<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Lav oljepris sender tyskerne ut på shopping

Forbrukersentimentindeksen i Tyskland er på det høyeste nivået på 13 år.

Publisert 28. jan. 2015
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
The original company building of the Karstadt corporation from 1881 is pictured in Wismar, Germany. Foto: AP
The original company building of the Karstadt corporation from 1881 is pictured in Wismar, Germany. Foto: AP

GfK market research groups månedlige forbrukertillitsmåling i Tyskland indikerer ifølge MarketWatch en økning fra 9,0 poeng i januar til 9,3 poeng i februar. Dette er det høyeste nivået siden November 2001.- Tyskerne har tydeligvis også blitt påvirket av kollapsen i energiprisene, sier Gfk. Tyskerne er ikke kjent for å sløse, men nå er de ute i butikkene og handler.Kommentatorene tilskriver det den lave oljeprisen. Se videosak øverst i artikkelen.