Her burde Softox markedsført sitt produkt
Potet
23.04.2020 kl 23:56
5100
Har en datter med atopisk eksem, hun kan ikke bruke sprit. Vi smører hender og baksiden av knær og albuer med spesialkrem hver dag, krem til flere tusen pr liter betalt av skattebetalerene. Vil tro besparelsen i kroner og velvære vil være et plusstykke på sikt dersom alkoholfrie produkter ble normen i bhg, skole og helsevesen.
Jobber selv innen helse, og spriter hender omtrent hver dag på jobb, selv jeg som ikke har mye pasientkontakt og bruker lite sprit merker hvor tørr jeg blir på hendene, og jeg ser hvordan de med mye pasientkontakt og 30-50 spritinger på en vakt sliter med tørr hud.
Jobber selv innen helse, og spriter hender omtrent hver dag på jobb, selv jeg som ikke har mye pasientkontakt og bruker lite sprit merker hvor tørr jeg blir på hendene, og jeg ser hvordan de med mye pasientkontakt og 30-50 spritinger på en vakt sliter med tørr hud.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.04.2020 kl 08:06
4875
Ingen tvil om at det er et enormt marked for desinfeksjonsmidler som ikke innholder sprit. Spriten vasker bort det naturlige fettlaget på huden og gjør huden tørr, slik at den sprekker og åpner opp for bakterier og virus. Derfor er det ganske utrolig at det primært er desinfeksjonsmidler med sprit som benyttes på sykehus og ellers innen heslesektoren, enn så lenge.
Men jeg tror at vi nå står ved et veiskille. Utfordringen er å ovebevise markedet om at desinfeksjonsmidler uten sprit er like effektive, for ikke å si enda bedre enn dem med sprit. Er selvb gift med en som jobber innen helsesektoren og så sent som i går lurte hun på om min SafeDes var like effektiv som produkter med sprit.
Det er også betenkelig at betjeningen på Apotek1 , som for tiden selger SafeDes, tydeligvis er så lite skolert i forskjellen på antiback med sprit og SafeDes. Da jeg kjøpte en flaske SafeDes så mente hun som betjente meg at den innholdt sprit. Jeg m,åtte foremelig gi vedkommende opplæring i SafeDes sine fordeler. Noe hun ikke hadde problem med å skjønne. Men hvorsfor skal jeg som kunde lære opp en som presumptivt skulle være ekspert på produktene Apotek1 selger?
Dette forteller meg at det fortsatt er et stykke vei å gå før SafeDes får den behandling det fortjener av dem som selger det. Her burde SoftOx sine folk gjøre en bedre jobb.
Ellers sliter jeg med psoriasis og er meget takknemling for at jeg har fått et produkt som er skånsom mot huden, samtidig som jeg er trygg på at den fjerner alt av bakterilusker og virus. Og jeg tror nok markedsandelen som setter pris på et alternativ til desinfeksjonsmidler med sprit, vil øke kraftig i ukene og månedene som kommer. Noe vi gasnek sikkert vil se på salgstallene hos SoftOx.
Men jeg tror at vi nå står ved et veiskille. Utfordringen er å ovebevise markedet om at desinfeksjonsmidler uten sprit er like effektive, for ikke å si enda bedre enn dem med sprit. Er selvb gift med en som jobber innen helsesektoren og så sent som i går lurte hun på om min SafeDes var like effektiv som produkter med sprit.
Det er også betenkelig at betjeningen på Apotek1 , som for tiden selger SafeDes, tydeligvis er så lite skolert i forskjellen på antiback med sprit og SafeDes. Da jeg kjøpte en flaske SafeDes så mente hun som betjente meg at den innholdt sprit. Jeg m,åtte foremelig gi vedkommende opplæring i SafeDes sine fordeler. Noe hun ikke hadde problem med å skjønne. Men hvorsfor skal jeg som kunde lære opp en som presumptivt skulle være ekspert på produktene Apotek1 selger?
