<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
BMW iX1 oppfyller mange av kravene nordmenn har til en ny elbil. Nå er bilen kommet til Norge.
+ mer
Journalist Håkon Sæbø tester BMW iX1 Foto: Michael Groth

Kan bli superpopulær i Norge – her er tre ting du må vite om nye BMW iX1

Den tar 75 kilo på taket og kan trekke 1,2 tonn. Elektriske BMW iX1 har i tillegg flere andre egenskaper som kan gjøre dette til en suksess i Norge.

Publisert 13. des. 2022 kl. 09.03
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 167 ord

Det er 13 år siden første generasjon BMW X1 dukket opp på markedet. Nå er tredje generasjon kommet til Norge, men denne gangen er det en fullelektrisk versjon BMW presenterer. 

BMW iX1 er bare 4,5 meter lang, men i videoen over får du vite hvor god plassen egentlig er, og hvorfor dette kan bli en svært populær bil i Norge når leveringen for alvor starter i 2023. Full test av BMW iX1 kan forøvrig leses her. 

Populær

Siden introduksjonen i 2009 har BMW X1 vært selskapets tredje mest populære bil i Norge etter elbilen i3 og BMW 3-serie. Det er så langt registrert nærmere 15.000 BMW X1-er (og en håndfull iX1) i Norge, men siden den nye elbilversjonen nå rulles ut, er det grunn til å tro at antallet vil øke kraftig neste år. BMW iX1 koster fra 506.500 kroner inkludert mva. og vektavgift på 18.875 kroner i 2023. 

Den norske BMW-importøren opplyser om at over 1.000 nordmenn la inn bestilling da det ble åpnet for dette høsten 2022.