<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Dette irriterer oss mest på ferien

Reserverte solsenger og skrikende barn irriterer oss mest på hotell i utlandet.

Publisert 18. apr. 2016
Oppdatert 18. apr. 2016
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 231 ord
lead

Plager det deg at det er plassert håndklær på solsengene på hotellet tidlig om morgenen? Og at gjestene som har plasser håndklærne sine der er fraværende halve dagen? Da er du ikke alene. Reserverte solstoler er en av de tingene flest irriterer seg over når det gjelder andre gjesters oppførsel på hotell i utlandet. 30 prosent oppgir at dette er det fremste irritasjonsmomentet på feriehotellet. Like mange synes at høylytte og skrikende barn er det verste irritasjonsmomentet. Det viser en undersøkelse reisebyrået Ticket har gjennomført.- Det er ikke populært når andre gjester på hotellet tar for seg og ikke viser hensyn. At andre gjester reserverer solsenger eller at barn herjer og skriker oppleves derfor som de verste irritasjonsmomentene når det gjelder andre gjester på hotell i utlandet, sier Ellen Wolff Andresen, Markedssjef i Ticket Feriereiser.På tredje plass på listen kommer festende ungdommer, med 23 prosent. - Vi ser at flere kunder etterspør konsepthotell, spesielt blant par som reiser uten barn i ferien. Gjennom å bestille ”voksenhotell” for par uten barn slipper man både barneskrik og spruting fra lekende barn i bassenget, sier Wolff Andresen.Det er ikke bare andre gjester som irriterer oss på hoteller i utlandet, men også faktorer ved selve hotellet. Det flest irriterer seg over med selve hotellet er dårlig renhold på rommet (60 prosent), dårlig mat (43 prosent) og når hotellet ikke lever opp til lovet standard (41 prosent).