Dette forteller meg at det fortsatt er et stykke vei å gå før SafeDes får den behandling det fortjener av dem som selger det. Her burde SoftOx sine folk gjøre en bedre jobb.
Ellers sliter jeg med psoriasis og er meget takknemling for at jeg har fått et produkt som er skånsom mot huden, samtidig som jeg er trygg på at den fjerner alt av bakterilusker og virus. Og jeg tror nok markedsandelen som setter pris på et alternativ til desinfeksjonsmidler med sprit, vil øke kraftig i ukene og månedene som kommer. Noe vi gasnek sikkert vil se på salgstallene hos SoftOx.
bare å drømme om overflatedisinfeksjonsmarkedet. tipper det finnes UV maskiner som brukes til håndsdisinfektsjon oxo
ikke rart insiderne dumper. stor konkurranse liten margin og per idag er aksjen en luftboble!
https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/rapporter/2017/automatisert-desinfeksjon-av-rom-og-overflater-rapport-2017.pdf
et lite søk så finner man en maskin som gjør jobben på 15 min :-)
tipper de fleste sykehus allerede har en slik maskin?
https://www.tu.no/artikler/denne-roboten-skal-kunne-desinfisere-et-sykehusrom-pa-15-minutter/196997
ikke rart insiderne dumper. stor konkurranse liten margin og per idag er aksjen en luftboble!
https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/rapporter/2017/automatisert-desinfeksjon-av-rom-og-overflater-rapport-2017.pdf
et lite søk så finner man en maskin som gjør jobben på 15 min :-)
tipper de fleste sykehus allerede har en slik maskin?
https://www.tu.no/artikler/denne-roboten-skal-kunne-desinfisere-et-sykehusrom-pa-15-minutter/196997
Nesten, så du kan komme med ditt nye yndlings ord disruptiv LM. :)
bj111
24.04.2020 kl 08:27
4752
Softox selger til Antibac som ordner med salget videre til forskjellige kanaler. Softox bedriver ikke opplæring, markedsføring etc og det er derfor dette selskapet er verd en investering. Skulle de tatt seg av salg, markedsføring og opplæring så hadde jeg vært ute for lenge siden. De som kan salg ut til sluttleverandør eller ut til institusjoner etc får ta seg av det så gjør Softox det de er gode på, produktutvikling etc.
Pølsmannen
24.04.2020 kl 08:37
4704
BakCliff, Hva er intensjonen med å henvise til artikler som er godt over 3 år gamle??
bj111
24.04.2020 kl 08:48
4633
Han vil vel kjøpe seg inn.
Backcliff har baissa Softox med kunnskapsløse kommentarer. Ingen ting å bry seg om. Han er samme ulla som Hammers
ToffeeMan
24.04.2020 kl 08:48
4625
15 min😂
EffectDes lanseres når som helst...
EffectDes lanseres når som helst...
15 min!!!Da hadde alle sykehus og Verdens Stater gått konkurs
Londonmannen
24.04.2020 kl 08:56
4557
La nå den mannen få leve sitt liv i historien. Såvidt jeg erindrer er det ikke første gang han blir tatt med buksene nede. For noen dager siden kom han drassende med en artikkel fra 2017 der han forsøkte å overbevise folk om at FHI frarådet helsesektoren å benyttet desinfeksjonsmidler uten alkohol. Men slik går det når man ikke holder seg oppdatert. Hvor langt ville man kommet dersom man kjørte bil fremover basert på hva man ser i speilet? Effekten blir den samme når man baserer sine investeringer på anbefalinger og data man finner i historiebøkene. Vil ikke forundre meg om enkelte av disse historienerfene sitter med flere hestedrosjer basert på anbefalinger fra 1865.
Det er bare å ønske «profetene» lykke til.
Ad disruptive teknologi. Jeg tror kanskje ikke at ikke-sprit holdinger midler fullt ut vil erstatte midler med sprit, men jeg føler meg rimelig sikker på at de vil ta betydelige markedsandeler. Og ikke glem at det er et enormt marked, som trolig blir enda større etter den pågående pandemien, så det er god plass til mange aktører. SoftOx blir kun en av flere.
