Hvorfor så svak utvikling?

brass1
AVANCE 14.04.2020 kl 16:10 39145

Når børsene stiger med 2-3%, så klarer Avance å falle....Ratene er ikke dårlige, alt tatt i betraktning, fortsatt 17-18000 dollar over break even, hva skyldes det da?
Redigert 21.01.2021 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
Tøff
14.04.2020 kl 16:39 18404

Jeg for min del er redd for videre fall i ratene. Det er aldri positivt med lavere rater selv om lønnsomheten fortsatt er bra. Stigende rater vil gjøre en forskjell. Se på GOGL. Ratene stiger, men det er en evighet før GOGL tjener penger. Likevel har aksjen gått over 10% i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
brass1
14.04.2020 kl 16:47 18345

Sammenligner man med Dorian og Bwlpg, så har disse 2 steget mellom 7-8% siste uke, mens Avance er i null....Dorian har startet dagen i USA med nesten 4% oppgang, så det er litt vanskelig å forklare Avance sin utvikling, disse selskapene er i samme sektor
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
14.04.2020 kl 16:53 18301

Husk at mye av handelen i NYSE blir gjort av ikke fysiske personer (så mye som 90% i perioder). Så Dorian vil fort følge indeksene mer enn hva Avance og BW LPG gjør i Oslo. Her er det menneskelig kunnskap som i større grad flytter disse aksjene. Tviler på at de har ett forum med så mye diskusjon om LPG aksjer i USA for å si det sånn :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Tøff
14.04.2020 kl 16:56 18268

Ja jeg ser den. Dorian er på en måte bjellesau her. Men den kjemper med dagsoppgangen. I går var den opp som en løve, men ned som en skinnfell. Samme tendens ser jeg BWLPG hvor jeg solgte meg ut i dag. Jeg forstår meg heller ikke på dette. Jeg står på spranget inn igjen, hvis en anledning byr seg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
LPGfan
14.04.2020 kl 20:32 17989

Måtte lage meg en bruker bare for å informere dere om at dagens rater er opp til $41.101 ( var 38k something forrige Poten.com rapport)
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 20:33 17987

Såpass👍🏻👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
14.04.2020 kl 20:49 17920

regner med du her snakker dollar per dag?
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Tøff
14.04.2020 kl 20:59 17865

Dorian stanger rundt USD 8,50, ca. 2% opp. Det kan jo bli spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
LPGfan
14.04.2020 kl 21:17 17782

Yes. Er forøvrig 1.dag med oppgang i ratene siden 23.03.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
14.04.2020 kl 21:24 17747

Sier Poten noe om ruten Houston mot Europa og Houston mot Asia?
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 21:59 17636

Ratene stiger igjen, fra 38537 til 41101. Dorian snart opp 4% i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
14.04.2020 kl 22:07 17583

Da er vi tilbake igjen med rater der de var for en drøy uke siden. Kjempemoro
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 23:36 17399

Aksjen går på trend og retning i rater, ikke nivå. Kom ombord mens du kan.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
alan
14.04.2020 kl 23:44 17407

Kjøper litt nå og da.....
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
15.04.2020 kl 07:13 17196

Dette er bekymringsfullt:

Fortunes for LRs and MRs diverge in product tanker trades
While LRs remain strong on naphtha shipments and floating storage demand, weak US gasoline consumption will hurt MRs

14 April 2020 21:02 GMT UPDATED 14 April 2020 21:02 GMT
By Max Tingyao Lin in London
After enjoying strong spot market earnings in recent weeks, segments of the product tanker market may soon start to see diverging fortunes for LR and MR vessels.

While LRs are well positioned to continue benefiting from low oil prices, weak gasoline demand will hurt MRs in the bread-and-butter Atlantic trade, according to analysts.


Tanker owner AMSC closes $305m financing despite virus turmoil
Read more
Global average LR2 earnings in the Middle East Gulf have ranged between $60,000 and $70,000 per day this month, while LR1 sums have been between $40,000 and $50,000 per day, Clarksons Platou Securities estimated.

The strength has largely resulted from the buoyant Middle East Gulf-East Asia trade, where daily LR earnings on the Baltic Exchange have been nearing their all-time highs.

Anoop Singh, the East of Suez research head at Braemar ACM, said the recent collapse in prompt oil prices had created a favourable environment for LR vessels by prompting naphtha trade and floating storage demand — and he predicted the bullishness would last for some time.

