Fire kompiser satt for tett på en kro i Stockholm fredag kveld

brahman
26.04.2020 kl 09:02 311

Nå må det snart bli slutt på denne galskapen - før hele samfunnet rives fra hverandre.
Men kan hende det er det som er meningen - med plan-demicen..

Expressen: - "11 kroer i Stockholm fikk anmerkninger i natt."

"Under fredagen var det dags for lønning og mange stockholmere valgte å spandere på kroen.

Expressen filmet under kvelden hvordan mennesker flokket seg utenfor kroer i Sveagaten i det sentrale Stockholm."

Expressen pratet med en kro-eier.

" - Utfra den informasjonen og de instruksene jeg har fått skal vi se til at alle gjester har mulighet til å holde distanse, om man vil ha det. Men vi skal ikke gjennomføre distansen til folk. Det var ganske stor plass, store mellomrom og avstand mellom gjestene,, men den her tilsynspersonen syntes at en kompisgjeng på fire personer som satt i et hjørne satt for nære hverandre.

Kro-eieren ba da inspektøren å vise til hvor i loven det står at han skal skille mellom personer i samme selskap.

- Skal jeg skille familier eller par ? Det visste ikke inspektøren, men vi fikk allikevel en anmerkning. Overalt ellers i samfunnet skal folk distansere seg frivilig, men når man kommer inn på en kro skal vi distansere mennesker mot deres vilje ?

Det vet jeg ikke ens om vi har mandat til å gjøre. Jeg forstår ikke hvordan vi skal løse oppgaven med det regelverk som finnes. Inspektøren skal ha gått gjennom at gjestene skulle ha to meter avstand fra hverandre. Folkhelsemyndigheten har tidligere talet om at en armlengdes avstand skal holdes.

- Vi har ingen mulighet i verden til å løse vår oppgave. Vi må bygge om våre virksomheter. Man kan ikke sette seg ned ved et bord om man skal holde to meter fra hverandre. Det finnes ingen bord som er fem kvadratmeter, sier kro-eieren. Det her kjennes veldig ubehagelig akkurat nå med en befolkning som blir oppfordret til angiveri."

Redigert 26.04.2020 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2020 kl 09:45 296

Angiveri er det desidert største problemet i alle land. Hvor dumme er folk som tror de redder verden med angiveri.

Et samfunn er helt avhengig av at innbyggerne kan gå rundt uten å føle seg spionert på og overvåket av andre innbyggere og potensielle angivere.
Redigert 26.04.2020 kl 09:47 Du må logge inn for å svare