Det er bare å ønske «profetene» lykke til.
Ad disruptive teknologi. Jeg tror kanskje ikke at ikke-sprit holdinger midler fullt ut vil erstatte midler med sprit, men jeg føler meg rimelig sikker på at de vil ta betydelige markedsandeler. Og ikke glem at det er et enormt marked, som trolig blir enda større etter den pågående pandemien, så det er god plass til mange aktører. SoftOx blir kun en av flere.
10PS
24.04.2020 kl 09:55
4395
Se DN TV
Erica Ollmann Saphire jakter på antistoffer for å bekjempe koronaviruset.....
Erica Ollmann Saphire jakter på antistoffer for å bekjempe koronaviruset.....
Jeg er personlig litt skeptisk (kritisk) til distribusjonsavtalen SoftOx har med KiiltoClean, for salg/distribuering av SafeDes. Særlig siden de eier merkevaren Antibac, som er et langt dårligere produkt, og en direkte konkurrent til SafeDes. Jeg synes også det er uheldig at Antibac-navnet skal assosieres på SafeDes-produktene!
Ellers lurer jeg veldig på hvorfor det er så knysst stille fra SoftOx om dagen..
Noen som har hatt kontakt med Almås, eller noen andre i ledelsen, i det siste?
Ellers lurer jeg veldig på hvorfor det er så knysst stille fra SoftOx om dagen..
Noen som har hatt kontakt med Almås, eller noen andre i ledelsen, i det siste?
Elcheffe
24.04.2020 kl 11:54
4209
Arkivaren, det er stille før stormen :)
10PS
24.04.2020 kl 12:01
4178
Kl. 11.42 ble det gjort en større handel merket Type 99
Hvilken skjelden handel er dette?
Hvilken skjelden handel er dette?
Hadde de prøvd å gjøre alt selv, ville det tatt mye lenger tid. At de har avtale med Antibac og VESO er etter min mening ekstremt strategisk bra. Alle vet hva Antibac er, og at Safedes assosieres med det i fremtiden er nok en positiv ting.
bj111
24.04.2020 kl 14:29
3955
Skrekk og gru om de ikke hadde hatt denne avtalen, jeg hadde vært ute av aksjen om de skulle gjort dette selv. Det er ikke stille fra Softox, dette er farma/bio selskap og det normale er måneder med stillhet. 1 mnd uten meldinger fra selskapet er egentlig noe en skulle forvente med tanke på at den ligger under farma fanen. Her kommer det nyheter støtt og stadig og snart tikker nok neste melding inn.
HP17
24.04.2020 kl 20:30
3776
Les denne. Perfekt for SoftOx?
https://pluss.nettavisen.no/olje/handsprit/arbeidsliv/norsk-gassgigant-advarer-etter-handsprit-ulykke/s/12-95-3423958433
https://pluss.nettavisen.no/olje/handsprit/arbeidsliv/norsk-gassgigant-advarer-etter-handsprit-ulykke/s/12-95-3423958433
Jeg er enig i at det er en stor fordel at de har en distribusjonsavtale gjeldende Norden for SafeDes, men jeg frykter kanskje ikke produktet vil bli verdsatt og prioritert, all tid SafeDes og AntiBac er to direkte konkurrenter. At KiiltoClean setter sitt eget produkt i førersetet, selv om det er langt dårligere, siden de muligens tjener mest penger per enhet på det..
Kanskje ville SoftOx være bedre tjent med en annen stor leverandør for Norden, en som ikke er en direkte konkurrent..?
Jeg synes uansett det drøyer med meldinger nå, siden de har så mange forventede meldinger i denne perioden, så da blir jeg kanskje litt paranoid. Vet det tar lang tid innen farma, men burde nå straks ha hørt noe om overflatedesinfiseringsmidlene, økt produksjonskapasitet for SafeDes, hvordan salget av SafeDes går, svar fra Sverige, lansering av effectVet, etc..
