Å kjøpe Mowi til 135 kr nå er en «no brainer»

Jensenpirken
MOWI 28.09.2022 kl 11:46 34804

Mange år med oppgang er skuflet bort i dag og ellers i høst. Og Et forslag som kanskje ikke blir vedtatt.

Uansett; dette er et kjempekjøp nå hvis man er langsiktig og har penger for å kjøpe.

Eg har bare aksjefond og stresser ikke med enkeltaksjer. Men anbefaler dere å kjøpe lakseaksjer etter et så stort fall on dere ha tilgjengelig kapital.

Good luck
Jensenpirken
13.12.2022 kl 15:06 9327

Løfter denne. Bra innlegg jeg posta.
komigjenbarba
15.02.2023 kl 08:56 9045

Kjøpte meg inn på 138 her etter nyheten om skatten droppet i høst.
Opp ca 30% siden den tid, så det er jo helt ok:)

Ålreit resultat for 2022 også - som forventa.
ibyx
17.03.2023 kl 10:39 8625

Trauste MOWI. Nå også som "hedge mot hissige oljeprisfall"
Dr_Eval
22.03.2023 kl 16:07 8472

Uvanlig volatil i dag?
finast
02.04.2023 kl 13:25 8130

Tror Mowi kommer med knall tall Q1. Ikke selg billig nå før tall slipp.
milk
02.04.2023 kl 18:47 8151

Tsja" Mowi er vel en "folkeaksje" som sjelden gjør de store svingningene.. Utbytte politikken er uslåelig, men hvor lenge?
nordnes
03.04.2023 kl 06:57 8130

Jeg håper -med grunnreteskatten- at Mowi prioterer utbytter fremfor vekst i Norge, dvs at investeringer droppes til fordel for utbytter.
Bennyfyfasan
18.04.2023 kl 08:28 7786

Jeg har bare en lyttepost, men ikke tvil om at dette er selskapet å eie.

Jeg er i tenkeboksen....
Slettet bruker
18.04.2023 kl 08:35 7791

Enig. Med alle kursmålene som foreligger, tidenes sterkeste laksepriser og dagens nyheter bør ein komme seg inn i denne aksjen så raskt som mulig. Blir påfyll i dag.

https://www.finansavisen.no/sjomat/2023/04/18/8001521/laksegiganten-mowi-tjente-322-millioner-euro-i-forste-kvartal

https://e24.no/hav-og-sjoemat/i/jlgb6n/mowi-fikk-et-driftsresultat-paa-322-millioner-euro-i-foerste-kvartal
Redigert 18.04.2023 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2023 kl 11:33 7658

Mowi: Analytikere ser kursoppgang etter kvartalsoppdatering
Oslo (Infront TDN Direkt): Analytikere ser positiv kursreaksjon i Mowi tirsdag etter selskapets kvartalsoppdatering.

Mowi fikk et operasjonelt driftsresultat på om lag 322 millioner euro i første kvartal, mot Infront-konsensus på 284 millioner euro. Slaktevolumet ble 102.500 tonn, mot ventet 97.600 tonn og tidligere guidet av selskapet på 98.000 tonn.

"Høyere volumer, sterkere oppdrettsmarginer og bedre Consumer Products enn ventet er driverne for det sterke resultatet", skriver Fearnley Securities.

Meglerhuset ser en oppside til konsensusestimatene for 2023 på fem til ti prosent etter oppdateringen.

"Vi mener dagens sterke oppdatering gir en berettiget positiv kursreaksjon i området 3-5 prosent", heter det.

Arctic Securities peker også på at oppdateringen var sterkere enn ventet som følge av høyere volumer og resultatet til Consumer Products, mens driftsresultatet pr kilo var fire prosent over meglerhusets estimat.

Sparebank 1 Markets peker på at driftsresultatet var 13 prosent over konsensus, og estimerer at fem prosent av det positive avviket fra konsensus er knyttet til høyere volum enn ventet, som mest sannsynlig gir en begrenset effekt på helårsvolumene, mens resten er relatert til sterkere marginer enn ventet.

"Vi tror konsensus ikke var fullstendig oppdatert etter de veldig sterke prisene som ble sett i mars, men selv om de faktiske markedsforventningene var nærmere 295-300 millioner euro, var marginene 3-4 prosent over 'oppdaterte forventninger'", skriver meglerhuset.

