<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Det var aldri noen askesky

Tusenvis av passasjerer ble stående med skjegget i postkassen og flyselskapene tapte millioner. Nå mener British Airways-sjef at det aldri var noen askesky.

Publisert 4. mai 2010
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 117 ord
lead

Toppsjefen i det britiske flyselskapet British Airways, Willie Walsh, hevder tirsdag at askeskyen over Europa i forrige måned aldri eksisterte.Walsh mener det var kun i modeller som datamaskiner hadde utviklet at akseskyen virkelig forårsaket problemer, melder takeoff.dk.- Byråkratiet er blitt helt forrykt. Det har aldri vært noen askeskyer. Det er jeg helt sikker på. Det var bare en computermodell som sa at det var askeskyer, uttalte Walsh under en tale i Phoenix i USA.Han legger all skyld på EU-byråkratiet.- Vi flyr over hele verden, og er jevnlig i områder med askeskyer, men byråkratiet i EU hadde nå bestemt seg for denne modellen - uten å kontakte flyselskapene. I British Airways foretok vi testflyginger uten problemer, uttalte Walsh.