Kanskje ville SoftOx være bedre tjent med en annen stor leverandør for Norden, en som ikke er en direkte konkurrent..?
Jeg synes uansett det drøyer med meldinger nå, siden de har så mange forventede meldinger i denne perioden, så da blir jeg kanskje litt paranoid. Vet det tar lang tid innen farma, men burde nå straks ha hørt noe om overflatedesinfiseringsmidlene, økt produksjonskapasitet for SafeDes, hvordan salget av SafeDes går, svar fra Sverige, lansering av effectVet, etc..
Kiiltoclean har nok skjønt at Safedes blandingen er mye bedre enn dems egen og ville helt klart ha en bit av kaka når dette blir fremtiden. Så jeg tror de skjønner hvor unikt produktet er. Uansett så vil softox ekspandere. Killtoclean i seg selv vil ikke være noe hinder, for de som skulle tro det. Ville heller kalt dem partnere.
Når det gjelder meldinger så tror jeg tålmodighet er ordet. Klarer man vente i aksjemarkede så er mye gjort. Alltid jag etter meldinger. De gode meldingene kommer om man er inne i de riktige selskapene.
Når det gjelder meldinger så tror jeg tålmodighet er ordet. Klarer man vente i aksjemarkede så er mye gjort. Alltid jag etter meldinger. De gode meldingene kommer om man er inne i de riktige selskapene.
Tuambeat
26.04.2020 kl 05:21
3327
Er redd softox med sin safedes ville falt i samme bås som alle disse nye produsentene som plutselig produserer håndsprit.
Med kiilto så kommer vi i første rekke både i hyllene og hos forbrukerene. Antibac er en merkevare som det er brukt mange år og millioner på å bygge.
Vi er såvidt i gang..💸
Med kiilto så kommer vi i første rekke både i hyllene og hos forbrukerene. Antibac er en merkevare som det er brukt mange år og millioner på å bygge.
Vi er såvidt i gang..💸
Hardly
26.04.2020 kl 09:55
3171
Pass på: Spritprodukter kan ødelegge interiøret, så ikke bruk antibac til å desinfisere overflater i bilen!
Stakkars sykepleiere, leger og annet helsepersonell som dynker hendene flere ganger daglig med denne dritten.
Nei få det vekk fra markedet fortest mulig.
https://www.elbil24.no/nyheter/unnga-smittebombe-slik-sorger-du-for-a-holde-bilen-ren/72371036
Stakkars sykepleiere, leger og annet helsepersonell som dynker hendene flere ganger daglig med denne dritten.
Nei få det vekk fra markedet fortest mulig.
https://www.elbil24.no/nyheter/unnga-smittebombe-slik-sorger-du-for-a-holde-bilen-ren/72371036
bj111
26.04.2020 kl 13:07
2964
Hvis Kiiltoclean og Antibac tjener mer på de produktene de har fra før pr enhet enn på Softox sine så er det en utfordring med dette samarbeidet. Det er penger som bestemmer hva som ligger først i salgslinjen og ikke effekt og egenskaper ved produktene. Dette vil man jo se om kort tid for det de tjener mest på er det som blir mest synlig. Foreløpig har ikke Softox kapasitet til å produsere mer enn etterspørselen så umulig å si noe om dette da ingen bruker unødvendige penger på markedsføring. En markedsfører ikke et utsolgt produkt.
Aaleby
26.04.2020 kl 13:15
2944
For meg som aksjonær er det nettopp distribusjonsavtalene med Kiilto/VESO som gjør nattesøvnen fullstendig upåvirket uavhengig av makrobildet på kort og lengre sikt. Fantastisk trygghet, og det skulle bare mangle at ikke Softox prioriterer sine ressurser og kompetanse på kjerneområdene heller enn å måtte bygge opp en salgsavdeling.