Sparebank 1 Markets mener vi kan se en positiv kursreaksjon på 4-5 prosent på bakgrunn av oppdateringen, på tross av at aksjen har vært sterk de siste dagene.
Dr_Eval
16.05.2023 kl 16:40 7246

Jeg solgte meg også ut. Gevinsten fra 135kr til 200kr ble for fristende i forhold til den politiske risikoen. Det betyr absolutt ikke at jeg ikke har tenkt å kjøpe meg inn igjen. https://www.finansavisen.no/sjomat/2023/05/16/8009315/mowi-sjefen-om-pollestad-utspill-dette-er-ikke-en-lek.?internal_source=sistenytt
mofs
02.06.2023 kl 13:27 6353

Nedjusterte investeringer er triste nyheter, men også forventet. Andre aktører vil sannsynligvis melde om mye av det samme framover. Så får vi se om stagnerende produskjon i Norge er tilstrekkelig til å holde prisene på laksen oppe i årene framover. Det er forventningene om høye laksepriser så lagt øyet kan se som aksjekursene avhenger av nå. Får lakseprisen seg en tur sørover, så kommer det en stygg marginkompresjon inn i bildet. Da kan vi få et skikkelig krakk i sjømatindeksen på Oslo børs. Vi får krysse fingrene og bare håpe at konsumentene fortsetter å kjøpe. Det er mye som taler for at konsumentene begynner å spare der de kan. Inflasjonen biter i hele verden.
milk
02.06.2023 kl 20:13 6219

Jo da, man skal være på alerten i disse tider! Men nå har det seg slik at forbruket av Lags(fisk)stiger betydelig mer enn forventet økning av produksjon. Vi får en underbalanse på 3-4 % . Salmar unnlot å kjøpe mer volum i sjø for 250 mill. Tidenes krakk i børskursene var det politikerne som forårsaket .. Nå henter vi oss gradvis inn igjen. Vi vil ikke få noe krakk i sektoren i overskuelig fremtid! Svingninger vil alltid forekomme. Så lenge selskapene betaler utbytte, er det ingen grunn til overdreven frykt. Kronekurs å inflasjon vil være ukjente faktorer hele tiden.. Næringen vil bestå uansett politiske eller valuta svingninger. Havbruksnæringen fremstår som meget resultat orientert å tar "flåsete" politikere på strak arm... Har snittet ned mye på Vedums lattermilde fremtoning :-D Det er ikke første gangen at en tosk av en politiker gir klingende mynt i kassa :-)
ibyx
20.06.2023 kl 12:33 5646

Et historisk blikk på storlaksen MOWI. Her er noen tall å "tygge på"!

Dato kurs. U23 kr/kg
20.6.19 183,9 61,85
22.6.20 166,8 69,23
21.6.21 222,28 57,64
20.6.22 232,36 96,66
20.6.23 175 110,08

Vi ser at kursen nå er kun noen prosent over coronavåren!
Så hvor stort er "konsensusfradraget" for MOWI egentlig? Sånn litt kjølig sett fra analytiker/businesssiden?
Det må jo være betydelig også sett i relasjon til kg/euro verdi?
Og det også for MOWI som har ca 40% ex Norge produksjon!
I forhold til 21 og 22 er kursen nå ca 25% lavere.
Er dette et uttrykk for "konsensusimpact" av lakseskatten?
På meg virker dette noe "furtent" ikke minst kilopris tatt i betraktning! 🤔
Redigert 20.06.2023 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
ibyx
21.06.2023 kl 09:27 5363

OK. Vi får ta en titt på "konsensus" da!
10 kjøp
3 hold
median kursmål: 234,48

Jøss. Er det bare julenisser der?
Er det mulig være så i utakt med markedet?
Får ta fram popcorn og vente på kutt.
ibyx
21.06.2023 kl 10:20 5297

Heftig shortangrep her idag! Liten tvil om det! :-)
ibyx
23.06.2023 kl 11:36 5070

Var tett på å ta ut 170 på onsdag. Men så kom rekylen.
Idag gikk den da!
Bør begynne å bli ganske så attraktiv nå med sine 40% ex Norge produksjon?
Appelsin1
11.07.2023 kl 16:36 4517

"Mowi ventes å få en omsetning på 1,3 mrd. i andre kvartal.
Mowi ventes å fremlegge et operasjonelt driftsresultat på 294 millioner euro for andre kvartal 2023. Omsetningen ventes til 1,3 milliarder euro.

