<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Toppanalytiker: – Rabattforhandlere kan dra nytte av coronakrisen

Toppanalytiker Matthew Boss tror dollarbutikker og rabattforhandlere kan dra nytte av akselerasjonen til COVID-19-viruset.

Publisert 26. mars 2020
Oppdatert 26. mars 2020
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 161 ord
lead
SER MULIGHETER: Toppanalytiker Matthew Boss i JPMorgan ser muligheter for detaljister til å kapre markedsandeler når økonomien normaliseres.  Foto: Amr Alfiky
SER MULIGHETER: Toppanalytiker Matthew Boss i JPMorgan ser muligheter for detaljister til å kapre markedsandeler når økonomien normaliseres.  Foto: Amr Alfiky

Dollar General og Dollar Tree er blant detaljister som kan dra nytte av at COVID-19-pandemien avtok, sa JPMorgan-analytiker Matthew Boss til CNBC torsdag. 

– Rabattforhandlere, dollarbutikker og sterke globale merkevarer tror jeg faktisk kan komme sterkere ut av dette ved å ta markedsandeler og bruke deres størrelse til å kapre markeder, sa Boss, som er ansett for å være Wall Streets beste retail-analytiker. 

På den andre siden sa Boss at coronavirus-krisen og dens økonomiske ringvirkninger vil påvirke kjøpesenterbaserte forretninger negativt. 

Spredningen av coronaviruset har ført til midlertidig nedleggelse av mange ikke-essensielle virksomheter. Analytikeren frykter at de økonomiske konsekvensene påført av viruset vil vedvare i lang tid etter virusets eksistens, og forventer rekordmange nedleggelser i 2020. 

I tillegg til Dollar General og Dollar Tree, nevnte analytikeren Five Under og Ollie's som selskaper som er godt posisjonert i markedet og har gjeldsfrie balanser. 

Videre utpekte Boss også Nike og Lululemon som den merker som vil få utvidet markedsandel når store deler av økonomien starter på nytt etter COVID-19-krisen.