Statoil og Telenor er landets desidert mest verdifulle merker, viser Brand Finance årlige oversikt, som verdsetter over 1.000 selskaper på verdensbasis. Norwegian Air Shuttle er den største klatreren med en økning på 78 prosent på ett år.Statoils verdi har økt med 16 prosent på årsbasis, men den nylige omprofilering av bensinstasjonene til Circle K vil gjøre merket mindre synlig fremover.Topp 10:1. (1) Statoil 65,0 mrd. kroner (7,6 milliarder dollar)2. (2) Telenor: 61,0 mrd. kroner (7,2 mrd. dollar) 3. (3) DNB: 28,0 mrd. kroner (3,3 mrd. dollar)4. (4) Austevoll Seafood: 10,4 mrd. kroner (1,2 mrd. dollar)5. (6) SpareBank 1: 8,4 mrd. kroner (985 mill. dollar) 6. (8) Norwegian: 7,3 mrd. kroner (853 mill. dollar)7. (-) Yara: 7,2 mrd. kroner (850 mill. dollar) 8. (5) Gjensidige: 6,3 mrd. kroner (741 mill. dollar) 9. (9) Storebrand: 5,5 mrd. kroner (521 mill. dollar) 10. (7) Hydro: 3,4 mrd. kroner (395 mill. dollar)Kilde: Brand Finance