Det viser gjennomsnittet av estimater Infront har hentet inn for TDN Direkt.

Åtte av analytikerne venter i gjennomsnitt et kvartalsutbytte på 2,08 kroner per aksje for andre kvartal 2023. Utbytteestimatene varierer fra 1,51 til 2,70 kroner per aksje, med en median på 2,0 kroner.

Ti av meglerhusene som har oppgitt anbefaling har kjøpsanbefaling på aksjen, mens en anbefaler salg. Gjennomsnittlig kursmål er 230 kroner per aksje, varierende mellom 175 og 250 kroner.

Deltagere: ABG Sundal Collier, Arctic Securities, BofA Securities, Carnegie, Danske Bank Markets, DNB Markets, Exane BNP Paribas, Fearnley Securities, Kepler Cheuvreux, Nordea Markets, Pareto Securities og SEB Equities."

Synes det er rart det ikke prates mer om billige solide aksjer med høy oppside her på hegnar.
milk
11.07.2023 kl 18:50 4420

Kanskje vi er "ferdig snakka" ;-) Jeg ytret på en annen tråd at jeg kommer til å selge LSG når kursen kommer over 50. Dette til fordel for bla MOWI .... Vi som har vert i sektoren i flere tiår, blir litt satt ut av dagens regjering.. Derfor blir det litt stille når sektoren blir styrt av inkompetente politikere. Men tro meg, vi kommer sterkt tilbake :-)
mofs
11.07.2023 kl 19:22 4393

Støtter deg der Appelsin. Jeg har også tatt fram kalkulatoren. MOWI prises i dag på ca. £16. Jeg kom fram til et FVE £22. Oppsiden er med andre ord betydelig, selv om jeg er klar over at jeg kanskje er i overkant bullish. Hvordan kom jeg fram til dettte estimatet?

1. På topplinjen har jeg lagt meg på en vekst på 5 % fra 2026 og utover. Årene fra 2023 +2025 bruker jeg konsensus tallene hos analytikerne. Denne topplinjeveksten er lavere enn MOWIs vekst de siste 7 årene, som har vært på ca. 7 %. Sjømat er fortsatt en vekstnæring, men jeg tror MOWIs vekst vil reduseres noe i takt med at selskapet modnes og blir større, så jeg mener min modellering er realistisk.

2. Når det gjelder EBIT-marginen har jeg lagt meg på ca. 17 % fra 2026. Det er et gjennomsnitt av NOWIs historiske tall og konsensus-estimatene som analytikerne opererer med de neste tre årene. Konsensus de neste årene ligger inne med en margin på litt over 20 %, så jeg mener også dette tallet er ganske realistisk..

3. Skattekostnaden har tidligere vært tilnærmet umulig å modellere. Analytikerkorpset tror nå på at skattene vil ligge på sånn ca. 40 % av EBT. Jeg har ikke noe bedre å komme med. Skattekostnaden har økt med ca. 15 % fra den gang jeg modellerte MOWI tilbake i 2022. Dette virker ikke helt urimelig med tanke på grunnrenteskatten og mixen MOWI har med norsk og utenlandsk produksjon. Jeg har modellert skattekostnaden som 35 % av EBIT fra 2026. Ellers opererer jeg som tidligere med konsensusanslag.

4. Når det gjelder depresiering & amortisering, capex, og forandringer i arbeidskapitalen kan jeg ikke se at det har skjedd så store forandringer på ett år. Her fremskriver jeg således bare historiske tall.

Risiko på nedsiden: Framtiden kommer selvsagt ikke til å bli så smooth som jeg modellerer den her. MOWI har tidligere gått gjennom fall både på topplinjen og i netto profittmargin. Lavere laksepriser kan eksempelvis bidra til volatilitet i det korte bildet. Kvartaler med dårligere drift kan også oppstå. For investorer som står i stormen, er det mye som tyder på at de vil få betalt til slutt, hvis en kan regne med at framtiden blir sånn noenlunde lik selskapets historie.

