$$$PGS$$$ "Oppgradert sov-i-ro-aksje med nye bedre vilkår"👏👏👏

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
04.04.2023 kl 19:47
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 22.03.2023 kl 09:26 310183

PGS: S&P GLOBAL RATINGS OPPGRADERER RATING TIL "B-"
Oslo (Infront TDN Direkt): S&P Global Ratings oppgraderer PGS' langsiktige utstederkredittrating til "B-" fra "CCC+". Ratingen tas samtidig av "creditwatch", hvor den har vært med positive implikasjoner siden 6. mars.

Det fremgår av en melding tirsdag.


👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


Elg_1

B- er veldig mye bedre en CCC. Dette vil bli lagt merke til.


👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


oppturen

Og de gamle lånene blir 1% poeng billigere ! 😀
Redigert 04.04.2023 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
Botafogo
23.03.2023 kl 21:50 4683

Har egentlig ganske høy toleranse, men schizofrene backtradere, sleipere enn italienske lommetyver, kan jeg styre meg for. Jeg tror faktisk ikke at jeg hadde klart å se meg selv i speilet om det var sånn jeg tjente til livets opphold. Men det er bare meg. Folk er forskjellig.
Kontur
23.03.2023 kl 22:01 4633

Respekt og ydmykhet for andres meninger er en viktig egenskap. Men vanskelig å etterleve når en og samme person. Som f.eks deg kommer med helt motsatte signal, ståsted, mening med bare timers mellomrom.
Store børsnoterte selskaper som PGS og andre endrer seg jo ikke ene og andre vei helt fundamentalt fra en dag til neste og så tilbake igjen fordi noen tradere driver å jukker tiøringer. PGS er et seriøst selskap med mange dedikerte ansatte som tar jobben sin på fullt alvor. Selskapet har klart å komme seg gjennom en utrolig tøff og lang periode og går nå etter alle solemerker å dømme inn i en mye bedre oppgangstid. Litt mer langsiktig enn dag til dag basis må vel selv en skarve hobbyinvestor på dette forum klare å være. Utrolig ødeleggende at det ikke kan gå an at vi her inne diskuterer for og imot, gode og dårlige parameter, osv. Og, det har ingenting med haussing eller baissing å gjøre, det har med å ha en diskusjon som går an å forholde seg til å gjøre.
Alby
23.03.2023 kl 22:09 4553


Skulle vel snart være tid for oppdrag i engelsk sektor ?
CapitaL
23.03.2023 kl 22:19 4427

Mener du at flytende havvind ikke er et aktuelt businessområde for PGS?
VantageVolante
23.03.2023 kl 22:23 4386

Det er havbunnsmonterte anlegg som trenger seismikk.
Slik som den i UK nå, og den gigantiske utenfor New York som kommer.




Obxserver
23.03.2023 kl 22:26 4359

Tror du virkelig de AUV'ene fra "Argeo" skal kartlegge store vindpark områder og Olje og gass surveyer? PGS har allerede denne teknologien via eierskapet i OFG(Ocean floor geo). Her bør du grave litt dypere i hva PGS driver med og besitter av teknologi.
VantageVolante
23.03.2023 kl 22:28 4322

På Q4 og CMD får du inngåene kjennskap til oljeselskapenes "demands for the future". Dette også på q1 og CMD rapport i skriftlig versjon.

Det forholder jeg meg til.
CapitaL
23.03.2023 kl 22:31 4275

Vet ikke.. er 256 km2 stort eller lite? og jeg har da vitterlig ikke snakket om annet enn havvind i denne sammenhengen.

Her er forresten en link til:
https://www.ngu.no/nyheter/satsing-pa-havvind-krever-kartlegging-av-sjobunnen

VantageVolante
23.03.2023 kl 22:35 4255

Man trenger ikke svære seismikkskio for å kartlegge havbunnen, man bruker seismikk for p kartlegge det som er UNDER havbunnen.

Hvorfor dras det inn momenter her som ikke har noe med PGS sin buisness å gjøre?
Sweetspot
23.03.2023 kl 22:41 4186

Seismikk brukes til de bunnfaste turbinene. Det du nevner over er flytende vindpark..
Må skille mellom snørr og bart 🥸
CapitaL
23.03.2023 kl 22:45 4168

Jeg forstår det.. Jeg forstår også at når et selskap skal ut og hente penger, masse penger, må de uttrykke positiv tro på fremtiden. Jeg ville ikke kun brukt bare selskapets uttalelser som investeringsgrunnlag iallfall, men også søkt andre kilder. Beklager om jeg høres negativ ut.. jeg er ikke det, men synes det må litt mer kjøtt på beinet før jeg vil kalle dette en supersyklus. De kommende Q-rapportene vil jo gi en viss pekepinn på det.

Det med havvind er jo et vesentlig poeng på tråden.. hvis det da er uinteressant med PGS tjenester på en del av prosjektene innen havvind er det faktisk greit å få frem det da..
VantageVolante
23.03.2023 kl 22:48 4138

Akkurat ja. Ubemannede seismikkfartøy som drar streamere med ubemannede hjelpeskip for avfyring av seismikk.

