<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Færre klager på servicen i Nav

Færre klaget på servicen i sitt møte med Nav​​​​​​ i fjor, men fortsatt har over 5.000 brukere noe å utsette på etaten.

Publisert 2. mars 2016
Oppdatert 2. mars 2016
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 87 ord
lead
Sigrun Vågeng. Foto: Scanpix
Sigrun Vågeng. Foto: Scanpix

Nav har registrert i alt 5.196 klager på servicen i 2015. Det er 716 klager, eller 13 prosent, færre enn i 2014, melder Nav selv.Etaten tror at noe av nedgangen skyldes enklere tilgang til saksbehandler og økt utvikling av selvbetjeningstjenester. Flest klager er knyttet til saker om arbeidsavklaringspenger, fulgt av sykepenger, dagpenger og uføretrygd.– Vi må bli flinkere til å gi korrekt og forståelig informasjon. Derfor fortsetter vi klarspråksarbeidet, vi styrker nav.no, og vi jobber for å frigjøre ressurser til oppfølging, sier arbeids- og velferdsdirektør Sigrun Vågeng.