Risiko på oppsiden: Den mest åpenbare risikoen her er selvfølgelig at skattekostnaden reduseres etter neste valg. Kronekursen kan også svekkes ytterligere, noe som er positivt for lakseprisene i NOK. I tillegg tror jeg AI vil bidra til å heve profittmarginen, men jeg har ikke tatt meg bryet med å modellere dette inn, selv om jeg tror effekten kan være betydelig.

Bare for ordens skyld så opererer jeg med en kapitalkostnad på 11 %. Etter mine beregninger burde derfor MOWI gi en avkastning på ca. 14 % annualisert sett i et lengre perspektiv basert på dagens aksjekurs. Risk/reward ser derfor ok ut i mine øyne.

NB! Jeg skal Modellere SALM i morgen, så da er det bare å vente i spenning mine klakkører.
Redigert 11.07.2023 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
mofs
11.07.2023 kl 19:33 4376

Jeg bør også nevne at jeg modellerer i Euro. Det er bare for å gjøre det enkelt for meg selv. Som dere alle vet, så har krona vært litt koko, noe som i seg selv gir en del støy, når en skal modelere.
Babbai
11.07.2023 kl 21:03 4301

Salmar blir interessant. Spesielt siden Pareto kjøpte masse nettopp. 325000 aksjer på gårsdagens liste. Det er en stor post, ref. også min kommentar på Salmartråden i dag tidlig
milk
11.07.2023 kl 21:51 4258

"modellere"?? hadde det ikke vert enklere å "vurdere" eller analysere ?? :-D
mofs
11.07.2023 kl 22:46 4181

Kanskje modellere er feil språkbruk. Likevel synes jeg det er et godt begrep når vi snakker om en verdivurdering. En modell er en idealframstilling av virkeligheten. Fordi det vi kan si med 100 % sikkerhet, er at modellen ikke kommer til å gjenspeile virkeligheten til fulle. I finansielle modeller er det umulig å sette tall på ting vi ikke vet. Tenk bare på det som har skjedd de siste årene. Pandemi, skattesjokk og kronefall. Alt dette betyr masse for verdien av MOWI. Hvem modellerte dette i 2019? I framtiden vil det ganske sannsynlig skje like spinnville og uforutsigbare hendelser. Likevel er ikke modellen totalt unyttig. Den forteller at dersom vi tror MOWI fortsetter den utviklingen vi har sett det siste tiåret (produksjon, salg, drift og investeringer) og om vi i tillegg har fornuftige/realistiske forventninger om framtiden, så kan vi anta at MOWI vil være en god investering over tid. Legg merke til at en verdivurdering ikke betyr noe som helst for hva markedet kommer til å gjøre i morgen, neste uke, eller kanskje neste år. Håpet er at dersom vi finner en undervurdert aksje, så håper vi at den før eller siden skal gjenspeile dets iboende verdi. Sikker kan vi riktignok aldri være. Alle investeringer er et steg inn i det ukjent. I framtiden kan vi plutselig få kronestyrkelse, konsumentenes vaner kan endres, konkurransen kan bli sterkere etc. etc. Ditto kan det skje masse positivt. Basert på en totalvurdering mener jeg at MOWI er undervurdert her, selv om dette er tuftet på et teoretisk ideal.
Babbai
12.07.2023 kl 12:22 3963

mofs, jeg hadde satt pris på om du hadde tatt en rask titt på Akva Group. Som nevnt har Pareto lastet i Salmar (mye forrige uke), Lerøy og Auss. I tillegg har de økt fra 1,4 mill til 1,7 mill aksjer i Akva Group i det siste. Akva Group leverer både utstyr til tradlaksindustrien og til landbasert (f.eks. Nordic Aqua Partners). De har også Israel Corporation på eiersiden - et selskap som også er hovedeier i NOAP. Dersom de landbaserte prosjektene lykkes, tipper jeg de kommer til å kjøre på med dette i Israel og andre land. Som nevnt på Tekinvestor, er det også spennende at Akva Group leverer utstyr som kan redusere lus for tradlaks, og at ca. 150 lokasjoner i Norge (rundt 1/3 var det vel) har over 60m dybde og kan bruke merdene eller teknologien de utvikler der laksen vil senkes ned under lusebeltet. Sinkaberg Hansen har testet og resultatene er i følge Akva Groups Q1-pres lovende.

