NODL - Noen som kjenner status på dette Fredriksen caset?

McCartney
NODL 29.12.2020 kl 16:38 1463

Ser at det er liten omsetning i denne aksjen.
Hva er egentlig status på dette selskapet? Er dette et Fredriksen selskap og er det i drift eller er dette bare noe han har opprettet for å evnt overta noe fra seadrill?
Er de 2 boreskipene ferdig bygget eller er de under oppbygging, har lest på hjemmesiden dems idag og blir litt forvirret.

Finner at dette er skip som har blitt bestilt av andre først for noen år siden, samtidig finner jeg info at de snart blir ferdigstilt...!?!?
Blir det noe oppdrag på de i så fall?

Finnes det noen analyser om dette selskapet ?
Takker for svar, hvis det kommer noen svar da vel å merke.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
McCartney
04.01.2021 kl 10:56 1313

Hmm, det er plutselig god fart i denne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
R19
04.01.2021 kl 11:12 1297

Selskapet har to drillship med levering i 2021. Drillshipene var egentlig bestilt av seadrill men ble kansellert av seadrill gikk inn i chapter 11.

Selskapet skal betale 296 per drillship og de har betalt inn allerede 30 prosent av summen. 70 prosent av kjøpesum betales når skipene leveres.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
McCartney
04.01.2021 kl 11:21 1286

Ja, jeg leste meg opp på selskapet da ingen hadde informasjon å dele med seg tidligere.
Det første skipet skulle visstnok leveres nå i januar, da satser jeg på at det får et oppdrag noe sted i verden...?!?!?
Det er også noen uenigheter om et tredje skip. Tipper JF løser det på en eller annen byttehandel. han er god på slikt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
HAS
04.01.2021 kl 11:21 1282

Selskapet kjøpte skipa til halv pris. De er snart klare for levering. NODL har bare ca. 16 mill aksjer, og har allerede innbetalt 180 musd for riggene. Med en normal prising av skipa man må ha lov å si at egenkapitalen pr aksje er meget høy. Problemet ligger i at verden er full av boreskip i opplag. Mye av dette er sjølsagt utrangert materiell, og skulle det lykkes å få 2 moderne skip med miljøprofil på kontrakt med akseptable rater vil aksjen være en gullgruve. Om markedet gjør dette mulig er det store spørsmålet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
McCartney
04.01.2021 kl 11:26 1267

Interessant. Ser at markedsverdien er 99 mill kroner av hele NODL på børsen.
Hvis de da har innbetalt hele 180 mill DOLLAR? og i tillegg er gjeldfrie, ja da er det kanonpotensial, selv om det er mange ledige skip. Spørsmålet er hvem som har kontaktene i orden, og nå er oljeprisen også i en god trend. Tvi Tvi sier jeg til meg selv, og andre som evnt har aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
R19
04.01.2021 kl 11:44 1247

Jeg tror nok ikke skipene blir levert i 2021 og det er også sannsynlig at skipene blir kansellert. Hvis de tar levering av skipene må du ha inn masse kapital og da spørs det hva emisjons kurs blir på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
HAS
04.01.2021 kl 11:47 1243

Mye usikkerhet ang mulighet for kontrakter, men meget stort potensiale. Det er såpass få aksjer i omløp at jeg regner med den vil gå til himmels dersom det kommer ei gladmelding. Tar derfor ikke sjansen på å vente med handel😀
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
McCartney
04.01.2021 kl 11:50 1235

Business Update
In the third quarter of 2020, the Company continued safely executing preservation and maintenance activities for the
drillships. Since terminating the engagement with the former manager and taking direct management in-house, the
monthly running costs have been reduced, in addition to reaching operational control. The Company remains actively
engaged with the shipyard to find solutions as contractual delivery dates approach in the first half of 2021. The
Company is also engaged in ongoing discussions with its former manager with the objective to find a solution to the
outstanding balances and resolve claims related to the historic provision of management services.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
R19
04.01.2021 kl 12:01 1214

Ja det er sånt selskapene skriver. Du kan lese hva awilco skrev om sitt nybyggprogram før de kansellerte.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
R19
04.01.2021 kl 12:02 1212

Kansellere riggene og betale ut cashen i utbytte. Det blir mye mer en dagens aksjekurs.

En annen løsning kan være at de forskyver på leveringen og forhandler ned prisene. 296 Mill for et nytt drillship er altfor høy i dagens marked, de er verdt ca 180 Mill usd per stykk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
McCartney
04.01.2021 kl 16:32 1114

Synes aksjen holdt seg kjempefint på slutten også.!!
Ser ikke ut som at selgerne står i kø på vei ut hvertfall, det lover bra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare