Approval of Prospectus - Rep emi

FkL
PNOR 23.08.2021 kl 15:46 122178

Reference is made to the stock exchange announcement by PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) on 12 March 2021 regarding the potential subsequent offering of up to 60,000,000 new shares (the "Subsequent Offering") to be carried out by the Company following the completion of a private placement with gross proceeds of NOK 340 million (the "Private Placement"). Reference is further made to the previous stock exchange announcement by the Company regarding the issuance of new shares in Tranche 2a and Tranche 2b of the Private Placement.

The Financial Supervisory Authority of Norway has approved a prospectus dated 23 August 2021 (the "Prospectus") prepared in connection with (i) the listing of 224,727,273 new shares in the Company issued in connection with Tranche 2a and Tranche 2b in the Private Placement; and (ii) the Subsequent Offering and listing of up to 60,000,000 offer shares.

The Prospectus and a summary of the Prospectus will be available electronically on the following websites: www.petronorep.com/investors/prospectus/, www.arctic.com/secno/en/offerings, www.paretosec.com/updates/transactions/ or www.sb1markets.no/en/transactions.

The following documents containing information incorporated by reference into the prospectus can be accessed by way of hyperlinks:
2020 annual report: https://petronorep.com/media/1886/pnor_annualreport_2020.pdf
Q1 2021 interim report: https://petronorep.com/media/1867/21q1_pnor_interim-final.pdf
*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

===

Rep emi, på 60 mill aksjer er i utgangspunktet tiltenkt tidligere aksjonærer som eide aksjer 11. mars 2021 (Registreringsfrist i VPS 15. mars). Du har rett på 0.23370 av de akjer du hadde. Dersom emisjonen ikke blir fulltegnet så er det også mulighet for andre.

Bestilling gjøres primært elektronisk via VPS:
https://www.euronextvps.no/

Logg inn med BankId eller annen bruker på myVPS - VPS Investortjenester.
Velg Hendelser - Emisjoner/Tegning i menyen for å se hvor mange retter du er tildelt. Trykk så på selve selskapsnavnet for å tegne det antallet du ønsker. Husk at du kan overtegne og at det er også fritt frem for andre å gjøre et forsøk på tegning uten å ha retter. De med retter har førsteprioritet.

Hvis elektronisk kjøp ikke er mulig så kan man fylle ut en manuell bestilling og sende inn til Arctic, Pareto eller SB1M.

Prospektet og bestillingsskjema finner dere her hos Arctic:
https://www.arctic.com/secno/en/offerings/petronor-ep-limited-subsequent-offering

Eller på tilsvarebde sider hos Pareto eller SB1M:
https://paretosec.com/updates/transactions/etterflgende-reparasjonsemisjon-i-petronor-ep-limited-24-august-2021
https://www.sb1markets.no/en/transactions/2021/august/petronor-ep-limited/

Det er åpent for tegning i denne perioden:
24 august 2021 10:00 - 7 september 2021 16:30

Trolig vil vi få beskjed om tildeling 8. september og aksjene utstedes rundt 14. september.
Redigert 05.10.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
FkL
16.09.2021 kl 17:17 4381

Det var i tillegg til det som Thief ramset opp i sammenlikning med PEN og PNOR i innlegget over, altså det jeg svarte på.
Fluefiskeren
16.09.2021 kl 17:54 4294

OK, men han hadde jo med det om gjelda han også.

Mener å huske at PNOR var litt mer verdt enn PEN en gang i fortiden. Nå er altså PEN verdt ca 1,8 ganger mer enn PNOR (ikke dobbelt). Det sier jo mye om kursutviklingen i de to selskapene.

Jeg tror at Gambia og Senegal nesten ikke er priset i det hele tatt. Guinea-Bissau stiller seg litt annerledes i og med at det er funnet 13 mmbbl der tidligere. Jeg har vel ikke lagt skjul på at det er min favoritt.

PEN har imidlertid 2B i Sør-Afrika. Dette betalte vi ingenting for, men PEN skal dekke opptil 2,5 Mill USD på brønnen som skal bores på slutten av året som carry for selgeren Africa Energy. I tillegg skal de selvsagt betale sin egen andel (ca 2,5 mill USD). På denne blokken er det tidligere funnet 37 mmbbl olj og det er estimert totalt ca 50 mmbbl for kommersialitet. Den nye brønnen er updip den gamle og har vel en COS på bortimot 60 % . Estimat for predrill prospektive ressurser er 349 mmbbl. Og totalt på blokka ca 1 milliard. Et eventuelt funn derisker også de andre prospektene på blokka også.

Jeg tror markedet priser den høyere enn PNOR sine assets i Gambia, Senegal og Guinea- Bissau nettopp på grunn av COS. Det er også gunstig at man vet at rigg er sikret og at tid for boring er fastsatt ganske nøyaktig.
Det ligger også bare 15 km fra land og bare på 150 m dyp.

På den annen side har PEN bare 12,5 % eierandel. PNOR har jo veldig mye høyere enn det. Men jeg tror altså COS har veldig mye å si.

Uansett. Jeg tar gjerne treff både her og der da jeg sitter i begge aksjene. Føler det som en betryggelse hvis den ene av dem går på en smell. Kursutviklingen til PNOR skjønner jeg som tidligere sagt ingenting av.



thief
16.09.2021 kl 19:22 4126

Ja, de er jo ikke 100% like selskaper,men passer veldig godt å sammenligne. Ser vi på produksjon og net cash, så burde ikke petronor være noe dårligere stilt enn PEN,hvis de f.eks kommer med et kjøp på 3000k++🙂Da burde de ha en ganske lik mcap.Og når vi ser at mcap til PEN (som jeg også har påpekt er lavt priset) i dag er på ca 2.6mrd,skjønner man jo lett at oppsiden er kjempestor hos petronor,når vi har mcap på 1.4mrd!Og kjøp kommer garantert,spørsmålet er bare når og hvor stort🙂Finansieringen er jo i boks,som man kan lese i dag💰
Slettet bruker
16.09.2021 kl 20:43 4046

Fortsetter å plukke her, olje vil få en fin vinter prismessig og inntektene vil øke for pnor. Dvs at de vil tjene svært gode penger og de er godt finansiert for videre vekst. Det er nå man skal handle etter mitt skjønn, og fortsetter å plukke her på disse nivåene.
40something
16.09.2021 kl 20:55 4014

Jeg tror også at PEN prises av parametere slik som at det er mange som har øynene på aksjen og at volum og mcap spretter opp av at det er mange som liker aksjen.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 09:53 3681

Spillet er igang for å få mest mulig billig her nede. Skremmepost på 1,128, noen ligger å plukker under den.
thief
17.09.2021 kl 09:57 3741

Ja,ganske åpenbart 🙂Men tynnes vel ut med salg av emi aksjer nå!Da snur det fort oppover.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 10:08 3705

Blir FOMO da 👍
Ev88
17.09.2021 kl 10:53 3605

Skal bli spennende å se om det blir Aje eller nytt kjøp som kommer først. De snakket allerede om nytt kjøp på presentasjonen etter q1 så det kan smelle inn når som helst selvfølgelig. Vil være en gamechanger.
Redigert 17.09.2021 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2021 kl 10:58 3596

Gambia -oppdatering - Foreløpig forlengelse av Longstop -dato
16. september 2021 PetroNor E&P Limited (“PetroNor” eller “selskapet”) Gambia-oppdatering Foreløpig forlengelse av Longstop Date PetroNor (OSE-ticker: “PNOR”), det uavhengige olje- og gassutforsknings- og produksjonsselskapet med fokus på Afrika sør for Sahara , er glad for å kunne tilby følgende oppdatering angående sin A4 -lisens i Gambia. Som angitt i kunngjøringen 19. september 2020, der selskapet kunngjorde en forliksavtale med Gambia som resulterte i gjeninnføring av A4 -lisensen til PetroNor, hadde selskapet en periode på ett år til 18. september 2021 for å behandle data og fremdrift diskusjoner. PetroNor kunngjør i dag at den har mottatt fra regjeringen en tretti (30) dagers forlengelse til Longstop -datoen for lisensen. Selskapet venter nå på regjeringens svar på forespørselen om et helt års forlengelse til Longstop -datoen, noe som vil gjøre det mulig for selskapet å fortsette sine pågående diskusjoner med potensielle partnere. ***** For
Fluefiskeren
17.09.2021 kl 11:00 3589

