg ventet på at gryteretten skulle bli ferdig. Kokt ris. Tyttebær. Kikkoman. Solo super.

Hva som skjer utover nå vet jeg ikke helt, men en kopp kaffe eller to til er viktig rutine. Dessuten blir det alltid kveldskos, vanligvis sjokolade, potetgull, is eller noe i den duren.
Ellers så pleier dagen å avsluttes med 2 vitaminbjørner gett.

Snart: ferdig traktet kæffe!

Redigert 11.04.2020 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2020 kl 17:09 270

Du har kosenavnet "Klumpen" kanskje...
Slettet bruker
12.04.2020 kl 16:57 238

Vitaminbjørner er det verste Corona viruset vet om. Ser de en sånn så piler de avgårde med halen mellom beina.
Slettet bruker
12.04.2020 kl 18:24 226

:0) ja må ha vitamin bears se