Til kamp mot Spotify

Spotifys norske konkurrent, Wimp, har inngått et samarbeid med Canal Digital. Det kan gi svenske Spotify betydelig vanskeligere konkurransevilkår i Norge.

Publisert 19. feb. 2011 | Oppdatert 16. des. 2013
+ mer
lead
De svenske Spotify-gründerne Daniel Ek og Martin Lorentson kan få hardere konkurranse i Norge. Foto: Spotify
De svenske Spotify-gründerne Daniel Ek og Martin Lorentson kan få hardere konkurranse i Norge. Foto: Spotify

Den norske musikkstreamingstjenesten Wimp har inngått et samarbeid med Canal Digital. Det gjør tjenesten gratis for 700.000 tv-kunder, skriver Finansavisen.Avtalen innebærer at tv-distributøren i løpet av våren gir kundene tilgang til musikktjenesten som en del av tv-abonnementet, uten noen tilleggskostnad. Hittil har Wimp kun vært tilgjengelig som abonnementstjeneste.Denne avtalen bidrar til å løfte vårt digitale underholdningstilbud til et nytt nivå. At vi nå kan inkludere Wimp i tv-abonnementet til rundt 700.000 kunder tror vi vil endre måten mange nordmenn konsumerer musikk på, sier informasjonsdirektør Kenneth Tjønndal Pettersen i Canal Digital.Wimp er norsk streamingtjeneste utviklet av Aspiro Music og leveres i Norge av Aspiro og Platekompaniet i samarbeid med Telenor.

Nyheter
Næringsliv

Informasjon om bruk av AI