Liker det ikke.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 11:46 3461

Men ikke kommentert
thief
17.09.2021 kl 11:48 3465

Ble kommentert med en gang den kom ut🙂Bare se tilbake i tråden
FkL
17.09.2021 kl 12:14 3413

Selvfølgelig ble den det og slik er det alltid. Alt dukker rimelig raskt opp her og diskusjon blir det alltid. Derimot så varierer det hva som engasjerer. Denne er det ikke mye mer å si om tenker jeg. Hva Gambia gjør vet vi ikke, men jeg vil tro at vi har lagt vår plan og eventuell progresjon i søknaden så får vi se. Selv om den ikke er med i kursen i dag så har den stor verdi. Hva tenkte du mer?
Redigert 17.09.2021 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
thief
17.09.2021 kl 12:22 3388

Den kommer jo uansett litt ut i rekka.Først er det congo,Aje og Guinea Bissau. Så eventuell forlengelse gjør ingenting. De klarer jo ikke gjøre alt samtidig uansett🙂
Fluefiskeren
17.09.2021 kl 14:12 3221

Jeg må si jeg tviler på at de får enda ett års utsettelse i Gambia. Er redd de begynner å bli rimelig lei nå.

Er forresten litt overrasket over at fattige afrikanske land satser så mye på fornybart som de gjør. Vi har sett fra Senegal og nå kommer også Gambia.

«Gambia Launches Ambitious Renewable Energy Projects»

Although The Gambia is actively exploring offshore areas to tap into hydrocarbons potential and aims to position itself as one of the new oil producing countries in the MSGBC Basin; by no means is fossil fuel development the only area in which the Gambian authorities are looking to boost the dynamism of the country´s energy sector. A number of ambitious projects are also underway by utilizing renewable energy technologies. Today, the main sources of energy in The Gambia are primarily firewood, electricity, petroleum imports, and Liquefied Petroleum Gas (LPG). But a number of renewable energy initiatives are in the works thanks to ongoing funding from individual countries as well as by multilateral institutions like the European Investment Bank (EIB). Thus, The Gambia is becoming increasingly well positioned to help diversify its energy mix by incorporating new sources of renewable energy.

https://www.petroleumafrica.com/gambia-launches-ambitious-renewable-energy-projects/


Bsingh
17.09.2021 kl 14:17 3212

De må så klart få lov til å være lei, men da er det jo en fordel og ikke gå inn i tvistesaker om og om igjen. Syntes de kan takke seg selv litt her også. ICSID prosessesen har kostet mye tid, men konklusjonen fra dems side var jo plutselig forlik. Som jeg ser det så går de til sak på ting. som de i etterkant forstår at de ikke kommer langt med. Men igjen, så er det jo fullt mulig at de (PNOR) ikke får utsettelse, selvom jeg selv mener at det er naturlig at de burde få litt tid til å se seg rundt, før de evt. plukker partnere og kommer til enighet med noen.
Redigert 17.09.2021 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.09.2021 kl 14:48 3158

Joda, men avtalen gjaldt jo bare ett år. På den annen side så begrunnes det meste av utsettelser overalt med korona. Det er jo et moment som kan telle til PNOR sin fordel.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 15:27 3084

De som vil dumpe emiaksjene sine har mulighet nå. Ligger ca 1mill ned til 1,09.
thief
17.09.2021 kl 15:38 3059