Når selskapene nå får tilbake investeringsviljen og må vokse videre, tror jeg Akva Group vil se en reprising og at salget av postsmoltutstyr vil øke. Jeg tror det er derfor Pareto har lastet. De satt ned kursmålet fra 70 til 65 i det siste, men har jo kjøpt selv på 66 så det er jo egentlig bare latterlig...
Redigert 12.07.2023 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
mofs
12.07.2023 kl 12:37 3969

På en regnværsdag, kan en gjerne leke seg litt på excel. Skal sette i gang med SALM straks. Får se om jeg kan begynne på AKVA. I min verden fordrer en god valuering at en også kjenner til kvalitative egenskaper til selskapet. Jeg er aksjonær i SALM og har hatt MOWI på watch-listen lenge. Således kjenner jeg selskapene litt bedre, noe som er hjelpsomt når en skal sette tall på framtiden. Siden du kjenner AKVA mye bedre enn meg Babbai, så får du gi innspill på om mine input virker fornuftig, for en slik betraktning kommer bare til å bli en kladd basert på mean reversion etc, fra min side, men vi kan ta det derfra. Ellers venter jeg spent på CPI fra USA. Noen tror at vi kommer til å se 2 tallet på overskriftinflasjonen.
mofs
12.07.2023 kl 19:38 3818

Da er SALM-valuasjonen lagt ut under SALM tråden. Negative betraktninger (det er vel mest av de tenker jeg) tas i mot med takk. Det er sikkert ting jeg har oversett, ikke har klart å ta høyde for.
Redigert 12.07.2023 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
mofs
12.07.2023 kl 21:33 3683

I USA kom CPI inn på 3 % i dag, som var "bang on estimate". Mer gledelig var det at kjerneinflasjonen kom inn på 4,8 %. Derfor stiger aksjemarkedet i dag, samtidig som krona styrkes. Mange i markedet tror nå at det kanskje blir bare en renteheving til fra FED. Vi står nå i en situasjon hvor FED gradvis tar foten av rentepedalen, mens Norges Bank må trykke skikkelig til. Dette betyr at krona kan styrkes midlertidig, Jeg ser derimot ingen grunn til å tro på at trenden med lavere topper og enda lavere bunner i det langsiktige kronecharteret er i ferd med å brytes. Dette bygger opp under aksjekursene til sjømatselskapene på lang sikt.
Redigert 12.07.2023 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
finx
25.07.2023 kl 20:37 3031

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/mQnnJv/statsministerens-kontor-vet-ikke-hvilke-aksjer-statsraadenes-naermeste-medarbeidere-eier?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Hvis noen hadde gått litt i dybden her så er det sikkert noen som hadde begynt å få litt kalde føtter.
Når lakseskatten kom så var det jo mange som viste dette og tipper det er mange som shortet og solgte i denne regjeringen blir jo bare mer og mer kri minelle for hver dag. Borten mo virker jo å være litt smågangster så hvorfor skulle ikke rådgiverne være like. Men de er vel ikke noen som gidder å rote i dette,. For sjornalistene har vel sine svin på skogen de også.
ibyx
23.08.2023 kl 12:26 2289

Det var gjerne Mowi som ble oppgradert igår da? (skikkelig god respons i markedet her...eh, igår da..)
Barberer kursmål over hele fjøla
Syv oppdrettsanalytikere kutter i kursmålene etter skuffende resultater, og særlig bedre er det ikke for shippingsektoren. Kun én aksje blir justert opp.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/08/23/8031045/bred-nedjustering-av-kursmal-fra-analytikerne-onsdag

Timing is everything... :-)
Mulla3
23.08.2023 kl 14:37 2222

Som utbytte aksje er Mowi en dritt i 2022 betalte de ut 1% i utbytte. Belship 28%
Dr_Eval
23.08.2023 kl 15:15 2212

1% hvert kvartal blir 4% årlig, men du har helt rett i at det ikke er størrelsen på utbytte som er mest tiltrekkende for å investere i Mowi. Inngang til 135kr etter Vedum og utgang til 205kr ga nesten 52% avkastning for min del. Har tidligere hatt enda bedre avkastning med inngang til 150kr høsten 2020 og utgang til 250kr. Det var også en "no brainer". Jeg tror at at det et mulig å få god avkastning i fremtiden også.
Redigert 23.08.2023 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
ibyx
23.08.2023 kl 15:29 2236

