Det nye selskapet har fått navnet Optimized AS.Ifølge EU-kommisjonen vil selskapet holde på med datadrevet markedsføring gjennom egenkanalmarkedsføring og innkjøpte mediaplasseringer, samt gjennomføring av analyse av data for markedsføringsbruk.EU-kommisjonen har konkludert med at samarbeidet ikke vil medføre noen konkurransemessige bekymringer innen EU-området fordi selskapets aktivitet her vil være ubetydelig.I Brønnøysundregistrene står konserndirektør for marketing og innovasjon Arve Heltne i Orkla oppført som styreleder for Optimized.Torsdag kveld skriver Kampanje at Orkla over lengre tid skal ha jobbet med å få flere av landets aller største annonsører med på en helt ny byråsatsing. Tanken er angivelig å bygge opp et mediebyrå som skal handle digitalreklame direkte fra mediene selv, og dermed kutte ut bruken av mediebyråer på dette området.I følge Kampanje omsatte mediebyråene reklame for snaut 800 millioner kroner i fjor.(©NTB)