De sier jo senest i går at de jobber med flere potensielle partnere,på tvers av porteføljen 🙂Så de står nok ikke på bar bakke i Gambia eller Guinea Bissau!Så Gambia kommer neppe raskere i gang,med eventuelle andre på lisensen!
FkL
17.09.2021 kl 15:43 3076

Det blir spennende å se. Nå fikk de en utsettelse på 30 dager og jeg tenker at de må ha fått den for å kunne levere noe. Dokumentasjon eller liknende. Vi har jo ikke sett den nye avtalen, men i den gamle så hadde de betydelig mer tid for å rette opp dersom mål ikke ble oppnådd. Det vil forundre med om det ikke ligger tilsvarende i den nye.

Har lest mange artikler om energiutviklingen i både Senegal og Gambia. Har også lagt ut de mest interessante i trådene. De jobber bredt på mange plan for om noen år å komme til full strømdekning. Dette og det å kunne høste den økonomiske gevinsten innen petroleum står helt øverst på deres agenda.
Fluefiskeren
17.09.2021 kl 16:10 3023

Joda. Får satse på at det går bra. Og gjør det det ikke så har vi jo mye annet også. A4 kan vel oppsummeres med enorme ressurser og lav COS. Jeg tror ikke det er skutt ny seismikk på temmelig mange år. FAR gjorde det på A2og A5 i fjor. Regner med at det vil bli gjort det også på A4. TGS utførte for ikke lenge siden multibeam bathymetri samt prøvetaking av havbunnen i Senegal/Gambia. Der tror jeg vi var med og fikk inntrykk av at det var spennende resultater.

Det er bare det at jeg fikk litt flashback av meldingen i går.
Fluefiskeren
17.09.2021 kl 16:40 3018

Fint. Gir meg på den. Det var A2 og A5 som ikke var dekket. Høres jo logisk ut siden FAR har kjørt sin egen. Da er det altså ny seismikk også, men den er antakelig ikke ferdig prosessert ennå? Da blir det spennende hva de nå kommer fram til. Prøvde å finne reserverapporten, men fant den ikke. Kanskje inngår i Prospectus?
Redigert 17.09.2021 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.09.2021 kl 16:49 3010

Dette med Multibeam Bathymetry og prøvetaking er veldig spennende synes jeg. Ut ifra hva TGS sier ble det jo tatt en mengde prøver der hvor det var seep. Disse skulle studeres på et eksternt laboratorium, men det tar nok også tid.
FkL
17.09.2021 kl 17:09 2996

Jeg tror det, men er ikke sikker. Mener å huske at de skulle gå igjennom dette materialet.
FkL
17.09.2021 kl 18:19 3001

Synes også det er spennende og sammen bør jo slike målinger gi bedre treff enn kun seismikk.

Men, nå er det nok Guinea-Bissau som er første letelisens ut for vår del. Er egentlig ekstremt imponert over hvor billig vi fikk den.
Redigert 17.09.2021 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.09.2021 kl 18:35 2985

Hvor mye var det vi ga egentlig. Var jo en hemmelighet lenge, men jeg husker at det ble opplyst et eller annet sted som jeg ikke husker hvor var.
FkL
17.09.2021 kl 18:47 2980

Det ligger i prospektet til rep emi. Det er delt opp i flere deler. Kjøp av lisensen, betaling av utestående fra SPE til morselskap, seismikk og utstyr.

https://newsweb.oslobors.no/message/540484
Fluefiskeren
17.09.2021 kl 20:10 2846

Takk. Det ser jo veldig billig ut hvis jeg forstår det rett.
FkL
17.09.2021 kl 22:31 2698

Det ser ut til at FAR og PetroNor har som mål å ha sine planer for Guinea-Bissau klare i løpet av oktober. Det er ikke lenge til og det blir spennende å se om det kommer noen oppdatering rundt disse tider.

The Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licences in Guinea-Bissau have been extended for 3 years and are valid until 2 October 2023 during which time there is an obligation on the Joint Venture to drill an exploration well. FAR is working with new operator, PetroNor, to finalise the 2022 work program and budget for approval by the end of October. PetroNor and FAR are also undertaking a full review of a potential well location for the 2023 program with the Atum Prospect the key drill target.

https://far.live.irmau.com/irm/PDF/dc09c919-ee4a-4039-bab7-e82ed6433e68/HalfYearlyReportandAccounts
Fluefiskeren
18.09.2021 kl 11:22 2399

Vanvittig pris på naturgass nå. Fører til enorme strømregninger i Europa. Omregnet til oljeekvivalenter tilsvarer det 150 kr fatet,og høy pris forventes å holde seg.

« Gass har historisk vært priset til en rabatt i forhold til olje omregnet i oljeekvivalenter på 30 til 50 prosent, men har etter den siste tids oppgang vært priset denne uken til priser til mer en tilsvarende 150 dollar fatet, eller det dobbelte av oljeprisen, sier Omdal til NRK.»

Pengene renner inn her hjemme. Synd at gassproduksjonen fra Aje ikke er i gang. Gassprisene varierer mye mer enn oljeprisen fra region til region. Hva den nå er i Nigeria vet jeg ikke, men tradisjonelt er den høy i Asia. Man har mulighet til å produsere LNG på Aje og frakte den til Europa eller f.eks. Japan og selge den til svært mye høyere pris enn det jeg tror de får i Nigeria eller via WAGP rørledningen som går gjennom OML 113.

Blir spennende å se om de forandrer konsept, men det er nok også mye politikk her.

https://www.nrk.no/norge/gassmangel-sender-stromprisene-til-vaers-_-norge-haver-inn-1.15653515
Redigert 18.09.2021 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.09.2021 kl 12:15 2343

Vaker utvilsomt rundt et bunnpunkt i kursen nå, hadde flere skulle ut med emi aksjer hadde de benyttet mulighetene denne uken. Mye interessante triggere ut året, og det skal lite til for å sende kursen opp 50-100%.
FkL
18.09.2021 kl 13:10 2290

Aje er en slikt megatrigger for meg. Typisk avtale for PetroNor der vi har kjøpt noe billig med enormt utviklingspotensiale. Selskapet har estimert økning fra 2,5k til 25k bpd. Jeg tror de er meget nøkterne. Da går vi 10x+ bare der, pluss økning fra 13% til 17% eierandel i tillegg. Det tar litt tid, men veien videre synes veldig lys.
Fluefiskeren
18.09.2021 kl 13:37 2274

Litt synd at Ogo på nabolisensen bare blir stående og vente. Det var verden tredje største funn i 2013 og det største i Nigeria de siste 20 år. Ble boret to brønner. først en hovedbrønn og deretter et sidesteg som gikk ned i syn rift. På OML 113 er det et veldig analogt prospekt. Det er også estimert at Ogo kan strekke seg helt over i OML 123.

Men så var det Lekoil da som konstant er i konflikter.....

Nå denne:

https://www.energyvoice.com/oilandgas/africa/ep-africa/347042/metallon-sold-stake-lekoil/
thief
18.09.2021 kl 13:42 2276

Blir gull når godkjennelsen kommer🙂Da starter nok utviklingen av lisensen ganske så fort.Finansiering og planene er vel allerede klar!
Fluefiskeren
18.09.2021 kl 13:52 2249

Bare for å vise analogien mellom Ogo og prodpektet på vår lisens. Dette er en presentasjon fra tidligere OML 113 -partner Jacka. Tenker spesielt på side 5.

https://www.asx.com.au/asxpdf/20140610/pdf/42q3k5yj64q6d9.pdf
Redigert 18.09.2021 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
FkL
18.09.2021 kl 14:02 2230

Det har vært mye tull på OGO. Alt fra finansieringsproblemer til andre konflikter. Det var jo snakk om at det kunne bli samarbeid over lisensene og at vår nye FPSO kunne bli HUB i området. Vet ikke om jeg er så lysten slik de holder på.