<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Reuters senket Irak-aksjene

Reuters utelot viktig informasjon i melding, som senket DNO og Heritage med flere prosent.

    Publisert 10. juni 2009 kl. 22.37
    Oppdatert 15. des. 2013 klokken 17.45
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 136 ord
    Iraks oljeminister, Hussain al-Shahristani - Foto: AP

    I dag like før klokken to kom meldingen fra Reuters om at den irakiske oljeministeren Hussain al-Shahristani hadde uttalt at DNO, Addax og Genel ikke ville få betalt noe for utviklingen av Taq-Taq og Tawke-feltene.Den konkurrerende nyhetsleverandøren, Bloomberg News, utelot ikke den siste utalelsen fra al-Shahristani. Den omtalte oljeloven, og at den ville oppklare i alle problemer, og at landet ikke var motstander av eksport.HegnarOnline refererte til begge meldingene i vår dekning av saken.Trolig påvirket Reuters manglende melding til at DNO-aksjen falt omtrent fire prosent på Oslo Børs onsdag. Samme skjebne hadde Heritage Oil i London, da Reuters-nyheten spredte seg raskt, ifølge Financial Times .Her kan du lese mer om hvordan forholdene er for DNO i Irak, og at selskapet har det på det rene at de får betalt, selv om en endelig avtale ikke er klar.