Her er ny, røffe Ford Ranger
Fords arbeidshest Ranger kommer i ny drakt og med nytt utstyr.

Ford har nå avduket en tøff og smart ny Ford Ranger, en ifølge importøren kompromissløs kombinasjon av robuste egenskaper, dyktig håndverk og avansert teknologi. Nye Ranger vil bli solgt i over 180 land på verdensbasis, og kommer til Europa tidlig i 2016.Modellen ble nylig avduket på den internasjonale bilutstillingen i Bangkok, og vil utvilsomt ytterligere bedre Rangers salgsresultater i Europa, som i 2014 økte med 40 prosent sammenlignet med året før.- Nye Ford Ranger tar med seg høyere komfort og ny teknologi inn i denne klassen, uten å gi avkall på de egenskapene våre kunder krever, fastslår Johnny Løvli, salgssjef for nyttekjøretøy hos den norske Ford-importøren. - Sammen med en fullstendig ny og utvidet Transit-serie er Ranger en viktig del av Fords totalt fornyede nyttekjøretøyprogram, som fortsetter å styrke sin posisjon i Europa - og i Norge, fastslår Løvli.Ford Ranger forblir et av de mest anvendelige kjøretøyene i sin klasse. Med en klasseledende vadedybde på 80 cm og med en bakkeklaring på 23 cm er den utformet og konstruert for å håndtere det mest ekstreme terreng med letthet. På alle versjonene sørger en elektronisk kontrollert overføringskasse for at sjåføren kan skifte fra 4x2 til 4x4 med en bryter i midtkonsollen i opp til 120 km i timen. For krevende off-road situasjoner kan sjåføren kople til lavgirserie 4x4, mens en elektronisk lås på bakakseldifferensialen forbedrer hjulgrepet under vanskelige kjøreforhold. En annen sterk egenskap er at Ranger kan trekke tilhengere på inntil 3,5 tonn.For maksimum effekt og dreiemoment tilbyr Ford den nyeste generasjonen av sin 3.2-liters 5-sylindrede TDCi dieselmotor. Det betyr 200 HK og 470 Nm dreiemoment.Nye Ranger kan leveres med to versjoner av den nyeste firesylindrede 2.2-liters TDCi dieselmotoren med effekter på 130 HK og 160 HK. Dette er motorer som gir betydelig forbedret drivstofføkonomi og samtidig mer effekt enn dagens dieselmotorer på 125 og 150 HK.