Sjøen for alle-messsen fikk færre besøkende enn i fjor, og færre besøkende enn de hadde håpet på. Arrangøren Norboat ønsket seg 45.000 gjester mot fjorårets 39.000. Ifølge en pressemelding Norboat sendte ut gjennom NTB ble fasiten til slutt 36.500.Messearrangøren kan likevel melde at salget var over forventning for mange av utstillerne, selv om world cup-avslutningen i Holmenkollen og Birkebeiner'n har vært harde konkurrenter når de skulle ut og vinne folkets fritid.HegnarOnline meldte om stor pågang på standen til seileksperten Heitmann Marin da vi besøkte dem på messen. De fortalte oss at førstegangskjøperne var tilbake i seilbåtmarkedet i år. Og messen, som for første gang inneholdt en egen seilbåt-avdeling, ble en kjempesuksess for båtimportøren med butikkutsalg i Drøbak. De var blant utstillerne som kunne justere opp budsjettene sine bare få dager etter at messen åpnet den 18. mars.- Vi er svært glade etter messen. Vi er jo nå også motorbåtimportør, og kombinasjonen for oss ble meget vellykket, sier Peter Heitmann i Heitmann Marin. De solgte seks båter i messeperioden, blant dem var det to nye Jeanneau 439-modeller som hadde Norgespremiere på messen. Peter Heitmann tror også det ligger mange salg og venter i oppfølgingen av de mange kontaktene de har knyttet på messen.Også markedssjef Leif Bjergaas i Askeladden Boats kan gni seg i hendene etter godt salg.- Våre forhandlere har til sammen skrevet over 30 kontrakter på Sjøen for alle. De har også mange navn på blokken som skal følges opp, så vi regner med flere salg i tiden som kommer, sier Bjergaas.