Cheap naphtha
With the naphtha price falling in line with oil, Singh said Asian petrochemical plants are hiking their imports of cheap feedstock.

“Long-haul naphtha volume on the West to the Far East have improved to levels not seen in over 12 months,” he said.


Saudi shipping giant eyes Far East MR tanker order
Read more

Colonial Navigation offloads another elderly MR product tanker
Read more
Singh added that their high imports of naphtha are to last for several months, with the price of LPG — the competing feedstock — expected to be supported by falling shale output in the US.

US propane production is forecast to fall to 1.55m barrels per day (bpd) in the fourth quarter of this year from 1.71m bpd in the first, while butane output is to decrease to 830,000 bpd from 890,000 bpd, according to the Energy Information Administration (EIA).

“Naphtha’s steep discount to propane has reignited naphtha demand — at the expense of LPG — at the petchem plants in the Far East,” Singh said.

“We expect these crackers to remain in ‘max-naphtha’ mode over the next six to nine months as naphtha prices stay below the switching threshold.”

In general, most Asian plants prefer to process naphtha when it trades at a less than 10% premium to LPG.

Floating products
Moreover, contango and demand woes have created incentives to store petroleum products at sea in the short term, some tanker owners and analysts have said.

According to Singh, a charterer can make money for floating jet fuel on an LR2 for three months if the daily rate is below $53,000. The break-even for floating gasoil would be $29,000 per day for the same period length.

“Of the 13 LR2s taken on time charters since the start of this month, most with time charters of up to six months' duration are priced at just over $42,000 per day, suggesting they are likely to be used for profitable floating storage trades,” Singh said.

Moreover, Singh estimated that 30 LR2s and 25 LR1s were bound for Europe with jet fuel, as of 9 April.


Navig8 expands suezmax pool again with Salamon tankers
Read more

Bocomm Leasing confirms progress on Shell dual-fuel LR2 deal
Read more
“With stocks near capacity and demand weak, if all of these end up storing, we could have about 10% of the clean trading LR fleet on storage by the end of this month,” Singh said.

MRs turning bearish
On the other hand, the Baltic Exchange’s Atlantic basket MR rate has fallen from $30,000 per day in mid-March to a still-healthy level of $20,000 per day now.

This came as gasoline imports of the US Atlantic coast dropped from 400,000 bpd in February to to 150,000 bpd now, according to Alphatanker.

The EIA has predicted gasoline consumption in the US will fall by 9% to 8.4m bpd in 2020 as a result of the Covid-19 pandemic.

Current freight rates are supported by LR-size cargoes splitting onto MR ships, but Alphatanker said it expects further downside to freight rates due to a closed arbitrage window for gasoline shipments from Europe to the US.

“As demand on the US Atlantic coast remains depressed, it will be easier for US Gulf refiners to satisfy demand there by shipping on the Colonial Pipeline, which lessens the need for imports,” Alphatanker said.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 10:12 16974

VLGC-indekes opp 12% i går.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Kenevil
15.04.2020 kl 12:53 16826

https://www.tradewindsnews.com/gas/fredriksen-lieutenant-expects-chinese-lpg-demand-to-recover-thanks-to-us/2-1-790688
Jeg har dessverre ikke lesetilgang, men det virker som det står noe positivt der.

Både mer produksjon og etterspørsel etter US LPG

Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
15.04.2020 kl 13:54 16753

Er styreformann i Avance Gas med gjengitt tekst fra årsrapport. Så ingenting av spesiell interesse. Har tro på fremtiden som man er programforpliktet til å si, og er positiv medium term til markedet deres, som jo de fleste er. Problemet er skipene som kommer fra nå og frem til slutten av 2021
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
BIF78
27.04.2020 kl 10:50 15841

Sandum skrev Innlegget er slettet
Jeg er spændt på at se raterne i denne uge. De steg kraftigt i sidste uge, men sluttede med en lille tilbagegang.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Ling
27.04.2020 kl 11:30 15752

Ratene er fortsatt på vei nedover, men skipene tjener godt med penger enda.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Kenevil
27.04.2020 kl 11:30 15751

Det laveste kursmålet tilsier at Avance skal opp over 15%
Ratene er veldig høye, og det blir garantert stort utbytte i Q1. Med de rater som er nå, bør det og bli stort utbytte Q2.
Samtidig går vi inn i sesongen hvor ratene normalt sett øker. Med de ekstra laster som går nå i tillegg, bør ratene øke enda mer.
Hvorfor øker ikke aksjeprisen når alt tilsier at det blir gode tall?
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
27.04.2020 kl 12:57 15615

I følge min estimat, Q4 2019 skulle Avance tjente 0,6 USD/aksje mot aktuelt 0,57 USD/aksje. Med samme estimat, Q12020 ville Avance tjene 0,49 USD/aksje.
Jeg tipper utbytte på 0,23 USD/akjse. For å kunne betjene de to nye skipbestillingene, trenger Avance TCE på 35 kUSD/d.