1%? Bare vås.
Utbytte samlet i 2022 var 7,35NOK
Er vel av de mer stabile på utbytte. Hvordan forholder det seg med Belship?
La oss se på et pre-coronaår: 2019-2020
Belship:
https://newsweb.oslobors.no/search?category=1101&issuer=2221&fromDate=2019-01-01&toDate=2020-01-01&market=&messageTitle=
Sum: 0,05NOK
Mowi:
https://newsweb.oslobors.no/search?category=1101&issuer=5063&fromDate=2022-01-01&toDate=2023-01-01&market=&messageTitle=
sum: 10,4NOK

milk
23.08.2023 kl 20:41 2179

Noen skyter fra hofta å håper de treffer... Mulla traff Allah... :-)
ibyx
02.09.2023 kl 13:17 2002

Nå som tiden igjen er inne for å gå på laksetoget, hvordan er ståa i analytikerkorpsets vurderinger?
Rangert etter størst oppside i kursmål. (k=kjøp osv)

Auss 76,7 106 4K 1h 38%
Lsg 43,84 58,95. 7k 2h 1s 34%
Bakka 532 636 6k 4h 20%
Gsf 77,3 90. 9k 1h 18%
Mowi 192 223 11k 3h 1u 16%
Salm 524 559 9k 2h 2s 7%


Dette fordeler seg i 3 "stemninger". AUSS og LSG øverst i en klasse for seg! Et problem er at de historisk kan være ganske trege å fyre opp? Men 20% opp innen nyttår er likevel realistisk? Kanskje også 25%+!
Hovedfeltet Bakka, Mowi og Grieg har gjerne ganske realistiske mål og bør også kunne prestere opp mot 20% innen nyttår!
Bakka og Grieg kan være litt "ville" eller volatile om man vil. De kan fort frese av sted. Nedsiden bør være godt tatt hånd om allerede! :-)
Salmar som den beste i klassen over år sliter for tiden med også med en flagget short. Dette påvirker gjerne noen av vurderingene eller vice versa?
Mener likevel at oppsiden kan være det dobbelte prosentmessig. 12-15% innen nyttår?
Vel vel. Alt med et par klyper lørdagssalt! :-)
Uansett. Det er nå lakseprisene sesongmessig/historsik er i bunn!
Vedumsporet bør vel nå være vel fordøyd? Liten grunn til å anta en slags repetisjon av hva som skjedde ifjor!
🎣 :-)
kfr forwardpriser her: https://fishpool.eu

PS. Landbasert med Salmon Evolution i tet kan gå styggmye når/dersom kvalitetsvolumene kommer..
Kanskje er den en skikkelig joker å kjøpe nå som ASA får så mye pepper? :-)
Måtte over til Marketscreenr for å finne tallen her! Man skal ikke beskylde analytikerne for ikke å se potensialet! 😅

Mean consensus
BUY
Number of Analysts
5
Last Close Price
6.200NOK
Average target price
10.80NOK
Spread / Average Target
+74.19%
High Price Target
12.00NOK
Spread / Highest target
+93.55%
Low Price Target
10.00NOK
Spread / Lowest Target
+61.29%
Redigert 02.09.2023 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Babbai
02.09.2023 kl 14:14 2068

Salmon Evo i tet? NOAP er nok det beste der ute. Se på teamet deres + tech. De ligger også i markedet som betaler best.

ASA er en vits, men det er ikke noe nytt. Teamet taler for seg. Det gjør NOAP-teamet også, men i positiv forstand.

Mange glemmer også Akva Group, men det gjør ikke Pareto som stadig kjøper. Israel kjøpte seg inn over 90 og snart kommer investeringsviljen gradvis tilbake i Norge. De nedsenkbare merdene er også en vinner fremover og når NOAP lykkes med landbasert, vil flere ha utstyr fra Akva.
Redigert 02.09.2023 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
ibyx
02.09.2023 kl 14:56 2061

Men landbasert er fortsatt i en kategori som gjør at sesongsvingninger foreløpig bare har psykologisk smitteeffekt... tenke jeg.
Så Tradlaks og Landlaks er lite sammenlignbare inntil volumene kommer og kanskje også stabiliserer sesongvariasjoner etterhvert! :-)