Se her'a folkens. Og dette mener orakelet med 2 ansikter er morsomt.

Noen andre får fortsette denne kampen, hvis det overhodet er noen som gidder etter at han skrev dette.
Erre muuuulig? Er Ris3 på trappene? Dette overgår jammen meg Ris1short fra tidligere idag

Jeg skrev at seismikk fra ubemannet fartøy ikke er mulig ifm havvindpark vs seismikkskio som skal bruke 170 dager på jobben, at der da ville ta sjukt lang tid.
Er sikkert teoretisk mulig med micro p cable hengende i badebuksa di også, der du svømmer utenfor New York til du er 100 år.

Men det er særdeles lite praktisk. Sier som deg: SKJØNTE DU DET NÅ?????

Jeg er heller ikke så akutt påståelig som deg, så jeg skrev også at jeg IKKE skal utelukke at flere enn PGS kan utføre p cable seismikk.
Djeeezess altså, FOR en mann.
Tigerberget
23.03.2023 kl 22:49 4147

Det blir som å sjekke om det er tang på 20 meters dyp før du skal ut å svømme.
VantageVolante
23.03.2023 kl 22:55 4112

Fin og kritisk tilnærming du har der, man må søke info fra flere hold.
Men jeg tenker at PGS ikke lyver om hva kundene deres sier, derfor er det lurt å høre hva ledelsen i et selskap man vurderer inngang i faktisk sier også.

Og i fare for p være besserwisser, men jeg tror nok de fleste forbinder pgs med seismikk. Det sier seg selv at flytende havvindparker ikke behøver utredninger om hva som befinner seg under havbunnen, slik det gjør når havvindanlegget er montert et stykke ned under bunnen.
Slettet bruker
23.03.2023 kl 23:05 4079

Dette er Rishioso 3 ja, han er ikke inne eller ute, men gal! Ubemannede fartøy skal ta over seismikk. Så bra! Da ble det endelig og etterlengtet avklart👌

Ser frem til Q1 jeg! Det blir spennende. Så klart, kan bli skuffet, men har høye forventninger.

Rishioso da… nå tippet det litt over da. Har du det bra? Inne, ute eller heilt der ute? Store hamburgere?

skadi
23.03.2023 kl 23:08 4073

Jesus, er det ikke nok å diskutere med en type som riskokeren her inne dagen lang?
Skal vi begynne med neste "tullingen" som kommer drassende med 256 km2 (nusselig) og ikke klarer å skille mellom flytende og havbunn faste vindinstallasjoner? Fyren påstår at han graver litt, jeg påstår at han ikke klarer å skille en spade for en harke.
VantageVolante
23.03.2023 kl 23:11 4072

Han sitter kanskje og legger en slagplan sammen med hr PMS akkurat nå.

Akkurat den tenker jeg at opptil flere her skjønner hva (hvem her inne) jeg sikter til, når de leser dette.
Sweetspot
23.03.2023 kl 23:11 4143

Satse på en ny dag i morgen uten tull og tøys, bare party🥳

https://m.youtube.com/watch?v=le1QF3uoQNg
Redigert 23.03.2023 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
23.03.2023 kl 23:16 4143

Hehehehehehe, lov å håpe. New York New York, den er på vei.

Jeg tipper dessverre at tråden kommer til å dø ut av seg selv om det fortsetter slik.
Rossen er lei. London er taus. Normalone er lei. TonyB tok en pause. Osv.

Synd. Veldig synd.
Redigert 23.03.2023 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
skadi
23.03.2023 kl 23:24 4119

Like greit. Over til discord slik som MPCC folka har gjort det. Kan finansavisen selge sine abonnement til DnB ansatte. Og riskokkeren selvsagt.
china
23.03.2023 kl 23:36 4098

Topp50 er forøvrig omtrent uendret. Man har jo en Pgs tråd for inviterte. Da slipper man all negativiteten.
BIFFogBÆRNÉ
23.03.2023 kl 23:46 4011

Takk for gode bidrag! Fortsett med det! Mye folk innom her som leser deres gode innlegg!
jaroas50
23.03.2023 kl 23:47 4003

Antageligvis er det ikke mer å diskutere, nå blir det stort sett oppgulp som har blitt diskutert til det kjedsommelige. Nå er det agendaen til Ris som er det mest interessante. Sannheten er vel at han, antar at det er en han, har hatt rett en rekke ganger, når vi ser på kursutviklingen. Det faller noen tungt for brystet
Redigert 23.03.2023 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Liffo
24.03.2023 kl 00:23 3865

Trur ikkje det som blir skrevet her påvirker kursen so mykje, er nok større og sterkere krefter som styrer… perfekt å trade, perfekt og legge i skuffa… men for å ha litt action ja takk begge deler…
Longline
24.03.2023 kl 00:40 3829