Frem til midten mai tipper jeg at aksjepris skal svinge mellom 20-23 før det begynner å ta av når det nærmer seg Q1 rapportering.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Titleist
27.04.2020 kl 18:17 15331

Siste spotrate 56.760.

Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
27.04.2020 kl 18:23 15309

Rate 27--04 er 57615 USD.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
27.04.2020 kl 18:24 15299

57.615 i dag
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Kenevil
27.04.2020 kl 18:30 15264

Altså går ratene opp igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
suspekt
27.04.2020 kl 18:53 15191

Dorian opp 7 % i kveld !! Vi skal oppover i morra.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
BIF78
27.04.2020 kl 20:43 14976

Det er utroligt, at vi ikke er dobbelt så højt oppe med kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Just me
27.04.2020 kl 21:20 14891

Sist Dorian sto i 9.89 $ den 5. Mars altså 4% under dagens kurs, da sto ava i 33kr og bw i 42kr, i dag er det over 30% i forskjell på kursen mellom Dorian og Ava/BW.

Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Kenevil
27.04.2020 kl 22:10 14755

Er det en stor forskjell på Dorian i motsetning til Avance?
Er Dorian sine skip på en fast rate i motsetning til Avance som jeg vet har hatt spot rates hittil?
Eller er det noe fundamental annen forskjell her som jeg ikke har sett?
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Just me
27.04.2020 kl 22:30 14701

Ratene har holdt seg mellom 38 - 57K dagen siden Korona utbruddet. Den siste uken er ratene vært på mellom 55K dagen. Jeg tror ikke at Dorian har over 50% av flåten på faste kontrakter så mye høyere enn 50K dagen, om de har det. Breakeven for alle de 3 selskapene ligger på mellom 21-23K dagen. Sist DNB satte ned kursmålet til 30 kr, så steg ava til 57kr, også endret de kursmål til 67kr, da falt den.. India og Kina hamsterer billig gas nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2020 kl 22:38 14727

Volatile tider og psykologi er vel årsaken.
LPG skal gå greit oppover de neste måneder basert på merkbart økende behov i Asia, akkurat som for tank.
Ingen logisk grunn til kursfall her, men endel ser vel på Dorian som fasit (av en eller annen grunn), og da blir økning noe ettervirkende, men den kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Null
28.04.2020 kl 12:21 14369

Tar seg brukbart opp i dag over 22,8 nå etter en tur over 23
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 13:00 14285

Og når tallene fra Dorian kommer snart er det over 23 igjen.
Det skal endel oppover pga LPG behovet i Asia.
Greit å få med seg den lave inngang nå i Avance. Dorian er kanskje for sent.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
28.04.2020 kl 18:24 14074

Rate 56,314 USD d.28-04-2020
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
hurra
28.04.2020 kl 18:30 14067

Forventet svakere rater fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
Just me
28.04.2020 kl 18:40 14044

Dorian har gått 50% siden bunnen i år 17. Mars fra ca 6,44$ til dagens kurs. Mens Ava og bw er opp 20% siden bunnen i år. Tror ikke Dorian har hele flåten på faste kontrakter på 70K dagen, som var det høyeste pr. dag i 2020. Nå er ratene på 56K dagen. Kina og India hamster billig lpg, hva gjør du??
Redigert 21.01.2021 kl 02:58 Du må logge inn for å svare
hogan
28.04.2020 kl 18:49 14153

Analytikere baiser når aksjekurs er lav og man kan gjøre gode kjøp, da letes det med lupe for å finne noe negativt.
Når aksjekurs er høy hausses det for da skal de ut
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 11:49 13835

De tekniske motstandsnivåene er i alle fall i ferd med å brytes, kommer volumet er det stor oppside i aksjene uten nevneverdig motstand.
Potensielt 53kr BWLPG og 36kr AVANCE
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare