<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
klassiske biler
FAs veteranbilekspert: – Økonomisk mareritt
VILLA D’ESTE, ITALIA: Den unge amerikansk ingeniøren Milt Brown virkeliggjorde drømmen om å produsere sin egen sportsbil med italienske karosserier. Økonomisk var Apollo GT et mareritt.
Søksmål og nederlag: Ble betegnet som «skremmende ustabil»
VILLA D’ESTE, ITALIA: Jeff Lane i Nashville fascineres av det helt spesielle på bilfronten. Gyro-X fra 1967 er akkurat så sær som han ønsker.
Verdens første superbil
Mercedes satte en helt egen standard i 1901 med sin 35 HP – av mange betegnet som historiens første superbil, med ytelser milevis foran konkurrentene.
Milliardærsønnens drøm: Denne har du neppe hørt om
VILLA D’ESTE, ITALIA: Herb Adams skulle bli sentral i utviklingen av Pontiacs muskelbiler på 1960-tallet, men han rakk også å bygge sin private drøm: Vivant 77.
Besøke «Europas kuleste by»? Dette stedet er verd en omvei
Det finnes mange gode grunner til å dra til Berlin, uten å tenke bil. Men skal du ha med én bilting, er Classic Remise verd en omvei.
Fikk restaurert klassikeren: – Jeg ble ble helt fortapt
Midten av 1950-tallet var ingen lystig tid for Lancia. Salget falt, og sjelden hadde behovet for suksess med noe helt nytt vært større. Pinin Farina hadde svaret.
Derfor forsvinner de ut av Sverige
Bilentusiaster klager ofte over at interessante biler eksporteres. Norsk bileksport er småtterier i forhold til den drenering av Ferrarier som nå skjer i Sverige.