- For IKEA er det viktig å tilby kunder mulighet til å handle på de arenaene de selv ønsker, og vi er trygge på at mange ser frem til at vi lanserer vår netthandelsløsning på IKEA.no, sier Camilla Lindemann, kommunikasjonssjef i IKEA Norge.Norge er et av de mest utviklede internettmarkedene i verden. Hele 92 prosent har internettilgang hjemme og 79 prosent bruker nettet hver dag. Det er noe av forklaringen på hvorfor Norge er valgt ut av IKEA sentralt til å være pilot for den nye løsningen, som suksessivt skal rulles ut i de andre IKEA-landene.Store ambisjonerIKEA har i dag seks varehus i Norge, og cirka 40 prosent av alle husholdningene i Norge ligger utenfor varehusenes primære markedsområder.- Vi har store ambisjoner for satsingen på netthandel i Norge. Når den nye løsningen er klar, blir IKEAs produkter for første gang lett tilgjengelig for folk over hele Norge. Dermed gjør vi hverdagen bedre for alle de som i dag har lang vei til nærmeste IKEA-varehus, sier Camilla Lindemann.Jakter på digitale enere Med den kommende satsingen på netthandel tar IKEA Norge steget over i et nytt og spennende forretningsområde. Netthandel stiller nye krav, både til tekniske løsninger og logistikk- og salgsløsningene som ligger bak. Det krever unik kompetanse og flinke folk.- Vi står overfor en rekke spennende oppgaver som vi trenger hjelp til å løse. Derfor søker IKEA nå etter Norges beste digitale hoder, slik at vi sammen kan bygge opp vår netthandel. I en oppstartsfase ansetter vi syv personer - alt fra digitale eksperter og utviklere til spesialister på netthandel og kundeservice, shopkeepere for netthandelen og en leder for hele satsingen, sier Lindemann.FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK HER!