Der er jeg helt enig.Ja takk begge deler..Så har vi Hvalrossen som setter en ekstra spiss på de hele🤩
p-samue
24.03.2023 kl 05:00 3607

Jeg har følgt med en stunn på dette flotte forum men er vel litt oppgitt over al den dritt som slenges høyt og lavt. Mange her med nervene utenpå skjorte. Se til å få de inn under igjen og prøve å tolerere andre sine synspunkter litt mere. Det kommer øke mange sine forventede livsalder på dette forum. Jeg har for ovrig mange PGS og sitter long (som om noen her har med det å gjøre). Dere eldsjeler gi ikke opp, Hvalross og Ris og alle andre, et godt forum trenger dere alle. I tillegg en hurtigere nedbetaling av gjeld enn planlagt burde jo medføre store utdelinger om ikke alt for lenge. Jeg er optimist og jeg tror på oljeservice i bransje jeg har et halvt liv erfaring fra. Greetings og god morgen Forum PGS.
Slettet bruker
24.03.2023 kl 06:08 3525

Det var ikke lett i disse dager å få en skikkelig finansiell løsning! Vær fornøyd med PGS løsning!

Softox: Har ikke landet finansiering
https://aksjelive.e24.no/article/VPa4qd
Tigerberget
24.03.2023 kl 06:14 3516

Ja det var mye støy i går.

Får håpe på en bedre dag i dag.

Hadde vært mye roligere hvis Ris var enten ute eller inne.
Det er jo vinglingen hans til egen vinning folk blir irritert over.
Samsung11
24.03.2023 kl 06:35 3402

Ganske enkelt: ignorer brukeren og la vær å mate klapperiet.
oivindl
24.03.2023 kl 06:42 3385

"Sannheten er vel at han, antar at det er en han, har hatt rett en rekke ganger, når vi ser på kursutviklingen. Det faller noen tungt for brystet"

Husk nå på at i betydningen "rett" når det gjelder kursutvikling, er det i hovedsak opp eller ned som blir diskutert, altså 50/50 sjanse for rett rent statistisk. Å ikke få rett innimellom med alle de spådommene Rischioso kommer med, er nærmest en umulighet.

Vurdere heller hvor konsekvent han og andre er i sine vurderinger og konklusjoner. Er premissene gode og korrekte, og er vurderingene som gjøres på bakgrunn av disse logiske og rasjonelle? Kommer du til ulike konklusjoner basert på de samme premissene fra dag til dag eller uke til uke, er det enten noe galt med premissene eller konklusjonene eller begge deler.

Innleggene til Rischioso angående shorting og short register, er jo eksempel på hvor galt det kan gå.

Alle som skriver her inne bør være forberedt på at innleggene utsettes for en kritisk vurdering, det handler om å være kritisk til de kildene man bruker, spesielt på et anonymt diskusjonsforum.

Det forumet trenger, er ikke flere innlegg om raketten tar av eller om shorterne skjelver i buksene eller har full kontroll, noe de visstnok gjør sånn ca annenhver dag.

Det er en grunn til at det etter hvert har kommet en rekke nettsider som faktasjekk opplysninger eller påstander som legges frem på nett, eks faktisk.no

På et forum som dette, er det brukerne selv som må gjøre jobben, og de som stadig vekk utmerker seg som uetterrettelige, bør ikke bli overrasket om det blir lagt merke til og påpekt.
Redigert 24.03.2023 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2023 kl 06:49 3346

"Jeg er ikke risist, bare risbevisst" var det en som sa, før han gaffla innpå havregrauten og gikk te arbeid.

Ps Gamle-Peggy er tilbake
🚂🚃🚃🚃
Sweetspot
24.03.2023 kl 06:51 3337

🚀🚀🚀 Raketten tar av nå snart 😜
jaroas50
24.03.2023 kl 07:18 3126

Bedre dag i dag ? Aksjen steg 5.5% igår etter positiv Pareto-analyse. Kan jo ikke bli stort bedre enn det. PGS hadde jo også maks uflaks med refien. Uten bankkollapsen hadde man landet på 11.5/12% rente. istedet ble det 14.2% og slikt koster naturligvis. Men man måtte gjøre er valg og det ble gjort. sa Pedersen selv
Redigert 24.03.2023 kl 07:29 Du må logge inn for å svare
oppturen
24.03.2023 kl 07:21 3120

Lite nytt, det der viste vi jo.
Når det gjelder «ikke rom for utbytte» er jeg 100% sikker på at det er journalisten sin oppfatning. ( han har vært useriøst negativ til PGS før )

Obligasjonslånet er ordnet slik at man må betale ekstra gebyr ved nedbetaling før tiden. Etter 2 år er det dyrt, etter 2,5 år kan det være at det lønner seg med ny refinansiering ( nedbetaling av $100-150 mill og nytt lån med beste rente på $300-350 mill)
Nå får vi Q1 tall rett etter påske, jeg tenker vi da ser på kontrakt ratene hvor veien går videre 😉
(Nettogjelden er nok nærmere $400 enn $500 etter Q1 2024